رواية مالك القدر الفصل الثالث 3 بقلم علياء عبدالله

 رواية مالك القدر الفصل الثالث 3 بقلم علياء عبدالله

رواية مالك القدر البارت الثالث

رواية مالك القدر الجزء الثالث

رواية مالك القدر الفصل الثالث 3 بقلم علياء عبدالله


رواية مالك القدر الحلقة الثالثة

«مالك القدر»
البارت الثالث♥
في العربيه*
الرئيس: قولتلهم يا عصام
عصام: ايوا
الرئيس: اكدت علي مالك
عصام: ايوا بس مش عارف هيجي ولا لا هو قالي هاجي بس حضرتك عارف دماغه
الرئيس: لو مجاش تروح تجيبه عافيه فاااهم
عصام: ح.. حاضر
قدر: مين مالك دة
الرئيس: حفيدي الكبير
قدر: طيب كويس ان في شخص كبير اكيد متفهم
الرئيس بضحك: فعلا متفهم جدا
قدر في بالها: ونبي حاسة انه ولا متفهم ولا نيلة ودبستوني
عصام: وصلنا
قدر قلبها انقبض: استرها يارب
الرئيس:متخافيش انتي مش جاية جهنم
قدر: عارفه بس الاحطياط واجب
نزلوا من العربيه
قدر: ووواااوووو ككلل دةةة
عصام: قولي مشاء الله يشيخه
قدر وهي بتبص علي القصر: مشاء الله يشيخه
الرئيس ضحك: خشي برجلك اليمين بقا
قدر: هو انا داخلة بيت جوزي
....: حمدللة علي سلامتك يا رئيس
الرئيس: اللة يسلمك يا سعاد
سعاد:دي البنت الي قولتلي عليها
الرئيس: ايوا هي جهزتي الحاجه
سعاد: ايوا كل حاجه جاهزة
الرئيس: طيب يلا
ودخلوا*
قدر: مشاء الله المكان جامد
عصام:انا حاسس انه هينهد علينا
قدر: لي كدا اعمو ما نا قولت مشاء الله اهو
عصام: بهزر معاكي
الرئيس: عصام ساعدني ادخل الاوضي وانتي يا سعاد خدي قدر عرفيها اوضتها
سعاد: حاضر... اتفضلي يا انسه قدر
قدر: قدر بس يا خالتي
سعاد: مينفعش
قدر: مينفعش ليه دة اسمي انا وانا الي عوزاكي تقولي كدا ليه بقا مينغعش
سعاد: اصل
قدر: لا اصل ولا فصل فين الاوضي
سعاد: تعالي يابنتي
دخلوا الاوضي
سعاد: هنا الهدوم غيري ووريني هتبقي مظبوطه عليكي ولا لا
قدر: حاضر يا خالتي
سعاد:انا مش خالتي انا دادة سعاد
قدر: ماشي يا خالتي دادة سعاد
سعاد بضخك: دمك شربات
قدر: شاللة يخليكي
سعاد: اسيبك انا بقا
عند الرئيس**
الرئيس: فين الولاد
عصام: مش عارف انا ماكد علي محمد ومحمود وقالوا هايجوا اكيد
الرئيس:ولاد ال***تعبوني
عصام: اهدي بس.اتفضل مايه
سعاد دخلت عليهم: محمد ومحمود برة انا مش مصدقه انهم. هنا
الرئيس بلهفه: خليهم يدخلوا
سعاد: ححااضر
دخلوا الاوضي*
محمد: الف سلامه عليك يا جدي
الرئيس: الله يسلمك يا حبيبي
محمود: كنت عاوزنا ليه
الرئيس: نا ف اخر ايامي وعاوزكم جمبي
محمد: عن نفسي معنديش مشكلة خالص
محمود:وحفيدك التاني هيكون موجود
الرئيس: طبعا
محمود: يبقي امشي انا
محمد: جرا اي يامحمود جدو تعبان ومحتاجنا جمبه ممكن بقا تركن الخلافات دي علي جم
محمود: لا طبعا وبعدين انت مش تتدخل
