رواية مفاجأة في جوازة الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم يوستينا سامي

 رواية مفاجأة في جوازة الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم يوستينا سامي

رواية مفاجأة في جوازة البارت السابع والثلاثون 

رواية مفاجأة في جوازة الجزء السابع والثلاثون 

رواية مفاجأة في جوازة الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم يوستينا سامي


رواية مفاجأة في جوازة الحلقة 37

مفاجاه في جواازة 😔
بارت 37

تفتكروا اي الي حصل
بصوا علشان تبقوا عندكم خلفية حسام بيحب الحيوانات اوووي بيربي كلاب وحصنة وحاجات تانية 🙄

اسما بعصبية : انا بقي مش عايزة أدخل ولا اصفي النية وجاية تخرج من الفيلا بس للاسف دخلت جوه جنينة اكتر
ما هي واسعة اوووي بس لحسن حظها الاخبر 😔
انها كانت قريبة من بيت كراميلااا

اسما بصدمة ،اعاااااااااااااا

آدم بخضة : اسما

حسام افتكر راح جري بسرعة ناحية بيت كراميلا
لقوا اسما مغم عليهاااااا

حسام: يا نهار اسود انت موتي ولا ايه
وفجاه جيه نغم وشرووق
وادم وتامر واسامة

بس نغم سمعت صوووت وكانت المفاجاه لما بصت ناحية الصوت

نغم : اعااااا آدم الحقني يا آدم
وجريت علي آدم الي كان مزهووول من فكرة

حسام: اهدوا يا جماعة دي مربوووطة

ادم :اهدي يا نغم انا معاكي (حنين اووي 😂🙄)

تامر: يا ابن الملبوووسة مربي اسد

شروق بتستخبي وراه أسامة: يا بن المجانين يا بن المجانين

ونغم حضنت آدم. :والنبي يا آدم مشيني من هنااا

علي: طب اهدوا يا جماعة اتفضلوا برااا

زينه: اعااا يلا يا تامر نخرج والنبي

تامربخوف :والنبي انا الي مقادر اتحرك شديني في ايديك ينوبك ثواب

زينه: لله يكسفك

وفعلا كلهم خرجوا من ناحية بيت كراميلااا
وحسام شال اسما ودخلوا الفيلاااا

علي : يا دادة هاتي ليموون علشان يهدوا

آدم: نهدي اي بس .. عايزين نشوف اسمااا الاول

حسام: اهدي يا بشمهندس هتبقي كويسة اكيد

وفعلا زينه وحسام فوقووهااا بالبرفان

اسما بخووف: انا فين انا عائشة لا انا اتكلت صح 😭😂

حسام ضحك غصب عنه من خفة دمها الي لايوصف
بس مضحكش لوحدة هما كلهم ضحكوااا

اسما : انت بتضحك يا ... يا ...

حسام : ايه علقتي ليه ههههه

اسما فضلت تعيط . انا عايزة اروح اعاا

حسام اتصدم : انت ازااي كدة بتعيطي فاجأه كدة

اسما بصوت طفل زنان:. علشان خايفة يا حيوان اعاا

تامر :ادم يلا نمشي انا قطعت الخلف يا آدم انا لسه صغير يالهووووي

نغم : أيوة يا آدم بجد كدة اوفر كلب وقولنا ماشي لكن اسد يا آدم يالهوووي

حسام: علفكرة بقي ده شبل

شروق: ده نوع من الأسود يا كابتن

علي بضحك: لا هو قصده أنه صغير يعني
وبعدين دي هوايته هو متعود علي كدة والد حسام كان بيربي تقريبا كل الحيوانات وحسام طلع زيه

اسما بدمووع: أيوة علشان صاحبك مش بني ادم. متوحش وهمجي وغبي وأبو الكلب لا ده كمان ابو اسد 😂😭

حسام كان بيضحك وده كان مخليهم كلهم مستغربين
ازاي بيضحك وهو بيتشتم انما علي كان مستغرب اصلا أنه بيضحك بس كان فرحان كان حاسس ان البنت دي الي هتفتح قلب حسام للحب أو هتفتح دماغه 😂😂

اسما : افضل اضحك كتير يارب يجليك سكتة قلبية من الضحك يابااي. بااارد بشكل

حسام بضحك : طب ممكن تهدي وتشربي ليمون

اسما: هو فين ده انا محتاجة ليمون فعلا
بس انا عايزة اروح الحمام

حسام : هههههه

اسما بتضحك : على أي يا حيوان انت

حسام بيحاول يمسك الضحكة : لا ابدا ولا حاجة
اتفضلي تعالي

علي كان واقف حاطط أيده ع بوقه بيحاول يكتم ضحكته بس اسما شافته

اسما بحدة: بتضحك ليه يا حيوان انت التاني ولله لاوريكم

علي : ايه يا اما انا مالي
وبعدين حيوان حيوان محسساني أن انت البني ادم الوحيدة

نغم : يلا يا اسما بقي عايزين نمشي

اسما : حااضر

وفعلا حسام وصل اسما للحمام وفضل واقف

اسما بدهشة :نعم

حسام بغبااء: اهو ده الحمام

اسما بصدمة :لا والنبي تصدق معرفش طب ما تتفضل معايا مينفعش تفضل ع الباب كدة ولله

حسام ضحك علي غبائه: أيوة انا اسف انا هخرج

اسما : ايه الاهبل ده

وفعلا خرجت اسما وكانت الدادة جابت ليمون ليهم

حسام : تعالي بقي اقعدي اشربي ليمون
علشان تهدي كدة

اسما :ايه تهدي دي انت شايفني مجنونة يا يلا انت

حسام :لا انا ساكت عليكي بقالي كتير ومحترمك
هتقعدي تشربي الزفت ده ولا تحبي اجيبهالك

اسما: هي مين دي الي انت عايز تجيبها لامؤخدة

حسام: كراميلا

اسما: مين الاسد هي كمان بنت يلهوووي
يا آدم انا عايزه امشي

آدم :طب يا اسما اشربي ليمون ده علشان نمشي يلا

اسما؛ اوف طيب حاضر

وفعلا قعدوا فضلوا يتكلموا عن الفيلا

آدم: طب خلاص تقدر تبيعهالي امتي

حسام بحزن: لما اظبط أمور سفري بصراحة أنا مش هبيعها غير لما امشي علطوول مش هستني في مصر بعد ما ابيعهاا

أسامة :واضح انك متعلق اوووي بالفيلا دي اومال عايز تبيعها ليه يا كابتن

حسام بحزن: عايز ابيعها علشان اقنع نفسي أن بقي ماليش اي حاجة هنااا افضل علشانهااا

اسما: هههه ايه ده . ده انت معقد بقي لااا واضح انك هتبقي صاحبنا

حسام: هههه ليه يعني

اسما : احنا كدة اي حد معقد بيقرب مننا وبنبقي عيلة

شروق : تصدقي صح ولله 😂😂😂

نغم فعلا اضايقت حسن انها مش نكتة علي قد منها حقيقة

آدم بضحك: مالك يا اسما هو الليمون ده فيه حاجة يا عم انت

حسام : ههههه لا بس هي عليت منها علي الاخر

تامر: طب اي استقريت ع ايه هتبيع ولا لاااء

حسام: لا هبيع بس لما احجز الطيارة والسفر
يعني في خلال اسبوعين أو تلاتة بالكتير اووي

آدم : وهو كذلك تستأذن احنا بقي ولما تظبط ابقي كلمني علطوول

حسام: تمام اوكي مع السلامة
مع السلامه يا انسة اسما

اسما بقرف: باي ومشيت خطوتين
بس رجعتله تاني علفكرة انا مدام مش آنسة

حسام اتصدم من كلمتها

وفعلا مشيوااا كلهم لكن حسام اضايق اووي من فكره انها متجوزه طب ازااي

علي :مالك يلا مضايق علشان الفيلا صح
طب بلاش تبيعها يا ابني وخليها

حسام سرحااان : هاااه..
انا طالع اقعد في الجنينة شوية
فعلا خرج حسام وقعد في الاصطبل في مكانه المفضل

__________________________________&&
في امريكا

في مكتب عمرو

عمرو : أيوة يا دكتور يعني العملية معادها اتحدد
.... بعد ٣ شهور. . تمام يا دكتور شكرا بجد شكرا اوووي

عمرو بصوت عالي: الحمدلله يارب .. بس يارب كملها علي خير ارجووك

ماهي دخلت عليه المكتب: غريبة يعني بتضحك وفرحان

عمرو: أيوة يا ماهي في خبر حلو اوووي اووي
العملية الحمدلله اتحددت ياااه

ماهي بخوف: عملية اي يا عمرو هو انت عيان أو حاجة

عمرو :لا مش ليا انا دي عملية واحد صاحبي علشان يعني للاسف اتشل

ماهي. ياه ربنا يقومه بالسلامة يارب
بس مين ده

عمرو :ده حسن...يمكن ده الوحيد الي اقدر اقول اني اتغيرت بجد بسببه

ماهي : يااه للدرجة دي ليه يعني

عمرو: انا هحكيلك كل حاجة يمكن الاقي حد يشيل عني شوية بس ما كل حاجة عليا لوحدي

ماهي : ماشي احكي وانا سمعاك

عمرو بدأ يحكي الحكاية كلهاا منغير ما يكدب عليها
في اي حاجة
ماهي بصدمة: ياه بقي انت يا عمرو تعمل كل ده

عمرو : اممم مش بقولك اتغيرت اووي بس الحمدلله فووقت

ماهي بحزن: ده في خيالك لسه يا عمرو لسه كتير اووي علي ماتفوق بجد

عمرو باندهاش : ليه بتقولي كدة يا ماهي

ماهي بوجع :انت جبت هنا ليه يا عمرو
تحب اقولك أناا......
جيت علشان تضمن الورث فهتتجوز بنت عمك مش كدة ... يبقي ازاي اتغيرت وانت كل تفكيرك في الفلوس لحد دلوقتي

عمرو: لا يا ماهي انا مجيتش علشان الفلوس انا اصلا معرفش أن عمي عايز يجوزني بنته ولله

ماهي: طب بعد ما عرفت يا عمرو عملت اي
ولا حاجة .... لانك كداب وطماع زي ما انت
انت لحد دلوقتي بتجري ورا الفلوس يا عمرو

عمرو بعصبية من اتهامها : اعاا وانت عايزاني بقي اعمل اي .. عايزاني اسيبها واجي اتجوزك انتي ههه طب ما انا كدة كدة هيبقي مجبووور

ماهي بدموع: مجبوور

عمرو : طبعا نبقي مجبووور ليه هو انت فكرتني بحبك أو حاجة انت بجد اتجننتي
مالك يا ماهيتاب ماتفوقي بقي لنفسك ده انا كنت بعتبرك صاحبي طب علي الأقل بنت عمي ست بجد
مش بالعة راجل 😳😲🙃

ماهي مقدرتش تسمع باقي الكلام وخرجت تجري برا المكتب ودموعها علي خدهااا

عمرو قعد ع الكنبة وفضل ساكت لفترة وفاجاه قام ورمي كل حاجة كانت علي المكتب بكل عصبية
وقعد تاني ع الكنبة بس المرة دي فضل يعيط جاااامد .......

عمرو لنفسه وجعتهااا اووووي وهي متستهلش مني كدة
وفعلا عدي اليوم علي عمرو بصعوووبة بس هو اتفاجاه لما جيه تاني يوم الشركة أن ماهي واخدة إجازة 😔😔
______________________________________&&
مر شهر كامل عليهم كانوا مشغولين في التحضيرات الشركة الجديدة
والبنات مشغولة في تحضير الحضانة وفعلا جهزت
أما تامر واسامة كانوا مشغولين في التحضيرات الفرح الي خلاص فاضل عليه اسبووع

في الفيلا

آسامة بفرحة :بجد مش مستوعب فاضل اسبوع ياض يا تامر

تامر: ولله ولا انا يعني اسبوع هيغنوا ودوني علي بيت حبيبي نعيش مع بعض فيه

آدم: ههههههي هيغنوها لمين ولامؤخدة

أسامة : ههههههههه عندك حق

تامر: بس ياض يارخم انت وهو
اها صحيح عمرو نازل مصر بكرة

آدم: هو كلمك وقالك كدة

تامر: اومال يعني هخمن

آدم بزعل : تمام ماشي انا رايح الشركة

وبدأ كل واحد يروح شغله حتي اسما ونغم راحوا الحضانة وبعد الحضانة هيقابلوا زينه وشروق علشان يكملوا باقي حاجات الفرح
ومر الاسبوع بالشكل ده عليهم وكانوا الحقيقة مشغولين جدا حتي لما رجع عمرو وكان واضح اووي عليه انو متغير لكن. محدش قدر يتكلم أو يسأل

_______________________
_______________________&&&&&&

يوووووم الفرح
لوووووولي 🎉🎉🎉🎉❤️😜

اليوم كان بادي بداية قمر بخنااااقة 🙄

في أوضة نغم وادم

آدم بعصبية : ممكن بقي افهم يعني مش عايزة توريلي الفستان

نغم برخامة: انا قلت لاا يعني لااا تشوف الفستان بإمارة اي هاااا وبعدين انت بتزعق ليه كدة اصلا
ايه الي حصل لكل ده

آدم بعصبية: انت مش هتعدلي علي كلاامي
و بتسالي علي إمارة يا مدام بإمارة اني جوزك
ولا انت نسيتي لا واضح أن دلعي معاكي خلاكي تتمرعي عليا اوووي . بس ملحوووقة
يكون في علمك لو الفستان طلع بس مفتوح أو في حاجة ولله يا نغم لهتشوفي مني الي عمرك ماشفتيه

وسابها وخرج من الاوضة وراح عند حسن يلبس
أما نغم ففضلت تعيط جامد جدا في الاوضة فضلت تكلم نفسها
نغم بوجع: انا الي غلطانة كنت لازم اعمل حسابي أنه قلاب وأنه بيتعصب بسرعة مكنش لازم اعند قدامه

وفعلا بدا كل واحد فيهم يبدأ في أنه يجهز نفسه
لحد ما جيه وقت نزول العرساان وهنا كانت المفاجاه
يا ترا مين هيقدم شروق لأسامة ويقدم زينه لتامر ؟

استوووب
نكمل البارت الجاي الفرح بقي 😜😂

بجد ميرسي اوووي لكل الناس القمر الي بتسال عليا ❤️♥️

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية مفاجأة في جوازة
google-playkhamsatmostaqltradent