رواية عشقي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ياسمين مصطفى

 رواية عشقي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي البارت التاسع والعشرون 

رواية عشقي الجزء التاسع والعشرون 

رواية عشقي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ياسمين مصطفى


رواية عشقي الحلقة 29

الفصل التاسع والعشرين
اما بقا عند عدي ورسيل....... 
عدي: تعالي ندخل.. هنا..... 
ودخلوا محل كبير بيبيع هدايا........ جاب عدي ل رسيل دبدوب كبير اووي.... 
رسيل: ياااااه كل دا دبدوب.... انا هعمل بيه اي دا.... 
عدي: اصل انا عارف ان البنات بتحب الحجات التفهه دي... 
رسيل: عفوا.... وانت مين اللي قلك بقا.... كلمت قبل كاد ياعدي ولا حاجه.... 
عدي بمكر: اعتبر ان دي غيره... 
رسيل: اي.. ايه... غيره.. غيره اي.. بس... يالا عشان نمشي.... لا بس مش قبل ما اجبلك الدبدوب...... 
وجاب عدي ل رسيل دبدوب كبير جدا.... وخرجوا برا.......... 
وقابلوا محل دهب..... ودخلوا بردو..
رسيل: عدي احنا داخلين فين... 
عدي بغمزه: هجبلك دبلتك ياعروسه..... 
رسيل: بس انا مس عايزه حاجه بجد... 
عدي: يالا... من غير كلام..... 
واخدها عدي.... وكانت رسيل بتتعمد تنقي الحاجات اللي سعرها قليل وعدي لاحظ دا... 
عدي: رسييل.... خدي اللي يعجبك.... مس شرط يكون رخيص.... متخافيش انا معايا فلوس..... 
رسيل: انا يجد مش عايزه.... 
عدي: خلاص بقا... انقيلك انا.... 
رسيل: ياعدي والله ملوش لزوم.... 
عدي: نقيلي دبلتي يارسيل..... 
ونقتله رسيل دبلته وعدي جاب لها دهب كتير.... ولبسوا بعض الشبكه.... وعدي اتبسط جدا... وخرجوا من المحل....... 
واتقابلوا مع قااسم....
عدي:قاسم عاش من شافك ياراجل...هاه قولي هنروح فين
قاسم:كويس اني لقيتك....هنروح المطعم اللي هنا.....ونتمشي شويه ع البحر ونروح.....
عدي:ماشي يالا......
وراحوا المطعم...وطلبوا غدا......وفضلوا يتكلموا لما الاكل جه....واتغدوا ومشوا.........
عدي:قاسم تعالي نروح الهايبر عشان شقتي فاضيه مفيش فيها حاجه....
قاسم:ماشي يالا بينا........
عشق اخدت رسيل ومشوا قدامهم......وقاسم وعدي لسه ورا......
رسيل:انا مبسوطه اووي......
عشق:وانا كمان....
رسيل:شايفه عدي جابلي اي....ووريتها الدبله....
عشق بفرحه:حبيبتي.....مبرووووك عليكي....
رسيل بفرحه:الله يبارك فيكي ياعشقي....
قاسم من وراهم:لا هي عشقي انا بس!…
عدي:اهدي ياعم الحنين...يالا ندخل!…....
رسيل وهي بتروح علي العربيه بتاعت الهايبر.......
رسيل بضحكه:اركبي ياعشق ف العربيه...دي...
عشق بضحكه:قاااسم....!
قاسم بضحكه:تعالي....
واشتالها وقعدها ف العربيه.......
عدي:لا ثلنيه بس باقاسم افهم.....هما عايزين ايه.....نزقهم...مثلا....
رسيل:يالا ياعدي انت لسه هتسأل......
عدي:يالا وامري لله.....!
واخدها ومشي لجوا الهايبر......
قاسم:عشقي....عايزه ايه....
عشق بضحكه طفوليه:زق....زق....عايزه شيكولاته كتير اووي....
قاسم بمكر:هسيبك.....
عشق بضحكه:لا لا....اوعي....
قاسم وهو بيزقها:طيب وكدا.....
عشق بصريخ:لااااقاااااسم.
عدي ورسيل بخضه:ايه في ايه.....
قاسم بضحكه وهو بيمسك العربيه:لا لا مفيش كملوا طريقوا......وعلي صوته عشان الكل يسمعه...لان كله انتبه علي صوت عشق...
قاسم بضحكه:اتفضلوا كملوا...اصل المدام حامل وانتوا عارفين هرمونات الحمل...
راجل 1:ربنا معاك يابني....
ورجعوا الناس للي كانوا بيعملوه....
عشق بغضب:ماشي ياقاسم...ماشي....
قاسم وهو بيقرص خدودها:هتعملي اي ياعشقي...
عشق بزعل:هخاصمك..
قاسم:هتخاصميني؟...يارب متجوز طفله....خلاص بقا هروح ادور علي واحده كبيره وعاقله.....
عشق بدموع:نزلني ياقاسم...
قاسم:اي دا انتي زعلتي...انا بهزر معاك...وكمل بعشق...دا انتي عشقي الاول والاخير....عمري ما حبيت ولا هحب زيك...ولا عمري هبص لبرا ابدا ياعشقي.....انا خلاص تعبت جااامد ف الدنيا....وانتي بقا حقي ونصيبي منها.....وكدا نص حلمي اتحقق..لما عشقت...والنص التاني هيتحقق....لما يبقي عندنا شياطين صغيرين....ينادوني بابا وانتي ماما....واجي من شغلي الاقيكوا بتستقبلوني....وبتحطوا التاتش بتاعكوا في يومي بعد ماكان فااضي......انا بجد مش عايز غير كدا من الدنيا....عايزك حبيبتي ومراتي وام اولادي.....
عشق ببكاء:وانا كمان مش عايزه غيرك ياقاسم.....
اخدها قاسم ف حضنه جامد وهي كمان حضنته.....
صوت الصفير علي...والتصقيف...ودموع رسيل وعدي.....وفرحته لصاحبه ان خلاص بقا هيرتاح.......واللي كان بيصور بيصور....وكانت الدنيا جميله......
عدي:يالا ياقاسم الناس بتتفرج.....احنا خلاص جبنا اللي عايزينه....كارم هيدفع واحنا هنمشي....
لبس قاسم نضارته...وكدا عدي...وكل واحد مسك ايد مراته وخرج......
عند العربيات.....
ركب قاسم عربيته....وعدي عربيته......
عدي بصوت عالي من الشباك...:قااااسم....يالا نتسابق.....
عشق:ااه...اه يالا ياقاسم...بحب السرعه اووي....
قاسم بصوت عالي:هتخسر...
عظي بصوت عالي وضحكه:ومن امتي وحد فينا بيخسر ياصحبي.....طول عمرنا في نفس المركز......
قاسم:ههههههه.......
واتسابقوا.....وكان وراهم عربيات الحرس.....وفعلا علي رأي عدي وصلوا مع بعض.....ونزل قاسم بسرعه من الغربيه وكذلك عدي......
قاسم:ههههه.....اا فعلا احنا طول عمرنا ف نفس المركز....
عدي:عندك حق...
قاسم وهو بيحضنه:ربنا ما يحرمني منك ابدا ياعدي ويديمك ف حيااتي.......امتي بقا يجيي اليوم اللي نشوف فيه ولادنا....
عدي بحالميه:قريب...قريب اووي.....لازم نقفل صفحه الانتقام عشان خاطر ولادنا.....
قاسم:بكرا....بكرا...كل حاجه هتنتهي....ولاخر العمر.......
عدي:ان شاء الله....يالا بقا انا هروح علي بيتي....ونتقابل بليل........
قاسم:لا.....تعالي...بكرا العمليه وهتبقي خطر جامد....لازم رسيل تكون مع عشق ف قصري....لان بكرا هيبقي خطر عليهم.....
عدي:لاا بس مينفعش يبقوا في قصرك.....
قاسم:اومال هيبقوا فين.......
عدي بغمزه:في المكان...اللي بالي بالك....
قاسم بضحكه:هههههه.....فكرتني ب الذي مضي.....
عدي:ههه..يالا روح بقا عند مراتك عشان ميشكوش ف حاجه....
قاسم:يالا...علي قصري....
وفعلا ركبوا عربياتهم تاني....وراحوا علي قصر الجوهري....
_______♕__________♕♕
مفيش دقايق.......الا واللقطه الرومانسيه بتاعت عشق وقاسم نزلت علي مواقع السوشيال ميديا....
مايا بصوت:عااجل...رجل الاعمال الشهير والمعروف..قاسم الجوهري.....بصحبه فتاه الي الهايبر الخاص...به...هل يمكن ان يكون علي علاقه معها....بعض الناس يقولون انها زوجته...لانها وصفها ب ام اولادي.......والبعض الاخر يقول انها حبيبته.....ف ما هي الحقيقه....
مايا بغضب:هقتلك ياعشق.....هقتلك.....مش هسيبك تتهني بيه....مش هسيبك....
_____________♕____♕________♕
اما بقا في قصر الجوهري.....نزلوا من العربيه وحولوا الاكل....ل للقصر
عدي:عد الجمايل ياعم....اهو الاكل دخل قصرك....م ع انه كان ليا....
قاسم:اخرس ياعدي...هديك حقه....
عدي:عيب عليك...ينفع تقول كدا احنا صحاب بردوو.....انا عايز ضعف حقه....
قاسم:خد اللي انت عايزه.......تعالي عايزك ف المكتب....
عدي:علي فكرا بقا ياعشق...جوزك دا مفتري...
قاسم بصوت عالي:يالا يااستااااذ.....
عدي:حاضر يخويا حااضر....
وراح عدي ورا قاسم المكتب وقعدت رسيل مع عشق ف الصالون.....
عدي:ها عايز اي بقا.....
طلع قاسم حاجه من المكتب....
عدي:ينهار ابيض....هنسمهم....
قاسم:هنسمهم اي ياغبي...وطي صوتك...هموت واعرف انت ضابط ازااي.....دا منوم...
عدي:هنخدرهم....
قاسم:اسكت....اسكت خالص.....هقولك هنعمل اي ب الظبط.......
______________♕
عدي وهو بيجيب العصير.....
عشق:تعبت نفسك ليه يا استاذ عدي....ما كنت تقول ان حضرتك عايز عصير وانا اعملك....
عدي:لا...ولا تعب ولا حاجه...اشربي يارسيل....
رسيل:الله مانجا بحبها.....
قاسم:اشربوا بقا...عشان ننام.....
عشق:طيب.....
وفعلا شربوا.....
عشق بنوم:قااسم...هو البتاع دا بينوم ليه....
قاسم وهو بيبوس راسها:ناامي ياحبيبتي....
رسيل:عدي.....هي المانجا دي طعمها وحش ليه....
عدي:دي طعمها حلو اووي....بصي نامي ولما تصحي نبقي نشوف طعهما حلو ولا لأ....
رسيل بنوم:ماشي.....
ونامت عشق...زي ما نامت رسيل....
قاسم:عدي احنا هنطلع نلبس ونلبس حاامي....وبعدين نروح نوديهم ونيجي تاني....وانت عارف ازاي....
عدي:ماشي يالا بسرعه....
وطلع عدي مع قاسم ولبسوا لبسهم ولبسوا دراع واقي من الرصاص عشان ميمتوش....ونزلوا بسرعه.....
اشتال قاسم عشق...واشتال عدي رسيل.....وخرجوا من الباب الخلفي للقصر.....وكان فيه هناك عربيه.....ركب عدي وقاسم بعد ما حطوا عشق ورسيل ورا......ووصلوا عند العماره......
++العماره بتاعت ابو قاسم.....اللي محدش يعرف عنها حاجه لانها في حي شعبي....
قاسم فتح الباب....ودخل...وحط عشق ع السرير وغطاها......وعمل كدا بردو عدي بس ف شقته.......
قاسم:عشق....حبيبتي...سامحيني...بس انا لازم اعمل...كدا....هجيبلك اخوكي...ونعيش ف سلام...بعد ما اخلص من سليم.....سامحيني لو مرجعتش 
واخد نفسه وقفل الباب...وقابل عدي ع السلم ورجع الفيلا تاني.....
_____________♕_____♕
اما بقا ف الارض الطاهره...في السعوديه....
كان معتز واقف وحاطط ايده ع الكعبه وبيدعي...ان ربنا يوفق قاسم وينصره هو عدي...وكان معاه حماته.....وخلصوا مناسك العمره وروحوا الاوتيل.....
انعام:معرفش اي يبني اللي خلي فاسم يطلعنا عمره ف الوقت دا....
معتز:قلبي مش مطمن....
انعام:ربنا معاهم ويوفقهم.....راجل قاسم....وعدك انه هيجبلك حقك مهما كان.....ومرضاش ان انت تنتقم....
_________________________♕____
اما بقا في ارض صحراويه في تمام الساعه 2....كان فيه عرببتين واقفين وكان منهم عربيه سليم......
سليم:لا يا ماجد.....الحته دي...بتاخد كتير انت بتضحك عليا.......
ماجد:ومن امتي وماجد المصراوي بيضحك علي حد ياسليم....
سليم:خلاص ماشي...انا موافق ع السعر....هات الفلوس.....
ماجد:الفلوس يااالااا....
واجت الفلوس....وسليم راح يفتحها....لقا الفلوس فعلا بس اللي تحت الفلوس ورق....
سليم بغصب:اي النصب دا.....ومسك سلاحه وحطه ناحيه ماجد وصربه ب الرصاص ف دماغه....دي اخره اللي بيلعب مع سليم الاسيوطي لعب...غلط.....ولكن مره واحده اجت الحكومه وكانت حرب هنااك....ونزل عدي.
بسرعه ونزل وراه قاسم....
عدي:اوعي ياقاسم....خليك مكانك...
قاسم:لايمكن...احنا فضلنا مع بعض....وهنموت مع بعض...فاااهم....
عدي:لا ياقاسم...مش هسمحلك....
قاسم:يالا ياعدي....ومشي وسابه وعدي خايف اووي علي صاحبه.....
وكانت مجزره...كل شويه حد يقع يموت....لحد ما قاسم حس بحد بيحط المسدس علي دماغه من ورا......
سليم بشر:ههههههه قاااسم الجوهىي بجلاله قدره......
قااسم لفله:جيت ل قضاك يا سليم الكلب....
سليم بشر:هههه..هقتلك ياقاسم....وهاخد مراتك....وهتجوزها....وهحصرها عليك....
قاسم:هههه....هتتجوز بنت اخوك....
سليم بصدمه:بنت اخويا.....
...........:اه....توأمي اللي انت حرمتني منها.....
لف سليم للصوت ولقاه مراد...
سليم بصدمه:مررااااد....

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent