رواية المصرواية الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم يمنى محمد

 رواية المصرواية الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم يمنى محمد

رواية المصرواية الجزء الثاني البارت الثالث

رواية المصرواية الجزء الثاني الجزء الثالث

رواية المصرواية الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم يمنى محمد


رواية المصرواية الجزء الثاني الحلقة الثالثة

توضيح بسيط بس في ناس بتقول مش فاهمين حاجات في القصه......
دلوقتي زين عمل عمليه تبادل بين اخته وناني علشان ينقذ المواقف السئ الا هما فيه
حط ناني في اوضه سماره وخد سماره وخابها عند ناس يعرفهم بعيد لما الأمور تهدي
.......
يونس طلب قوه من الشرطه علشان يعرف ياخد مراته اخت زين علشان زين رافض..
بس ملاقاش مراته سماره...... لقى ناني مكانها
وكان هيجنن بس مش عارف يعمل ايه
زين بقاا استغل المواقف ورفع محضر ضد يونس انه خطف اخته من المستشفى وبيعمل الحورات دي علشان فيه تار مابينهم ومقالش انها مراته
يعني لبس يونس جريمه
وارتاح من يونس
هو كمان ماصدق علشان يتأكد من النونو الا في بطن ناني علشان مش متأكد ان كان دا ابنه من صلبه ولا لا
يعني خلص من موضوع يونس وناني
بس حصلت الكارثه الكبيره
مجرد انه عمل كل دا لقى عمته مدبحه يعني حد اجر ناس تذبحها علشان يرتاحوا منها
اتصل بسليم علشان يجي
يشوفوا المصيبه الا هما فيها بس لقا مصيبه اكبر ان مراته ممسوكه في بيت دعاره مع ولد
عمته لقوها مدبوحه يعني شيل. يونس الليله كلها
بس مش يونس الا عمل كده
الدنيا هدت والنار طفت بس هي تقريبا كده انشعللت اكتر مش طفت
سافر مصر لرنا علشان يجبها
😒😒😒😒ايه الا مش مفهوم بقااا
يمني محمد

#المصروايه.
#يمني محمد
الجزء الثاني..... البارت الثالث
اولا انا زعلانه اكيد عندي اسباب واعذار علشان التأخير والله غصب عني وبعدين التفاعل مش حلو خالص ميشجعش على نزول بارت باستمرار ياريت نتفاعل شويه 😔🙄😔🙄
بسم الله نبدأ حكايتنا........ انا نزلت توضيح امبارح
#المصروايه
........ يمني........
دلوقتي ناني خرجت من المستشفى على بيت زين إلا بقاا عباره عن مكان للحزن فقط
الدوار كله حزن وعياط وصريخ على عمته عاليه الا محدش عارف ايه الا جرالها
ايوه زين اتهم يونس بس زين من جواها متأكد ان يونس ميعملاهاش واصل ابدا
طيب مين الايقدر يعمل كده دا حتى عمته كانت كويسه 🙄
سليم.... زين هو احنا مش هنعمل عزاء لعمتي يازين
زين.... بعصبيه واحنا من أمته بناخد عزاء قبل ماناخد تارنه من القاتل
سليم.... وهتاخد تارك من مين بقاا يازين
زين.. ورحمه ابويا لاخد تاري من الكل واحد واحد ومالنا راحم حد وأولهم رنا
سليم... ولما انت عارف يازين ان يونس معملهاش ليه عملت معاه كده
زين.. بعصبيه.. انت عايزه يكسر عين عيله القناوي بسبب عملتكم المهببه دي كان لازم احاول اخلص منه كام يوم علشان اعرف اتصرف في المشاكل دي
سليم... انت وديت سماره فين يازين
زين.... ماتت. اَو اعتبرها ماتت المهم انها عمرها قرب بس مستني لما الاقي الافي بالي علشان الدفنه تبقى واحده
سليم... قصدك على رنا
زين.. مفيش غيرها
...............
كل إلا اتقال دا كانت صباح واقفه تسني عليهم دخلت جري الاوضه تنقل الكلام لبشاير
بشاير... بصريح يالهوي يابنتي يعني سماره مش في المستشفى
صباح... وطي صوتك ياخاله زين لو عرف هيقول عليا ايه.
على دخول زين المفاجئ لاوضه امه لما سمع صوته العالي
زين.... هقول ايه يعني ياصباح هو انتي جديد عليكي الكلام دا طول عمرك 😏😏
صباح... قصدك ايه يازين
زين... قصدي إلا سمعته ومش عايز اسمع صوت اطلعي بره
طلعت صباح وهي بتنفخ على آخرها ومتضايقه جدا من زين
بشاير.... اختك فين
زين..... موجوده
بشاير... قلبي مش مطمن حاسه ان فيها حاجه
زين... ولما انتي قلبك بيحس بيها كده محستيش ليه أن بنتك الا بتحطلها الشطه والوصفه تحشيها جواها بدل عروستك ابنك
😱😱
توقفت بشاير عن الكلام والحمراء وجهه واتسعت عيونها من الصدمه
بشاير...لعدام اتزان.. انت بتقول ايه يا زين
زين.. الا سمعته ياام زين
وخالي بالك العقربه الا جمبك إلا اسمها صباح هي السبب في كل حاجه وانا لولا عضم التربه لكنت قتلتها
بشاير.... يابني افهم بس
زين.. افهم ايه يا ام زين
انك كنت عايزه تعملي كده في مراتي علشان بطنها متشلش مني ولا أفهم انك حطها لاختي بدال مراتي بالغلط ازي ماتحسيش ان بنتك حامل ازي يا ام زين
وخرج وسابها في الاوضه يحضر نفسه علشان بسافر مصر لرنا
بشاير... كانت شغاله لطم على وشها وصريخ علشان زين عرف الحقيقه 😢😢
#يمني محمد
#المصروايه
زين كان واخد ناني المستشفى علشان الغرض الأساسي ان يعملها تحاليل علشان يتأكد ان الا في بطنها دا ابنه ولا لا
داخل عليها الاوضه قبل مايسافر مصر
ناني... انا عايزه امشي من هنا
زين..... مفيش حركه من هنا غير لما اتأكد الأول من الافي راسي
ناني... وانا مش هستحمل يازين لازم امشي
زين... لا اتحملي على العموم انا هجيلك واحده النهارده تسليكي وتاخد بحسك
ناني... واحده واحده مين بتعجب
لكن هو كان غير هدومه وخرج بدون رد على سؤالها
وسط سليم انه يخلي باله من كل شي لما ينزل مصر ويجي
وفعلا ركب عربيته متجهه الي مصر
..........
رنا كانت محبوسه بتبكي بدل الدموع دم على إلا حصلها وتندم وتقول انا لازم اقول لزين على الحقيقه كلها علشان يرحمنا
رنا بتكلم نفسها بصوت غير مسموع.... انتي لو كنتي قولتله من الأول انك مزقوقه عليه وان كل دي خطه علشان هو عمل 🖐️🖐️🖐️🖐️🙊
لكن انقطع شردها مع نفسها لما لقت العسكري بينادي عليها
خرجت سمعت وش ودوشه وصوت عالي بره
كان زين عمل حكايات مع الضابط والقسم كله علشان خاطر مراته هو المفروض يعمل كده قدام الناس علشان محدش ياخد باله من حاجه

اول ما نا شافته َن بعيد رجلها بدأت تهتز من الخوف لكن هو بقاا عمل العكس قرب جامد عليها واحضنها اووي قدام العساكر وقدام الكل
بقت رنا هتموت من الخوف اكتر
زين... مش مرات زين القناوي إلا تعمل كده وانا مش هعدي إلا حصل دا كده علشان تعرفوا بنات الناس بعد كده
الضابط... يازين باشا والله
زين.... خلاص مش عايزه كلام يلا ياقلبي علشان ترتاحي
رنا تبص عليه ومش قادره تتنفس ومش قادره تقول لا
كانت ماشيه معاه غصب عنها
ركبت العربيه معاها
رنا..... زين اسمعني بس
زين..... وهو يضع ايده على بوقها... هوص مش عايز اسمع صوت
رنا... لازم تسمعني الأول
زين.. انا قولت اسكتي متستعجليش على موتك
رنا سكتت خالص وصل بيها بمكان غريب اول مره تشوفه
دخلت لقت ست غريبه فتحتلهم الباب
الست... زين باشا يامرحب اتفضل ياباشا مكانك ايه دا َكمان معاك ضيوف
وهي تضع يدها على شعر رنا انت كمان جايب واجب ضيقتك معاك وامال احنا هنعمل ايه
رنا بخوف... مين دي يازين احنا فين
وكان فيه بنات موجودين برده تانين
بس زين مردتش عليها
الست... ناني عامله ايه يا باشا
زين..... كويسه.... اوضتي فاضيه
الست... اكيد ياباشا محدش بيدخلها غيرك
زين. شد رنا من ايدها ودخل اوضه في المكان دا وقفل الباب بالمفتاح وراه
القصه حصري على صفحتي البيدج قصص وروايات يمني محمد
رنا بعياط... ايه المكان دا
زين.. بهدؤ غير متوقع يعني مش عارفه احنا فين ياقلب زين
وبدأ في خلع ملابسه واحده تلي الاخره ونام شبه عريان على السرير وقال..... اعرضي نفسك عليا
رنا.... انت بتقول ايه
زين...... زي ما سمعتي اعرضي نفسك عليا وتبقاا بطريقه ساخنه جدا ومميزه ومختلفه انا جوزك برده احسن من الزباين
رنا... باستغراب..... انت اتجننت
زين ونبره صوته تختلف لصوت العالي انا قولت ايه انا لو اتجننت هموتك ارحمي نفسك ونفذي كلامي
رنا وهي تستسلم لكلامه حاضر
زين كان نايم نصه على السرير ورجله ثابته على الأرض لسه
رنا جلست على ركبتها أمام رجل زين وبدأت تفتح زراير............ 
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية المصرواية الجزء الثاني الفصل الثالث
google-playkhamsatmostaqltradent