رواية احببت مشاغبه الفصل الثاني 2 بقلم ناهد سمير

 رواية احببت مشاغبه الفصل الثاني 2 بقلم ناهد سمير

رواية احببت مشاغبه البارت الثاني

رواية احببت مشاغبه الجزء الثاني 

رواية احببت مشاغبه الفصل الثاني 2 بقلم ناهد سمير


رواية احببت مشاغبه الحلقة الثانية

مازن:انتي 
آسيل:انا 
مازن:ايوه انتي قومي قولي كنت بتكلم  بقول ايه 
آسيل:كنت بتقول ايه ايه بتتكلم ف الماده ايه السؤال العبيط ده 
رنا قعدت تصقف لصاحبتها 
رنا:برافوا عليكي جاوبتي بكل جداره 
مازن:انتي شكلك هبله قومي انتي والدكتوره الي جنبك دي وبراااا 
آسيل:هو انا عملت حاجه غلط على فكره انت ظالم وانا هشتكيك 
مازن :كلمه زياده وهتلاقي نفسك شايله الماده سنتين ذياده بسرعه كده وخديها ف ايدك وبراااا اخلصي 
رنا:يادكتور انا مالي معملتش حاجه 
مازن بصوت عالي:اخلصوا براااااا 
آسيل:ياعم هطلعنا مش الجنه يعني كل شويه برا برا  وبعدين ده منظر دكتور وانت شبه حتت الكراميلا كده جتك القرف ف حلوتك 
مازن :افندم 
آسيل:بس ياعم انت خلاص يالا يابت نروح نفطر انا جعانه اصلا هنطلع دكاتره يعني ف الاخر هنقعد على القهوه يالا يابت قومي 
.................
رنا :ايه الي انتي عملتيه ده يامتخلفه انتي حد يعمل كده انتي شيلتي الماده خلاص مبروك عليكي كمان سنتين ياابو الصحاب 
آسيل:بت تعرفي تسكتي انا هتشل ازاي يقولي كده قدام العيال والله ماشي لو سمحت سنداوتش شاورما كمان 
رنا:بس ايه صاروخ والمصحف اكيد امه نحله عشان تجيب العسل ده 
آسيل:ايه ياستي انتي ماتلمي نفسك انتي مش ملاحظه اني قاعده قدامك 
رنا:اه يعني وبعدين انتي مالك 
آسيل:خدي المفاجأه دي عارفه مين ده الي جه اتقدملي انبارح 
رنا:يابت ال*****ليه ليه ياشيخه تعملي كده انتي معندكيش قلب ده حتت سكر 
آسيل بصوت واطي مسمعتهوش رنا:سكر بس ده ملبن مهو انا لاوقعه لا يوقعني 
رنا:بتقولي ايه 
آسيل:على فكره مش حلو عادي يعني 
رنا:عادي ايه انتي هتهبلي ده فتح قلبي من غير اذن وقعد ف النص وربع 
آسيل:طب اتلمي ها اتلمي عشان مزعلكيش 
=انسه آسيل 
اسيل:نعم 
=دكتور مازن طالبك على مكتبه 
آسيل:ينهر اسود عاوز ايه 
=معرفش هو قالي اناديلك 
رنا:ايوه بقا هتسموا العيال ايه 
آسيل:ياشيخه اتهدي بقا عيال ايه ف يومك الاسود ده هو حلين لا هيغتصبني يا هيهددني بالماده 
رنا:ايه الفيلم التركي ده ميقدرش يغتصبك ولا يقربلك اصلا احنا ف الجامعه 
آسيل:ايه ف الجامعه يعني ف بيت المقدس يعني هنحرر فلسطين احنا دلوقتي ايه الجامعه يعني زيها زي اي زفت مكان 
رنا:هتعملي ايه 
آسيل:مش راحه طبعا الي عاوزني يجيلي مش بروح لحد 
رنا:ايوه كده يابت راجل 
......بعد ربع ساعه 
مازن:انسه زفت 
رنا :😂😂😂بصي وراكي 
آسيل:هو صح 
رنا:😂😂😂😂اه ازيك يادكتور 
قامت آسيل مفزوعه من على الكرسي لاقته واقف وراها 
آسيل:والله كنت باكل وجايه كنت جعانه 
مازن :خمس دقايق والاقيكي ورايا بسرعه 
آسيل:رنا متنيسيش لو سمعتي صوت صراخ يبقى صوتي وهو بيغتصبني بلغي الصحافه والعميد وامن الدوله 
رنا:بسرعه قبل مايرجع تاني 
..........
مازن:ادخل 
آسيل:ايوه يادكتور 
مازن:اقفلي الباب وراكي 
آسيل:لاء 
مازن بغضب:اقفلي الباب 
آسيل :اهو اهدى انت بس عشان انت لسه صغير على العصبيه دي يجيلك القلب تموت فيها ولا حاجه 
مازن:بتقولي ايه 
آسيل:انت اطرش كل شويه بتقولي ايه بتقولي ايه 
مازن :نعم 
آسيل:ايوه يادكتور كنت بقول عاوز ايه 
مازن:بصي بقا يااستاذه انا معنديش طالب يدخل المحاضره بعدي ادخل الاقيكي جايه قبلي وقاعده ف اول مدرج ومش كده وبس من انهارده هتشتغلي معايا مساعده 
آسيل:نعم 
مازن:اظن كلامي وصل اطلعي براااا 
آسيل:والله ظلم 
مازن:براااااا 
آسيل:كل شويه برا برا الكليه كانت بتاعتك ايه القرف ده 
مازن:بتقولي ايه 
آسيل:كنت محتاره ف موضوع انك اطرش بس الحمد لله طلعت اطرش 
........................
رنا :خلاص بقا قدرك ونصيبك نعمل ايه احسن ماتشيلي الماده حاولي تصلحي غلطتك 
آسيل:ياشيخه بصي سيبيني انا طالعه سلام 
.....آسيل:الو 
على:ايوه يابت هاتي البطاقه بتعتي وتعالي على القسم 
آسيل:قسم ايه يامجرم سرقت مين كنت عارفه انك جاسوس 
على:آسيل مش وقت ظرافت اهلك دلوقتي بسرعه متغبيش 
...........آسيل :حضرات القاضي سياده الجمهور موكلي بريئ بريئ حد النخاع 
وكيل النيابه:نعم مين دي 
على:آسيل انتي بتنيلي ايه فين البطاقه 
آسيل:اسكت انت ياعلي انا هطلع برائه مين المزه دي نتعرف بعدين مش وقته 
على:ياب 
آسيل:بص انا هعترف بكل حاجه معليش ياعلي علي ده بيعذبني طول اليوم ببقا خلاص نمت ويصحيني اعمله طفح عشان ياكل قرب يطفى السجاير تحت باطي زي الافلام 
وكيل النيابه:يطفي سجاير ايه وبتاع ايه 
آسيل:استنى بس خد الكبيره ده تاجر مخدرات ده بيجيب نسوان ف البيت الطاهر الي مدخلتهوش واحده نسوان غير انا وامي والدليل انكم مسكتوه مع البطل ده مزه ياعلي الله واكبر جبتها منين 
على:الله يخربيتك طب وكتاب الله لما امسكك ف ايدي 
آسيل:شوفت انت خدت بالك اهو بيهددني قدام مش عامل حساب ليك ياباشا انا اطالب بتعذيبه حتى الموت اطالب انا وكافه الشعب بنفيه الي جزيره ملطه كما فعل الانجليز ف البطل احمد عرابي اسلخوه هاتوا حديده سيخ كده واسلخوه هاتوا سلك وكهربوه  وشكرا والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته 
........................
على :طب وربنا ياآسيل ماهرحمك كنتي هتسجنيني 
آسيل:على عيب مش قدام المزه 
على:اه صحيح يالا قدامي على البيت هتصرف معاكي هنا 
احببت مشاغبه الحلقه التانيه

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent