رواية عشق ريم الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة محمد

 رواية عشق ريم الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة محمد

رواية عشق ريم البارت الثالث

رواية عشق ريم الجزء الثالث

رواية عشق ريم الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة محمد


رواية عشق ريم الحلقة الثالثة

البارت الثالث 
#عشق ريم 
مراد:خطوبتك انتي و محمد اي مش عارفه؟
محمد خرج بسرعه وقال:مالك يريم خطوبتنا 
ريم:اهه اللي يبارك فيك ي مراد 
وراح محمد للمكتب وراحت رين وراه 
ريم:خطوبت مين انا م فاهمه حاجه
محمد:انا قولت كده عشان مراد يبعد عنك ده صاحب وانا عارفو م هيسيبك في حالك 
ريم:اهه ماشي 
محمد:هاا عندي اي النهارده 
ريم:ولا حاجه 
محمد:لو كده يبقا هرجع بدري النهارده و هاخدك معايا 
ريم:تاخدني فين 
محمد:ملكيش دعوه 
ريم:طيب 
الساعه 1
محمد:ريمو 
ريم:اي يستا 
محمد:يلا نخرج 
محمد مسك ايد ريم وخرج
ريم:محمد في اي سيب ايدي 
محمد:مش احنا مخطوبين لازم نعمل كده قدامهم 
ريم:طيب 
ريم:م هتقولي هنروح فين 
محمد:لمكان بتحبيه اوي 
ريم:البحر؟
محمد:اهه البحر 
ريم:عارف كان نفسي اروح هناك بس كنت برجع تعبانه م بيبقا عندي وقت اخرج تاني 
محمد: اديني هاخدك للبحر يستي 
وصلو ريم ومحمد للبحر
محمد:ريم انتي اي اكتر حاجه بتكرهيها 
ريم:الكدب مبحبش الكدب خالص 
محمد في نفسه :اعمل اي دلوقتي هي لو عرفت اني اخو ندى هتزعل لاني مقولتش من البدايه و ممكن تخسر ندى 
ريم:محمد
محمد:نعم 
ريم:انت بتحب؟
محمد:اهه انا بعشق 
ريم اضايقت:طب هي مين 
محمد:واحده كده تحسيها ملاك جميله اوي ضحكتها بتخطف القلب في ثانيه طفله في نفسها كده مهما اتكلمت عنها م هعرف اوصفها، وانتي ياريمو بتحبي 
ريم بضيق:محمد عاوزه ارجع البيت حالا 
محمد:مالك في اي 
ريم:عاوزه ارجع عادي 
محمد:طيب اركبي يلا 
ريم رجعت البيت دخلت اوضتها وقعدت تعيط بسكوت 
ريم في نفسها:هو انا لي بعيط ،طب هو انا بحبو بس امتا حبيتو انا لسه عارفاه قريب لحقتو احبو ازاي 
ريم كلمت نور تحكيلها
نور:الو 
ريم بعياط:كلمي ندى وتعالو عند البحر 
نور:في اي مالك
ريم:تعالو بس هناك 
نور:حاضر 
عند البحر 
نور:مالك ي ريمو في اي 
ريم :اقعدو 
ندى:مالك يبنتي 
ريم حكت اللي حصل 
نور:طب انتي بتعيطي لي 
ريم:حبيتو ي نور انتي مش شايفه هو ازاي بيخاف عليا م عارفه ازاي كان بيتعصب لما مراد يبصلي او يكلمني م عارفه هو عمل اي ف مصطفى م عارفه ازاي بيهتم بيا ده عارف كل حاجه عني كأنو يعرفني 
ندى:طب مقولتيش لي من البدايه 
ريم:النهارده بس اتأكدت لكا كان بيكلمني عنها حسيت بخنقها غريبه 
نور:طب هتعملي اي 
ريم:هسيب الشغل و هبعد عنو 
ندى:لا لا
ريم:لي 
ندى:انتي بتحبي الشغل هناك 
ريم:بس بحبو اكتر م هعرف اشوفو كل يوم  م هعرف اشوف ضحكتو اللي بتخليني احبو اكتر دي 
نور و ندى: طيب براحتك
تاني يوم 
ريم لبست وراحت الشركه 
محمد:صباح الخير ي ريمو 
ريم:عاوزه اسيب الشغل 
محمد:اي 
ريم:زي م سمعت 
محمد:تسيبيه لي بس 
ريم:كده عاوزه اسيبو كده
محمد:طب اقعدي واحكي اي اللي خانقك
ريم بعياط: طب هتكلم م هعرف اسكت  اكتر من كده هسيب الشغل عشان انا بحبك ايوا بحبك وانت بتحب واحده تانيه م هعرف اجي الشغل وانت هنا م هعرف اشوفك و اشوف ضحكتك اللي بتخطف قلبي دي م هعرف  
خرجت ريم وسابت محمد مصدوم من اللي قالتو 
رجعت ريم البيت و دخلت الاوضه وقعدت تعيط بهستريا و م بترد على حد خالص 
بعد اسبوع 
محمد:ندى 
ندى:نعم 
محمد:معرفتيش توصلي ل ريم 
ندى:لا بكلمها م بترد و بروحلها البيت م بتقابل حد خالص 
محمد:انا هتجنن 
ندى:اهدا نور هتروحلها و اكيد هتعرف تخرجها من المود ده 
محمد:يارب 
عند ريم
نور:بصي ي طنط متقوليش ان انا هنا و خبطي عليها كأنك عايزاها ف حاجه وانا هدخلها لما تفتح 
ام ريم:طيب يبنتي المهم تخرج من اللي هيا فيه ده 
ام ريم بتخبط على الباب مفيش رد بتخبط تاني مفيش رد ام ريم قلقت وكلمت اخو ريم عشان يكسر الباب 
كريم اخو ريم:ريم افتحي والله هكسر الباب 
مفيش رد ، كسر الباب وفجأه .

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشق ريم)
google-playkhamsatmostaqltradent