اسكريبت وقالت لي الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة وجيه

 اسكريبت وقالت لي الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة وجيه

اسكريبت وقالت لي البارت الثالث

اسكريبت وقالت لي الجزء الثالث

اسكريبت وقالت لي الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة وجيه


اسكريبت وقالت لي الحلقة الثالثة

:علي فكره وحشتيني الشويه دول
ادهم بغضب:هي مين دي يا روح امك
:مش ده تليفون نبض المحمدي ولا انا غلطان!؟
ادهم بغضب:انت مين يا حيوان
تيت تيت تيت
ادهم بص ل نبض بغضب:مين ده
نبض خدت منه الفون وبصت ل الرقم:مش عارفه
ادهم بغضب:انتي هتستهبلي ده عارفك كويس انتي بتكلمي رجاله!!
نبض بصتلو بصدمه:اي الي انت بتقوله ده لا طبعا
ادهم بعصبيه:لا طبعا اي ده عرفك كويس ولا ومتاكد انو رقمك
نبض بغضب:انت اتجننت انت بتشك فيا يا ادهم
ادهم بصلها بسخريه:لا العفوا
نبض بصتلو بغضب ودخلت الاوضه وقفت علي نفسها
الموبيل رن تاني في ايد ادهم لقي نفس الرقم رد بس المرضي لقي صوت انؤثي
سلمي:بطل رخامه بقا الو ازيك يا عمي
ادهم:الو مين 
سلمي:انا سلمي يا عمي مرات ابنك
ادهم بغضب:هو الي كان بيكلم ده مراد
مراد خد الموبيل وبيضحك:ازيك يا بوب عامل اي
ادهم بغضب:انت عارف انت عملت اي دلوقتي
مراد بضحك:مانت الي قفوش اوي يا حج
ادهم قفل في وشه وقاعد بغضب علي الكرسي
سلمي:اكيد عملت مشكله بنهم
مراد بضيق:يااه مكنش هزار ده
دخل طفل عليهم:مامي انا جعان
سلمي بضيق:مش شايف بكلم بابي خلي الخدامه تحطلك
خالد بخوف:بس
سلمي بزعيق:يلا قولتلك الخدامه هتحطلك اي مبتفهمش
خالد مشي من قدامه ودخل المطبخ:مامي بتقولك حطيلي اكل
الخدامه بخبث:طيب مالك وقف بعيد كده لي قرب
خالد بخوف:لا انا هروح اوضي ولما يجهز نديلي
الخدامه:كده مامتك تزعق تعالي اقولك وقف بعيد لي!!
خالد بيبص من الباب بخوف
الخدامه شدتو يقف جنبها:انت خايف من طنط
خالد بخوف:ابعدي مامي لو شفتك كده هتزعقلي
الخدامه:لو قولت ل ماما انا هقولها انك بتعمل حاجات وحشه وخليها تضربك
خالد بصلها بخوف وقاعد ساكت
"والي حصل ابشعي من انو يذكر خليه خلف الكواليس💔"
بعد فطره الخدامه بتعدل هدومه:يلا كل
خالد بيقلب في الاكل ومش بياكل
مراد دخل المطبخ يشرب وبص ل خالد:مش بتاكل لي يا حبيبي
خالد يبص ل الخدامه بخوف:هاكل اهو
مراد ملس علي شعرو وطلع
سلمي دخلت وهي شايله بنت باين انها خمس او ست سنين:حطي عشاء ل كمليه وبعدين يخدو دش وينامو
الخدامه ابتسمت:حاضر
سلمي سبتها وخرجت
ادهم خبط علي الباب:نبض افتحي
نبض بتعيط ومش بترد
ادهم:طب مش هكلمك افتحي انا عايز انام
نبض بغضب:اتخمد برا
مر اسبوعين من غير جديد
نبض كنت راحه اوضة نادر بس سيف وقفها
سيف:انا كنت عايز اكلم معاكي
نبض بضيق:خير يا دكتور
سيف:مالك كده مش طيقاني
