رواية اشتريتها من ميدان عام الفصل الثاني 2 بقلم حبيبة محمد

 رواية اشتريتها من ميدان عام الفصل الثاني

رواية اشتريتها من ميدان عام البارت الثاني

رواية اشتريتها من ميدان عام الجزء الثاني

رواية اشتريتها من ميدان عام الفصل الثاني 2 بقلم حبيبة محمد


رواية اشتريتها من ميدان عام الحلقة الثانية

بعد ما وصلت لباب القصر والحمد لله عرفت اخرج جريت وانا فرحانه ومبسوطه اني خرجت من هنا وكنت هروح ابلغ عليه كمان فضلت امشي لحد ما وصلت لأول الشارع وعدت عربيه من جمبي بس مخدتش بالي ابدا ان ممكن يكون الجواها ده يبقي طارق خرج منها ومسك ايدي جامد وقالي: حظرتك قبل كدا وقولتلك متخرجيش صح؟  
فضلت اعيط ومردتش عليه 
طارق بعصبيه مكتومه: بعد كدا لو هربتي تاني انا ... 
سيبت انا ايده بعصبيه وقولتله وانا بعيط: انت؟  ايوه كمل انت هتعمل اي   احكيلي كدا هتقتلني صح؟  
طارق وقف ببرود وحط ايده في جيبه وقالي:  لأ الانا اعرفه انك عندك اخوات بنات تاني عندك ٢ صح؟  علي فكره ابوكي رماهم هما كمان وهما دلوقتي في ايدي يعني اي حاجه هتعمليها رد فعلي هيكون في اخواتك 
فضلت انا واقفه والدموع بتنزل من عيني بكسره مش عارفه اعمل اي كانت امي زمان تقولي متخليش حد يمسكك من ايدك التوجعك وقبل ما تحطي ايديكي تحت ضرسه خليه هو اليحط ايديه تحت ضرسك ومتبقيش صعيفه ابدا بس انهارده عرفت كويس اني كان لازم اخد كلام امي علي محمل الجد ركبت العربيه من غير ما تكلم حتي واستنيته يدخل عشان نروح ع القصر 
في مكان اخر 
= سيب ايدي بقا سيبني اوعي 
= انتي عارفه كويس اني الايد اليمين ل طارق وهو قالي احجزك هنا انتي واختك التانيه لو عملت غير كدا 
علت صوتها = لو عملت غير كدا متبقاش رااااجل 
شدها من شعرها اكتر ورماها علي الارض وهي ايدها مربوطه 
وقالها: بصي يا شهد اختك شروق دلوقتي محجوزه هي كمان في قصر طارق يعني هتتجوز خلاص متعمليش اي حاجه تضايقني منك عشان متبقيش زي اختك دلوقتي 
شهد: ه..هتتجوز؟ هتتجوز طارق؟ هو انتوا عايزين مننا اي هو انتوا عصابه 
دخل واحد وقاله= تعالا يا عادل بسرعه فيروز بتموتت 
شهد بخوف: ف فيرو اختي....فكونيييييي 
عادل طلع يجري وشهد فضلت تعيط 
(في القصر)
دخلت شروق هي وطارق مع بعض تاني هي مش طايقاه وهو كالعاده ظالم ومش بيفكر ف البيعمله اصلا 
كان ماشي هو الاول وهي وراه 
دخل من باب القصر واول واحده كانت في وشي امه تقريبا بصتلي بغيظ كدا كأني موفتش بوعدي ليها بس انا اصلا مش عايزه اشوف وش ولا واحد فيهم واغور من المكان ده 
زهره: تعالي يا ضحي سلمي علي طارق لسه جاي 
جريت ضحي وجت تسلم عليه 
ضحي: ازيك يا طارق 
مردش عليهم وخد شروق وطلع
زهره بغيظ: بت يا ضحي انتي بنت خالته وانتي اللازم تفوزي بأبني انتي سامعه؟
ضحي: سامعه 
دخلت اخت طارق (دنيا) 
دنيا: كفايا بقا يا ماما هو مبيحبش ضحي 
زهره: هبحبها غصب عنه اومال يحب بت جايه من الشارع 
ضحي: وانتي مالك يا دنيا الاه 
في مكان اخر تحديدا منزل فاتح والد شروق و فيروز وشهد
فاتح: انا رميت ولادي التلاته عشانك يا سميه 
سميه: مفيش زيك يا فاتح للدرجه دي انت بتحبني 
فاتح: ممكن اعمل اي حاجع انتي تتخيليها عشانك 
في مكان اخر 
شهد: فكونيييي عايزه اشوف اختي فكني حد يجي يفكني 
في غرفه اخري 
= هنعمل اي يا عادل البت بتموت اظاهر انها ضعيفه اوي 
عادل: وانت مجبتلهاش اكل تطفح ليه 
= جبتلها وكانت بترفض تاكل 
عادل: روح هاتلي بصله 
راح جابله 
عادل شممها ل فيروز 
فيروز صحيت وفتحت عينها ببطئ وقعدت تعيط 
عادل= حلو اوي بما انك صحيتي هنحطلك اكل هتاكليه ولو عليزه تموتي نفسك براحتك 
وخرج راح لشهد 
في مكان اخر تحديدا القصر 
طلعت شروق ووراها طارق 
طارق= متزعليش نفسك بنفسك يا شروق 
شروق= انت عايز مني اي واي مصلحتك مني لما تتجوزني 
رفع عنيه وبقسوه وبرود قالها: البسي وانزلي ورايا عشان تختاري فستان لنفسك 
شروق قعدت علي السرير وهي بتعيط وماسكه دماغها وقالتله: مش هاجي ومش هتجوزك وانسي الأحلام ال في دماغك دي خاللص 
رجع تاني وقالها: متنزليش بس متنسيش انا اخواتك في ايدي 
شروق عشان الكلمه دي قامت لبست ونزلت وراه خافت علي اخواتها منه 
نزلت من باب القصر وهي بتفتكر جمله سمعتها من راجل كبير 
( يا بنتي الأخت الكبيره لازم تضحي عشان اخواتها حتي لو هتضحي بروحها وكذلك الأخوات كلها لازم يضحوا ببعض عشان بعض لازم يحبوا بعض ويحسسوا بعض بالأمان حتي لو هيجوا علي نفسهم الاخوات امانه يا بنتي) 
ركبت العربيه وانا مش طايقه ابص في وشه حتي 
طارق: متزعليش نفسك اوي كدا كام يوم وهرميكي لأبوكي تاني 
بصيت الناحيه التانيه ومردتش عليه 
طارق: انا بكلمك 
شروق= وانا مش مجبره ارد عليك ومش مجبره اكلمك اصلا 
طارق: لأ مجبره وعارفه كويس انك مجبره 
في مكان اخر 
شهد وهي بتعيط: اختي حصلها اي 
عادل: متقلقيش اختك كويسه بس اهم حاجه تهدي انتي علي نفسك عشان اختك تبقي بخير 
شهد: انتوا بتهددونا ليه؟ عايزين مننا اي يا حيوانااات 
خرج عادل وقفل الباب وراه 
شهد: انت شيطاننن شيطااااااان 
في مكان اخر 
نزلت شروق ووراها طارق ودخلوا المكان الهيشتؤوا منه الفستان 
قعدت شروق وطارق واقف جمبها وصاحبه المحل عماله تقولها: اي رأيك في ده هيبقي جميل اوي عليكي
شروق: عندك حاجه سودا 
صاحبه المحل استغربت وقالتلها= ده فرح؟ 
شروق: لأ ده عزاء مش فرح 
بصلها طارق وهو بيحذرها متعملش كدا وقامت شدت الفستان من ايدها جامد وخرجت 
طارق: مش هتقيسي؟ 
مردتش عليه وخدت الفستان وركبت العربيه 
طارق وقف حاسب وخرج وراها 
طارق ببرود: تصرفاتك بدأت تضايقني 
شروق بعصبيه : هو انت معندكش قلب......انت عارف يعني اي تكون عايز تتجوزني بالعافيه وانا مش طيقاك عارف يعني اي تحبس اخواتي وتهددني بيهم ومتعرفنيش مكانهم ولا حتي تطمني عليهم انت مبتتأثرش خالص معندكيش دممم 
طارق تجاهل كلامها تماما 
طارق: لما نروح القصر هتخليكي في اوضتك ولو ضحي كلمتك مترديش عليها 
شروق ودت وشها الناحيه التانيه وقالت: مكونتش اتوقع منك غير كدا اصلا 
في مكان اخر 
عادل: قومي البسي يلا 
شهد: ما انا لابسه 
عادل: جبتلك لبس تاني تلبسيه بدل المبهدل ده 
شهد: ما انتوا البهدلتوني وبعدين لبسي عاجبني كدا مش هغيره
عادل بحده: قومي غيري اللبس ده مش هكررها تاتي 
شهد: وانت مالك هو لبسي ولا لبسك 
عادل: اختك هتتجوز انهارده حابه تشوفيها؟ 
شهد: انتو مرضي نفسيين! عايزين تجوزوها لواحد هي مش بتحبه ولا هو بيحبها ليه 
عادل: عايزه شوفي اختك؟ 
شهد: اه عايزه اشوفها 
عادل: يبقي خدي البسي يلا 
في غرفه اخري 
عادل: امسك ادي اللبس ده لفيروز عشان تشوف اختها 
دخل الشخص ده ورمي اللبس لفيروز علي الارض وقالها: البسي يلا شعان تشوفي اختك 
جريت فيروز لبست زي ما تكون صدقت وفاكره ان اختها نقذتها 
في مكان اخر 
دخلت شروق لبست الفستان والدموع بتنزل من عينها بألم 
دخلت عليها ضحي وزهره 
ضحي: جميل اوي الفستان الف مبروك
زهره: وانا هباركلك بطريقتي مسكت زهره ورقه وقلم وكتبت عليه عنوان 
شروق: اي الكتبتيه. ده 
زهره: علي حسب ما اعرف انه بيهددك بأخواتك ده عنوان اخواتك روحي خديهم وابعدوا عنه خااالص 
ضحي في سرها: مغفله اوي وفاكره ان ده مكان اخواتها بجد 
شروق خدت الورقه وقالتلها: هربيني من هنا 
خرجت شروق من القصر بأعجوبه زي كل مره 
وبعد وقت لبس طارق البدله ودخل ملقهاش 
اتكلم بكل برود وكأن محصلش حاجه واتصل بعادل
طارق: جيب اخواتها علي هنا في اسرع وقت وقفل 
خرجت بعد وقت شروق وراحت علي العنوان بس مكانش في اي حد في المكان كان مكان فاضي خالص 
= عايزه حاجه من هنا يا قموره 
شروق = لا وطلعت تجري 
جري وراها الشاب ده ومسابهاش في حالها 
يا تري فيروز وشهد هيعملوا ايه لما يروحوا القصر؟🖤
و شروق هتعرف تنقذ نفسها من الشاب ده ولا لأ؟☺️
وهل طارق هيتجوز شروق ولا لأ؟💞
..يُتبع
google-playkhamsatmostaqltradent