رواية ملك وكريم الفصل الثاني 2 بقلم هاجر محمد

 رواية ملك وكريم الفصل الثاني 2 بقلم هاجر محمد

رواية ملك وكريم البارت الثاني

رواية ملك وكريم الجزء الثاني 

رواية ملك وكريم الفصل الثاني 2 بقلم هاجر محمد


رواية ملك وكريم الحلقة الثانية

ملك وكريم
___(البرت التاني)___
(الكاتبة:Hager Mohamed)

تستيقظ ملك علي مداعبة الشمس وجهها الجميل 😊😊
وتنظر بجورها وعينها تقع علي الساعه اعاااااأ لقد تاخرنا لقد تاخرنا احمد انهض لقد تاخرنا
احمد: لماذا تصرخين 😑😑

ملك : لقدا تاخرنا يا فصعون😣

احمد: لم نتاخر ساعتك معطلة من يوم امس😑😑

ملك : يا لي من بلهاء لقد نسيت
تماما ان الساعة معطلة وهي
تلعب في شعر احمد شكرا يا فصعون

احمد:اتركي شعري انتي تفسدينة دئما
ما تفعالين هذا وتفسدينة 😠

ملك :يا فصعون انت حسنا لن افسدة مجددا

احمد : هيا جهزي نفسك لا اريد التاخر
علي مدرستي وانا سوف ادخل لارتدي ملابسي

ملك : حسنا هيا ادخل وانا سوف ادخل
اتوضا واصلي وارتدي ملابس وانت اجهز وتعال نصلي معا بعد ان ادو فرضهم وجهزو للخروج يلا ندخل نشوف ماما وبعدها نخرج مامتي يا مامتيييييي عامله اية يا ست الكل 😂😂

احمد : ماما يا ماما يا مامااااا عاملة اية يا قلبي😂😂

فاطمه : يا مجنين انا بخير اية الدوشة ربنا رزقني😂😂😂😂😂
باتنين مجنين بس مع زالك والادي وبحبكم

ملك : اية يا ست الكل بنصبح عليكي صح يا احمد😍😍

احمد:صح يا اختش يعني منصبحش عليكي يا ست
الكل احنا عندنا كام بطه هي وحده بس😁

فاطمه: بطه ودي هاتظغاطوها وتكلوها ولا هاتعملو اية فيها 😑😑

ملك : عيب عليكي يا ماما دي نخليها نربيها ونكسب فيها سواب 😂😂😂😂

احمد:هههههعع صح 😂😂😂

فاطمه: بقا كدا طيب يلي علي برا من غير مترود😊😊😊

ملك :طلباتك اوامر يا بطه يا جميلة
انتي يلا يا احمد خلي ماما تستريح

احمد : حاضر باي يا بطة

ملك:اه يا ماما الفطار علي الكمدينو جمبك
والعلاج ما تنسيش تخدية باي يا بطه

فاطمه :امشي يا بت احسن اقوم اضربك

ملك : باي نزلت انا واحمد وصالت احمد
علي مدرستة وبعدها ذهبت الي كليتي

-------(مر اليوم الدراسي باطريقه عاديه)-------
وبعدها ذهبت واخذت احمد من مدرسته
احمد ما هذا ما هذه الكدمات😮

احمد: انا انا انا وقع😓

ملك:احمد ماتكذبش عليا قلي الحقيقة

احمد : اننا اتخناقت مع ولد وضربنا
بعض والمدير طلب والي امري وقلي
لو ما جبتش ولي امري هايطردني من المدرسة

ملك: ازاي ده حصل

احمد :......

ملك: خلاص يلا نروح ونتكلم في البيت
بس ماتقلش حاجة ادام مامه قبل
ما الموضوع يتحل

احمد: حاضر

وصلنا البيت ودخلنا واحنا بنتسحب
عشان ماما ما تشفناش

فاطمه:انتو ريحين علي فين

ملك: اتكشفنا😮 ماما اخبارك عامله ايه

فاطمه : بتتسحبو زي الحرمية
كدة لي شكلكم عاملين مصيبة
وبعد ما شافت احمد احمد اية الي حصلك
اية الكدمات دي انت اتخانقت مع حد

احمد:انا انا انا ملك هاتحكيلك
وطلع يجري علي اوضتة

كنت بتسحب لقيت ماما بتقلي

فاطمة :علي فين يا استاذة تعالي هنا

مسكتني من دراعي واخدتني علي الاوضة

فاطمة:هاه اية الي حصل

ملك :ولا اي حاجه هوا وقع وهوا
بيلعب في المدرسة بس كدا مفيش حاجه

فاطمه:عليا انا الكلا ده انطقي وقولي
احسن ولله العظم هاكون رزعاكي حتة علقة محترمة

ملك : طيب وانا مالي يا بطه انا عاملت اية

فاطمه :بتكذبي عليا وانتي عمرك ما كذبتي
عليا طول عمري وانا بعملك كا صحابتك
مش مامتك وجاية تكذبي عليا دلوقت

ملك:خلاص هقلك احمد اتخانق مع واحد صحبو بس الموضوع عدا علي خير متخافيش استريحي انتي

فاطمة :يعني مفيش حاجة تاني

ملك:لا مفيش

فاطمة : مش مطمنة حسة انك مخبية حاجة عليا

ملك : هاخبي اية بس يا مامتي
ورحت بصة في الساعة الي في ايدي
هاااا انا اتاخرت علي الشغل انا هامشي

فاطمة : يا مجنونة استني كلي

ملك : هابقا اكل حاجه هناك
ونزلت جري رحت الشغل
-------------(عدي اليوم بشك عادي )---------------

يوم جديد احداث جديدة تنهض ملك وترتدي ملابسها وتاخذ احمد يسلمو علي مامتهم ونزلو بسرعة راحو علي مدرسة احمد هب وهيا بتجري خبطت في كريم
مسكها وكانت عنيهم في عنين بعض كريم اتسحر بجمل ملك وكمان عنيها خضراء جميله جدا وبشرتها قمحاوي
وكريم عيونو بني وشعرو اسود وبشرته بيضاء ظلا وقفين الي انا افاقول علي صوت احمد

احمد:يلا احنا كدا هانتاخر

ملك: اه

كريم :هوا مين

ملك:اه نسيت اعرفكم كريم ده احمد اخويا
احمد دة كريم الي كلمتك عنه

احمد: تشرفت بس كدا هانتاخر يلا

كريم :ريحين فين

ملك:علي مكتب المدير

كريم :اية الصدفة دي انا كمان رايح هناك
خلاص نروح مع بعض بقا

ملك: موافقة يلا

ذهبنا الي مكتب المدير ونحن في الطريق تبادلنا الكلام

كريم:وانتي ريحه عند المدير لية

ملك :الباش مهندس اتخانق مع واحد صحابو وانت رايح لية

كريم : ابن اخويا اتخانق مع واحد صحابو

ملك:ههه دة شكلو مرض
😂😂
كريم:شكلو كدا😂😂

ملك:فين ابن اخوك مشفتوش معاك

كريم: هوا سبقني علي المكتب

فجا احمد انت واولد يقول له انت

يوسف:عمو كريم انت واقف لية معاة هوا دة الي ضربني

احمد : كذاب انت الي ضربتني

كريم وملك في صوت واحد وبعاصبية بس
انتو هاتخنقو تاني 😡😡

وفجاة جاء المدير تفضلو ادخلو

المدير:انسة ملك استاذ كريم اكيد انتو عرفتو المشكلة يوسف واحمد عملو خناقة كبيرة جدا وعملو شغب في المدرسة ودي حاجه لا استطيع المسامحه عليها

كريم : حضرة المدير يجب انا نري المشكلة من وجهة نظر الاولاد وبعدها نتكلم

ملك:استاذ كريم معة حق نسمع الاولاد وبعدها نقرر

المدير: حسنا لنسمع تكلم انت يا يوسف وبعده احمد

يوسف : رايتة يضع علكة علي مقعضي وحينها ذهب وضربتة وهاكذا بدانا

المدير:احمد هل لديك ما تقولة

احمد:اجل هوا يكذب انا كنت احاول نزع العلكه لا وضعها الاولاد في الفصل هم من وضعوها هكذا يفعلون بالطلاب الجدد دوما انا جنت احاول نزعها وفجاة جاء يوسف وضربني

كريم:اسمح لي ايها المدير

المدير :تفضل

كريم:انتو التنين غلطنين المفروض انو انت يا يوسف كنت تكلمت مع احمد وتحاول فهم الوضع وانت يا احمد كان يجب انا توضح لة بد ان تبادلة الضرب
هذا كل ما لدي

ملك :استاذ كريم معة حق في كل كالمة

المدير:حسنا هذه المرة لن اعاقبكم ولاكن اذا تكرر ذالك فاسوف يتم فصلكم

ملك:صفحو بعض وتاسفو واوعدو انها متتكررش

احمد :انا اسف اوعدك متتكررش

يوسف :انا اسف اوعدك متتكررش

المدير :يمكنكما الذهاب الي الفصل الان

رحل احمد ويوسف ويبدو انهم سوف
يصبحو اعز صديقين 👬👬

كريم: شكرا يا حضرة المدير

المدير :لا الشكر لك فانت من حل المشكة
انت والانسة ملك

ملك:استاذنك فانا عندي محضرة وقض تاخرت

كريم:نستاذنك ايها المدير

المدير : تفضلا

خرجنا انا وكريم وعرض علي ان يوصلني رفت
هوا اصر وبعدها وافقت

كريم :حزام الامان

ملك:ماذا

وجاتة اقترب مني وقد امتزجت انفسنا
كنت خائفة وبعدها ربط حزام الامان
لا اعرف ما الذي اخذني الية عقلي في وقتة
لكني كنت سعيدا ولم اريد ان تنتهي هذه الحظة
ولاكن كما نعرف لحظات السعادة لا تدوم بعد انا وصلنا شخص يسحب ملك من السيارة ويصفعها

يتبع.........

google-playkhamsatmostaqltradent