نبض:معلش اتاخرت علي حالتي عن اذنك
سيف بضيق:يووه بقا
نبض دخلت:ها اخبارك اي دلوقتي
نادر وصوته بداء يتعدل شويه:كويس
نبض ابتسمت:مانت صوتك حلو اهو
نادر ابتسم ل ابتسمتها:عجبك
نبض تقعد قدامه:جدا
نادر:بفكر انو اقلع الحلق
نبض تقرب منه:احنا فيها وبدات تقلعو الحلق مش كده احسن
نادر:بقول بفكر مش هقلعو
نبض:لا بص بقا دي لازم تكون اول خطوه لو عايز تتغير
نادر:لي اول خطوه ده حلق
نبض بهدؤ:لن النبي لعن المخنثين المتشبهين بالنساء
نادر بصلها بصدمه:نعم
نبض ابتسمت:في حديث عن النبي صلي الله عليه وسلم{لعن رسول الله المخنثين من الرجال والمترجيلات من النساء}
نادر بص في الارض وسكت
نبض قاعد جانبه:بس برود ربنا غفور رحيم
نادر:بس حاسس ذنبي كبير
نبض حطت ايديها علي ايدو:انت عارف فوق عرش ربنا مكتوب اي
نادر:لا مكتوب اي
نبض:ان رحمتي غلبت غضبي
نادر:مش انتي قولتي ان ربنا شديد العقاب واكيد هيعقبني
نبض:وقولت انو بيقبل التوبه بس تكون نصوحه يعني من قلبك وانو بيغفر اذنوب وعفوه سبق عقابه
نادر ابتسم:متشكر جدا ل وقوفك معايه
نبض ابتسمت:عملت اي مع البنت الي بتحبها
نادر:انا مبحبهش احنا صحاب وبس وبعدين انا مبكلمهش
نبض:لي
نادر بضيق:الي حصل 
نبض قامت وقفت:طيب نكمل كلمنا بعدين انا لازم استاذن
نادر كمان قام وقف:هو انا ممكن انا حاجه
نبض:حاجة اي
نادر حضنها جامد
نبض وقف مصدومه مش بتتحرك
نادر بعد عنها وابتسم:شعور جميل
نبض:اي هو
نادر لسه مبتسم:انك تحضن واحد ست
نبض بصتلو وضحكت:استاذن انا
نادر نده عليه:اخر حاجه
نبض لفت لي:وبعدين بقا
نادر قرب منها:كنت عايز اشكرك
نبض ببتسامه:علي فكره صوتك وهو خشن احله
نادر وطي فجاه وباس نبض
نبض اتصدمة وجت تبعد بس نادر مسكها من وسطها وثبتها وبعد عنها وهو مبتسم
نبض ضربته بالقلم وبغضب:اي الي هببتو ده
نادر:بصي انا انا اسف بس مكنش قصدي اندفعت و
نبض بغضب:الي عملته ده غلط غلط انا غلطانه اني كملت اصلن مع حاله زيك
نادر مسك ايديها وبحده:ممكن تهدي نبض انا مش عارف ازاي وامته بس انا بحبك
نبض بصتلو بذهول:انت متخلف انا دكتورتك
نادر:طب ممكن افهمك نبض انا
نبض بغضب:انت اي ابعد عنييي
نادر قربها منه من تاني:نبض اسمعيني بس انا
نبض زقته وبغضب:انسي اني اخشلك تاني انت شخص ميئوس منه
نادر شدها بغضب:لا انا شخص بيحبك انتي الي مش فاهمه ويهزه بعصبيه
نبض بعصبيه اكبر:يا متخلف انا ست متجوزه
نادر بصلها بغضب وتملك:متجوزه ازاي امال خلتيني احبك ليييييي
نبض بصتلو بغضب وخرجت وهي بتعيط
نادر بداء يكسر كل الي في الاوضه بغضب:لا يا نبض مش هسمحلك تعملي فيا كده فاهمه
في اوضت شغف
شغف بتكلم في الفون:لسه زعلان مني
نادر بضيق:لا
شغف:هعتزر ل حد امته
نادر:عايزني اسمحك
شغف بفرحه:ايو
نادر بصوته الانؤثي:اشوفك
شغف بخوف:بس
نادر:كنت عارف انك هترفضي
شغف بتسرع:موافقه
نادر ابتسم:طيب نتقبل في كافيه***اي رايك
شغف:ماشي الباب خبط 
شغف:طب سلام دلوقتي
 ادهم:تعالي سلمي علي مراد وسلمي
شغف بفرحه:مراد جي وجريت علي برا حضنتو جامد وحضنت سلمي وشلت خالد حبيب قلب عمتو
خالد ابتسم:ازيك
شغف بصت ل الي وقفه:معرفتهش مين دي
سلمي:دي الخدامه جبتها عشان العيال انتي عارف اني حامل وتعبانه
شغف برفع حاجب:بطلي تجيبي عيال مهو انتي مش ارنبه يا حببتي
مراد ضحك:قولتلها نفس الكلام
شغف بتبوس خد خالد بس هو بعد بخوف
شغف بستغراب:مالك ياحبيبي
خالد وهو بيبص ل الخدامه بخوف:مفيش
شغف بصتلو وبصت ل الخدامه بشك:طب تعالي اديك شكولاته يا قلبي خدتو ودخلت جوه
شغف ادتلو الشكولاته وابتسمت
خالد ابتسملها:شكرا
شغف:هو مش احنا اصحاب
خالد هز راسو انو ايو وهو بياكل الشكولاته
شغف:هو انت مبتحبش الخدامه بتعتكم
خالد ساب الشكولاته وبص في الارض
شغف طبطبت عليه:مش احنا اصحاب متخفش مش هقول ل حد
خالد بخوف:وعد
شغف ابتسمت:وعد
خالد بداء يحكي ل شغف وملامحه بين عليها الخوف
شغف:ومقولتش ل مامي لي او بابي
خالد بخوف:هتكذبني ويصدقه عشان انا صغير
شغف ملست علي شعرو:متخفشي تعالي
خالد بخوف:انتي وعديني مش هتقولي ل حد
شغف:متخفش
طلعو برا وشغف بتبص ل الخدامه بضيق وشالت موبيل ابوها براحه وقلعت الخاتم وحطتهم في شنطته من غير متحس
نبض دخلت وهي بتحاول تكون طبيعيه
ادهم ابتسم:قلبي جي
نبض بغضب:ملكش دعوه بيا
مراد قام حضنها بضحك:اي يا نونه حد يزعل من دومه
شغف:ايده هي زعلانه من دومه ده بابي عسل
نبض بسخريه:ايو مين يشهد ل العروسه
ادهم بغيظ:نبض ياحبتبي اتلمي
نبض بصتلو بضيق ودخلت تعمل العشاء
ادهم:طب عن اذنكم
نبض وقفه بتعمل الاكل وحسه انها مضايقه
ادهم جي حضنها من ضهرها:لسه زعلانه مني
نبض بغضب:ابعد عني احسلك يا ادهم
ادهم لفها لي وهو محاوط خصرها:تؤ مقدرش علي زعلك ياقلبي من جوه
 نبض بغضب:دلوقتي بقيت قلبك ومبارح الخاينه
ادهم يبوس خدها بضحك:ياه ده انتي قلبك اسود اوي والله من غيرتي عليكي
نبض حطت راسها علي سدرو وتنهدت:بفكر اسيب الشغل
ادهم بفرحه:قول وحيات امك
نبض بضحك:بقول لسه لسه بفكر
ادهم يشيلها يقعدها علي الرخامه وبهمس:ما تيجي نكرش العيال دي من هنا
نبض بضحك:انت مالك انهارده
ادهم يحضنها:نقصني حنان
نبض ضحكت بصوت عالي
مراد:الله الله زي مانتو اقفش حالت تلبس هتيجو معانا بالملايات
ادهم بغضب:انت ازاي تخش علينا يا محترم الاوضه من غير متخبط
مراد برفع حاجب:ده المطبخ يادومه
ادهم بغضب:ولو انت ازاي تخش علينا المطبخ من غير متخبط
نبض بضحك:خلاص ياحبيبي
ادهم بصلها ببتسامه:عشانك انتي بس
سلمي دخلت الحمام وشغف وقفه في البلاكونه بتكلم نادر
نادر:طب وتفتكري كده هيمشوها
شغف:ياريت انا مش طيقاها اصلن
نادر:طب متسبهمش ل واحدهم
شغف ابتسمت:حاضر بس مال صوتك
نادر:وحش!!
شغف:لا بلعكس حلو اوي
نادر بضحك:انا في كل حالاتي حلو
شغف بضحك:ماشي يا مغرور سلام
نادر:سلام
دخلت شغف لقت الخدامه بعدت ومتوترة
شغف بشك:هو في اي
الخدامه بتوتر:مفيش
قاعدو كلهم ياكلو علي ألسفره وفجاه موبيل رن
ادهم:الموبيل ده شبه رنت بتاعي لقه الصوت جي من شنطة الخدامه فتحتها وطلعت الموبيل بستغرب
ادهم خدو منها بضيق:ده بتاعي
شغف:ومعاه الخاتم بتاعي يا بابا
الخدامه بخوف:انا انا معرفش جم هنا ازاي
شغف بغضب:كذبه عشان انتي لما شوفتيني اتوترتي احنا نكلم البوليس
الخدامه بخوف:لا ونبي البوليس لا
شغف:يبقا تخدي بعضك وتمشي مستغنيين عن خدماتك
بصتهلها بغيظ وطلعت عرفت انها الي عملت كده
سلمي بضيق:لي مشتيها دلوقتي هيطلع عيني عقبال ملاقي واحده
شغف ببتسامه:لا انتي مش هجيبي حد ولو عوزتي حاجه انا موجوده مراد تعالي عايزك
مراد:في اي يا بنتي
شغف سكتت شويه ومش عارفه تبداء منين:بص يا مراد انا مش عايزك تجيب خدامه
مراد:لي يعني انتي عارف سلمي بتتعب و
شغف بجديه:الخدامه بتعتكم كنت بتتحرش بالعيال
مراد قام بغضب:نعم ده الي هو ازاي
شغف مسكت ايدو وقاعدتو:ممكن تهدي بس
مراد بغضب:اهدي الي هو ازاي بس
شغف:انا وعد خالد مقولش ل حد كده هيبطل يثق فيا ممكن تهدي وتقعد
مراد زفر بغضب وقاعد يهز رجلو
شغف:بطل العصبيه الزايده دي العيال بتخاف منك
مراد بضيق:ومقليش انا لي
شغف:خاف متصدقهوش واكيد حصل بنكم كذه موقف من ده وحطت ايديها علي ايدو متبقاش اب حيوان زي ابو ن وتسكت
مراد بنص عين:زي ابو مين
شغف بمرح:واحده صحبتي انت متعرفهاش المهم هتعمل اي
مراد بخبث:هخرج اقول ل خالد كل حاجه وخلي منظرك شورت قدامه
شغف بغضب:صدق يلا انك غتت
مراد بضحك:بهزار بهزار مش هقوله وبجديه وحاول اقرب منهم
شغف ابتسمت
مراد بنص عين:مش عايزه تقوليلي حاجه
شغف بتوتر:حاجة اي
سلمي تفتحت الباب:بتقوله اي كل ده
شغف بضحك:وه انها الغيره
مراد ضحك:تعالو نقطع علي دومه وماما اكيد بيستفرد بيها
شغف بضحك:اي يابني الحقد ده
نبض قاعد سرحانه في الي عملته صح ولا غلط
ادهم باس خدها:القمر زعلان لي
نبض بضحك:شكلك عوز مراد يقفشنا
ادهم بغضب:طب خلي يجي كده
مراد بزعيق:الله الله بتتحرش بي امي يا حج
نبض تبص ل ادهم الي بيبصلو بغيظ وتضحك
شغف بضحك:هيقتلك يا امين
مراد:امين ولد ابو خليل ولا امين ولد الطحاوي
ادهم يشمر القميص بغيظ:لا امين ولد المكسرين خد هنا
مراد يستخبه وره سلمي:خد بالك الوليه حامل
ادهم بغضب:اطلع يلا
خالد بطفوله بيبصلهم ويضحك
مراد بصلو بغضب:خد هنا ياض
خالد بص ل شغف بخوف وبص ابوه
شغف:اي يا مراد مالك بيه
مراد بغضب:اسكتي انتي حسابك معايه بعدين خد ياض هنا
خالد قرب بخوف وهو بيبصلو
مراد بغضب:اي الي انت عملتو ده
سلمي:في اي يا مراد كده هتخوف الولد
مراد بغضب:اخرسي انتي ويبص ل خالد اي الي عملتو ده ها بتضحك علي ابوك
