رواية رهف حياتي الفصل الرابع 4 بقلم اية هاني

 رواية رهف حياتي الفصل الرابع 4 بقلم اية هاني

رواية رهف حياتي البارت الرابع 

رواية رهف حياتي الجزء الرابع 

رواية رهف حياتي الفصل الرابع 4 بقلم اية هاني


رواية رهف حياتي الحلقة الرابعة

البارت الرابع من رواية "رهف حياتي" 🦋💙.. 
رهف صحيت م النوم لبست يونيفورم المدرسة بتاعتها.. ونزلت.. 
ع السفرة. 
رهف بتتجاهل النظر لمروان: صباح الخير.. 
سمر وكريم: صباح النور.. 
مروان: صباح الورد.. 
رهف قعدت جمب كريم: كريم ممكن تجيب كوباية الماية اللى هناك دي.. 
مروان: اتفضلي.. 
رهف: انا قولت كريم.. 
كريم بفرحه: انتي تأمري يا رهوفة.. اتفضلي يا حبيبتي.. 
رهف بإبتسامة مزيفة: شكرا يا كيمو..وكلت وقامت..قام وراها مروان.. 
مروان بغضب: انتي ليه بتعملي كدا يا رهف انا عملت فيكي ايه.. 
رهف: مبقاش ينفع الكلام يا مروان وانا هبعد عن هنا خالص بس اول ما ادخل الثانوي واتمني تعيش حياتك وتسيبني اعيش حياتي.. 
مروان: طيب انا مش هتكلم معاكي ف اي حاجه دلوقتي علشان عارف إنك متضايقة بس لينا كلام تاني مع بعض يا رهوفتي.. 
رهف: انا هروح المدرسه مع اونكل سمير.. 
مروان بغضب: رهف متزهقنيش اتزفتي اركبي .. 
رهف ركبت وخدها ع المدرسة وقبل ما تنزل. 
مروان مسك ايدها: خلي بالك من نفسك يا حبيبتي.. 
رهف: وانت كمان.. 
ومشي ع الشركة.. ف المكتب.. 
أمجد: مروان فيه صاروخ واقفة براا عايزاك.. 
مروان: دخلها كتك صاروخ ف ودانك.. 
بعد ما دخلت.. 
سلسبيل: مارو وحشتني مووت.. 
مروان: ازيك يا سلسبيل والله ليكي وحشة.. 
سلسبيل: اخبارك ايه.. 
مروان: الحمد لله.. ودار بينهم حوار هنعرفه بعدين.. 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
ف الفيلا جه مروان هو وسلسبيل..لقي الكل قاعد قدام الشاشة..
مروان بإبتسامه: مساء الخير..
رهف بصت له وتجاهلته..
مروان: طيب يا جماعه انا عايز اقولكوا حاجه هتفرحكم اوي..
سمر: بسرعه..
مروان مسك ايد سلسبيل وباس إيدها: انا وسلسبيل خطوبتنا بعد إسبوع..الف مبروك يا حبيبتي وبص لرهف..
رهف اتصدمت جداا: طيب يا جماعه عن اذنكوا..هطلع علشان ورايا مذاكرة كتير..
سلسبيل: طب مش هتقوليلي الف مبروك..
رهف بحزن: الف مبروك يا حبيبتي الف مبروك يا أبيه..
مروان قلبه وجعه اوي من صوتها اللى كان واضح فيه نبرة الحزن..: الله يبارك فيكي يا رهف..وطلعت..
سمر اللى صدمتها لا تقل عن صدمة رهف: ايه!!هتخطب سلسبيل..
مروان: اه فيها ايه..
سمر بتوهان: ها لا مفيش حاجه طبعا الف مبروك..
الكل طلع غرفته ومبقاش فيه غير مروان وسلسبيل..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
يامن: انتي يبنتي جهزتي ولا لسه..
سجدة وهي بتلبس البوت: بلبس يا بوت اهو..
يامن: انا بوت يا جزمة قديمه..
سجدة: دا انت قمر يا يمونه..
يامن: يمونه!!..غريب الإسم دا..
سجدة: معلش..مش يلا نمشي ولا ايه يا عريس..
يامن: يلااا..
وخرجوا م الشقة وهما ف العربية..
سجدة: لا بس انت واطي اوي روحت وعرفت ابوها اننا جايين وخدت ميعاد..
يامن: اومال نحن في عصر السرعه..
ووصلوا لبيت قمر..
وطلعوا..
يامن: انا يا عمي طالب ايد بنتك قمر..
نور الدين: وانا يشرفني يا ابني اناسبك..
أمينه: طب مش نسيبهم بقا يقعدوا مع بعض شوية..
بعد شوية..
قمر بتفرك ف إيدها ومكسوفة جدا..
جت سجدة من وراها: بخخخ..
قمر بصريخ: عاااااا..
يامن ضحك جداا لشكلهم: يخربيتك يا سجدة..امشي يبت من هناا روحي العبي مع أميرة شوفي بتنده عليكي اهي..
وراحت سجدة ل لاميرة..
يامن: ازيك يا قمر..
قمر الكلام مش راضي يطلع منها: الله يسلمك يا يامن..
يامن: هتفضلي باصه كتير كداا للس..وجت أميرة وسجدة من وراها فضلوا يزغزغوا فيه..ويامن وشه أحمر من كتر الضحك..: الحقيناااي الحقيني يا قمر حوشي العيال دي يا سجده عيب وربنا والله اما اروحلك وفضل يضحك..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
رهف اتغيرت خالص خست جدا ومبقتش تاكل ولا تروح مدرسة ولا بتذاكر..
مروان خبط ع الباب: رهف..
رهف: مين..
مروان ف نفسه ( كمان نسيت صوتي): افتحي يا رهف..
رهف قامت فتحت: اه مروان خير عايز حاجه..
مروان: مبقتيش تسألي ولا بشوفك واتغيرتي اوي كمان..
رهف: اتغيرت ازاي..
مروان: خسيتي اوي يا رهف وكمان تعالي هنا هتلبسي الفستان اللى انا جايبه دا ازاي..
رهف بإستغراب: فستان! فستان ايه..
مروان: خطوبتي انا وسلسبيل نسيتي ولا ايه..
رهف اغمي عليها..وخلص البارت يا حلوين..

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent