رواية فتاة التنمر الفصل الثالث 3 بقلم ياسمينا

 رواية فتاة التنمر الفصل الثالث 3 بقلم ياسمينا

رواية فتاة التنمر البارت الثالث

رواية فتاة التنمر الجزء الثالث

رواية فتاة التنمر الفصل الثالث 3 بقلم ياسمينا


رواية فتاة التنمر الحلقة الثالثة

فتاه التمر /بقلم ياسمينا (part 3)
ملك دخلت شقتها وستغربت أن مامتها مش موجوده ودخلت اوضتها وقعدت علي سريرها وبدأت تفكر 
ملك بتفكير : فعلا كلام مراد صح يعني أنا لازم استغل الحاجه الحلوه الي فيا بس مش عارفه اعمل ايه او اتكلم معا مين انا طول حياتي وحيده حتي ماما مش معايا اكني مش بنتها انا لازم اتعرف علي ناس جديده يمكن يشجعوني 
ملك قامت وغيرت هدومها .....
_________________________________________
*أما مراد رجع الفيلا بتاعتو عايش معا ولدتو واول ما دخل من باب الفيلا لقها قاعده 
مراد : احم احم احم 
عبير : حلو اوي كدا ياسي مراد 
مراد قرب منها ومسك أيدها وباسها وقال : روحو والله
عبير بغضب : مانت طول وقتك. قاعد معا حبيبت قلبك ونسيت عبير 
مراد : يابيرو والله انتي القلب وبعدين قولتلك اجوزك ابوها انتي الي مرتضيش 
عبير بضيق : لم نفسك 
مراد بضحك : حاضر بس والله عايز انام هتخليني انام ولا ايه 
عبير بابتسامه : ربنا يسعدك يابني 
مراد باس أيدها تاني وقال : حبيبتي ياماما يلا تصبحي علي خير 
عبير : وانت من اهل ياحبيبي 
مراد ابتسلمها وبعدين طلع اوضتو ورمه نفسو علي سرير  بتعب وبعدين غمض عينو وفجاه سمع صوت حد بيندهو مراد فتح عينو بهدوء وابتسم وقال : مش هتبطل حركاتها دي ....
مراد قام وفتح باب البلكونه ولقه مليكه بتنزل من السور بلكونه
مراد : مشمعنا أن بيتي لزق في بيتك تقومي تنطي وتجيلي كل شويه قرفتيني 
مليكه قربت منو وقالت بضيق : عملت ايه معا البنت هااا اعترف 
مراد دخل الأوضه وقال : ولا حاجه روحت البيت 
مليكه دخلت وقالت : احسن مش عايزين نشوفها تاني 
مراد بضحك : هنشوفها فين  ما خلاص بقا 
مليكه : الحمدالله 
مراد : طب سؤال ذنب ماما ايه تنخض كل يوم لما تشوفك في اوضتي 
مليكه بضحك : مفروض تتعود بقا 
مراد : طيب كنتي عايزه ايه 
مليكه : الرحله بكرا وانا جهزت كل حاجه هجهز هدومك بقا 
مراد نام علي سرير وقال : جهزي وانا هنام 
مليكه : اشطاااا
مليكه قربت من الدولاب وبدأت تطلع هدوم مراد هي تعرف كل هدومو وتقريبا هما عايشين سوا من صغرهم وتعرف عنو كل تفصيله تخصو .... مليكه بدأت تحط هدومو في الشنطه وبعد ما خلصت بصت علي مراد لقتو  نايم راحت قربت منو بهدوء وحطت أيدها علي شعرو وابتسمت بحب وبعدين نامت جمبو .......(متستغروبش متربين معا بعض وعلطول معا بعض 😂😂🤦)...
_________________________________________
*في صباح يوم جديد *
ملك وقفت قدام مرايتها كانت لابسه بنطلون جنز وقميص أبيض كان القميص ضيق شويه ومكنش راضي يقفل 
ملك بحزن : اوووف والحل 
ملك قلعت القميص وفضلت تدور في دولاب علي تشرت وفعلا لقت تشرت لونو احمر ولبستو بس مش عجبها شكلها 
ملك بحزن : معلش ياملك عادي روحك حلوه مش مهم شكلك خالص 
ملك لبست شنطتها علي ضهرها وبعدين طلعت برا الاوضه لقت ماماتها قاعده معا خالتها 
ملك : ماما انا رايحه رحله تبع الجامعه 
الام بلامباله : عندك الفلوس جوا 
ملك ابتسمت بحزن ماماتها مش بتهتم بيها ابدا كل همها مظهرها الإجتماعي رغم أن حالتهم الماديه متوسطه بس بتحب تتفشخر قدام صحبها ملك خدت الفلوس ونزلت  تحت العماره تستنا الاتوبيس .....
________________________________________
عبير بصوت عالي : مرااااااااااااد
مراد قام مخضوض ولقه مليكه نايمه علي كتفو 
مراد بهمس : ماما وطي صوتك مليكه نايمه 
عبير بغيظ : هتموتني ناقصه عمر 
مراد : بعد الشر ياست الكل 
عبير : ينفع المنطر ده قولتلك مليكه كبرت مش لسا الطفله صغيره 
مراد : معلش المره الجايه 
عبير بغضب : رايحه اجهز الفطار تكون صحتها 
مراد بابتسامه : حبيبتي 
عبير بصتلو بضيق وخرجت برا الاوضه ومراد بص لي ملكه وقرب من ودنها وقال : مليكه اصحي 
مليكه فتحت عينيها بهدوء وقالت : صباح الخير ياحبببي
(استوووووب لا ياجماعه مش قادره 😂😂ايه كمية المحن الكلابي ده 🤦😂😂 معلش معلش لازم اكمل)
مراد بابتسامه : صباح النور ايه نسيتي انك طالعه رحله ولا ايه 
مليكه قامت مخضوضه وقالت : يلهوي الرحله هنتاخر 
مراد : طب قومي البسي يلا 
مليكه : حاضر وانت اجهز 
مراد : طيب 
مليكه قامت من علي سرير وبعدين طلعت برا الأوضه ومراد مسك تلفونو ..بس مليكه رجعت تاني وقالت : نسيت ده 
مليكه قربت من مراد وبستو في خدو وبعدين مشيت ومراد ابتسم وبعدين مسك تلفونو تاني ورن علي سليم ورد 
مراد : الو 
سليم : آلو ها هتجي 
مراد : لا هروح معا مليكه شرم شيخ
سليم : طب وصفقه مين هيستلمها 
مراد : انت ومتقلقش انا مسهلك الطريق 
سليم بسخرية : اصلا مين الي في هيشك أن فيه مخدرات ممكن تكون في علب شاي وقهوه
مراد بضحك : والله محدش ممكن يتوقع ده 
سليم : مراد انا عمري ما سألتك انت ليه بتعمل كدا معانك لما اشتغلت في ده كان معاك فلوس كتير
مراد بضيق : وقتك خلص سلام ياسولي
مراد قفل التلفون وبص علي نفسو في المرايا 
مراد بهدوء : مش مهم انا كدا ليه المهم انا كدا ازاي .....
مراد ابتسم ابتسامه خبيثه وبعدين راح يلبس وبعد ٥ دقائق خلص لبس ونزل تحت لقه مليكه مستنيه 
مليكه مسكت ايدو وقالت : يلا 
عبير : لا طبعا لازم تفطرو
مليكه : هنفطر في طريق يابيرو 
.مليكه خد مراد وطلعو من الفيلا 
مراد بضيق : مليكه ماما كانت بتكلمني مينفعش تشديني كدا من قدامها من غير ما اسلم عليها حتي 
مليكه بضيق : مش قصدي 
مراد شال أيدها  ودخل الفيلا تاني وقرب من مامتو الي قاعده علي كرسي بحزن وباس راسها وقال : هتوحشيني ياأمي 
عبير : خلي بالك من نفسك 
مراد : حاضر 
مراد باس ايد مامتو وبعدين طلع برا الفيلا لقه مليكه راكبه العربيه  مراد ركب العربيه وتحرك وتجاهل مليكه خالص وده ضايقها اكتر.....
________________________________________
*عند ملك *
التوبيس وصل قدام بيت ملك وملك ركبت وطبعا نظرات صحابها كانت بتقتلها وبعدين لقت التوبيس مليان ومفيش غير مكان واحد وجت تقعد فيه بس بنت تانيه قعدت فيه 
البنت : معلش بقا اصل المكان ده مش هيخدك هيخدني أنا 
ملك ابتسمتلها وقالت : طيب 
ملك قعدت في الارض والكل كان بيتريق عليها وهي مسكت التلفون وفضلت تشغل نفسها في أي حاجه ...... وبعد ربع ساعه لقيت البنات بيتكلمو وصوتهم عالي 
واحده من البنات : شوفتو بنت المحظوظه عندها اب حنين وخطيب يجنن يارب حظي يبقا زاي حظها
بنت تانيه بحقد : فيها ايه دي علشان مراد يبصلها 
بنت تالته : بصو لزقه فيه ازاي 
ملك قامت من علي الارض فضولها خلها تبص من شباك لقت عربيه مراد وهو راكب فيها هو ومليكه  ونصدمت لما شافتو وبعدين بصت للبنات بضيق وقالت : عيب تكلمو عن الناس كدا البنت جميله وتستهلو 
واحده من البنات بصتلها بقرف وقالت : وانتي مين خد رأيك هو انتي تفهمي حاجه في الجمال اصلا
بنت تانيه : قوليلي صحيح هو التشرت الي انتي لابسه ده تشرت اخوكي 
ملك بصتلهم بحزن ورجعت تقعد في الارض تاني وهي قلبها بيوجعها مبقتش قادره تستحمل كلامهم بس لازم تكمل......... وبعد ساعتين وصلو شرم الشيخ  ومليكه نزلت من العربيه طول الطرق مكنتش بتكلم معا مراد ومراد نزل من العربيه ومسك أيدها 
مراد : لا حبيبي زعلو وحش اوي 
مليكه بدموع : انا بجد زعلانه منك 
مراد حضنها : وانا بحبك اوووووي 
مليكه حضنتو جامد وقالت : وانا كمان 
في لحظه دي الاتوبيس وصل والبنات بدأت تنزل وشافو مليكه معا مراد كانو كلهم بيحقدو عليهم وملك نزلت من الاتوبيس وابتسمت وقالت : معقول ممكن حد يحبني كدا .....
ملك خدت شنطتها ودخلت الاوتيل والبنات دخلو وراها أما  مليكه ومراد راحو البحر وفضلو يتمشو علي الشط
مليكه : مش قادره اقوم نفسي انزل البحر 
مراد : حبيبتي ممنوع البحر يعني مايو 
مليكه بضيق : مانت معايا 
مراد بسخرية : وعيون ناس هتبقا معانا 
مليكه : طب اقسم بالله انت لو نزلت البحر هقتلك معنديش حد يقلع هدومو 
مراد حط ايدو علي كتفها وقال: لا من نحيه دي متخافيش مبحبش البحر 
مليكه بضحك : احسن .....
أما ملك نزلت من الاوتيل وراحت البحر ووقفت قدام الشط كانت مبسوطه أنها شايفه البحر من قريب ونفسها تنزل بس للاسف بتتكسف تنزل وبعدين حطت رجليها في الميه ومحستش بنفسها غير وهي بتنزل البحر 
ملك بحزن : لازم اطلع اكيد هيتريقو عليا 
ملك جت تطلع بس فيه موجه كبيره خدتها وبعدتها عن الشط هي بتعرف تعوم بس مقدرتش تعوم علشان الموج كان عالي وحاولت تنده علي حد ينقذها والناس نزلو البحر وقربو منها وحاولو ينقذوها وبعدين طلعوها من البحر وقعدوها علي الشط 
ملك بدموع : شكرا ليكم 
واحده من صحابها قربت منها وقالتلها بحقد : هو انتي مبتفهميش يعني عايزه تهزقي نفسك 
ملك : نعم 
البنت : شوفتي كام واحد طلعك مانتي لو كنتي رفيعه كان واحد بس هو الي شالك يابنتي انتي ماليكش تنزلي البحر بوزنك ده انا لو مكانك هرجع البيت ومطلعش منو ابداااا وبعدين نازله البحر ببنطلون جنز يافلاحه بحد بيئه 
البنت بصتلها بقرف ومشيت وملك انفجرت من العياط وقامت من علي الشط ومشيت وهي بتعيط بس وقفت لما سمعت حد بيقولها : ملك 
ملك لفت وبصت وراها لقتو مراد ومراد قرب منها وقال : مالك
ملك مسحت دموعها وقالت بصريخ : مالكش دعوه بيا سبوني في حالي 
ملك جت تمشي بس مراد مسك أيدها وقال : ممكن تهدي 
ملك بدموع : مش عايزه اهده 
مراد : اممم اجبلك ايس كريم 
ملك بضيق : لا 
مراد : شوكولاته 
ملك بضيق : لااااااااااااااا 
مراد : امممم طب تتغدي 
ملك بغضب : ما قولت لاااااا 
مراد : طب ممكن تهدي
ملك بحزن : انا اسفه اني كلمتك وحش
مراد : عادي المهم تهدي 
ملك : مخنوقه اوي معنديش حد اتكلم معه 
.مراد : خلاص اتكلمي معايا انا 
ملك بسخرية : هو انا اعرفك 
مراد بضحك : نتعرف ياستي هو احنا ورانا حاجه 
ملك بدموع : طب هحكيلك 
ملك بدأت تحكيلو الي حصل ..
مراد : وانتي سكتلها ليه 
ملك بدموع : اقولها ايه يعني 
مراد : طب اضحكي يلا 
ملك بضيق : مش عايز 
مراد مسك شعرها وقال : هو حد قالك قبل كدا أن شعرك حلو 
ملك بحزن : لا محدش بيقولي حاجه تعرف انا معنديش صحاب اصلا ولا عندي حد قريب مني الكل بيبعد اكتي جرثومه
مراد بابتسامه : لا والله انتي حلوه اوي اوووي 
ملك : حلو انك بتجبر بخاطري
مراد : بصي ياملك انتي لازم تغيري نفسك شوفي انتي عايزه ايه مش ناس عايزه ايه واي حد يكلمك ردي عليه انتي مش ضعيفه انتي قويه صح ولا ايه 
ملك : احم هو انت ليه بتقولي كدا 
مراد بضحك : مش انتي بقا زوجتي تانيه 
ملك بضحك : ايه هتجوز تخينه 
مراد : مش بقولك بحب التخان 
ملك : لا ياعم انا مش هتجوز ظابط 
مراد : يابنتي هو انتي تطولي 
ملك بثقه : طبعا اصلا كان متقدملي طيار وانا رفضت 
مراد بضحك : اه يعني الطيار احسن من الظابط 
ملك : اومااااال بس تعرف كان أكبر مني ب ٣٠ سنه 
مراد بصلها بصدمه وملك قالت : اضحك اوع تكتم ضحكتك 
مراد ضحك وقال : وبعدين 
ملك بضحك : ولا حاجه رفضو ومن ساعتها مفيش ولا عريس جالي
مراد : تعرفي انا واثق أن فيه شخص هيحبك اكتر من نفسو لا هيعشقك مش هيحبك بس 
ملك بحزن : اتمنا 
مراد : ها تكلي ايس كريم 
ملك بابتسامه : اه وبعد الايس كريم هاخد بنصحتك وهعمل حاجه لنفسي 
مراد بسغراب : حاجه ايه 
ملك : هتشوف يلا ناكول ايس كريم 
ملك ومراد راحو علشان يشترو ايس كريم ومليكه كانت متابعه كل ده من بعيد ......
ملك : مش هقدر اكملها خلاص 
مراد : خلاص مش مهم 
ملك : انا لازم امشي 
مراد : ايه مش هشوفك تاني 
ملك بغموض : قريب اوووي اوووي 
مراد بستغراب : مش عارف ليه مش مطمنلك 
ملك بضحك : متخافش يلا همشي وهجيلك قريب جدا استناني 
مراد : حاضر 
ملك مشيت بسرعه وطلعت اوضتها وخدت شنطتها بحماس وبعدين نزلت من الاوتيل وركبت تاكسي ........
أما مراد طلع اوضتو لقه مليكه قاعده علي سرير راح قرب منها وقال : مالك
مليكه بغضب : انا ممنوع اكلم حد أو حتي اهزر معا حد  وكمان لازم لبسي يبقا طويل انا بقالي كتير اوي مستحمله تملكك بس انت مفروض تبقا زاي مش رايح جاي معا البنات 
مراد بستغراب : قصدك ايه 
مليكه بغضب : قصدي علي الايس كريم والشعر الحلو 
مراد : يابنتي هفهمك 
مليكه بغضب : مراد انت  انسان اناني ممنوع كل حاجه ليا وانتي مسموح كل حاجه ليك 
مراد بضيق : مليكه حسبي علي كلامك 
مليكه بصوت عالي : عايزه انزل القاهره حالا 
مراد بضيق : تمام 
مليكه بغضب : بجد بارد 
مراد تجاهلها وهي اضايقت اكتر وقالت : مراد 
مراد مردش عليها 
مليكه بغضب : يامراد رد عليا 
مراد مردش وخد مفتاح عربيتو وقال : مستني تحت 
مراد طلع من الاوضه ومليكه قعدت علي سرير وفضلت تعيط .......
________________________________________
*عند ملك وصلت المطار وحجزت تزكره علي لبنان ومقالتش لحد ولا لي مامتها لأن وجودها وعدم وجودها مش فارق معا مامتها ............... ملك ركبت الطياره وربطت الحزام وغمضت عينيها وقالت : يارب الخطوه دي تبقا خير ليا يارب .... وطياره طارت...
_________________________________________
وبعد مرور اسبوعين كان علاقه مراد ومليكه متوتره ومراد كان بيتجاهلها ...... بس بردو كان بيراقبها من بعيد ومينكرش أنها وحشتو اووووي ومليكه كانت طول الوقت بتعيط وبتحاول تصالح مراد .......
*في القسم *
دخلت بنت القسم الي شغال فيه مراد ورامي دخلت بثقه وبصت حواليها لقت كل الي في القسم بيبص عليها وهي بصتلهم بسخريه وبعدين قربت من مكتب مراد وخبطت بس محدش رد راحت فتحت الباب ودخلت بس ملقتش مراد ف ضايقت اوووي 
البنت بضيق : اوووف هو علطول كدا حظي زفت 
فجاه سمعت الباب بيتفتح وكان مراد راحت اتوترت وفضلت واقفه ومبصتش عليه 
مراد : مين حضرتك
البنت اتوترت اوي ومعرفتش ترد ومراد قرب منها وقال: هتكلميني من ضهرك ولا ايه 
البنت لفت وبصتلو بحذر ومراد شافها كانت بنت جميله اوي ولون بشرتها بيضه وشبه الاطفال وشعرها كان بني والأهم وزنها أو بمعنا أصح جسمها كان حلو جدا وكانت لابسه فستان لونو احمر وقصير ومنفوش 
مراد بهمس : استغفر الله العظيم انا خاطب 
مراد بص للبنت وقال : احم انتي مين 
البنت ابتسمت وقالت : انا بتاعت الايس كريم 
مراد بستغراب : مش فاهم 
البنت بهدوء : ايه رأيك فيا 
مراد بص عليها تاني من فوقها لي تحتها وقال : لا مزه الصراحه 
البنت بسعاده : أحلف
مراد : احم استغفر الله عايزه ايه يابنتي 
البنت بابتسامه : انا ملككك بتاعت المخدرات والأيس كريم معقول نستني
مراد بصلها بصدمه وقال : نعمممممممممممم ؟!!!!!!...... ونعرف بعدين....

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية فتاة التنمر
google-playkhamsatmostaqltradent