رواية عريس لقطة الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم حنين عادل

 رواية عريس لقطة الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم حنين عادل

رواية عريس لقطة البارت الواحد والثلاثون 

رواية عريس لقطة الجزء الواحد والثلاثون 

رواية عريس لقطة الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم حنين عادل


رواية عريس لقطة الحلقة 31

اه يا حوستي السودة يا نا يا ما اه يا حوستي السودة يا نا 😭.
..والنبي يا عم الدولاب بقا سبني دا انا حتي عروسه يا شحلف انتي يا غبي 😭
الدولاب : اسكتي خالص 😡
فارس: سيبها احسنلك 😡
..الحقني يا فارس 😭 اسكت مش هبقي عروسه في الجنه 🥺
فارس: ما تخافيش منه مش هايقدر يعملك حاجه 🙄
الدولاب: انت فاكر أن مش هاقدر اعمل حاجه 😡
سيف بيجي وبيتكلم : اه مش هتقدر انت اساسا عيل ملكش لازمه واهبل 🥴
..اسكت يابن الموكوسه هايموتني😭
سيف: يابنتي ماتخافيش ده بق وبس 😏
..اسكت 😭
سيف: ها يا عم ياللي ما نعرفش اسمك انت اه الدولاب كما تقول حنون اه عرفت سمتك دولاب ليه عشان مش بتفهم 😂😂
نرجع لموضوعنا اللي نسيته هتفضل واقف ماسك السكينه كتير ما هو لا تخلص لا تسيب 🙄
..يخلص يا زباله يا واطي 😢
سيف: ما انا زهقت بقا عايز أكمل رقص الهي يعكر مزاجك يا دولاب انت الا صحيح اسم الكريم ايه 😁
فارس: اسكت بقا الله يخربيتك😡
سيف: الله انا قولت ايه يعني انت يا عم الدولاب خلص زهقت من الوقفه دا الدنيا كانت طريه وعسل منك لله يا شيخ 😏
انا بقول اروح اجبلك ام احمد تديك قرايه تجيبك الأرض رنا يا حبيبتي اندهي للست الوالدة 😂
فارس: يارب صبرني اخرس يا سيف 😡
سيف: من يوم ما خطبت الهانم ومعتش طايق لسيف كلمه 🙄
..منك لله يا سيف يا واااااااااطي 😡
سيف: انا واطي طب خلص عليها يا عم بقا تستاهل 🙄
فارس بيبص لسيف: 😡
سيف: خلاص ماشي اهو 😁
ومشي سيف يدور علي ام احمد 😂
فارس: قلتلك سيبها بالذوق وانت ماسبتهاش يبقي استحمل 😡
..خلص ارجوك مش وقت عقل وتفكير خالص وتهديد هاموت يا بن الناصحه 😢
وفجأة بلاقي ست دلف هما غير الدلف التانيين حوالينا 😳
ايههههههي دا انا هتعمل صنيه بطاطس محمرة 🙂
الدولاب : اللي هيقرب مني هادبحها ..
ايه ده دول تبع فارس كانوا فين من زمان يا نوتي 🙂
بيعورني في رقبتي 😭
فارس : لأاااااا 😡
بيمسك فارس ازازة من علي التربيزة اللي جمبه وهوب في دماغ الدولاب 😳
الدولاب بيبعد عني وهوا دايخ البادي جارد بيتلموا حواليه وبيمسكوه ..
فارس بيحضني وانا اعيييط😭
فارس: ايه رقبتك واجعاكي معلش 😢
..لااا واعيييط😭
فارس: اومال مالك طيب 😐
..سيف 😭
فارس: ماله 🤔
..دايس علي رجلللللي 😭
فارس بيبص جمبه بيلاقي سيف فعلا دايس علي رجلها ومش اخد باله 😂
سيف: اديله اعجنوه اجي اساعدكم طيب دا انا جامد اوي وبيبص ل رنا وبيغمز 😉
شلوت من فارس لسيف بيخليه يقع فوق الدولاب 😂
سيف : اه انا عملت ايه اله 😏
بيبص علي الدولاب لقاه عينه بتطق شرار وحمرا قام وكأنه اتلعس من النار مثلا 😂
فارس: بقيتي كويسه 😢
..الحمد لله غمه وانزاحت 🙂
سيف : ممكن افهم ايه التصرف العيالي المفاجئ اللي حصل ده 🤨
..لا ولا حاجه كنت فرمت رجلي وانت مش حاسس مفيش احساس ولا دم 😐
سيف: لا يا ماما مش انا لا والف لا مش انا اللي اتشتم من بنت ما تشوف مراتك يا فارس بصي مش بيطيق عليا الهوي مش بعيد يزرفك قلم الوقت اهو 🤨
فارس: امشي من وشي يا سيف 🙂
سيف: اهو شفتي رينو تعالي أما اقولك كلمه 😁
فارس : يا رجاله خدوه واربطوه في المخزن علي اما افضاله 😡
خدوه ومشوا ..
..ما كنتش اعرف انك جامد وعندك دلف كتير كده لا وعندك مخزن كمان 😂
فارس: هوا من ناحيه جامد فا انا جامد اوي وهاثبتلك بعد شويه 😘
سيف: يا حماده يا جامد😂
فارس بيلف وشه : 🤨 
سيف:ماكنتش واقف اسمع ولا حاجه يعني انا كنت جاي اقولك نشغل الاغاني بقا عشان نكمل الفرح ولا ايه 😂
فارس: طبعا نكمل ممكن تمشي بقا 🤨
سيف: ماشي ملعون ابو الناس العزاز 😏
الاغاني بتشتغل وبنكمل رقص بعد ما فارس عقملي الحته اللي اتعورت في رقبتي ...
وبنرقص سلو ..
فارس : حياتي بقا ليها طعم بيكي 🥰
..بس يا جدع 😂
فارس : اه واللهي زي ما بقولك كده 😂
..بس ايه شاروخان في نفسك كده حبييييييت 🥰
فارس: انا مهمتي أني اسعدك بس 🥰
..انت في حد ذات نفس نفسك سعادتي 🥰
فجأة بنلاقي سيف ماسك المايك ووقف الموسيقي نزل علي ركبته قدام رنا ومسك خاتم 💥
سيف: تتجوزيني يا رنا 🥰
رنا بخجل ابتسمت 😍
لبسها الخاتم وشالها ولف بيها 🥰
وفجأة وقع علي الأرض هوا وهيا بيبص لقي ام احمد واقفه بتبص عليهم بضحكه 🤑
سيف: بركاتك يا حماتشي😂
كل اللي في الفرح ضحكوا ...
سيف ده نكته تدعي أنها تبقي في حياة اي حد مجرد وجوده في مكان بيملاه سعاده وبهجه بهزارة وخفه دمه اللي طبيعيه مش مصطنعه بجرأته وصراحته رنا محظوظه بيه فعلا ربنا يسعدهم ويحوش عنهم ام احمد 😂
خلصنا الفرح وروحنا الفيلا ودخلت الأوضة اللي كانت مليانه شموع زي الهندي بالظبط والسرير والستائر وقلب الورد اللي علي السرير ودخلت قعدت نفس القعده علي السرير🤩
فارس اجي قرب مني وانا مكسوفه ومتوترة جدا 💥
فارس : ههههه انت وشك احمر كده ليه مكسوفه ولا ايه لا انا مش واخد منك علي كده 😂
..ها انا شكلي نمت منك انت قلت ايه تصبح على خير نكمل كلامنا بكره أن شاء الله 🤥😴
فارس: حيلك نوم ايه 😂
..الله يا فارس عايزة انام 🙂
بيقرب مني وبيبوسني في خدي بحس أن جسمي قشعر وحالتي حاله ..
فارس: بتحبيني ❤️
..بموت فيك هتدلعني 🤔
فارس: ومين يتدلع غيرك🥰
..هاتفسحني 💥
فارس: هلف بيكي الدنيا انتي كل دنيتي ❤️
..طيب ما تجيب بوسه 😘
فارس: اموت انا في حمدي الوزير 😉 ايوه كده 😂
..الله بس بقي بتكسف 😁
فارس: بتتكسفي قشطه 😘
وعشت معاه اجمل اللحظات بقينا واحد سوري مش هاعرف اوصف اكتر من كده لأنكم زي ما انتوا عارفين اني بتكسف جدا و ربنا يكملني باحترامي وعقلي قولوا امين 😎
.................
في الصباح ....
لولولولولولولولولي 💥 
..مامتي حبيبتي ❤️
ماما : صباح الجمال يا عروسه صباحيه مباركيه يا عريس 🤩
فارس: الله يبارك فيكي يا طنط 😎
ماما : الجلابيه البيضاء هتاكل منك حته  😂
فارس: حكم القوي بقا 😂 
..والنعمه جميله قربت علي ودنه عايزين نمثل بيها مشهد ساخن 😘
فارس: شقيه 😘
ماما : احم احم نحن هنا ...
ماما بقا بتزغطنا المحمر والمشمر زي ما بيقولوا 😂
..ايوه يا ماما عملنا مجهود جبار 😂
فارس شرق( الاكل وقف في زوره) ..
اديتله ميه بسرعه ربنا يعينك عليا يا بني 😂
..في الفرح تعبنا والدولاب وحاجه صعبه جدا 😁
ماما: اه اه 😂
ماما مشت بعد ما قعدت أقنعها اني وحشتها قصدي بعد ما قعدت تعيط وتقولي البيت من غيرك مالهوش لازمه ولا حس اد ايه انا حاجه عظيمه 🥺
بحبك يا انا اه واللهي انتم عارفين انا كائن يتحب بجد ليس تكبرا ولا استعلاء إنما ثقه في النفس وكبرياء 💥
..فارس هوا فين المخزن بتاعك 😁
فارس : ليه 🤨
..يعني انزل اسلم عليه يكون محتاج حاجه بتاع 🤥
فارس: عايزة ايه 🙄
..عايز انزل اطلع ذمارة رقبه الدولاب اذمر بيها 😏
فارس: تعالي معايا .
..ايه ده بالسهولة دي 😂
فارس: ايوه يلا 😂
نزلنا من الفيلا الله اكبر طلع المخزن ده في الفيلا في حاجات قديمه وكده دخلنا لقيناه متربط و علي بوقه لزقه😡
فارس بيقرب مسكته ..
..سيبلي انا الطلعه دي رحت شيلت اللزق من علي بوقه وانا بضحك نيهاهاهاهاهاهاها نيهاهاه 👹
فارس: انا مش مطمن 😂
..لا دا انت اطمن اوي 👹
طلعت كرباج وجهاز الكهربا اللي كنت مخبياه في هدومي وسكينه ...
فارس: ايه ده كله ايه ده كله 🙂
..الاهم من الشغل ظبط الشغل طبعا 💪
بعد ساعه من التعذيب المستمر ...
الدولاب : ابوس ايدك اعتقني عااااااااا 😭
فارس: كفايه بقا يا حنين 🙂
..هوا انا لسه عملت حاجه انا يدوبك حلقت شعره وحواجبه وضربته وخلعت كام سنه وعلمت الكرباج علي جسمه لسه هاخلع ضوافره كلها نيهاه نيهاهاهاهاهاه👹
الدولاب : ابوس ايدك خليها تسيبني وماعتش هتشوف وشي هاسيب البلد وامشي 😭
..لا وايه اللي يخليني اسيبك لما ممكن اخلص منك ومن قرفك واقتلك وادفنك في الحيطه عادي او احطلك في عربيتك مكان البنزين سكر تولع فيك ومش هيبان حاجه 🤨
فارس: أو نجيب المادة اللي بتدوب جسم الانسان ونخلص منه خالص 😂
..يا فارس يا جامد بصفير 🤩
الدولاب : انا وقعت في مجانين ولا ايه الحقونيييييي😭
..ودلوقتي اجي دور الكهربا تيييييييييييييز 
فارس: كفايه 🙂 
تيييييييييييييز 
فارس: كفايه 🤨
تييييز مش عارفه أوقفه 😭
فارس: اهيييييييي😭
ويبقي الهبل لنا لقاء ثاني في الجزء الثاني أن شاء الله من عريس لقطه 😎  
اول بارت هيبقي اول يوم رمضان ❤️💥
كل سنه وانتم طيبين والي الله اقرب رمضان كريم ❤️💥
ماحبتش احرمكم من هبلي ولاني بضحككم قلت أكمل مسيرتي الفنية 😂
ولسه اللي جاي تقيل مع كاتبه الجيل 
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عريس لقطة
google-playkhamsatmostaqltradent