رواية ملك وكريم الفصل الثالث 3 بقلم هاجر محمد

 رواية ملك وكريم الفصل الثالث 3 بقلم هاجر محمد

رواية ملك وكريم البارت الثالث

رواية ملك وكريم الجزء الثالث

رواية ملك وكريم الفصل الثالث 3 بقلم هاجر محمد


رواية ملك وكريم الحلقة الثالثة

ملك وكريم 
          -------(البرت التالت )-------
                          الكاتبة :Hager Mohamed
شخص يسحب ملك من السيارة ويصفعها علي وجهها 
كريم بنفعال : انت مين 😡
ويدفعة بعيدا عن ملك ملك كانت خائفة😥 وختبات خلف كريم مثل الطفل الصغير  
مراد :بتستخبي مني يا ملك بتستخبي 
ورا شخص غريب لا وكمان جية 
معاة الكلية ماشي وللة لوريكي 😠
ويحاول اخذ ملك بالقوة ولاكن 
كريم لم يسكت ضربه وادخل 
ملك السيارة ودخل هو ايضا ورحلا 
كريم بعصبية :مين دة وازاي يضربك كد 😠
ملك بحزن :ابن عمي ويبقي خطيبي😢😢
كريم بصدمة : خطيبك 😮
ملك :وهي تبكي ايوه خطيبي 😭
يحاول كريم انا يجعلها تهدأ حسنا سوف
 اخذك الي مكان نجلس فية ونتحدث بهدوء 
ملك تحرك راسها بالموافقة 
كريم :شوفي هاخدك لاحسن كافية 
بس متزعليش
بعد انا وصلو دخلو الكافية وجالسو علي طربيظه 
كريم: تشربي اية 
ملك: عاوزة كوباية ماية 
كريم :ماية اية اطلبي حاجه تانية 
متخافيش انا الي هادفع 
ملك بدات تبتسم وقالتلو خلاص 
مشيها وحده اهوه مظبوط ابتسم كريم 
ماشي طلب الجرسون اتنين اهوه مظبوك
كريم :مش هاتحكيلي لو مش عاوزه 
او لو فيها تدخل في خصوصيتك خلاص 
ملك :لا عادي هاحكي بص يا عم 
-------------فلاش باااااك----------------
هوا اسمو مراد ويكون ابن عمي بابا 
قبل ما يموت عمي طلبني لابنو بس بابا 
مرديش لان مرد صايع وبتاع نسوان 
وبيشرب خمرة ومخدرات وبابا كان 
عارف كدا كويس عشان كدا موفقش في 
البداية ولاكن عمي مرديش بالرفض بدأ 
يهدد والدي بطارضنا من المنزل وحرمانة
من ورث جدي لم يكن امامي غير 
الموافقة لحماية اهلي من ظلم عمي وابنة 
وبعد خطوبتنا بيومين توفي ابي في 
حادث سيارة كان زالك اليوم من اسوا 
ايام حياتي لان ضهري وسندي قد 
رحل وتركنا ضحايا لعملي وطمعة 
وايضا ما جرحني ان  عمي لم يحزن علي موت 
والدي بال بالعكس تماما كا سعيدا جدا 
لانهو بهذه الطريقة يضمن حصولة علي الورث 
لاني اصبحت خطيبة ابنة واخي لايزال صغير 
-------------------(باااااااك)------------------
ملك :ومن ساعتها وانا وامي واخويا 
عيشين في زول واهانه مراد بيجي
كل يومين ضرب وعنف معايا عشان 
مش رضية اكمل مش رضية اتجوزو 
وكمان ماما الي تعبانة وعيزة عاملية 
حتي حقنا في ورث جدي طلبت منو
مبلغ العاملية بتاع امي ومش عاوزة منو 
حاجة تانية واني بشتغل وبصرف علي 
وعلي امي ومش محتاجة غير مبلغ العاملية
 ساعتها مرضيش ورفض وقالي 
اني ملناش حاجة عندو واني لو ماتجوزتش 
ابنو مش هايسبنا في حلنا وبدا يهددني 
ويقلي ممكن اخوكي يتخطف من المدرسة 
ممكن ماما يجلة نوبة قلبية وانتي مش 
موجودة ومراد جه وعامل دة كلو عشان من
مابردش علية لما بيرن ولما بياجيلي البت
مابرداش ادخلو هو  دة الموضوع 
كريم :كل دة شيلاة لوحدك دة حمل مايشيلوش 
راجل دة انتي طلعتي بنت بمية راجل بجدا 
ملك:ههههه مية راجل وانا مش ادرة اساعد امي 
مية راجل وانا مش ادرة احمي امي واخويا 
من ادين عمي 
كريم :ماتستهنيش بنفسك انتي 
بتشتغلي وتدرسي ومخالية بالك منهم
دة كلو يعتبر انجاز ليكي وانا ممكن 
اساعدكم ولو حابة اخويا محامي مشهور 
ويقدر يرجعلك حقك في ورث ابوكي 
ويجبلك اقرار بعدم التعرض وعمك وابنو 
يمضو علية ساعتها لو عملك اي حاجة هايتسجن 
ملك: انت مش بتهزر صح
كريم :انا هاهزر في حاجة زي دي 
ملك:بس انا 
كريم :مابسش انا عارف هاتقولي اية 
مامعكيش فلوس القاضية يا ست 
اعتبريها دين لحد ما نكسب القاضية 
وبعدها ادهانا من الورث 
ملك :مش عارفة اقلك اية بجد شكرا 
كريم :شكرا عي اية مش احنا بقينا 
اصدقاء ولا انتي مش معتبراني صديقك
ملك: ايوة بقيان اصدقاء 
وتتصافح ملك وكري 
كريم : انا جعان انتي مجعتيش 
ولا اية 
ملك : ههه ايوة جعت اطلبلي حاجة بقا 
كريم :انا هاعزمك النهرضا بس انتي بعد
ما تكسبي القاضية هاتعزميني 
ملك : حاضر يا عم من عنيا
 دانا هاوكلك حتة دين اكلة 
من ادين ست الحبايب 
كريم:ماشي يا ستي اتفقنا 
يلا بقا عشان انا هموت 
من الجوع 
طلبو الاكل واكلو ومشو كريم قالي لملك
دة وقت خروج احمد ويوسف من المدرسة 
انا بقول نروح نجبهم وبعد اوصلكم للبيت 
وروح اكلم اخويا عشان اقلكم علي الورق
 الي لازم تجهزيها للقضية 
ملك :ماشي 
خرجو وركبو السيارة وذهبو الي الدرسة 
وبعد انا وصلو وجدو احمد ويوسف
 ركبو السيارة وبدا ينظرون الي 
ملك وكريم نظر يوسف الي احمد
هل تفكر في ما افكر فية احمد ايوه 
احمد : هابقا اكلمك علي التليفون بالليل
واقلك هانعمل اية
يوسف:وانا موافق مستني تيلفونك 
كريم:اية انا شاكك فيكم انت وراكم 
حاجة عملين تتكلمو بصوت واطي 
احمد ويوسف في صوت وحد 
احنا لا مفيش حاجة احنا كنا بنتكلم
 علي حاجه في المدرسة 
ملك:انا مش متفائلة يا برنش 
احمد:انتي هاتتحولي احنا في الشارع
عيب الناس تقولي اية اختك مجنونة 
سمعتي تبوظ دة ير ضيكي 😂😂😂
ضحك الجميع😂😂😂 وابعدها سلمو علي 
بعضهم ورحل كريم ويوسف وا ملك واحمد
دخلو البيت 
ملك :بطه اخبارك يا مزة عاملة اية 😂😂😂
احمد :بطلي عبط يا ملك ماما مش مزة
ماما امزز مزة في المزميز 😂😂
فاطمة :مخالفة اتنين مجنين ربنا 
يعني ويساعدني 😂😂لو خالصتو خشو 
استحمو واخرجو هاكون جهزت السفرة 
ملك:حاضر يا ست الحبايب 😉
احمد:حاضر يا ماما 
دخلو استحمو وخرجو اكلو وبعدها 
ملك :ماما انا عوزة اقلك علي حاجة
بس هارن علي المدير واخد اجازة
 عشان تعبانة مش هاقدر اروح
فاطمة :خلاص يا حبيبتي لو تعبانة مش 
لازم شغل
راحت ملك رنت علي المدير وقالت
له انها تعبانة ومش هاتقدر تروح
وانو هيا عوزة اجازة المدير وافق بدون
 تردد مع العلم بان المدير رجل كبير 
في السن ويعتبرملك مثل ابنتة
 عادت ملك الي والدتها
ملك :بطوطة شوفي فكرة كريم
الي حكتلك علية 
فاطمة :ايوة يا بنتي الي انقظك 
ملك :ايوة وبدات تحكيلها علي 
الي حصل والكلام الي قلهولها كريم
فاطمة:بس عمك مش هايسكت 
علي كدا 
ملك:متقلاقيش انا هاعرف اتصرف
وكمان لو فكر يعمل حاجة الشرطة 
مش هاتسيبهم 
فاطمة:ماشي يا بنتي انا موفقة 
ملك:انا ها روح بكرة عشان اعرف 
الاجراءات الازمة للقضية   
فاطمة:ماشي يا بنتي
ملك :ماما انا هاروح انام عشان تعبانة 
فاطمة:ادخلي ارتاحي يا قلبي 
دخلت ملك تنام
ولكن في غرفة احمد
احمد: الو يا يوسف عامل اية
يوسف:بخير سيبك من المقدمات 
اية رئيك لو ملك وعمي كريم اتجوزو
احمد :كنت بفكر في نفس الفكرة 
بس ازاي 
يوسف :عيد ميلادي بعد اسبوع وهانعمل
(كلا هانبقا نعرفو بعدين )اتفقنا
احمد:اتفقنا 
يوسف:باي
احمد : باي 
اقفلو وخلد ابطالنا للنوم
يتبع.........

google-playkhamsatmostaqltradent