قدر طلعت من الاوضي وهي بتعدل هدومها لانها طويلة عليها ودخلت اوضة الرئيس
قدر: جدو الهدوم دي... وبصت قدامها لقت ولدين قمرات كدا.... اوبااااا اي دهه
محمود:جدو؟
محمد:انتي مين
محمود:بتعملي اي هنا
محمد:دخلتي ازاي
قدر:صلوا علي النبي ف سركم كدا انا شغالة هنا
محمود:شغالة وبتقولي للرئيس بتاعك يا جدو وتدخلي من غير استئذان كدا
قدر:وانت مااالك اقول جدو ولا لا ولا ادخل بستئذان ولا لا ومش تتعصب عليا كدا انت فاهم وياريت تخليك في حالك
الرئيس:بس خلاص دي البنت الي عصام قالكم عليها
محمد:وانتي بقا هتعرفي تعملي الي متعملش من سنين
قدر:بعون اللة هقدر
محمود وجهه كلامه لجده:البت دي لو فضلت هنا انا مش هفضل
قدر:انت قليل الادب
محمود لسة هيمد ايدة عليها لقي ايد مسكته
....:دي مش رجولة
الرئيس:مالك
محمود:خليك في حالك
مالك:شششش بطل لك
قدر في بالها:يخربيت جمال امك هو في كدا
مالك:اتفضلي يا انسة برا
قدر فضلت بصالة وساكتة
مالك بصوت عالي:براا
قدر لسة هتمشي اتلعبكت في الهدوم الطويلة وكانت هتقع بس محمد مسكها
قدر في بالها:يعني يوم ما يحصلي حاجه زي الروايات مايكونش القمر دة هو الي يمسكني اي الحظ دة...وخرجت من الاوضي.
مالك: مين. دي
محمد:دي بقا جايبها جدك عشان تصلح العلاقة بنا
مالك: مش سالتك انت
اارئيس: ايوا هي جاية عشان كدا وهتفضل معانا وكلكم هتفضلوا هنا مع بعض
محمود: انا قولت الي عندي
مالك: وانا موافق اعيش هنا
محمود: يبقي امشي نا بقا
مالك: باي بااي
عصام: استني يا محمود.انت زيك زيهم والمفروض كلكم تفضلوا جمب الرئيس
محمود: بس نا مش عايز افضل مع الواد ده ولو ثانيه
عصام: كانه مش موجود
الرئيس: انا قرررت وانتهي الي مش هيعيش هنا لمدة علي الاقل سنه هيتحرم. من الميراث وانتم حرين وانت يا دكتور محمود المشفي والعيادة وكل الي بتملكه ف ثانيه هيتاخد منك لو مش سمعت كلامي
محمود: بقا كدا
الرئيس: ايوا كدا
محمود: ماشي 12 شهر وبببسسس عشان احافظ علي املاكي وحقي وبس
مالك بطريقه تعييب: علي املاكي وحقي وبس
محمود: احترم نفسك
مالك: نا هروح ارتاح
وخرج من الاوضي لاقي قدر واقفة برا مع سعاد بصلها من تحت لفوق وضحك باستهزاء ومشي
قدر: مالو دة
سعاد: هو دايما كدا من وقت م ماتت سمر وهو كدا
قدر: سمر دي حبيبته
سعاد: ايوا
قدر: طيب نا هدخل جوة
بعد شوية خبط عصام علي باب قدر
عصام: الرئيس عاوزني اخدك واجبلك اللبس الي يكون ع مقاسك وعاجبك
قدر: بجد
عصام: ايوة اتفضلي
راحوا المول وجابوا لبس كتير بجامات وخروج وكل المستلزمات
قدر: عمو عصام ممكن اجيب كتبي زي م انت عارف انا لسة ف تالته ثانوي ومحتاجه كتب
عصام: اكيد. طبعا..
جابوا كل حاجه ورواحوا.

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent