رواية مفاجأة في جوازة الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم يوستينا سامي

 رواية مفاجأة في جوازة الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم يوستينا سامي

رواية مفاجأة في جوازة البارت الخامس والثلاثون 

رواية مفاجأة في جوازة الجزء الخامس والثلاثون 

رواية مفاجأة في جوازة الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم يوستينا سامي


رواية مفاجأة في جوازة الحلقة الخامسة والثلاثون

مفاجاه في جواازة 😔
بارت 35
يا ترا أي الي حصل لاسما خلاها تتفاجأ ؟؟
كانوا ماشين وفاجاه شافوا كلب واسما عندها فوبيا من الكلااااب 
اسما بفزع : ايه ده 😲😲 
اعاااااااأا الحقوني وفضلت تجري منه 
شروق : ههههه ايه ده كلب صغير يا اسما تعالي متخفيش 
نغم بخوف:  لا اسما عندها فوبيا منه 
تعالي يا اسما ماتخفيش
بس اسما كانت بتجري بعيد لحد ما ظهر شخص 
اسمراني ولابس هدوم شبيها بهدوم الكرة أو التدريب 
الشخص : ماكس تعال هنااااا 
والفعلا الكلب لف ورجع للشخص صاحبه 
فالشخص مسكه وراح ناحية البنااات بعد ما اسما جريت عليهم وهما عاملين يضحكوا 
الشخص موجه كلامه لاسما : انا اسف يا انسة بجد 
اسما بعصبية بسبب الموقف المحرج : ولله وانا بقي اعمل اي باسفك ده يا استاذ يا محترم يالي بترمي كلابك ع الناس
الشخص:  ممكن لوسمحتي تهدي شوية 
ده برضو  مش اسلوب محترم يعني وانا هرمي كلبي ليه عليكي يعني
اسما:  ينهارك اسوووود بقي انا مش محترمة يا ابو الكلب انت
وبعدين اه ترميه علشان ترخم عليااااا قلة ادب 
شروق:  هههههه 
نغم:  اسكتي يا شروق
وبعدين يا اسما ميصحش كدة الراجل اعتذر 
الشخص : اعتذر اي وقرف أي.. انا اكيد بسحب اعتذاري انت بني ادمة مش متربية اصلا وانا ميشرفنيش اني اقف واتكلم معاكي اصلا 
وفعلا مشي قبل ما يسمع باقي كلامها 
شروق:  اهدي يا اسما 
اسما بصدمة : انت بجد قليل الادب .... يا قليل الادب 
نغم:  بس بقي يا اسما فضحتيناااا حرام عليكي بجد 
اسما : يعني انت مش شايفة يعني 
شروق: خلاص بقي يلاااا 
نروح نشوف المكان الجاي ... يلااااا 
وفعلا راحوا وشافوا المكان وعجبهم اوووي 
واتفقوا مع صاحب المكان أن بكرة جوزها هيجي ويشتريه منه وفعلا مشيوا وكانوا فرحانين اوووي 
بس اسما كانت عمالة تفكر في صاحب الكلب 
وهي قد اي كانت سخيفة معاااه 
وفعلا خلصوا كل حاجة وقرروا يروحوا 
______________________&_
في النادي 
زينه:  لاااااا انت كدااااب وخاين 
تامر بيجري وراها:  استني بس يا زينه استني 
افهمك 
زينه بعصبية :  لا ولله ماهستني و ولله لاروح 
تامر:  طب افهم بس هي الي باستني انا مااااال امي
زينه:  انت كمااان بتستفزني كمااااان 
طبعا ماهي دي اشكالك يا استاذ تامر 
تامر بصدمة:  استاذ تامر انت نسيتي ان في خلال شهرين هتبقي مراتي يابت ولا اي 
زينه : ههه ده انت بتحلم بقه ياريت تستغطه كويس 
قبل ماتناااام يابابا .. احمدك واشكر فضلك يارب انك كشفتهووولي ع حقيقته لعلمك بقي انا مش بس هسيبك لاااا انا كمان هعرف واحد احسن منك 😛
تامر شدها من دراعهااا وقالها بحدة:  زينه انا اه هقبل انك تقلي ادبك وقت ماتبقي زعلانة وخصوصا لو غيرااانة لكن انك تفكري مجرد تفكير انك تسيبيني وتتجوزي غيري والله لاكووون قتله و مشووووهك عارفة يعني هشوهك 
زينه بزعل:   انت كمان ليك عين تزعقلي وكمان عايز تشوهني يا تامر 
تامر شدها في حضنه:  انا مقدرش ازعل منك يا زينه ولا احب تزعلي مني والي حصل من شوية ولله غصب عني واحدة كنت اعرفها عملت كدة علشان توقع بيني وبينك صدقيني 
زينه :يعني انت مكنتش بتحبهااا 
تامر ؛ ولله العظيم انا ماعرفت معني حب غير لما عرفتك وسحرتيني بعيونك دوول وحط أيده ع وشهااا 
زينه بكسوف:   بس يا تامر الناس حوالينا لله
تامر:  يخرااابي بقي بقولك اي تعالي نمشي من مكان ده  احسن ولله اتشائمت من أمه يلا نروح نتغدي يلااا 
زينه بضحك:  اه يلاااااا بدل ولله لو شوفت البت الصفرا دي لأكون طحناهاااا 
تامر:  هههههههه يلا طيب يا مجنونة
وفعلا راحوا واتغدوا مع بعض وكان اليوم جميل اوووي وعدي علي خير 
________________________&&,
بليل الساعة ٩ في الفيلااا 
كان آدم واسامة وحسن وصلوا الفيلااا 
من ساعة واتغدواااا كمان 
أسامة:  مش يلا بينا يا شروق 
شروق : أيوة انا جهزت يا اوسي 
آدم:  ايه رايحين فين كدة 
أسامة : رايحين للدكتور وبعد كدة هنتعشي برااا 
آدم:  ماشي ياعم هنياالووو يا شرووق
أسامة: ياسيد بدل ما انت عمال تحسدنااا كدة 
ماتاخد مراتك واغطسلك يومين تلاتة كدة 
آدم : هههه ع أساس اني فاضي صح 
نغم متجمة مع اسما وبيظبطوا موضوع الحضانة وكمان موضوع التبرعات وبكرة هروح معاهم اظبط كل حاجة 
ده طبعا غير موضوع الفيلا الراجل جاي بكرة يعاينهااا ولو كدة هننقل ع اخر الشهر شوووف ده كله كوووم والشركة كوم تاني خالص واديك شايف تامر ملهي مع زينه في حجاتهم 
أسامة:  ياسااااتر يارب بصراحة لله يكون في عونك ده انا مطحوون معاك في الشركة بس وطالع عيني 
بس بصراحة يا آدم انت كاافوووو علشان خليت كمان حسن ينزل الشركة ويشتغل 
آدم:  انا عارف أن حسن شاطر في اي حاجة ليها دعوة بالانترنت واونلاين وفي نفس الوقت القعدة وحشة 
بس برضوووو لما يجي تامر هظبطه مستفزني اووي 
شروق:  هههه هما من الصبح مع بعض فين اصلا 
آدم:  المفروض أنه بيضحك عليا وبيقولي بنجهز حاجات الفرح 
أسامة:  هههههههه حاجات اي دي هي أوضة النوم و 
شوية رفايع مش هو برضوو هيعيشوا في الفيلا 
آدم : اه يا سيدي بس عايز يجيبلهاا شقة باسمهااا 
بس عاملها مفاجاه 
أسامة: اممم علشان كدة انت الي دفعت نصيب أسامة في الصفقة الجديدة 
آدم:  اه بس الكلام ده سر علشان مايزعلش 
وبعدين كفاية اوووي الي هيجيبه 
أسامة:  في بير يا معلم بس انا مش ضامن شروق 
شروق:  اخس عليك وانا من أمتي بدخل اصلاا 
آدم : هههه طب يلا بقي علشان تلحقوا
أسامة: اوبا. صح بااااي 
وفعلا خرج أسامة وشروق للدكتور 
وادم طلع يكمل شغله مع حسن 
وهو بيتوعد لتامر لما يجيله
___________________________&&&&
في أوضة اسما 
نغم:  كدة احنا ظبطنا كل حاجة ناقص بس نستلم المكان وانا كلمت الي هيفرشووه وهويجوا بعدها باسبوعين علشان يفرشووها بعد ما تكون اتعملها الديكورات . عارفة بقي ناقص ....
اسماااااا 
اسما : اي يا نغم مالك بتصرخي في وشي ليه 
نغم:  نععم انت بتهزري اكيد يا اسما انا بقالي ساعة بتكلم وبظبط الفلوس والجدول والمواعيد حرام عليكي بجد 
اسما : نغم هو انت كنت قليلة ادب فعلا معااه 
نغم بتريقة : انت ابدا .... ده انت كنت رخمة ..رخمة ..رخمة كمان من عندي  ايه يا بت 
قلة الذوووق دي جبتيها منين ده انت بجد جباارة 
اسما : بقي كدة ماشي يا نغم غوري علي اوضتك جاتك القرف يا شيخة 
نغم:  ههههه انت زعلتي ولا ايه انا بكلمك بالأمانة 
اسما: امااااانة 
نغم: أيوة أمانة 😛😂😂
اسما طب اجري من قدامي دلوقتي بدل ما احوالك استيكر ع الأرض حالا اجري 
نغم : ههههه تصبحي ع خير يا قمر 
اسما: تصبحي رجليكي الاتنين شمال 😂😂 
نغم 😳😂😂😂 
ايه الدعوة إلي مش موجودة في الدنيا دي اصلا 
يلا باااي 
فعلا خرجت نغم من أوضة اسما لكن اسما فضلت تفكر في الولد الاسمراني ده 
اسما في سرها:  مش معقول بجد هو انا بفكر فيه ليه يعني اكيد ضميري مانبني علشان كلمته وحش 
اه اكيد ماهو ضميري ده الي موديني في داهية 
واخيرا نااامت اسمااا بعد تفكير كتييير 
_______________________________________&
في أوضة نغم وادم 
آدم دخل الاوضة لقي نغم قاعدة ع موبيل بتشوف احدث التصميمات العاب 
آدم : ههههه بتعملي ايه يا حبيبي 
نغم: دووومي انت جئت تعالي افرجك بص 
آدم:  ايه ده يا حبيبي 
لعب يا نغم 
نغم:  لله طب ما احنا تنفتح حضانه يا آدم 
آدم : لا بجد من ورايا اخس عليكي 
نغم: بطل بقي رخامة بجد يا آدم انا فرحااانة اوووي 
وبحبك اووي اووي 
آدم: لله لله انت بتحاولي تثبتيني بس انا بقي ...
نغم بدلع وهي بتقرب منه :وانت ايه ... 
آدم: انا بتثبت عادي خالص علفكرة 
نغم: ههههههه طب ما انا عارفة اي الجديد يعني 
آدم: امممم ياولد يا واثق انت. 
نغم اتكلمت بجراه برغم كسوفها الي واضح جدا لادم 
وقالت بحب: مش نفسك نجيب دوومي صغير 
آدم اتفاجاه بكلمتهااا اوووي وظهر ع وشه الاستغراب والدهشة وده الي زاد من كسوفهاا 
نغم: ايه مالك بتبصلي كدة ليه 
آدم :نغم انت مستوعبة ولا لااء انت كنت...
نغم حطت ايديها ت بوقه وقرب منه: اديك قولتها كنت يا آدم .... بس دلوقتي بمووووت فيك
آدم بحزن:  يعني مش هترجعي تندمي 
نغم: عمري مااندم يا آدم اخس عليك ده انا بحبك 
آدم: بس مش دلوقتي لما ناخد الفيلا الجديدة انا بقيت بكره الاوضة دي يا نغم اووي 
نغم بهزار : اممم طيب انت الي قطعت برزقك تصبح على خير بقي 
آدم بقلة حيلة :استرها علينا يارب ده احنا غلاابة 
نغم هههههه
______________________________&__
وتااامر وصل زينه وبعد كدة روح البيت نااام 
بس كان مضايق اوووي تفتكروا ليه؟
ايه خلي تامر يرووح زعلان 
_____________________________&&&
في اصطبل حصنة 
واقف شخص وبيتكلم 
حسام. مالك يا شيكولاتة 
زعلاانة علشان محبووسة 
الحصان صدر صووووت وحرك برجليه كأنه بيرد عليه ...
حسام: هههههه شكلك زعلانة اوووي 
عارفة أن النهاردة وانا بمشي ماكس قابلت واحدة في غاية قلة الأدب بس عسووولة اوووي 
انت عارفة اسمها اي 
اسمها اسماااااا.  
الحصان أصدر صوت وحركة كأنه بيرد عليه ومهتم  ..
حسام: لا شيكولاتة ولله ما اعرف عنها أي حاااجة 
حتي شكلي مش هقابلها تاااني 
يالهوووي ايه الي بقوله ده 
تصبحي ع خير شيكولاتة لازم ادخل اناام احسن انا خرفت اوووي 
وذهب لماكس الي اول ما حس بوجودة خرج من بيته 
حسام: ايه خرجك مش كنت نمت وبعدين انت عارف ان انا مخاصمك 
الكلب فضل يهوهووو 
حسام: يسلااام ده انا اتهزقت بسببك من حتة بت 
عمتا يلا ادخل بيتك علشان انا عايز انااام 
وفعلا دخل حسام فيلته 
داده سميحة : تحب اعملك تتعشي يا حبيبي 
حسام: لا يا دادة انا مش جعان انا هنام 
انا عايز اصحي بكرة الساعة ٨ الصبح 
دادة سميحة: بقولك يا حسام انت فعلا هتهااجر يا بني 
حسام بصدمة :اي هو أنت عرفتي ازاي يا دادة 
دادة بدموع :في واحد جيه من الشركة وقال كدة 
وكمان قال إن في ناس كمان جاية تعاين الفيلا 
حسام:  أيوة يا دادة انا فعلا هعمل كدة 
اعمل ايه في مصر بعد ما جدي ماات انا ماليش حد هنااااا 
دادة: يابني مايمكن تتجوز وتخلف وتعمل عيلتك ايه لازمتها الغربية يا ابني دي الغربة كربة 
حسام : ارجوكي يا دادة انا قررت 
ولازم اطلع حاليا انااااام 
____________________________&& 
في أوضة اسما وهي نايمة وموبايلها فضل يرن كتييير 
اسما اوووف ايه ده 
الوووووو............
اسما 😳😳😳😳 
استووووب 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية مفاجأة في جوازة
google-playkhamsatmostaqltradent