رواية للعشق جنون الفصل الثاني 2 بقلم هاله صالح

 رواية للعشق جنون الفصل الثاني 2 بقلم هاله صالح

 رواية للعشق جنون البارت الثاني

 رواية للعشق جنون الجزء الثاني

رواية للعشق جنون الفصل الثاني 2 بقلم هاله صالح


 رواية للعشق جنون الحلقة الثانية


ياسمين .........:مالك يابنتي هو انتي خوفتي ابو لهب
ميار........ يا نهار اسود
سلمي .......مالك يا بنتي
ميار....... عرفين المغرور اللي اتخنقت معه الصبح 
ياسمين ......ايو يعني ماله
ميار........ ماله اهو ادامك 
ياسمين ........ينهار ابوكي المنيل انتي اتخنقتي مع الدكتور الجديد
سلمي......... كنتي بتيجي متأخر يا ست ميار اديكي مش هتروحي تاني 
ليقاطعهم صوت وهو يقول انتي يا انسه انتي وهي اطلعوا بره لما احترمه المحاضره تبقوا تحضروها 
ليخرج كل من ميار وسلمي وياسمين
وعلي ناحيه اخرى داخل المحضرة
.........أنا الدكتور اسلام زهران الدكتور الجديد
أما في الخارج
ياسمين ..........الله عليكي يا ست ميار ادينا اطردنا وتلقي هيعمل كده كل مرة عشان تبقي تتخنقي مع كل.....
يقاطعها صوت الدكتور اسلام 
اسلام........انسه ياسمين انتي والأنسه سلمي تقدروا تدخلوا تكملوا المحاضرة 
ياسمين وسلمي......... حاضر يا دكتور واحنا اسفين 
اسلام......... تمام اهم حاجه متتكررش
واتجهت ياسمين وميار الي الداخل أما بالخارج
ميار طب وانا اقدر ادخل المحضرة
اسلام ........بغرور لا انتي هتفضلي هنا تتشمسيلك شويه ومش المحضرة دي وبس لا ده كل المحاضرات كمان 
ميار.......... واللهي احسن اهو الوحد يروح يشرب حاجه بلا محضرات بلا هم 
اسلام بتفاجئ وضحك يحاول إخفاءه ..........يعني مش فارق معاكي المحضر تمام بس لو محضرتيش لازم تعرفي انك هضيفي سنه جديده للأربع سنين عشان تبقي تطولي لسانك انتي متعرفيش انتي اتحديتي مين انا اسلام زهران ياماما اللي محدش يقدر يتحداه والقلم اللي ادتيهوني هيتردلك الف 
ميار........ جر ايه يا عم الغرور ده وبعدين واحد زيك معندوش أخلاق مش متهيقلي يعني اني استفيد من علمه فشكرا
قالت ذلك ميار واتجهت لتخرج من الجامعة تركه اسلام يكاد أن ينفجر من الغيظ
ستوووب 
اسلام زهران ابن عيله غنيه بابه يبقى صاحب شركة زهران لأصطراد والتصدير هو درس في امريكا ورفض أنه يشتغل مع بابه في الشركة وكان بيشتغل في جامعة القاهرة بس بإسرار من والدته عشان يجي يعيش معهم في اسكندريه نقل لجامعة اسكندريه اسلام طويل القامة بشرته قمحية وعيونه لونها عسلي مخططه بلون الأخضر
في بيت ميار 
صفاء....... ايه ده يعني جايه بدري 
ميار ........لا اتعودي على كده على طول بقي عشان انا هأنس معاكي في البيت
صفاء ......ليه ياهبله 
لتحكي لها ميار ما حدث 
صفاء........ بضحك يخربيتك وهتعملي ايه
ميار........ ولا حاجه هخليهم خمس سنين بدل أربعة دا لوحضرته مشرفناش اكتر من سنه
صفاء .......يا سلام يا ختي وانتي في كام سنه في عمرك
ميار...... يعني اعمل ايه يا صفصف 
صفاء يعني تروحي بكره جمعتك وتحضري المحضرة بس متديش فرصة للي اسمه اسلام ده 
ميار...... يا بنت ايه تصدقي معاكي حق يلا انا هروح اكلي لقمة بقي 
ميار وهي بتاكل .......يا ولاد****بقي عملين فيها البست واول ما اطردت طلعه اندال اندال اندال والله لكتب على الستوري مليش صحاب وبطولي على رأي مسلم 
ليقطع كلامها شخص ما وهو بضحك يخربيتك انتي مش هتبطلي جنانك ده 
ميار .........وهي تقفز من على السرير حبيبي يا مودي انت جيت امته 
محمد.......... وهو يحتضنها لسه واصل دلوقتي يا مجنونه
ميار ......تعالى يلا هنا جنبي واحكلي كل تفصيله حصلت معاك 
محمد........ اهدي بس هروح استريح شويه وبعد كده نعد نحكي انا وانتي براحتك
ستوووب
محمد يبقي اخو ميار من بابها هي بتحبه جداً وهو كمان محمد بيدرس هندسه بترول في جامعة القاهرة وهو في أول جامعة محمد وهو ذات بشرة قمحيه وعيونه لونها ازرق فاتح او زي ما بتقول ميار ابو عيون البحر 
خرج محمد من غرفة ميار ليستريح في غرفته 
وذهبت ميار لتنام هي الأخرة 
أما على الناحية الأخرى
 كان اسلام جالس في غرفته يفكر ماذا سيفعل مع هذه المجنونه التي قامت بصفعه 
ليوقف تفكيره صوت وهو يقول ايه اللي شاغل بالك يا حبيبي كانت تلك والدة اسلام ناديه 
اسلام......... لا يا حبيبتي مفيش حاجه 
ناديه........ اسلام باباك اتصل النهارده وهو مدايق منك
اسلام........ بعض الغضب لوسمحت متقوليش على الراجل ده ابويا اصلاا كل اللي بيربطني بلراجل ده أن اسمه بعد اسمي...... ياترى اسلام هيعمل ايه مع ميار وياترى ليه اسلام بيكره والده  للدرجادي ...........
يُتبع..

google-playkhamsatmostaqltradent