رواية الصقر المنتقب والقناص الفصل الثاني 2 بقلم هند حارث

 رواية الصقر المنتقب والقناص الفصل الثاني 2 بقلم هند حارث

رواية الصقر المنتقب والقناص البارت الثاني

رواية الصقر المنتقب والقناص الجزء الثاني 

رواية الصقر المنتقب والقناص الفصل الثاني 2 بقلم هند حارث


رواية الصقر المنتقب والقناص الحلقة الثانية

البارت التاني 
الصقر المنتقب والقناص🌚💚
سدره وجودي:يلا يارودي
رودينا راحت لبست لبس السباق وساعدوها سدرة وجودي 
وخرجت وكانت ناس كتيره متجمعه عشان تشوف السباق الاسطوري بين اشهر متسابقين علي مستوي مصر ومن أهمهم رودينا المعروفه أنها عمرها ما خسرت سباق دخلته
سدره:بت يارودي شايفه الناس اد اي 
جودي:ايوه صح كل مره بيبقي كتير بس اشمعنا المرادي
منه وعلا ومريم بعد ما وصلولهم وسمعوا كلامهم 
منه:هو انتي متعرفيش مين مشترك في السباق
جودي:مين
منه :بيقولوا ريان الحديدي كان في امريكا ولسه راجع 
علا وهي بتكمل:وبيقولوا يابنتي عمره ما خسر سباق 
رودينا بمقاطعه:هش هش انتي وهي يلا السباق هيبدأ
رودينا راحت وخدت مكانها عالموتوسيكل وكانوا لابسين الخوذ وبصت للمتسابقين حوليها بملل وشافت عين بتبصلها بتحدي وقوه وهي بصت بتحدي اكبر وبعدين سمعوا صوت الحكم بيبدأ السباق 
وبدأ السباق ورودينا كانت متقدمه وفجأه حد سبقها بسرعة الصاروخ فاتعصبت وزودت السرعه وكان التحدي بينهم باين لكل المشاهدين 
عند سدره وجودي
سدره:عااااااا البت رودي هتكسب 
جودي:استني يابت مش ملاحظه حاجه 
سدره بحماس:ايوه رودي متقدمه وقربت تكسب
جودي:اسكتي طب مش ملاحظه الولد اللي لابس خوذه سوده ولبسه أحمر دا زي ما يكون قاصد أنه يتأخر في السباق
سدره :تصدق صح بس هو ليه بيعمل كدا
جودي:بصي اللي لاحظته أنه مستني نهاية السباق تقرب ويزيد سرعته عشان المتسابقين في الاول بيبقي تركيزهم عالي ومع طول السباق تركيزهم هيتشتت
سدره:تصدقي ممكن بردوا اي دا الحقي دا سبق رودي
عند رودينا زودت السرعه وبقت هي المسيطرة علي السباق من تاني بس ازاي وفي حد قوي بيتسابق معاها 
وبعدين فكرت وفضلت ماشيه موازيه ليه وقبل النهايه بخطوه رودينا زودت السرعه ونهت السباق بفوزها 
عند سدره وجودي:رودي كسبت هيييييه
وراحوا حضنوها 
رودينا حضنتهم وبصت حوليها لقت عين بتبصلها بغضب وتوعد تجاهلتها وكملت كلام مع سدره وجودي 
أما الناحيه التانيه كان واقف ريان مع صاحبه وغضب الدنيا فيه اول مره يخسر في حياته وقدام بنت 
مازن صاحبه:اي ياعم اومال محدش يقدر يكسبني وهخلص السباق فثواني ولا احنا كلام وبس
ريان بصله بصه رعبته:مازن لو ما اختفتش من وشي دلوقتي هيكون أخر يوم في عمرك هي الساعه كام دلوقتي 
مازن:10ونص
ريان:اوبس الاجتماع فاضل عليه نص ساعه ويبدأ
مازن:اجتماع اي 
ريان:مالكش دعوه سلام
وراح ركب عربيته وفي طريقه كلم صاحبه واول ما رد
ريان:الاجتماع بدأ ولا لسه 
صاحبه:طب قول السلام عليكم الاول
ريان بضيق:أواب اخلص انا مش طايق حد 
أواب:لسه ياعم الصقر لسه ما وصل بس اي المضايقك 
ريان:خسرت السباق
أواب بضحك:مش معقول مين دا العملها 
ريان بغيظ:انت بتضحك طب اقفل عشان ما اجيش ازعلك
أولي:خلاص ياعم سلام 
وكمل طريق 
أما عند رودينا وسدره وجودي بعد ما منه ومريم وعلا مشيوا 
سدره:لا بس كان سباق جامد 
رودينا:مش انا فيه يبقي جامد 
جودي :ياعم الواثق 
وكملوا بضحك وهما ماشين لقيوا مجموعة شباب بتوقفهم 
الشاب لرودينا:بقا حته بنت تخسرني انا في السباق
رودينا ببرود:لو عاوز تعيش تبعد عن وشي عشان انا خلقي أضيق من عين الصينين
الشاب لصحابه:مش عاوز الاقي فيها حته سليمه 
رودينا لسدره وجودي:ابعدوا شويه 
وفعلاً جودي وسدره بعدوا لانهم عارفين اي اللي تقدر تعمله رودينا وراقبوا الهيحصل بهدوء 
رودينا بصتلهم واول ولد كان رايح يمسكها كان في الأرض من لكمة رودينا  وبعدين بصت للتاني وواحد كسرتله دراعه والتاني رجله
وبصت علي الكان بيتكلم 
رودينا ببرود:ها بقا رقبتك ولادراعك 
الولد بخوف:ينفع اجري
رودينا بصت لسدره وجودي اللي بينهم فطسانين من منظر الولد 
بتبص ناحية الولد لقت عربية الشرطه جايه 
الضابط:اي البيحصل هنا دا 
رودينا بسخريه:جيتوا في وقتكم 
الضابط: مين العمل كدا 
رودينا:انا
الضابط: طب اتفضلي معانا 
رودينا بصت لسدره وجودي بضحك:ابقوا قولوا للحج يجبلي عيش وحلاوه  
سدره بضيق:انتي بتهزري 
جودي:خلاص يارودينا احنا هنيجي وراكي وهنكلم عمي
 بعد ما مشيت اتصلت سدره بعمها وبلغته باللي حصل
عبد الرحمن ابو رودينا:بتهزري احنا بقالنا ساعه مستنين الاستاذه وهي بتعمل مصيبه
سدره:ياعمي مش هي الغلطانه المرادي
عبد الرحمن:خلاص ياسدره يابنتي اقفلي وانا هتصرف وهلغي الاجتماع انهارده فمتجيش انتي ولا جودي 
عند رودينا وصلت القسم وقبل ما الضابط يقعد مكانه كانت هي قاعده عالكرسي وبتطلب حاجه تشربها 
الضابط بعصبيه: انتي بتعملي اي  
رودينا ببرود:بطلب عصير اطلبلك
الضابط لسه هيتكلم قطعه صوت التليفون 
رودينا:رد ياباشا 
الضابط:.............

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية الصقر المنتقب والقناص
google-playkhamsatmostaqltradent