رواية انا عاشق ولكن الفصل الثاني 2 بقلم ايمن المناعي

 رواية انا عاشق ولكن الفصل الثاني 2 بقلم ايمن المناعي

رواية انا عاشق ولكن البارت الثاني

رواية انا عاشق ولكن الجزء الثاني

رواية انا عاشق ولكن الفصل الثاني 2 بقلم ايمن المناعي


رواية انا عاشق ولكن الحلقة الثانية

الحلقه 2
انا العاشق ولكن
فارس :ميرو يلا نرقص سلوه
اميره:لا انا مش بحب كده
فارس بنفاذ صبر:نفسي اقولك اعملي حاجه ومتقوليش لا
اميره بعند :لا
فارس :احسن برده
وعندما انتهي الفرح وذهبوا الي البيت 
اميره بخجل :فارس
فارس بعصبيه خفيفه: نعم
اميره بخجل اكتر :مش هتشيلني زي ايه عروسه وعريس
فارس بهزار :بتتكلم بجد يا عبد العال
اميره بعصبيه :مين عبد العال ده يا فارس؟
فارس :بهزر يا حبي الاول والاخير ......تعرفي يا ميرو 
اميره بهيام: اعرف ايه؟
فارس: انك احلي بنت شوفتها وانك مدفونه في قلبي وبحب حنيتك وبرائتك وجمالك وحبك ليا انا بجد راجل محظوظ اني اتجوزت واحده شبهك بمووووووووووت فيكي 
اميره وهي تهرب من كلامه من كتر الكسوف :مش بقي تعمل زي الافلام وتقلعني الطرحه
فارس:انتي تؤمري يا عروستي انا وبس
وفاقوا من الذكريات علي اعلان نهايه الرقصه وفي نهايه الحفل .
احمد: انا متفائل بنجاح المشروع يا فارس
فارس :طبعا لازم تكون متفاءل عشان انا شريك معاك......ثم وجه الكلام لاميره يلا عشان اروحك يا اميره
اميره بحده :اولا اسمي مدام اميره ثانيا انا جايه مع احمد وهروح معاه
فارس بغضب: والله!
اميره باستفزاز :شوفت بقي يلا يا احمد
احمد :يلا 
في العربيه..
احمد :ليه كلمتي فارس كده؟
اميره ممكن مانتكلمش في الموضوع ده دلوقتي يا احمد
احمد : اوك.. زى ما تحبى
شاهي: حازم هي مين ريري ديه؟
حازم :وانا اعرف منين؟
شاهي: مش فارس صاحبك!
حازم :شاهي يا حييتي ممكن بقي متشغليش بالك بحد غيري وبس
شاهي :بس
ولكن قاطعها حازم وقال: بس كنتي قمر انهارده يا حبي
شاهي: بجد يا حازومتي
حازم :بجد يا عيون حازومتي
..............................................................................................................
"اول يوم شغل مع فارس يااااااااااااه وحشني اوووووي نفسي ارمي نفسي في حضنه "
كانت اميره بتفكر ازاي هتتعامل مع فارس
احمد :ايه اميره اتاخرتي ليه
اميره:معلش يا احمد المواصلات والطريق زحمه
احمد:طب يلا عشان فارس في الموقع
في الموقع
احمد اسفين علي التاخير
فارس :ولا يهمك ............ممكن اشوف التصميم؟
احمد: اميره فين التصميم؟
اميره: ثواني افتح الاب 
احمد :تمام انا هشوف العمال
فارس :تمام
قرب فارس من اميره وبيمسك الماوس في نفس اللحظه اللي اميره بتمسكه انتفض جسم اميره وسابت المكان ومشت وفارس قاعد يفكر "ياااااااااااااااه هو الفراق صعب كده هو انا لسه بحبك يا اميره"ساب افكاره وراح يشوف اميره شافها وهي واحمد بيضحكوا وبيهزروا حس بالغيره واشتعال القلب .
فارس :ايه خلصتوا ولا لسه
اميره بضحك: فاتك نص عمرك يا فارس
فارس :ليه؟
اميره :اصل احمد ههههههههههه كان بيزعق وبعدين بيلوح كده بايده راح واقع ههههه
احمد: ماشي يا ميرو ليكي يوم
اميره: بس بجد كان شكلك حلو اووووووووووي
احمد :انا مبسوط اني وقعت عشان شوفت الضحكه الجميله ديه
فارس كان بيشيط وقال بعصبيه :مش يلا نبدا 
استمر الشغل 3ساعات متوصلين استاذن احمد انه يعمل مكالمه ولم يبقي سوي فارس واميره.
فارس بعصبيه خفيفه :علي فكره مينفعش كده يا مدام اميره انتي في شغل مش قاعده في الجنينه
اميره :مينفعش ايه يا باشمهندس؟
فارس :الهزار والضحك والمسخره ديه انتي في مكان شغل والمفروض تحترميني
اميره بعصبيه :انت مالك اصلا بيا ؟
وكانت جايه تقوم ولسه هتمشي مسكها فارس من ايديها 
فارس: لما اكلمك عيب انك تمشي وتسبيني يا هانم
اميره :انت مين عشان تكلمني كده
فارس :انا جوزك يا هانم 
اميره بضحك سخريه: هههههههه شكلك نسيت انك طلقتني خلاص ومافيش مابنا حاجه دلوقتي انت من سكه وانا من سكه وياريت تلزم حدودك معايا .
وبعد ما اميره خلصت احمد دخل وقال :انا بجد جعان مش هناكل 
فارس وهوينظرلاميره بغضب: انا رايح اشوف العمال 
احمد :ماله ده؟
اميره :متحطش في بالك يلا ناكل
وبعد ساعتين وصل ضيف مش مرغوب 
ريري :انا جيت
فارس بابتسامه: نورتي يا ريري 
ريري :ميرسي يا حبيبي ........اهلا يا باشمهندس 
احمد :اهلا بيكي 
ريري: انا متاكده ان فارس ماكلش قولت اجيب اكل وناكل كلنا
احمد :احنا اكلنا ماعدا فارس
ريري بدلع: يلا يا فوفو عشان ناكل
فارس ماليش نفس يا ريري 
احمد طب انا هشوف اميره سلام
فارس:سلام
ريري لالالالالالالالالالا لازم تاكل طب ديه بس 
ريري وهي بتاكل فارس وفي لحظه دخول اميره وصدمتها
ريري في حاجه يا باشمهندسه
اميره بصدمه تحاول تخبيها لا مافيش هو فين احمد
فارس بابتسامه نصر راح يدور عليكي
اميره شكرا
اميره جرت وراحت مكان لا يوجد في احد وقاعده تعيط واحمد كان بيدور عليها وراح لفارس ودخل القلق عليهم وزاد القلق لما وجدوا التليفون مغلق وبعد مرور ساعه احمد شاف اميره قاعده سرحانه
احمد اميره
اميره احمد مالك في ايه
احمد بحنان قلقتيني عليكي يا اميره كنتي فين
اميره اتخنقت شويه انا اسفه اني قلتك
احمد مش مهم المهم انك بخير يلا عشان فارس قلقان هو كمان
اميره معلش يا احمد انا لازم امشي دلوقتي ولوحدي ابقي اتصل بيك سلام
..............................................................................................................
فارس :ايه شوفتها
احمد اه كانت تعبانه وروحت 
فارس كفايه بقي كده ويلا نروح احنا كمان 
احمد تمام
...............................................................................................................ريري هي اميره ديه انت تعرفها يا فارس
فارس اه
ريري منين
فارس كانت مراتي
ريري بغيره اهاااااااااااا عشان كده غارت لما شافتني معاك
فارس ريري احنا وصلنا يلا انزلي
ريري مش هتيجي معايا 
فارس لا 
ريري لسه هتتكلم قاطعه وقال بصوت عالي يلا بقي اف
..............................................................................................................
شاهي :حازم حلو الفستان ده صح
حازم :لا وحش 
شاهي طب ده 
حازم :اوحش
شاهي :حازم كتب الكتاب يوم الخميس وانا لسه مشترتش الفستان
حازم :طب انا مالي مافيش واللي واحد عجبني وانا تعبت
شاهي :والعمل
حازم :تعالي نروح وننزل بكره اوك
شاهي :مش اوك
حازم بصوت عالي نفس مره تقوليلي حاضر انتي ايه يا شيخه
شاهي انت بتعلي صوتك عليا يا حازم 
شاهي راحت مشيت وسابت حازم واقف لوحده
..............................................................................................................
فارس في سره "اخبط واللي امشي اخبط واللي امشي يارب خليك معايا "
اميره فارس
فارس ايه مش هتدخليني
اميره اتفضل
فارس عامله ايه دلوقتي
اميره الحمد الله
فارس عاوزه اتكلم معاكي في موضوع
اميره احكي
فارس لازم تسبي الشغل عند احمد
اميره لازم ليه
فارس بعصبيه بسيطه احمد بيحبك مش بيحيك وبس ده عاشقه
اميره بفرحه مصتنعه بجد هو قالك كده
فارس اميره 
اميره نعم يا باشمهندس
فارس مكنتش متوقع منك كده انتي مش يتحسي 
اميره بانفعال انت اللي مش بتحسس جايه تقولي بضحكي معاه ليه واني مش محترمه نفسك واننا في مكان شغل والست ريري هانم تاكلك في المكتب يبقي احنا مش في شغل اصل حرام ليا وحلال ليك وجاي تقولي لازم تسيبي الشغل عشان احمد بيحبك والفروض
اقول ايه حاضر لا مش حاضر يا باشمهندس
فارس انتي بتغيري عليا من ريري
اميره هههههههههههههه لا طبعا انت وهي شبه بعض وليقين اوووووي كمان
فارس بابتسامه نصر اميره انتي بتحبني
اميره انا مش بحبك
فارس عندك حق مش بتحبيني بس بتعشقيني انا همشي وفكري يا ميرو
ويعد مارحل صرخت وقالت بكرهك بكرهك بكرهك يا حبيبي انا وبس 
..............................................................................................................شاهي بتفتح الباب ولاقيت صندوق احمر كبير واول مافتحته لاقيت فستان احمر رقيق وكارت مكتوب فيه "الفستان ده هو اللي حلو وهيكون احلي لو انتي اللي لبستيه اه ملحوظه 
لو سبتيني بعد كده وانا بكلمك متلوميش غير نفسك يا موزتي بحبك يا زوجت المستقبل وام عتريس وعتريسه"
شاهي راحت كلمت حازم
حازم :افندم
شاهي مين عتريس وعتريسه
حازم ولادك
شاهي ومش ولادك
حازم وانا مالي بولادك يا شاهيناز مش انتي سبتيني
شاهي حازم انت بتهزر صح
حازم لا
شاهي بدموع يعني انا وانت سبنا بعض 
حازم هههههههههههههههههههههههههههههههههههه
شاهي بعصيبه :بتضحك علي ايه؟
حازم :عشان انتي حبي وبنتي ومراتي وامي وكل حاجه
شاهي :انت بارد علي فكره
حازم: بحبك اووووووي ايه رايك في الفستان
شاهي :وحش 
حازم :مش اوحش منك يا حياتي
شاهي :اقفل احسنلك يا حازم
حازم :اوكش يا شاهي
..............................................................................................................
اميره بتكلم شاهي بانهيار
اميره :شاهي انا هموت 
شاهي :في ايه يا اميره ؟
اميره :الاستاذ جاي يديني اوامر النهارده يقولي متشتغليش مع احمد عشان بيحبك
شاهي :وانتي زعلانه ليه ده بيغير عليكي يا هبله
اميره :لا هو مش عاوز حاجه كانت ملكه تروح لحد غيره
شاهي :لا طبعا فارس بيحبك يا ميرو صدقيني 
اميره :المهم ...كتب كتابك امتي 
شاهي :يوم الخميس
اميره :مبرررررررررررررك
شاهي :تعالي احكيلك عملت ايه مع حزومتي
..............................................................................................................فارس: اهلا يا عريس دخلت القفص بريجليك يا حلتها
حازم :ههههههههههه اعمل ايه الحب بهدله
فارس :بقولك يا حازم
حازم :نعم
فارس :انا قررت اتجوز ريري
حازم :نعم يا عنيه هتتجوز مين ؟
فارس :ريري
حازم :اهاااااا حلوه المزحه ديه 
فارس :انا هخطبها عشان اخلي اميره تغير وهي اللي ترجع
حازم :انت مجنون يا بني
فارس :لما تلاقيني خاطب غيرها هي مش هتستحمل اصلا 
حازم :انتوا مجانين والله
..............................................................................................................
في احد الكافيهات
اميره :خير يا احمد قلقتني
احمد بتوتر: اميره انا بحبك وعاوز اتجوزك ممكن تفكري براحتك 
اميره بصدمه: ....................
احمد :هتيجي فرصه لبعد كتب كتاب شاهي اتفقنا
اميره :اتفقنا

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent