رواية عريس لقطة الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم حنين عادل

 رواية عريس لقطة الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم حنين عادل

رواية عريس لقطة البارت التاسع والعشرون 

رواية عريس لقطة الجزء التاسع والعشرون 

رواية عريس لقطة الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم حنين عادل


رواية عريس لقطة الحلقة 29 

..معقول يكون وقع امبارح عند الدلف 😳

فارس: اوعي انسي اللي بتفكري فيه 😡

..احم مش بفكر في حاجه يا فاروستي بس مايمنعش أن لازم اجيب الخاتم يعني 😁

فارس: انا أقسمت بالله أن ما سمعتي الكلام ما هتشوفي كويس 😡

..يوووه طب والخاتم 😭

فارس: هاجبلك غيره سامعه اي هبل أو جنان من بتاعك مش عايز 😡.
................
في الكليه ..

سيف رابط منديل علي عينيه وبيلعب مع مجموعه بنات😂

ورنا واقفه مستغربه تصرفاته..

بتمشي فابتعدي من جمبه فبيمسكها ..

سيف: اكلك منين يا بطه أكلك منين في فرولتين في شفايفك حلوين حلوين 😂

البنات بتضحك ...

سيف: العب 😂

بيشتال سيف المنديل وبيبص بيلاقيه ماسك رنا ⁦😳

سيف بيسيبها ببرود 😏

وبيكمل لعب مع البنات😂

رنا : السافل😡
...................
في الكوافير .

كنت حاطه ماسك ومغمضه عنيا وواحدة شغاله في أيدي وواحدة شغاله في رجلي 😏

..ماسكات وعملت وساونات ودخلت وتنظيف بشرات ونضفت ضوافر وبردت ومنكرت كفايه بقا تعبت 😢

سما السكرتيرة : لسه شعرك يا فندم .

..لا كفايه بقا حرام كده 😭

سما : تعليمات فارس بيه لازم تتنفذ

..ييييه😢
.................
في المستشفي .

الست دلف علي سراير جمب بعض😈

الأول وشه ازرق ودراعه مكسور 😈

الثاني دماغه مفتوحه ورجله مكسورة 😈

الثالث فقدان ذاكرة مؤقت وكدمات 😈

الرابع مناخيرة مكسورة ورجله 😈

الخامس ملامح وشه مش باينه وضهره في فقرات مكسورة💪

السادس بقا اللي أيده ورجليه ووشه متدمر مافيش فيه حته سليمه (فاكرين فيلم غبي منه فيه لما دخل في السور نصه كان عامل ازاي اهو كده 😂) 👹

الدولاب المتحرش: مش عارف ليه انت كده متوصيه بيك كده ليه التانيين إصابات عاديه إنما انت مافيش فيك حته سليمه 😂

..اوصفهالي بس مع أن شاكك في واحدة لو طلعت هيا هاقرقشها بسناني 😡

الدولاب : يا عم هوا انتي فيك حيل دا انت علي ما ترجع طبيعي محتاج سنه 😂

..انت صاحب انت اقعد اضحك اوي اخلص اوصفهالي ..

الدولاب : سكتهم الأول وداني وجعتني من جعيرهم اااه ااااه بنت بنت تعمل فيكم ده كله اخص عالرجالة 😂

..يا سلام ما ضحكت عليك وكرهبتك يا فالح 😡

الدولاب : بس طالع صاغ سليم مافيش كسر 💪

اااااااه ااااه منك لله ياللي السبب اااه 😭

الدولاب : بس بقي دماغي وجعتني منكم ايه ده انا ماشي 🤨

................
تحت عمارة الدلف..

سما : ممكن اعرف حضرتك جايبانا هنا ليه انتي قلتي هاتشتري حاجه بس ده مش محل خالص 🤔

..احم ما انا ...اه كنت جايبه حاجه انا وصاحبتي ونسيتها معاها وانا جايه أخدها 😁

سما : تمام انا هاطلع معاكي فارس بيه مأكد عليا ما سبكيش لوحدك .

..🙄🙄فارس بيه مأكد عليا نينينيني

سما : بتقولي حاجه 🤔

..لا يلا بسرعه ..

اكيد ماهمش هنا دلوقتي هما في المستشفي والدولاب اكيد مع أصحابه مش هايسبهم لوحدهم انا اسفه يا فارس بس ماقدرش اسيب الخاتم ده حاجه كبيرة اوي عندي 💥

طلعت الشقه اول ما زقيت الباب اتفتح كان مكسور من امبارح 💪

سما : هيا بتسيبه مفتوح كده 🤔

..ايوه بطلي غلبه بقا 🙄

دخلت وانا ببص علي الأرض ادور علي الخاتم. .

سما بتشد فيا ..

..ايه 🙄

سما: بصي كده 😢

..طيب 🤨

برفع وشي هييييي صلاة النبي احسن 😁

الدولاب قاعد حاطط رجل علي رجل وماسك الخاتم بابتسامه بلهاء 😈

..احم ممكن الخاتم بتاعي 😁

الدولاب: ما فكرتش أن بنت بذكائك ده تغلط الغلط ده بس انتي في الاخر بنت 😂

..طيب ممكن بقي تديني الخاتم سيبي ايدي يا بنتي بقا 🤨

سما: اصلي خايفه اوي 😢

..وايه بقا اللي يخوفك أن شاء الله اللي هايقرب مننا هايبقي النهاردة اخر يوم ليه في الدنيا 💪

الدولاب : جامدة اوي انتي يا ....حنون 😉

..اه طبعا جا....يا ايه 😢

الدولاب : ايه يا حنون مش اسمك ده ولا ايه حنين اسم جميل شاعري جدا 😘

قام من علي الكرسي وقرب مننا 😢..

الدولاب : عايزة الخاتم😉

..طبعا 🤨

الدولاب : خوديه ☺️

مد أيده جيت اخد الخاتم مسك ايدي وشدني جوا حضنه 😭

اه يا حوستي السودة يا نا يا ما اه يا حوستي السودة يا نا 😭

سما طلعت تجري اه يا واطيه 😢

بيحاول يزنقني في الحيطه وانا قعدت احسس علي اي حاجه تساعدني لقيت فاظة وهوب علي دماغه 😳😳

ماعملتش حاجه انت ايه يا بني 🤔

طاااخ طاااخ ..

..اه يا سافل يا بايظ يا بايظ ابعد عني 😡

اضرب فيه بالأقلام ولا نافع بيحاول يبوسني افتكرت كلمه فارس هاقطعك انا هاتقطع دلوقتي يا فارس عاااااااا😭

ضربته تحت الحزام اخيرا بعد عني ومسك رجليه 😂😈

جبت ألفاظه ضربته ضربتين علي رأسه 😳😳

ايه ده دماغك ايه مصفحه ..

الضربه دوخته بس قعدت احاول افتح أيده مش راضي يفتحها لحسن الحظ كنت لابسه كعب ضغطت علي ايده صوت وفتحها خدت الخاتم وقولت يا فكيك 😂

نزلت جري علي السلم ماعتش مستحمله صدمات تاني 😢

لقيت سما واقفه تحت البيت ..

..اه يا واطيه بتبعيني وتجري 😏

سما : انا كنت لازم اجيب مساعده ماكناش هانقدر عليه 😢

..وفين المساعده دي 😏

سما: فارس بيه في السكه ☺️

..ايه اللي يخربيتك قولتيله منك لله يا شيخه منك لله😭

سما : اومال مين اللي هايساعدنا يعني 🙄

..انا لازم امشي ده هينفخني هينفخني😭

لسه هاقول يا فكيك وهاجري ..

فارس: حنين 😡

قلعت الجذمة وجريت أن وقفت مش هايعديها علي خير 🥺🥺

انا اجري وهوا بيجري ورايا 😖

ان شاء الله تنشكي في معاميعك يا سما يا بنت ام سما 😭

فارس: اقفي احسنلك 😡

..يا سلام يا خويا عايزني اقف والله اعلم هاتعمل ايه فيا 😭

فارس: بقولك اقفي هاجيبك هاجيبك 😡

بخبط في واحد هوا مش دلفه بس في أخماس في اسداس في وشه 💥

..انا اسفه 😁

هوا: الله مستعجله ليه يا طعمه😉

..ليه حد قالك اني جبنه 🤨

طاااخ طاااخ...

فارس اداله بونيتين في وشه افقدوة الوعي 💪😎

..وان كان علي العافيه مافيا مافيا بس مالناش في الاذيه ذيه ذيه😎💪

فارس بيمسكني من قفايا : وليكي عين تهزري 😡

..اهدي يا فاروستي اهدي يا حبيبي ما حصلش حاجه انا صاغ سليم اهو 😢

فارس : امشي وانتي ساكته 😡

..طب اهدي بقا يا سطا طب تصدق بالله هتصدق ان شاء الله أنت حنين وعسل ومش هاهون عليك صح 😂

دخلني العربيه بشوحه كده زي شيكارة رز ليه ما قلتش شيكارة بطاطس لان انا هتنفخ دلوقتي بتفكروا في ايه بس فيه مغزي بردة اه يا حوستي السودة يا نا 😭

ساق عربيته لحد ما وقف جمب النيل ...

يبقى هايرميني في النيل صح اه مابعرفش اعوم 😭

نزل من العربيه وشدني من العربيه بالراحه 😭

فارس: ودي بقا عقوبه انك كسرتي كلامي اتخنقت منك انتي طالق 😡

..كده طلقتني بسهوله كده 😭

فارس: ومش بس كده 😡

..ايه هاترميني في النيل 😭

فارس: ايوه 😡

..لا حرام عليك يا فارس مش بعرف اعوم انا بغرق في شبر ونص ميه 😳حرام 😭

اشتالني وطششش ...😭😭

بللللوم بللللوم انا بغرق 😭😭

طااااااااخ ..فارس ضربني بالقلم😐

فارس: بتصوتي وبتعيطي ليه هوا انا لسه عملتلك حاجه 😡

اترميت في حضنه وانا بعيط وشهقاتي بتزيد 😭

وقف العربية ....

فارس: خلاص خلاص اهدي انا اسف انا اسف القلم وجعك 😢

..لأ هنا 💔

فارس: خلاص خلاص اهدي بطلي عياط انتي زعلانه عشان بحبك وبخاف عليكي 😢

..لأ عشان رمتني في الميه وطلقتني 😭

فارس: ايه اذاي وامتي ده في خيالك ده 🤔

.. ايوه ماكنش ينفع تعمل كده في خيالي حتي 😭

فارس : خلاص اسف مش هاعمل كده في خيالك بس ما تعيطيش بقا 🥺

بيمسك وشي وبيجيب دمعه علي ايده ..

فارس: كده كده تخلفي وعدي ليكي أن عمر ما هخلي دمعه تنزل من عنيكي 😐

بصيتله ..

فارس : العيون دي ملهاش تعيط العيون دي ليها الفرحه والضحكه بس ❤️

.............

فارس: لسه زعلانه مني خلاص مش صاف يا لبن☺️

..حليب يا قشطه ☺️

فارس: يا جماله ووشه احمر ومناخيرة كده حاجه تجنن 🥰

..بس بقا يا واد بتكسف 🥰

ساق العربيه وهوا بيضحك ..

..انا اسفه 🥺

مسك ايدي بحنيه وابتسم.

صدق اللي قال الحنيه مابتشراش الحنيه طبع وفطرة الراجل الحنين حاجه تانيه الراجل اللي مش بيستحمل يشوفك مضايقه وقلقانه الراجل الحنين رزق .

فارس : وصلنا ☺️

..تصبح على خير 🥰

فارس: تصبحي علي جنه عايزك احلي عروسه 🥰

ابتسمت فضل واقف لحد ما طلعت وشاورتله من البلكونه بعتلي بوسه علي ايده ابتسمت روحت بعتاله بوسه

مسكها ومسك قلبه ❤️

ابتسم بحب ومشي......يتبع

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عريس لقطة
google-playkhamsatmostaqltradent