رواية عوض العمر الفصل الثاني 2 بقلم منار رضا

 رواية عوض العمر الفصل الثاني 2 بقلم منار رضا

 رواية عوض العمر البارت الثاني

 رواية عوض العمر الجزء الثاني

رواية عوض العمر الفصل الثاني 2 بقلم منار رضا


 رواية عوض العمر الحلقة الثانية 


Part2
مرام وهي ماشية في طريق الكلية شافت غيث ماسك ايد بنت وبيضحكوا  قلبها اتكسر عينيها جت  في عينه هو اتصدم انها شافته لسه هيكلم معاها مشيت علي طول ومبصتش وارها كانت ماشية مش شايفة الطريق قدمها من دموعها قعدت علي الرصيف انهارت فعلا قالت ده كله هان عليه هان عليه لعبنا وهزارنا واحنا صغيرين هان عليه طفولتنا زكريات دي كله هو ازاي قدر يحب غيري ويضحك مع غيري ويقول بحبك لحد غيري  هو ازاي  عرف يبص في عين واحدة غيري ويقولها بحبك هو محبينيش هو محبنيش  اصلا بس انا كنت غبية غبية اوي يااارب يااارب ارحمني يارب يارب شيله من قلبي  مسحت دموعها وقالت هو ميستاهلش حبي ليه ميستاهلش قالت لنفسها بطلي هبل ي مرام الي ميعرفش قيمتك ويقدرك يبقي ميستاهلش قربك شربت مايه وكملت طريقها للكلية وقابلت صحبتها ملك
(ملك رفيعة عيونها بني فاتح بتلبس دريسات صحبت مرام الوحيدة) 
ملك/مرام قلبي وحشتنيني اوي  
مرام/ملوكة وحشتنيني جدا.
ملك/مرام انتي معيطة بسبب الامتحان اهدي ي بنتي هيبقي سهل أن شاءالله.
مرام/لا ي بنتي مش بسبب الامتحان لما نطلع من الامتحان هقولك يلا بينا عشان منتأخرش.
ملك /يلا .
دخلوا الامتحان وكان حلو  طلعوا مبسوطين
ملك /قوليلي مالك بقا.
مرام/انا شوفت غيث وحكتلها الي حصل .
ملك /لسه منستيش حرام عليكي نفسك انتي تستاهلي تتحبي اوي انتي جميله اوي ي مرام ي بنتي لو كان عندي اخ ولد كنت جوزتهولك والله اضحكي بقا يلا نروح نأمل شاورما وبطلي عياط قناتك الدمعية هتخلص.
مرام /والله بحبك ي ملك انا عارفه اني هبلة عشان هو سبب في كل حاجه متعبة في حياتي بس غصبن عني بحبه بحبه اوي هعيط تاني  يلا نروح ناكل بقا واعيط وانا باكل عادي ي اوختشي هههههه.
ملك /ي روحي ربنا يراضي قلبك.
ملك ومرام راحوا المطعم وكلوا وشربوا بيبسي واتمشوا لحد اول الطريق العام وكل واحدى ركبت من طريق وروحوا بيتهم.
مرام/فضلت تخبط علي الباب ي اهل الدار ي ناس يلي جوا اغيثوني وافتحوا الجو ناار.
مامت مرام/براحه ايه الدنيا هتطير.
مرام/هفطس ي ست الكل الجو نااار اه صح عاملين اكل ايه 
مامت مرام /عاملتي ايه في الامتحان .
مرام /امتياز ي ست الكل أن شاءالله .
ماما مرام /الحمدلله كنت قلقانة طول اليوم ادخلي خدي دوش وغيري هدومك اكون جبتلك الاكل.