ادهم بغضب:صدق انك تافه والله مانا سيبك
مراد يشيل خالد ويجري بيه وادهم بيجري وخالد عامل يضحك بصوت عالي
ونبض حضنت شغف وهما بيبص عليهم ويضحكو
نادر قاعد علي السرير بعد مكسر كل حاجه في الاوضه وايدو بتنزف:هتيجي اكيد مش هتسبني كده
مراد شال خالد الي نام:يلا كفايه عليكم كده
نبض:ما تباتو معانه
مراد بضحك:بصي بصي بوب بيبصلي ازاي اكنو عايز يرميني علي السلم
نبض بصت ل ادهم وضحكت
ادهم بغيظ:طب يلا امشي بقا
مراد باسو بضحك:يلا بقا باي
ادهم ببتسامه:باي
مراد بضحك:بقا بتضحكلي عشان ماشي زعلت
ادهم بضحك:اتفلق
سيف كان مخلص ورديته وماشي سمع صوت من اوضة نادر فاتحه ودخل
نادر بغضب:انت اي جابك هنا
سيف بسخريه:لا وصوتك اخشن كمان لا في تقدم هايل
نادر بغضب:اطلع برا
سيف يقرب منو وهو بيمسك ايدو:مين قالك اني طالع
نادر سحب ايدو بغضب وضربه بالقلم:لو فاكر هسكتلك زاي زمان تبقا بتحلم
(اتصدمت تؤ تؤ متتصدموش ده وليد ازاي ركزه معايه)
سيف برفع حاجب:لا وكمان بقيت تعرف تضرب انت نسيت نفسك انت شاذ
نادر بقرف:وانت حقير وبزعيق والي انا فيه بسببك وانت عايش حياتك عادي
سيف يقعد علي السرير ببرود:فين عادي انا اهو قاعد معاك بعدين مانا اضرارت واتريت اغير اسمي وتبراه منك عشان سمعتي بس مع ذلك هتفضل اخويه حبيبي وغمزله ولا انت اي رايك
نادر بغضب وهي بيوقع كل حاجه:قولت برا انا بكرهك
سيف بحقد:لو فاكر هتحبك عشان حلو وجميل تبقا حمار انت واحد شاذ الحياه خسره فيك فعلن وبصلو من فوق لتحت وطلع
نادر قاعد علي الارض ضم رجلو ليه وقاعد يعيط بهستيرياء
"ربما بعد الكلمات التي نلقيها نحسبها هينها ولكنها تصيب في مقتل"
ادهم شال شغف الي نامت علي الكنبه ودخلها الاوضه وباس راسها وطلع
نبض:نامت
ادهم:ايو مكنتش اعرف ان شغف بالعقل ده
نبض بضحك:الحمدلله مطلعتش قفوشه زيك
ادهم برفع حاجب:انا قفوش
نبض بضحك:ايو
ادهم بضحك:انتي قد الكلام ده
نبض تقف علي السرير:لا اعقل كده يا دومه يا حبيبي
ادهم بضحك:دلوقتي بقيت دومه
نبض بضحك:الاه مانت ضحكتك حلوه اهو
ادهم يشدها فجاه تقع عليه:انا كلي حلو بقا انكري خلينا نخسر بعض
نبض تبوس خدو:حلو حلو يعني 
ادهم يشالها بضحك:تعالي اقولك سر
الصبح بدري قامت شغف من النوم مفزوعه 
شغف بخوف:اي الحلم الوحش ده ومسكت الموبيل لقت 101مكالمة من نادر ورسالة كان مضمونه"رسالة من منتحر:انصلت بيك 101ممكن تكوني مستغربه الرقم لم انو الانتحار انتي وحدك تفهميني في كل مره لم تردي بها كنت اجرح يدي من خيباتي المتكرره حتي ال رقم 101قطعت الوريد ونفضه الدم من الشوريان صدقيني لم تكن تلك موتتي الاوله لقد مت حيني طعنني اخي وسرت اتلوي من فرط جرحي وحين زهبت ل ابي في احضان ابي ليقذفني بكلاماته السامه التي مزقت قلبي دعكي منك كل ذك الشئ الوحيد الذي ادركته عند موتي اني احببتك وكانك اخر شئ جيد اللقاء احبك.."
غشف بعيط:لا لا لا انت ممتش اكيد بتهزر قاعدت ترن مره واتنين وعشره مبيردش قاعدت تصرخ وتعيط
نبض قامت مفزوع وراحت اوضت شغف وادهم وراه ومش فاهمين ماله
نبض بخوف:شغف يا حببتي مالك
شغف مبتردش عليها وقاعد تصراخ
ادهم بخوف:انا هتصل بدكتور
نبض مسكت الموبيل وبصت في بصدمه وبصت ل شغف:مين ده
ادهم شال شغف الي اغم عليه ونزل بيه نبض راحت مسكت موبيلها لقت مكالمات كتير من المستشفي عقدت حاجبها وتصلت
نبض:الو يا منال اييي بتقولي اي بصت ل موبيل شغف الي في ايديها ولبست بسرعه وراحت المستشفي وبتدعي كل ده ميكونش حصل وصلت اخيرا جريت علي اوضة وقفت قدام الباب متسمره كان في ضباط في الاوضه والحاجه مكسره المرايه اجزاءه علي الارض وجزء في ايد نادر ملطخ بدم ودمه سايح علي الارض
نبض بصدمه:مستحيل دخلت الاوضه وهي حسه انها هتقع علي الارض
منال:نبض انتي جيتي هو سابلك الرساله دي لقناها جانبه
نبض مسكت الظرف الي في بقع دم بدموع وفتحتو وكان مضمونه بردو"رسالة من منتحرا:انتم من قتلتوني بنتهك روحي و تجرحكم واذاكم ربما انا المخطي في فكرة الانتحار لكن انتم من دفعتوني لذلك اتركها لكم واذهب ربما مدتي لي يد العون لتنتشليني من ما انا فيه لكن بنفس اليد لويتي لي يدي فكسرتيها"
نبض كنت هتقع منال سندتها زقت ايديها وهي بتمشي ل جسم نادر الي مرمي علي الارض وقعدت علي ركبه
نبض بعيط وهي بتهزو:ليييي عملت كده ليييي مش قولتلك انك ممكن تخف انت بتتصرف بطريقه دي لي وتمسح دموع طب طب قوم عشان شغف مش انت بتقول بتحبها وبزعيق قوووم
منال جت تقومه وهي بتبصلو بحزن
نبض زقتها بغضب:ابعدي عني وتهز نادر قوم 
لا رد
نبض ضربته جامد علي صدرو وبعيط:انت شخص ضعيف وجبان
نادر بيان بالم
نبض بصدمه:عايش لسه عايش قربت بسرعه ربطت ايدو
منال بتجس النبض بحزن:بيتهيقلك ده مات
نبض بغضب:انتي مالك انتي جهزو اوض العمليات بسرعه
منال عملت زاي مقلتلها وجهزو الاوضه 
نبض قربت من نادر بعيط:لو لسه متمسك بي الحياه اديني اي اشاره اي حاجه اسعدك بيه
لا رد
نبض بزعيق:قولتلك بطل تبقا جبان حاول تسعدني مش هسيبك تموت وانت كده
نادر بصوت ضغيف:ش.غ.ف.......
بصو كنت هموته ونكد عليكم بس قلبي مطوعنيش اتفعالو وخليكم حلوين اخبركم يالي بتتفرجو وتجري اي❤🙂
#البارت_التالت
#اسكربت_وقالت_لي
#فاطمه_وجيه

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية وقالت لي
google-playkhamsatmostaqltradent