رواية عشقي الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم ياسمين مصطفى

 رواية عشقي الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي البارت الثاني والثلاثون 

رواية عشقي الجزء الثاني والثلاثون 

رواية عشقي الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم ياسمين مصطفى


رواية عشقي الحلقة 32

#عشقي( عشق ابن الجوهري) ♥
الخاتمه..... 
لفت عشق.... ودموعها نزلت من كتر الفرحه لما شافت... شافت فستان ابيض طوييييل جدا.... لا لحظه... كدا.... دا نفسه الفستان اللي عجبها ولبسته من اول ما شافته..... ااه قااسم..... 
عشق جريت علي الفستان ولقت ورقه مكتوب فيها "ههههه.... متخافيش هخطفك شويه عن العالم هبقي انا وانتي وبس..... ابتسمي وامسحي دموعك الغاليه دي.... والبسي الفستان هتبقي عروسه قمر...."......... 
عشق عيطت عيطت جاامد من كتر الفرحه اللي هي فيها.......لبست الفستان وقلبها بيدق بعنف......بصت للمرايا....وعيطت تاني بردو وافتكرت امها....ان اي بنت بتتمني ان امها تكون معاها ف يوم زي دا.....حتي كمان محدش هيوصلها ل قاسم.....هي تعرف ان الاخ....او الاب اللي بيسلم العروسه للعريس......لكن هي حالها مختلف عن كل البنات...........
الباب خبط عشق فكرته قاسم......راحت تفتح....ولكن اتصدمت لما لقته باباها....
عشق ببكاء:بابا....
اخدها معتز ف حضنه وهو بيحاول معيطش عشان هي...متزدش في العياط اكتر.....
معتز:اسف....اسف باحبيبتي....غصب عني والله....لو كانوا وصلولك كان هيقتلوكي.....انا اسف ياعشقي....سامحيني.....
عشق ببكاء:مسمحاك يابابا.....مسمحاك ياحبيبي.......انا كنت حاسه انك مش بتكرهني...لاني كنت بشوف نظره الحنيه في عنيك زي ما كنت بشوفها ف عين تيته.....
معتز بدموع:هو في اب بيكره بنته ياعبيطه.......تعالي بقا لما اوصلك لعريسك....كبرتي يانور عيني وبقيتي عروسه....
عشق:انا بحبك اوي يابابا....
معتز بدموع:وانا اكتر ياروح وقلب وعقل بابا......انت دلوقتي هتبتدي حياه جديده مع قاسم... قاسم راجل بجد...راجل زي ابوه....مغلطتش ابدا لما قولت لستك تطلب مساعده قاسم.....اسمعي كلامه في كل حاجه...واوثقي فيه.....اوعي تخافي منه ابدا....لو عيطي متجنيش...تروحي لقاسم...لانه هيبقي امانك وحمايتك من النهارده.....شوفت في عنيه نظره حب لاا النظرات بتاعته تخطت نظرات العشق......قاسم لو مكنش بيحبك مكنش عمل كل دا...ومصدق لقي اهلك ورماكي.....حافظي علي جوزك وبيتك يابنتي....ولما ولادك يجوا انا متأكد انهم هيبقوا زي قاسم.......الحب دا اجمل شيئ ف الدنيا...الواحد لازم يحافظ عليه ب ايده واسنانه....بيخلي حياه الواحد مليانه ب الدفء بعد ما كانت كلها فاضيه.......ول أخر مره هقولك خلي بالك من جوزك واوثقي فيه......بحبك ياروح بابا.....
وباس راسها وبعدين اختفي.....وظهر مراد...
عشق ببكاء:مراد.....توأمي....
مراد:الفرحه اللي انا حاسس بيها...
          لا انا قادر اقولها ولا احكيها....
         اختي حبيبتي وضي عيوني...
          لعريسها ب ايدي هوديها.....
          من يوم ما وعينا علي الدنيا مفرقناش بعضنا ولا ثانيه 
كمل تحت بكاء عشق.... 
             علي عيني انك تبعدي عني... 
               دمعتي مش قادر اخبيها.... 
                والفرحه اللي انا حااسس بيها.... 
               لا انا قادر اقولها ولا احكيها... 
              اختي حبيبتي وضي عيوني... 
لعريسها ب ايدي هوديها.... 
من يوم ما وعينا علي الدنيا... 
مفرقناش بعضنا ولا ثانيه... 
علي عيني انك تبعدي عني.... 
دمعتي مش قاادر اخبيها.... 
واوعي تنسي ان انا حضنك سرك اخوكي... 
سندك ضهرك 
واوعي تخافي من اي حاجه... 
وهجبلك حقك لو دايقك...... 
دي الفرحه اللي انا حاسس بيها لا انا قادر اقولها ولا احكيها...... 
اختي حبيبتي وضي عيوني لعريسها ب ايدي 
هوديـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــهاااا....... 
عشق ببكاء: انا بحبك اووي...... الظروف فرقتنا بس مش هنتفرق تاني.... 
مراد دمع: حبيبي..... متبكيش.... مفيش حاجه هتفرقنا تاني ان شاء الله..... طول ما قاسم معانا...... حاافظي علي بيتك وجوزك.... وباس دماغها..... مبرووووووووووووووووك ياتوأمي.... او ولد علي اسمي ها..... ودمع ولو بنت علي اسم ماما.... نور..... سلام ياتوأمي.... 
ومشي مراد.... 
عشق: مرااد استني.... 
الحجه انعام: طيب مينفعش انا.... 
عشق ببكاء: تيته..... وحضنتها جاامد.... تيته حبيبتي.... وحشتيني اووي... 
الحجه انعام ببكاء: وانتي اكتر يانور عيني.... بس كان لازم نحميكي... انا سيبتك زمان وانا مطمنه عليكي مع قاسم..... وهسيبك دلوقتي وهبقا مطمنه اكتر من الاول بعد ما شوفت فرحته وهو بيحضر لفرحكوا..... راجل غيره مكنش اهتم ب فرح ولا غيره..... خلي بالك من بيتك ياحبيتي ومن جوزك... قاسم سيد الرجاله كلهم..... انا اللي مربياه وعارفه طباعه.... قاسم اطيب من قلبه مفيش.... زي ما هو طيب اوعي تدايقيه وقت ميكون متعصب او وقت ميكون مدايق.... لانه بيقول كاام من غيره وعي...... خلي بالك من نفسك يابنت بنت بطني..... 
عشق ببكاء: طيب تيته خليكي معايا انا  .... انا محتجاكي.... 
الحجه انعام ببسمه: لا ياحبيتي... انتي مش محتجاني... انتي مش محتاجه حد غير قاسم جنبك.... قاسم وبس... وبعدين هنبقي مع بعض علي طول...... يالا يحبيبتي مبرووووووك وحضنتها.... ومشت الحجه انعام..... 
عشق ببكاء: لا تيته حتي انتي كمان مشيتي.... بقيت لوحدي..... 
قاااسم جه من وراها وحضنها: ومين قال انك لوحدك... اهوو... انا معاكي ياعشقي..... ياعشق قاسم..... 
لفتله عشق: قاااسم.... وحضنته جامد.... فحضنها قاسم.... ببسمه وهو مبسوط جدا... وقلبه بيدق... من كتر الفرحه... 
قاسم وهو بيمسح دموعها: خلاص ياعشقي..... مفضلش غيري انا وانتي ف البيت الكبير دا..... هنقضي احلي وقت ف عمرنا.... واخدها ونزل تحت ف الصاله الواسعه جدا....... 
قااسم بصوت عالي: ببببحببببك ياااااععععشق........ ومن هنا طفي النور كله.... وظهرت صور كتير لعشق وقاسم من شاشه العرض الكبيره.... وفيديوهات لما كانوا بيعملوا الكيكه... والبيتزا..... وعشق بتعيط من كتر الفرحه..   . 
عشق: وانا مش بحبك ياقاسم.... 
قاسم بصدمه: ايييه.... 
عشق: انا بعشقكككك.... وكملت بصوت علي.... بحبك ياااااقااااااااسسسم..... 
حضنها قاسم جامد.... واستغلت موسيقي رومانسي..... 
حط قاسم ايده ف وسط عشق.... وهي حطت ايديها علي كتفه..... 
قاسم: لازم تعزريني ياعشق... اني مخلتكيش ترقصي ف الفرح.... يعني ينفع تتقرصي كدا قدام الناس كلها... اللي كانوا بيكلوكي بعنيهم.... كدا حلو انا وانتي بس.... هنحقق كل حاجه بتتمنيها ياعشقي..... كل حاجه واي حاجه...... هااا قوليلي نفسك في اي.... 
عشق: نفسي افضل معاك العمر كله..... بس نفسي ف طلب صغنون... 
قاسم بضحكه: اطلبي ياستي.... 
عشق: كان نفسي اعمل فرحنا علي مركب.... ونرقص مع بعض وسط البحر... وميكونش فيه حد حولينا.... مفيش غيري انا وانت بس... 
قاسم بعشق: ماهو مفيش غيري انا وانتي بس ع الجزيره كلها...... الحجه انعام وعمي معتز ومراد.... هنا من امبارح ومروحين دلوقتي.... ومفيش ع الجزيره غيرنا..... 
عشق: بجد؟ …
قاسم: طبعا.... وبعدين مسك ايديها... وخرج برا الفيلا كلها.... 
عشق بطفوله: ياقاسم بقا... احنا لسه مكملناش الرقصه و..... 
قاسم: مش انتي كان نفسك نعمل فرحنا علي مركب...... اؤمري... ياعشقي... 
نورت مركب كانت واقفه بعيد شويه صغيرين..... راح قاسم واشتال عشق وطلع ع المركبه.... 
عشق بدموع: انا مبسوطه اوي ياقاسم.... 
قاسم: ليه الدموع... ليه الدموع ياعشقي.... احنا قولنا ان الدموع دي ملهاش مكان طول ما احنا الاتنين مع بعض..... 
عشق:دي دموع الفرحه.... وبعدين انت شايلني ليه نزلني ياقاسم... 
قاسم.: تؤتؤ... 
عشق: هصوت ياقاسم والم عليك الجزيره.... 
قاسم: صوتي.... كدا كدا... مفيش حد هيسمعك..... ونزلها علي المركب.... وشغل اغنيه رومانسيه لحماقي ورقص تاني سلو...... 
حطت عشق راسها علي صدر قاسم وهي سامعه دقات قلبه وقاسم حضنها.... ومبسوط جدا جدا...... وفضلوا يرقصوا..... لحد ما تعبوا من كتر الرقص..... 
قاسم: تعالي ناكل.... انا عارف انك م اكلتيش....... من امبارح... 
عشق: ياريت اصل انا جعانه اوي... 
راحت عشق قعدت ع الكرسي بصعوبه بسبب الفستان...... وهي بتقلب ف الاكل لقت علبه صغيره جدا جدا.... وقلبت تاني لقت علبه تانيه........ 
عشق ب استغراب: اي دا ياقاسم.... 
قاسم بحب.: افتحيها.... 
فتحتها عشق واتفجأت بدبلتين واحده رجالي وواحده حريمي....
عشق بدموع: ياقاسم.... انت بتعمل كل دا عشاني...... 
قاسم بمرح: لا عشان الجيران.... وبعدين كمل بعشق.... وانا عندي من غيرك بس ياعشقي اعمله كل دا......... اخدهم قاسم من ايديها ولبسها دبلتهااا... وهي لبسته دبلته..... 
عشق وقاسم: اوعدَك/اوعدِك اني عمره ما هقلعها...... 
عشق: ههههه... نفس التفكير.... 
طلع قاسم علبه زرقا من جيبه..... وفتحها وقعد علي ركبه واحده وقال....... 
قاسم بعشق وحب: عشقي.... حبيبتي.... انت عارفه من اول ما شوفتك وانتي طفله لسه مولوده حبيتك اووي.... اول ما عمي معتز جابك لبابا يشوفك.... مكنتش بخلي حد غيري يشتالك ياعشقي....... لما روحت اول مره للحي اللي انتي ساكنه فيه عشان انقذك من المشكله.... انقذتك بس اول ما شوفتك وانا قولت انك مس هتفارقيني خالص بعد ما قلبي دا دقلك انتي.... انتي وبس ياعشقي....... تقبلي تكوني امي واختي وحبيبتي وعشيقتي وكل حاجه ليا... زي ما انا هكون ليكي الاب والاخ والسند والابن وكل حاجه...... تقبلي تكوني ام للشياطين الصغيرين........ ونربيهم مع بعض ونفضل مع بعض لحد ما نشوف ولادهم... وشعرنا يقع وسنانا تقع مع بعض.... ياعشقي.... 
عسق بدموع: وموافقه....ولبسها قاسم الخاتم السولتير.... الجميل جدا جدا.......... 
قام قاسم من ع الارض وحضانها..... وباس راسها........ 
قاسم: هنفضل مع بعض لأخر العمر....؟
عشق: هنفضل مع بعض لأخر العمر.... 
_______________________♕
الخاتمه....هيبقي فيه حلقات خاصه....
ازاي قاسم وعشق هيربوا ولادهم...
هيتفرلوا ولا لأ.......
عدي ورسيل هيبقوا ازاي.....
حسام وميار...هيبقوا اي واي اللي هيربطهم ب عيله الجوهري.....
ليه عدي كذب علي رسيل بخصوص اخوها.......
كل دا هنعرفه ان شاء الله...
فقط انتظروني.......

يُتبع ..

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشقي
google-playkhamsatmostaqltradent