رواية مفاجأة في جوازة الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم يوستينا سامي

 رواية مفاجأة في جوازة الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم يوستينا سامي

رواية مفاجأة في جوازة البارت التاسع والثلاثون 

رواية مفاجأة في جوازة الجزء التاسع والثلاثون

رواية مفاجأة في جوازة الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم يوستينا سامي


رواية مفاجأة في جوازة الحلقة التاسعة والثلاثون

مفاجاه في جواازة 😔
بارت 39

في الفرح
فضل العرسان يرقصوا ع اغاني المهرجانات
وخصوصا تامر رقص كتييير اووووي
وكلهم كانوا بيضحكواااا وفرحانين حتي حسن ضحك وفرح اوووي من قلبه وبعد وقت كبير
بس المفاجاه تامر قرر قراااار أنه يسيب الفرح ويمشي قبل ما الفرح يخلص

زينه : يا نهار اسود انت بتقول اي يا تامر الناس والمعازيم

تامر: وانا مال امي انا همشي يعني همشي
ايه يا اسامة انت موافق ولا ايه

أسامة بضحك وهو بيبص لشروق: طبعا موافق ودي فيها كلااام ده حتي الواد آدم خد نغم واختفي

شروق : يا جماعة والناس ميصحش

عمرو : لا ياعم يصح يلاااا يا عم انت وهوووو

وفعلااااا مشيوا من الفرح قبل الفرح مايخلص ودي كانت حاااجة في منتهي الاحراااج لزينه وشروق
ومنتهي الضحك وخصوصا أن كل كل الموجودين
كانوا معارف وفي الاخر راااحوا الاوتيل
_______________________________&&&
في أوضة زينه وتامر

تامر شال زينه لحد مادخلوا من باب الاوضة

تامر وهو شايلها :زوزة والنبي اقفلي الباب احسن ايدي مش فاضية

زينه بتوتر: اديني قفلته اهوووو

تامر نزل زينه عند السرير وبيقرب ناحيتها

زينه بزعيق وهي بتزقه : اييييه

تامر: اششششش انت بتزعقي ليه .... وبتزقني ليه

زينه بصوت عالي : وانت بتقرب ليييه

تامر : اومال ماقربش يا اختي 😂

زينه بخوف: نعععععم عارف لو قربت والله ابطحك بالفازة دي في دماغك

تامر بيشووح بايده : فازة مين يا حلوة. بقي بعد كل المرمطة دي والبهدلة دي في الاخر ماقربش انت عارفة انا دافع كاااااام في الفرح ولا الاوتيل

زينه وهي ماسكة فستانها بطريقة كوميدي : وانا مال امي يا عم حد قالك آدفع

تامربزعيق : وحياه امك ... تامر حاول يهدي :
طب بصي اقووولك ع حاجة

زينه : قوووولي

تامر: النهاردة يا زوزة ايه

زينه: ايييه

تامر بخنقة : لو محدش قالك يعني النهاردة دخلتنااااا ده لو مايزعلكيش

زينه: يارااجل

تامر بضحك : اه والمصحف خلاأص بقي أعتقد أنك عرفتي النهاردة اي والمفروض يحصل أي 😉🤭

زينه وهي بتشوح : عرفت ايييه يلااااا وهيحصل اي

تامر : يلاااا هي وصلت ليلااااا بت انت انا صابر ع امك من ساعة الخطوووبة عارفة لو متعدلتيش هعمل فيكي اي

زينه بزعيق : هتعمل ايه يعني يا بابا
اقولك اناااااا بقي هعمل فيك اي

تامر بتوتر : اي

زينه: انت هتناام ع الكنبة الحلوة دي
عجبك ولا لااااء

تامربزعل : لا كدة حرااام ولله العظيم حرااام
وبعد عنها وراح قعد ع الكنبة فعلا وهو بيمثل الزعل
بس كان متاكد انها هتيجي تصالحه هي اه خايفة ومتوترة منه بس في الاول والاخر جوزها وحبيبهاا

زينه بدلع : تامر

تامر ببتسامة: عيون تامر وقلبه

زينه : ممكن اخد منك وعد رجالة اني لما أخرج من الحمام الاقيك نمت وعلي الكنبة كماان بلييز

تامر اعااااا😭😭😭😭

زينه : يبقي اتفقنااااا
ودخل زينه الحماام

تامر غير هدومه وقرر أنه مافيش حل فعلا غير أنه ينااااااام ع الكنبة (😂😂😂😜😜)

_______________________________&&&
في اوضه شروق واسامة

أسامة برضووو شال شروق لحد الاوضة بس دوول مختلفين تماما ❤️

أسامة نزل شروق ع السرير :
انا فرحان اوي يا شروق

شروق: عارفة علشان عمو جيه

أسامة وهو رافع حاجبه : لا يا حبيبتي عمو ايه وبتاع اي. ههههه صحصحي معايا كدة انت هتنامي ولا ايه

شروق : ههه ايه ده اومال فرحان ليه يا اوسي .

أسامة: لا عقبال عندك مش انا النهاردة كسبت دور ببجي انما ايه فلة

شروق بخنقة: لا ولله يعني انت مش فرحان بقه بجوزنااااا

أسامة بضحك : لله طب ما انت عارفة اهووو ههه
قوليلي بقي جعانة

شروق: اممم بصراحة اوووي

أسامة : حالا الاكل هيجي يا باشا
انا هدخل اغير هدومي في الحمام ولا تحبي انت

شروق: لا انا الي ادخل الحمام

أسامة : ماشي يا عم تحبي مساعدة 😉😘

شروق: يا عم روح ساعد نفسك

أسامة: احم ايه الكسفة دي

وفعلا طلبوا الاكل و شروق غيرت هدومهاا
وبعدها يكلوا بس الظاهر أن شروق بقالها فترة مااكلتش خالص فكانت مش عايزة تقوم اصلا من علي الاكل

أسامة: اي يا حبيبتي انت بتخزني الاكل للسنة الجاية

شروق والأكل في بقهاا: يا ساتر انت باصصلي في الاكل ده انا حتة مش بتخن

أسامة: يا شيخة ابلعي جاتك القرف

شروق: اففففف انا اكلت.. ده انت غلس
وبعد ما خلصوا اكل دخلت شروق ع السرير
واسامة فرح اوووي بالخطوة دي

أسامة بفرحة : اي بقي

شروق : أي يا حبيبي انت... وباسته من خده

أسامة اتفاجاه من الجرائه: لله طب ما انت حلوة اهووو اومال قرفتي ليه امي من الصبح
مش يلاااا بقي يا قمر

شروق: عندك حق انا بقول برضوو. انه يعني يلااا

أسامة: ييييس.. انا ربني بيحبني والله

شروق: يلا بقي تطفي النور

أسامة بفرحة اهبل : يا واد يا خبرة ... حاااضر

شروق بتحاول تكتم الضحكة: يلا بقي تصبح علي خير.

أسامة: وانت من اه...... اييييه 😲😲
انت هتنااااامي .

شروق : أيوة يا حبيبي

أسامة: لييييييه 🤪🤪

شروق بحب اوووي : واحنا بنام ليه يا حبيبي تصبح علي خير يا قلبي

أسامة وبيخنق المخدة : وانت من أهله ..... يااارب

ياريت نصفي النية 😂😂😉😉😉

______________________________&&&&

في العربية

آدم وقف العربية بعصبية: مالك يا نغم ليه كل الخوف ده .... انت بقيتي بتخافي مني اووي .

نغم بدموع: بتسالني انا مالي يا آدم . بدل ماتسالني انا مالك . اسال نفسك انت الي علطوول معيشني في رعب .

آدم بصدمة: انا يا نغم انا معيشك في رعب .

نغم: أيوة انت ... مش معني انك بتحبني انك تعاملني كدة .

آدم بعصبية : علملتك ازاااي هااااه ماتردي معاملك احسن معاملة... الحضانة وفتحتها ليكي وباسمك
وكل حاجة عملتها علشاان بحبك عملت اي وحش ليكي ماتتكلمي .

نغم: بس بقي باااس لو انت فاكر بالفلوس الي انت بترميها في العربية أو في الفيلا أو حتي الحضانة ده. معني الحب يا آدم تبقي غلطااااان ...
قولي كدة كام مرة قربت مني واخدتني في حضك كام مرة طمنتني. يا آدم حرااام عليك انا لو كنت بعدي قسوتك في بعض الأحيان فعلشان انا عارفة انك طيب وقلبك ابيض لكن انت في عصبيتك بتتحول لوحش يا آدم......
ارجوووووك بقي كفاية 😭😭 .

آدم قرب منها واخدها في حضنه جاااااامد : كنت بخاف اقربلك يا نغم يا احس برفضك ليا أو خوفك مني يا نغم ....
نغم بصيلي بصي في عيني انا بحبك اووووي يا نغم انت الحاجة الوحيدة الي اقدر اقول اني طلعت بيها من الدنيا دي
مش سهل علياااا اني مااغيرش عليكي ولا سهل اني احس ان ممكن حد ياخدك مني واسكت انت اغلي حاجة عندي ...

نغم حضنته : محدش يقدر ياخدني منك يا آدم لاني بحبك اووي فوق ماتتخيل ولو انا الحاجة الوحيدة الي طلعت بيهااا فأنت كل حاجة ليا في الدنيا ...
بس اوعدني يا آدم إنك تتحكم في عصبيتك ارجووك
اتحكم في غضبك

آدم باس ايديها واتكلم بحب بجد : وانا اوعدك بس انت كمان حاولي تتلاشي غضبي انا بتوجع وانا شايفك خايفة مني

نغم بفرحة : يا حبيبي يا آدم

آدم مسح دموعهاااا: كفاية نكد بقي انا كنت محضرلك مفاجاه

نغم : بجد اي هي

آدم: يلاااا بينااااا

وفعلا اخدهاااا وسافروا يا تراااا فييييييين

___________________________________&&&

في فيلا آدم

حسن قاعد بيضحك : انما الفرح كان مسخرة بجد وتامر ده كان مصيبة وخصوصا رقصه

حسين بضحك: شوفته لما قال لبتاع دي جي انه مش هيطلع غير لما يسمع اغنية ودوني علي بيت حبيبي

حسن : هههههههه ماتفكرنيش بجد يوم مسخره

عمرو : بس هو آدم فين

حسن وهو مش باصصله : خد نغم واختفي

عمرو : ربنا يستر احسن ده كان هيقلب عليها النهاردة

حسن بصله: اي ده ليه بقي إنشاءالله

حسين: اممم علشان الفستان

عمرو : ولله ما عارف بس هو كان قالب وشه

حسن: هو بس الي قالب وشه و انت بقي مالك من ساعة ما جيت وانت قالب بوزك

عمرو بسعادة: وانت واخد بالك بقي اووي كدة

حسن :ولاااا اظبط كدة اظبط مش معني اني مش طايقك ولا طايق ابص في وشك

عمرو كشر في وشه

حسن :أيوة بس ده مايمنعش اني بحس باخويا

عمرو بفرحة: بجد يا حسن

حسن :اخلص يلاااا مالك

عمرو :هقولكواا بس وعد محدش فيكوا يقطمني

حسن: وعد طبعاااا

وفعلا بدا عمرو يحكي قصته هو وماهيتاب كلها بس منغير موضوع العملية
وفاق من خياله ع شبشب في وشه من حسن

عمرو :اها اي الغباء ده يا عم

حسن بعصبية: وانت لسه شوفت غباء يا ابن ...
انت زبالة يلاااا بقي تعمل كدة برضووووو دي بتحبك يا حيوااااان

حسين :كدة برضوو يا ابني تكسر نفسهااا

عمرو: اعمل اي

حسن :تعمل اي في أي يا بجم انت
طبعا تسافر وتعتذرلهاااا كماان وتتجوزها وجيبها تعيش معانا هنااااا

عمرو :طب وعمي وبنته

حسن.: وانت يا حيوان بتحب بنت عمك
منغير ماترد مش بطيقها اسمع ياض انت هتسافر تتجوزها وترجع بيها

عمرو بسعادة: عندك حق بس الاول في حاجة لازم تعرفها ا

حسن: ربنا يستر خير

عمرو: العملية معادها اتحدد يا حسن

حسن بوجع: ومين قالك اني هعمل العملية دي

عمرو: يعني اي الكلام ده يا حسن

حسن: يعني يعني كفاية الي حصلي لحد كدة
انا مش ضامن العملية دي لو فشلت تبقي اي اضرارهااا

عمرو :مالهاش اضرار وبلاش كلامك ده احنا هنسافر اخر الشهر ده علشان انا اتجوز وانت تعمل العملية
خالصين..... بص لو مافيش عملية مافيش جواز
ويفضل كل واحد فينا مكتآب احنا اصلا فقر

حسن: هههههه وانا موااافق

حسين :أيوة بقي اخيرا فرحوا قلبي

عمرو: اومال لو عرفت تامر موضبلك اي يا راجل يا بركة

حسن :ههههه تامر ده مجنون ياترا موضبله اي

عمرو: تامر عايز يجوزك حماته هههههههه

حسن: هههههههه ولله فكرة حلوة

حسين: بس ياض انت وهو اختشوا انا قائم انااام ..

عمرو :هههه ولله الراجل عينه لمعت

حسن: بس اسكت هههه ليكلك

_______________________&&&

في أوضة اسما بتكلم حسام مالك :يا حسام في أي لده كله

حسام :مالي وكمان بتسالي يا اسما لله
ازاي توافقي انت تروحي معاهم محدش موجود من البنااات ازاااي يعني

اسما بضحك: يا حبيبي دول زي اخواتي . وبعدين كنت اروح فين يعني

حسام :تيجي الفيلا عندي

اسما: يسلام وده الي عادي

حسام: يا بنتي كنت قعدتي مع الدادة سميحة
علي الاقل ابقي مطمن عليكي يا اسما

اسما :يا حبيبي اطمن عم حسين موجود ولعلمك بقي دول الي انت خايف منهم رجالة بجد وعمرهم ماضايقووني بالعكس كلهم كانوا رجالة في ضهري

حسام :طب قومي اقفلي الباب والمفتاح علشان انام وانا مطمن يلااااا

اسما بضحك :حاضر يا سيدي يلا تصبح ع خير
عايزة انااااام
______________________________________&&
في أوضة عمرو

عمرو ...الوووو يا ماهي انا عمرو

شخص غريب مين حضرتك

عمرو 😲😲

استوووووب

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية مفاجأة في جوازة
google-playkhamsatmostaqltradent