رواية لأني مشوهه الفصل الثالث 3 بقلم أميرة محمد

 رواية لأني مشوهه الفصل الثالث 3 بقلم أميرة محمد

رواية لأني مشوهه البارت الثالث

رواية لأني مشوهه الجزء الثالث

رواية لأني مشوهه الفصل الثالث 3 بقلم أميرة محمد


رواية لأني مشوهه الحلقة الثالثة

البارت التالت " لأني مشوهه"
• ‏فتحت الدش عليا وفضلت تحت الميه ييجي ساعتين سمعت الباب بيخبط مقدرتش ارد لقيت الباب اتكسر وطلع إياد شالني حطني علي السرير ونادا ماما وعمه وطلبولي الدكتور قعدت ييجي بتاع يومين وكل شوية يغمي عليا لأني دخلت ف دور برد شديد .اميرة محمد 
• ‏لسه بفتح عيني شوفته واقف قدامي
إياد بسخرية : حمدالله على سلامتك
اميرة : الله يسلمك 
إياد : مموتيش ليه
اميرة بصدمه : ياااااه ....للدرجادي بتكرهني 
إياد : مش بكرهك ولا بحبك بس مش طايق وجودك ف حياتي 
اميرة : تمام وانا لقيت فكرة تخليك متشوفنيش ولا تتعامل معايا 
إياد : إيه هيه...!!؟
اميرة : هلبس نقاب ...يعني طول م انا ف بيتك ده مش هتشوفني ولا حتي ف الجامعه هريحك مني خالص 
إياد بفرحه : حلو اووي ....!!
اميرة : بس في مقابل 
إياد : نعمممممم ..!!!؟
أميرة بدموع  : المقابل هوة متحاولش تفكرني بوجعي لاني مش ناسياه وكفاية لحد كده إهانه 
إياد : تمام ..اميرة محمد 
• مش عارفه انا كدا خدت القرار الصح ولا لا ؟ بس مكنش قدامي حل تاني انا تعبت وهوة بني ادم معندوش قلب معقول مصعبتش عليه ؟ ميعرفش ان الكلمه اللي بتطلع منه بتقتلني انا مش هسامحك ابدا يا إياد ....ابدا 
• نزلت اشتريت نقاب وكل ما يخصه عشان مفيش حاجه تبان مني استنيت إياد يمشي علشان البسه واروح الجامعه ...وفعلا عملت كدا مكنش فيه حاجه باينه مني غير عيني ..طلعت من غير م حد يشوفني عشان مش هخلص من اسئلتهم هبقي افهمهم بعدين..اميرة محمد 
" ف الجامعه "
• كان باقي علي المحاضرة حوالي ربع ساعه نظراتهم ليا حسيت انهم عرفوني اتمني لا ....
لقيت واحده فيهم جاية عليا 
البنت : هو انتي جديدة هنا ولا ايه اصل اول مرة اشوفك 
أميرة بإرتباك  : اااا..اه
البنت : اه ...طيب 
• دخلنا المحاضرة والحمد لله علي م اظن محدش عرفني ولا حتي إياد  واليوم عدا علي خير ..اميرة محمد 
• رجعت البيت وماما اول م شافتني واتخضت 
الام بقلق : مالك ي اميرة اي يبنتي اللي لبساه ده 
أميرة : مفيش ي ماما قررت البسه لحد م اخف بالعلاج 
الام : يبنتي اللي بتقوليه ده مش مبرر وإياد رأيه ايه ؟
اميرة : مكنش موافق انا اللي اصريت عليه 
الام : متأكده يينتي من اللي بتعمليه ده ...!؟
اميرة : ايوة ي ماما عن اذنك هروح ارتاح 
الام : ماشي يبنتي بس كنت عايزة اقولك علي حاجه
اميرة : طبعا ي ماما اتفضلي 
الام : انا هروح ازور اخوالك ف البلد مشوفتهمش من زمان 
أميرة : هتأخري هناك ...؟
الام : لا ي حبيبتي هما يومين بالكتير 
اميرة : ماشيه النهاردة ؟
الام : ايوة همشي علي بالليل انا هسيبك هنا وانا مطمنه عليكي عشان عارفه ان إياد بيحبك ، حافظي عليه وخلي بالك منه ، دا هوة سندك بعد ربنا يبنتي
ابتسمت إبتسامه سخرية ورديت عليها : حاضر ي ماما 
• انا حرفيا مليش حد ، صحيح ماما موجودة بس مش حاسه بوجعي ، وإياد موجود بس بيطعن فيا بسكاكين ، مليش صديقه احكيلها همي كلهم بيبعدو عني ...بس انا مش هسمح للألم يتمكن مني انا لازم اتغلب عليه 
• ‏
• عدي يوم و التاني واحنا تعاملنا عادي لا هوة بيشوفني ولا انا بشوفه غير ف المحاضرات ...والنهاردة هوة مجاش اتأخر قررت اقلع النقاب وادور ف الاوضه بلبس خفيف عشان الجروج اللي ف جسمي ..بس فجأة دخل الاوضه وباين عليه تعبان 
أميرة بإرتباك : انا أسفه جدا بس كنت ..كنت 
إياد : عادي ولا يهمك
• غريب اووي النهاردة ماله كدا مسكت النقاب للبسته حتي الجوانتي ونمت وانا بعيط علي الوضع اللي اتحطيت فيه 
صحيت ملقتوش ف الاوضه اتنهدت بحزن ودخلت الحمام خدت شاور وللبست وروحت الجامعه 
كنت قاعدة علي جمب بس فيه شوية بنات مراقبيني حاسه انهم عرفوني 
بنت ١ : انتي ي حلوة معانا هنا ..؟
أميرة : ايوة فيه حاجه 
بنت ٢: ايوة فيه ارفعي البتاع ده وورينا وشك عشان شكلك مش غريب علينا 
أميرة : لا طبعا اي اللي بتقوليه ده ....؟؟
بنت ٣ : ارفعيه احسنلك اكيد انتي البنت اميرة المشوهه.....!!!؟
اميرة بدموع : ايوة هيه عايزين ايه بقي ....؟!
• فضلو يلقحو عليا بالكلام وواحده شدت مني النقاب وقلعوني الجوانتي والخمار اتبهدلت اووي طلعت اجري وانا بعيط شوفته داخل بصيتله بدموع ومشيت نده عليا بس مردتش عليه ....دخلت البيت من غير م حد يلمحني قفلت علي نفسي الاوضه بهدوء وطفيت النور وقعدت جمب السرير وضميت نفسي وانا ميته من الخوف وبكتم شهقاتي ....
" ف الجامعه " 
• كنت داخل أدي للطلبه المحاضرة لمحتها طالعه من المدرج بتجري وبتغطي ف ايديها ووشها اللي مليانين دم قلبي وجعني لما شوفتها بالمنظر ده ...
إياد : إيه  اللي حصل هنا ..!!!؟
• الطلبه : .....
خبطت ب ايدي علي المكتب : بقوووول ايييه اللي حصل هنا 
• ولد قام رد عليا : أميرة زميلتنا اللي معانا ف القسم ي دكتور ...
إياد بغضب : كمل 
• الولد : كذا بنت من هنا اتلمو عليها وبهدلوها اووي 
إياد بعصبيه : يطلعو حالا وإلا قسما بربي الدفعه كلها هتتحاسب
الطلبه:  .....لا رد 
إياد : تمام حلو اوي كده 
طالب : لا ي دكتور انا عارفهم وهقول لحضرتك عليهم 
• وفعلا طلعلي حوالي اربع خمس بنات كده 
إياد : اطلعو براااا واستنوني ف مكتب العميد المحاضرة النهارده ملغيه بقلمي اميرة محمد 
• اتحولو للعميد وكل واحده خدت اسبوعين رفد مع عدم دخلولهم الكليه لاي سبب طاريء دا غير اعتزار بليغ لاميرة قدام دفعتها كلها ...ركبت عربيتي بسرعه عشان اشوفها خايف لتعمل ف نفسها حاجة جريت فتحت الباب النور كان مطفي شغلته ولقيتها قاعدة جمب السرير بتكتم شهقاتها وجسمها اللي عماله تقطع فيه قربت منها 
إياد بحزن : أميرة تعالي معايا 
أميرة بخوف وعياط : لا ابعد عنييي ...مش عايزة حد.يلمسني  بقلمي اميرة محمد 
قربت منها ومسكت ايدها نفضتها وقامت وقفت : لا ..لا ...انا ..انا مش عايزة اعرفكم سبوني ف حالي 
قعدت تاني وضمت نفسها وبدأت تتكلم بعياط : :بص يا إياد بص ايدي محروقه ازاي شكلي وحش صح ، استني اوريك رجلي شايف الحرق اللي فيها شكلها بقي يخوف  بس ...بس والله انا مخترتش اكون كده ، انا حلوة من جوة ، انت ليه بتشوفني زيهم ؟، كلهم بعدو عني انا ..انا بغطي جسمي وبلبس نضارة عشان ..عشان بيعايروني  ...للبست نقاب وبرضو بهدلوني هما عايزين مني ..ااااااه والله غصب عني بين يوم ولليله حياتي اتقلبت وبقيت منبوذة من الكل ومفيش حد متقبلني ي باااااااااباااااااا وحشتني اووي شوف بنتك حصل فيها إييييه ......
إياد بدموع علي حالها : أميرة كفاية كدا هتتعبي انتي ....
أميرة بصراخ : انت كمان بكرهك ...انت زيهم بتنفر مني اتجوزتني وبتذلني زي م يكون عملت مصيبه ...كان نفسي افرح زي البنات والبس فستان ويبقي ليا صحاب يقفو جمبي يوم فرحي ...بس لا جبت مأذون وكتبت عليا ومن ساعتها وانا عايشه ف سجن ...تاني يوم عملتلك فطار وعرضت عليك نكون صحاب بس ....بس ..اا.. ااانت اتقرفت مني ..وو...وهنتني 
إياد : انا اسف حقك عليا قومي معايا طيب وهعملك اللي انتي عايزاه 
أميرة بوجع وعياط : ابعدددددددددد.....عنييببيي انت ايه مبتفهمش مش عايزة حد جمبي انت ....
• اغمي عليها حاولت افوقها مفاقتش 
اياد بخوف : أميرة ....اميرة ردي عليا 
شيلتها وجريت بيها علي المستشفي قابلت الدكتور ودخلتها اوضة الكشف وقعدت برة مستنيها بعد شوية خرج الدكتور بقلمي اميرة محمد 
الدكتور : حضرتك جوزها ....؟!
إياد بقلق : ايوةة ي دكتور طمني عليها 
الدكتور بأسف : عندها إنهيار عصبي للدرجة انها مقطعه جسمها بسبب التشوه اللي فيه ...
إياد بحزن : طب...طب هيه هتفضل كدا كتير 
الدكتور : هيه محتاجه رعاية وابعدوها عن الضغوطات عن اذنك بقلمي اميره محمد 
إياد : تمام ي دكتور 
• دخلت عندها نايمه زي الملاك بس علامات الخوف ظاهرة علي وشها ، انا ازاي مخدتش بالي من ملامحها الجميله ؟؟!  ازاي قدرت اقسي عليها وهيه بالطريقه دي ، مش عارف ي أميرة اتحملتي كل ده ليه وازي ...ي تري هتقدري تسامحيني ...!!!!!!!!!؟بقلمي اميرة محمد 
• بدأت افوق وببص حواليا شوفته قاعد جمبي عيطت تاني 
أميرة بعياط : انا هنا ليه ..؟ ابعد عني مش عايزة اشوفك 
إياد : .....
يتبع ...

google-playkhamsatmostaqltradent