رواية زواج بالإكاره الفصل الثالث 3 بقلم جهاد أشرف

 رواية زواج بالإكاره الفصل الثالث 3 بقلم جهاد أشرف

رواية زواج بالإكاره البارت الثالث

رواية زواج بالإكاره الجزء الثالث

رواية زواج بالإكاره الفصل الثالث 3 بقلم جهاد أشرف


رواية زواج بالإكاره الحلقة الثالثة

زواج بالإكراه 
بارت3 والأخير 
توضيح بس زينب اتجوزت أحمد بس المفروض تتجوز ابن عمها التاني اللي هو زين طب أحمد عمل كدا ليه وزينب هتعمل ايه ده هنعرفه فنكمل😏😂
زينب : الغبي سابني ومشي طب عمل كدا ليه اووف دلوقتي أقول ايه لجدي والكل مفكر إني موافقه أعمل ايه أكيد هيطلقني مش معقول أتجوز اتنين وكمان مين قال اني لازم أتجوز زين أصلا
دا كله بتكلم نفسها فاقت علي صوت بنت عمهاا حبيبة 
~ زينب زينب 
-هاا
~انتي مش معانا خالص
- لا بس بفكر في حاجه يا حبيبة 
~في جوازك من زين
- اه هو أنا ينفع أرفض صح
~طبعاا لأ دي عوايد العيله المفروض إنتي لزين وأنا لأحمد بس في حاجه عايزه أقولهالك
-ايه هيا 
مكملوش كلامهم عشان مامت حبيبة جت &مبروك يا حبايبي لازم ........
يعني بتعدي الأيام وبيقرب الفرح خلال الأيام دي حبيبه بتبقي عايزه تقول حاجه لزينب بس يا إما زين يمنعها يا أحمد والظروف كانت ضدهم كانت حاسه بالذنب عشان زينب ليه تعالوا نكمل وهتعرفوا
يوم الفرح
- يا أحمد هعمل ايه 
~ إنتي قلقانه ليه كدا هتتحل ، أنا هحلها 
- طب إزاي 
~متفكريش كتير كملي اليوم عادي وأنا هتصرف 
- الله الله
~ضحك وأنا لقيت مفيش فايده رحت أشوف حبيبة من النهارده فرحنا إحنا الاتنين بقاا😐😂
دخلت اوضتها 
< زينب كويس إنك جيتي
- خير يا بيبا
< بصي عايزه أقلك علي حاجه.......
   .................................................
- تمام يا حبيبه 
<زينب أرجوكي متزعليش و أحمد أصلا..
 - خلاص يا حبيبه
 ومشيت وسابتها 
زينب بتوعد طب والله لوريك يا أحمد أنت وزين أنا يتعمل فياا كدا 
عدي كام ساعه وحبيبه رايحه تشوف زينب بس ملقتهاش قلبت البيت عليها محبتش حد يعرف وتوتر الجو فكلمت زين قالتله 
زين وأحمد و حبيبه 
*أنت قولتلها ايه يا حبيبه
>يعني هتكون قالتلها ايه يا أحمد وحتي لو عرفت ماهي كدا كدا كانت هتعرف
*طب هي فين أنا قلبت المكان عليها وتلفونها مقفول و
قطعه صوت تلفون حبيبه 
<دي زينب
*طب افتحي
<زينب إنتي فين
- لو مش فاتحه الاسبيكر افتحيه
<ايه
- يبقي فتحاه ، اسمعوني حلو بقاا إنتو التلاته أنا عرفت كل حاجه ومش أنا اللي تتجبر علي حاجه و
رد أحمد عليها بعصبيه : انتي فين يا زينب
- اهدي يا دوك كدا ميصحش ، أنا عندي شرط عشان أرجع هو إن بعد ما يتم جواز زين وحبيبه والوضع يستقر هتطلقني 
ظهر الامتعاض علي وجه الجميع 
رد أحمد : ودا اللي هيحصل 
- يبقي تمام أنا راجعه وقفلت الفون
(طبعاا محدش فاهم حاجه😂😂 هفهمكم 
" زين بيحب حبيبه بس جدو قرر يجوز زين لزينب وحبيبه لأحمد وأحمد عمل كدا عشان يخلي جدو يضطر يجوز حبيبه وزين 
دي نقطه ودا اللي فهمته زينب
بس في حاجه كمان أحمد بيحب زينب جدا وبيراقبها من سنين فدا كان سبب كمان )
نكمل بترجع زينب و بالفعل بينجح أحمد وزين في إقناع جدهم واللي بيوافق بعد ما عرف بجواز زينب وأحمد 
بيرجع أحمد وزينب القاهره 
< اتفضلي يا عروسه😒
- أنا هنام في الاوضه دي وأنت في دي وحاول تخلص إجراءات الطلاق بسرعه
<أنتي صدقتي ولا ايه طلاق مش هطلق 
ودخل وسابهاا 
 زينب حست بفرحه خصوصا إنها عرفت من حبيبه أد ايه أحمد بيحبها بس حابه تتأكد وكمان تنتقم منه 😈😂😂
نكمل
تاني يوم بيصحي أحمد قبل زينب 
بيخبط علي باب أوضتها 
- نعم🙂
~نعم الله عليكي يا ختي فين الفطار 
- هو إنت صدقت نفسك أوعا تفكر إني هقوم ست نشيطه بقاا وزجه مثاليه أحضر الفطار وأقول قوم يا بيبي الفطار جاهز 
~طب ما دا طبيعي ماحنا متجوزين
 - بالإكراه وسيبني أكمل يمكن مفكرها روايه هقبل بالوضع وشويه شويه أحبك ونعيش قصه حب وو
~بااااس اهدي كدا ايه بتحضري في الجمل من بليل 
- لا من النهار يا خفيف و شوف رايح فين أنا رايحه الكليه بقالي مده مرحتش
جز علي سنانه بطريقه خوفتني وعينه الديبي وهو غضبان بتخوف مووت بس كان لازم أثبت علي موقفي فقفلت الباب في وشه وجريت لبست هدومي عشان أنزل طبعاا هو خلص لبس قبلي 
نفسي أعرف لما نحن أبطأ 😂😂
~هوصلك معايا
- و لو حد شافنا 
~انتي ليه محسساني إني شاقطك ما أنتي مراتي
- لاا بص أنا مش عايزه حد يعرف ممكن
مردش ونزل (أنا مهزقه سيكا)
وصلنا 
رحت لصحابي أشوف ايه فاتني وما إلي خلافه عدي الوقت ببطأ وملل مش فاهمه حاجه الحمد لله بسبب الفتره اللي غبتها بس عادي سيكا
خلصت محضراتي بس هو كان عنده محاضره كنت هروح بس هو قالي أستني فقعدت في الكافتيريا 
محستش بالوقت لأني كنت بقرأ روايه علي الفون بس لقيت حد جه قعد قدامي 
ببص كان أحمد 
إبتسمت بتلقائية يمكن حبيت أحمد او يمكن دا تعلق بإهتمامه بيا اللي استمر سنين من غير ما أحس بس طريقته كانت غلط وبرجع أقول يمكن حس إن حبه ممكن يضيع فمحبش يجازف محبش يضيع حبه أنا عارفه إن اللي بيحب بيعمل أي حاجه كل شيء مسموح بيه في الحب والحرب ، بس أنا هو أنا بحبه دا محيرني 
فقت علي صوته
~مش يلا
- تيجي نتمشي 
أبتسم ~يلا
وإتمشينا شويه وجابلي غزل البنات طفله أنااا أوي
لحظه دا هيتخانق دا كله عشان حد بيقولي هو القمر بيطلع بالنهار 😂😂💔 دا حتي طريقته بيئة أوي
المهم بيتخانقوا هو بيضرب أاه بس دا انضرب ووقع هو قلبي بيوجعني ليه وايه الدموع دي و بعد تدخل الناس انفض الحوار 
- إنت كويس
~ااه بس انتي غبيه ازاي تعملي كدا كان ممكن تتأذي 
- إنت تسكت خالص مكنش في داعي لدا كله 
~أنا غيور نفسي محدش يشوفك غيري وأنا عمري مهشوف غيرك
- وأنا عمري ما شفت غيرك 
~ايه
- ولا حاجه
~زينب
- بحب غيرتك و نرفزتك
~بس
انحرجت ووشي جاب ألوان 
-بحبك أنت كمان💙
~ااه كلمه من سنين مستنيها وأنا بعشقك 
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية زواج بالإكراه
google-playkhamsatmostaqltradent