رواية رأيتها في الحلم الفصل الثاني 2 بقلم رحمة

 رواية رأيتها في الحلم الفصل الثاني 2 بقلم رحمة

رواية رأيتها في الحلم البارت الثاني

رواية رأيتها في الحلم الجزء الثاني

رواية رأيتها في الحلم الفصل الثاني 2 بقلم رحمة


رواية رأيتها في الحلم الحلقة الثانية

ريان:انا حلمت بيكي كذه مره رغم اني مش شوفتك قبل كده بس حبيتك اووي انتي دايما في بالي في كل وقت وكل مكان بتخيلك معرفش ازاي حبيتك وانا متكلمتش معاكي اصلا
روز بصدمه: انت عارف انت بتقول اي
ريان:ايوه عارف بقول اي انا بحبك وعايز اتجوزك بس انتي قولي موافقه وهتقدملك من النهارده
روز:انا معرفش حاجة عنك ولا انت تعرف حاجه عني ده كان مجرد حلم عادي بعد اذنك ومشيت
روز راحت الدرس هي وصحابها ولحسن حظهم المستر لسه مجاش بعد شويه خلصوا الدرس ومشيوا
ساره:روز تعالى احكيلي كان عايز منك اي الواد المز ده
روز حكتلها اللي حصل وساره مصدومه
ساره بصدمة:بتهزري صح
روز:والله مش بهزر الكلام ده مفهوش هزار
ساره:طب وبعدين 
روز:ولا قبلين عادي قولتله ده مجرد حلم ومشيت وسبته
ساره:طيب يا بنتي انتي ليه معقده كده ونكديه م هو واد قمور ومز متوافقين عليه ليه
روز بعصبيه:ساره كلمه كمان ومش هخلي فيكي حته سليمه اوفق على مين ياماما
ساره بخوف:خلاص يا شبح هو انا قولتلك وافقي اصلا انا بقولك ارفضي من غير كلام 
روز بضحك:ايوه كده اتعدلي متبتجيش غير بالعين الحمرا يلا نمشي عشان تعبانه وعايزه انام وعايزه اذاكر عشان نخلص أم السنه دي
ساره:يلا وانا كمان انا قفلتي المحاسبه ولا لسه
روز:يخربيت دي ماده مش راضيه تخلص 
ساره:انا قفلتها😜
روز:مانتي دحيحه يختي يلا نمشي
روز وساره مشيوا 
روز لسه بتفكر في ريان بعدها بشويه عمها خبط على باب اوضه روز
روز:ادخل
محمد(عم روز) : حبيبتي عامله اي
روز:بخير يا بابا
(ملوحظه روز باباها متوفي وده عمها وبتقوله يا بابا) 
محمد(عم روز) :عايز اتكلم معاكي شويه
روز:اتفضل يا بابا
محمد(عم رحمه):متقدملك عريس
روز:عريس اي يا بابا انا عايزه اكلم دراستي
محمد:يا بنتي اكيد هيخليكي تكملي ده راجل محترم وعريس لقطه مش هتلقيه تاني
روز:يا بابا بس
محمد:مبسش يا روز يا بنتي انتي بس شوفيه وبعدين صلى صلاه الاستخارة وشوفي
روز:حاضر يا بابا
محمد بابتسامه:هو جاي بكره الساعه 7 يبقا حضرتي نفسك
روز:حاضر
محمد:يلا تصبحي على خير
روز:وانت من اهله
روز رنت على ساره
روز:الو الحقيني متقدملي عريس جاي بكره
ساره بفرحه:هييييي اخيرا هلبس فستان سورايه بقا
روز بعصبيه:نعم يختي انتي كل اللي همك الفستان انا مش عايزه اتجوووووووز عايزه اخلص دراستي الاول
ساره بهدوء:يا بنتي اهدي انتي شوفيه الأول وبعدين قرري ممكن يكون كويس ويعوضك على اي حاجه وحشه حصلتك في حياتك انتي شوفتي كتير يا روز 
روز بحزن:طيب يا ساره انا هقفل دلوقتي 
ساره:طيب يا حبيبتي تصبحي على خير
روز:وانتي من اهله
تاني يوم صحيت روز ونظمت الشقه وعملت اكل عشان أهل العريس اللي جايين جات الساعه 5 خدت شور ولبست لبسها كان عباره عن(ميني دريس احمر وعليه طرحه بيضه وميكب خفيف كانت قمر اووي) جات الساعه 7 وأهل العريس وصلوا بيتها
روز:يا ساره اي رايك
ساره:طول عمرك بطل 
روز:مش لدرجه يعني
محمد عم روز خبط عليهم 
روز:اتفضل 
محمد:يلا يا حبيبتي أهل العريس برا
روز بتوتر:حاضر يا بابا
ساره:اهدي كده واطلعي يلا
روز:حاضر
طلعت روز وكانت باصه في الأرض وقدمت العصير وسلمت على أم العريس وابو العريس وقعدت. 
أم العريس:قمر يا بنتي ما شاء الله عليكي 
روز بكسوف:شكرا يا طنط 
أم العريس بحب:طنط اي بقا قوليلي ماما
روز افتكرت مامتها بحزن:حاضر يا ماما
بعد شويه ابو العريس:نسيب العرسان مع بعض شويه
خرجوا كلهم وروز قاعده متوتره ومكسوفه
العريس:حلوه السجاده صح
روز:الصوت ده مش غريب عليا
روز بصت على العريس بصدمه:انت........
#ياتري هيكون مين العريس

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent