رواية لعبة القدر الفصل الثاني 2 بقلم رفيدة وائل

 رواية لعبة القدر الفصل الثاني 2 بقلم رفيدة وائل

رواية لعبة القدر البارت الثاني

رواية لعبة القدر الجزء الثاني 

رواية لعبة القدر الفصل الثاني 2 بقلم رفيدة وائل


رواية لعبة القدر الحلقة الثانية

البارت التاني 
ندي: بتحبي اثر ي حور 
حور:....... 
ندي: بتحبيه صح 
حور: ايوه بحبه اكيد هو في واحده مش بتحب اخوها 
ندي: انتي فهماني ي حور انتي مش بتحبيه حب اخت لاخوها 
حور: اي ي بنتي العبط ده دماغك راحت فين لا اثر اخويا بس زي ما قلك وبعدين لو بحبه هصحبك ازاي وانتي خطيبته 
ندي: علشان تعرفي اخباره مني 
حور: انتي بتفكري ازاي لا طبعا مفيش الكلام ده وان كنتي فكره كده فخلاص ي ستي معندش هكلمك بعد اذنك ورايا مشوار مهم 
قمت وسبتها وانا عماله فكر ياارب حست ازاي وانا بحاول ابعد علشان انسها اتصلت بشمس 
شمس الو 
حور : ايوه ي شمس ندي حست اني بحب اثر وسالتني 
شمس: اي ي بنتي انتي مفضوحه كده لي امال هو اعمي مبيحسش 
حور: مش عارفه بس انا قولتلها ان مفيش حاجه من الي في دماغها دي 
شمس: شمس طيب ي حور هكلمك تاني ماما بتنادي عليا هشوفها وارجعلك 
حور: طيب سلام 
بعد شويه تليفون حور رن 
حور: اكيد شمس اي ده اثر بيتصل لي رديت 
اثر: ازيك ي حور 
حور: تمام الحمدلله 
اثر: حور اي الي حصل بينك وبين ندي مخليها مضيقه كده 
حور: مش حصل حاجه 
اثر: امال هي مضيقه لي 
حور: مش عارفه اسالها هي 
اثر: طيب تمام ي حور سلام 
حور: سلام 
شمس:كريم انت بتعمل اي في تليفوني 
كريم:كنت بقلب فيه كده هي صوره مين دي 
شمس:انت مين الي سمحلك تفتح صور صحابي ي كريم وشديت التليفون من ايده 
كريم :مش فتحتها قصد ايجت قدامي صدفه انا اسف ي شمس 
شمس:اسف اي بس اعمل اي دلوقتي حور هتضايق 
(كريم اخو شمس الكبير 25سنه مهندس معماري عينه عسلي)
شمس:الو ي حور 
حور:كلمني وقلي عاوز يقبلني في الكفتريا وندي هتكون موجوده 
شمس:لي 
حور:مش عارفه بس خايفه تكون ندي قلتله 
شمس:طيب اول ما ترجعلي قوليلي اي الي حصل 
حور:طيب 
شمس:حور انا كنت عاوزه اقولك حاجه بس سامحيني غصب عني 
حور:في اي اي الي حصل 
شمس:كريم شاف صورك الي كنتي بعتاها اخر مره 
حور:ايييييييه انتي بتهزري 
شمس:اسفه والله ي حور انا كنت سيباه التليفون وقمت اكلم ماما رجعت لقيته ماسكه 
حور:مش تعتذري احنا مش بينا الكلام وخلاص حصل خير انا هنزل دلوقتي 
شمس:طيب يلا باي 
حور:باي
في الكفتريا 
اثر:ايه الكلام الي بتقوليه ده ي ندي انا واثق في حور 
ندي:هتيجي دلوقتى وابا اسالها 
حور:انا اسفه اتاخرت عليكم 
اثر:لا عادي اتفضلي ي حور 
جيه الجرسون جايب الطلبات 
الجرسون:انا اسف ي انسه والله وقعوا غصب عني 
اثر:اي التخلف والاهمال ده انا عاوز المدير 
حور:حور خلاص ي اثر مش حصل حاجه حصل خير انا هروح الحمام انشف هدومي وهرجع 
اثر:طيب 
ندي:مالك ي اثر متعصب ليه مش حصل حاجه 
اثر:ازاي مش شفتي المتخلف ده عمل اي 
حور:اسفه قطعت كلامكوا 
اثر:لا عادي اتفضلي 
حور:خير كنت عاوزني في اي 
اثر:طلع من جيبه مصحف صغير وحطه قدامي حطي ايديك عليه واحلفي انك مش بتحبيني 
حور..........
اثر يلا ي حور 
حور:اثر انا كنت بحبك بس دلوقتى لا والله من ساعه ما خطبت وانا بعتبرك اخويا زي ما قلت وبحاول انساك والله مش عاوزه اوقع بينكوا زي ما ندي فكره 
اثر:بيكلم نفسه مش عارف المفروض اكون مضايق بس انا فرحان 
اثر ايه الي انتي قولتيه ده ي حور 
حور:اثر قطعها اسكتي ي حور ومش عاد الك كلام معايا اقطعي علاقتك بيا ي حور علشان انا بحب خطبتي 
حور:انا اسفه ي استاذ اثر بعد اذنكم 
قمت وانا ماسكه نفسي من العياط بالعافيه هو فعلا اختار انه يخسرني علشانها 
الجرسون انا اسف ي انسه بس كان غصب عني حور لا عادي كلنا معرضين اننا نغلط بس متوقعش اننا لازم نتحاسب ع اي غلط بعد اذنك 
سيب المكان ومشيت ورحت لمكاني المفضل الكرنيش وقعدت اشكي للميه واعيط 
حور:الو مين 
شمس:مين اي ي بنتي مالك في اي 
حور:اسفه ي شمس مش بصيت في التليفون 
شمس:طيب احكيلي اي الي حصل صوتك معيط لي 
حكيتلها كل الي حصل انا مش مصدقه ي شمس ده مش اثر الي انا اعرفه 
شمس:معلشي ي حور بس هو مش يستاهلك ده طلع بني ادم...مش يستاهلك صدقيني انسيه ي حور انسيه 
حور:بحاول ي شمس بحاول 😫
عدي اسبوع بدون اي احداث جديده 
والده حور:يلا ي حور علشان نؤوح عند عمك عازمنا علي الغدا النهارده 
حور:معلشي ي ماما روحوا انتوا انا مش قادره عندي صداع عاوزه انام 
والده حور:بس ي بنتي عمك هيزعل 
حور:معلشي اعتذريله 
ماما مشيت وبعد شويه عمي مش بطل يتصل عليا واصر اني اروح اضطريت اروح واتحاشيت اني اقابل اثر او اشوفه 
قعدنا ع المائده بعد شويه 
حور: بعد اذنكم انا شبعت هروح تعبانه شوي عاوزه انام 
عمي:مالك ي بنتي 
حور:مفيش حاجه ي عمي شويه صداع 
ادم:استني ي حور هاجي اوصلك 
حور:لا خليك ي ادم 
ادم:لا انا شبعت اصلا يلا 
(ادم يكون ابن عمي من عم تاني غير ابو اثر واخويا في الرضاع عيونه سماوي وهو في كليه الشرطه)
مشينا وعم الصمت شويه 
ادم:حور مالك 
حور:مفيش ي ءادم انا كويسه 
ءادم:عليا الكلام ده بردوا دا انا بفهمك من عنيكي انا عارف انك زعلانه علشان خبر خطوبه اثر بس صدقيني والله مش يستاهلك انتي تستاهلي حد احسن 
حور معاك حق 
ءادم:بقولك اي الاكل الي كانوا عملينه اي كلام اي رايك اعزمك بره 
حور:اي دا بجد ي ءادم 
ءادم:ايوه بجد ها عاوزه تاكلي اي 
حور:ايس كريم 
ءادم بت انتي عبيطه يعني قومتينا من علي مائده اكل طويله عريضه علشان ايس كريم انتي بتهزرييي 
حور:لا ي ءادم بجد عاوزه ايس كريم وعاوزه اروح امشي علي الكرنيش 
ءادم حاضر ي ستي من عنيا 
ركن العربيه وانزلنا قعدنا نتمشي وجابلي ايس كريم💃
ءادم بتفكري في اي ي حور 
حور هه لا مش بفكر 
ءادم ي راجل عينك في عيني كده 😉
حور ءادم ممكن تشيلني تقعدني فوق 
ءادم لا طبعا انتي تقيله وانا ضهري بيوجعني😂
حور طيب ماشي😔
ءادم طيب اي هيا نقصه قمصه تعالي مبسوطه كده ي ستي 
حور:اوي اوي ي حسن😂😂
كنت عاوزه احكيلك حاجه وحكيتله الي حصل بيني وبين اثر اخر مره 
ءادم انتي بتهزريي هو قال كده 
حور.......
ءادم:دا انا مش هرحمه قومي يلا 
يتبع 

google-playkhamsatmostaqltradent