مرام/تسلميلي ي مامتي دخلت مرام أوضتها وقعدت علي السرير  وقالت يارب انا عارفه ان كل حاجة بتحصل خير ليا يارب راضيني يارب وراضي قلبي دخلت خدت دوش واتوضت ولبست إسدالها  وصلت وكل ماتسجد وهي بتصلي تدعي أن ربنا يقدرلها كل خير ويبعد عنها كل شر وعيطت كتير اوي وتقول يارب يارب راضي قلبي يارب يارب انا تعبت انا عارفه مينفعش اقول كدا بس قلبي تعب يارب ارضي عني يارب يارب سامحني يارحمن ي رحيم خلصت صلاة وقلعت الإسدال ولبست ترنج وخرجت لمامتها لقت مامتعا محضره الاكل قعدوا اتغدوا ودخلت اوضتها زاكرت شوية ومسكت الفون كلمت ملك وبعد كده فتحت الاكوانت بتاعها ودخلت علي اكوانت غيث لقته منزل فيديوهات ليه مع صحابه وهما خارجين بس ملقتش حاجة تخص البنت الي كانت معاه في الشارع خرجت من الاكوانت ودخلت علي الصور جابت صورها زمان هي وغيث وفديوهاتهم مع بعض وزكرياتهم  وسرحت في الزكريات 
*عودة للماضي_منذ ٥سنين*
بعد مامرام مسكت الورقة الي مكتوب فيها غيث بيحب مرام واتضيقت جدا وفي نفس الوقت كانت فرحانة طبقت الورقة وحطتها في جيبها  وطلعت بيتها جه بليل لبست فستان حلو وسرحت شعرها  ونزلت الشارع اصل ساعتها كان فاضل يومين علي العيد الكبير كانت بتلعب مع صحابها في الشارع وبيجروا ويتنططوا لقت غيث جاي مع صحابه وراح ليها 
غيث/عاملة اي ي مرام .
مرام/ايه الي انت كتبه في الورقة دي انت بتهزر صح قول وبطل رخامة .
غيث /وقف قدام مرام وقالها لا مش بهزر ولما تكبري هتجوزك علي فكرة ضحكلها وسابها ومشي .
مرام/كانت لسة طفلة عندها 14سنة من وهي صغيرة وهي مع غيث كل حاجة بيعملوها مع بعض مزاكرة كان بيزاكرلها ويلعبوا مع بعض ويسهروا مع بعض مرام بقت مش عارفه تعمل ايه راحت جريت وطلعت لمامتها وقالت لها علي كل حاجة حصلت لحد ماغيث قالها بحبك وهتجوزك 
(مرام قالت لمامتها ومخافتش عشان مامتها مصاحباها لازم كل ام تقرب من بنتها  لأنك تعرفي تنصحيها ومتعملش حاجة غلط الام عمرها ماتضل بنتها ديما مامتك عايزاكي احسن منها في كل حاجة )
بعد مامرام حكت لمامتها 
مامت مرام/وانتي عاملتي ايه ي مرام .
مرام / انا ملحقتش اعمل حاجة هو قلي كده ومشي ي ماما.
مامت مرام/بصي ي قلبي انتي دلوقتي بقيتي كبيرة يعني اي ولد يقولك بحبك تقوليله احنا اخوات وكدا عيب ماشي ي حبيبتي وغيث زي اخوكي هو بيهزر انتوا لسة صغيرين يلا ي قلبي انزلي العبي ولو لقيتي غيث خليه يطلعلي.
مرام/حاضر يا ماما نزلت مرام ولقت غيث تحت جريت عليه غيث ي غيث.
غيث/نعم ي مرام عايزة تقولي حاجة .
مرام /اه.
غيث /عايزة تقولي اي.
مرام /اطلع كلم ماما.
غيث/خالتوا عايزاني في اي.
مرام/مش عارفه باي بقا هروح العب مع صحابي .
غيث / طلع يشوف خالته عايزه ايه وكان متوتر خبط علي الباب ي خالتوا افتحي انا غيث .
مامت مرام /ادخل ي استاذ ادخل.
يُتبع.

google-playkhamsatmostaqltradent