رواية عشقي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم ياسمين مصطفى

 رواية عشقي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي البارت الثامن والعشرون 

رواية عشقي الجزء الثامن والعشرون 

رواية عشقي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم ياسمين مصطفى


رواية عشقي الحلقة الثامنة والعشرون 

اما في وطننا الحبيب.... في صباح يوم جديد.. 
في فيلا قاسم.... صحي قاسم... قبل عشق ودخل اخد دش.... هو مش رايح الشركه النهارده..... ف اخد هدوم الرياضه ونزل اوضه الجيم اللي تحت.......... لكنه اتفاجيئ بعدي اللي هناك.... 
قاسم: انت صحيت بدري ليه..... 
عدي: زي ما انت صحيت بدري.... 
قاسم بضحكه: اي رأيك نلعب ملاكمه... 
عدي بضحكه: لا ياعم انا مش قدك... اعفيني المره دي.... 
قاسم: خلاص.... تعالي نجري ع المشايه.... 
عدي: لا تعالي نجري حولين الفيلا وف الجنينه....... 
قاسم: ماشي يالا..... 
وفعلا خرجوا برا الفيلا...... 
عدي وهو بيجري: تحب نتسابق.... 
قاسم: يااااالاا... 
عدي: 1.. 2... 3... 
وفعلا طلعوا يجروا لكنهم وصلوا مع بعض ف نفس الدقيقه...... 
قاسم:ههههه....هنفضل طول عمرنا ف نفس المركز ولا واحد يبقي التاني.....
عدي:طبعا يبني...احنا الاصل....اي دا استني كدا.....فيلا للبيع....وراحو عند اليافطه اللي جنب الحيطه....
عدي:اي رأيك بفكر اشتريهاا...واهووو نبقي جنب بعض....
قاسم ب اعجاب:هتبقي حلوه.....ونشيل السور وتبقي بنفس البوابه بس مش نفس البيت...
عدي:طيب تعالي نروح الفيلا ونجهز ونشوف اي المطلوب.....
قاسم:طيب ماتيجي دلوقتي هو احنا قلعين....دا لبس رياضي...
ودخلوا الفيلا وحراسه قاسم طبعا محاوطه المكان......بس مبيجروش وراهم وكدا.....
بعد شويه.....خرجوا من الفيلا....وراحوا البيت واشتروا الفيلا الجديده......لكن طلب عدي من قاسم انه ميقولش علي ان الفيلا بتاعته وكدا....
في قصر الاسيوطي.....
في اوضه المكتب
سليم:اخيرا بقا صفقه الاثار هتتم دي هتنقلنا نقله تانيه خالص.........وابقي ملياردير كبير جدا جدا.....لكنه ميعرفش ان الصفقه دي اللي هتقضي عليه لانه بيهرب اثار الدوله.....
________________♕__________♕__
اما بفا عند البت مايا....ف كانت غضبانه اووي من عشق...
مايا بغضب:لااززززم اخلص منهااا. الحيوانه دي....قاااسم ليا لوحدي....وفلوسه كمان ليا لوحدي.....لكنها بردو متعرفش ان دا هيجي عليها...
____________♕____________♕___
في فيلا قاسم.....
صحت عشق وملقتش قاسم عرفت انه نزل تحت.....ف دخلت خدت دش.......ولبست اسدالها لانها عارفه ان عدي تحت....وهي محجبه وكدا يعني.........
اما بقا عند رسيل....فضلت قاعده ع السرير تفتكر....هي فين....وبعدين افتكرت وقامت راحت خدت دش...ب الميه الدافيه...ولبست الاسدال لانها محجبه بردو.......
ونزلوا الاتنين تحت.....
عشق:اي دا.....هما فين...
رسيل:مش عارفه.....لسه بدري علي معاد الشركه....
عشق:اه والله...لسه بدري...
رسيل:فكك تعالي نعمل فطار...
عشق:يالا.....وراحوا يعملوا الفطار......
وبعدها بدقايق قاسم وعدي وعدي دخلوا الفيلا....
قاسم:اكيد ف المطبخ....
عدي:طيب نعمل حركه كدا ولا كدا لتكون واحده فيهم خالعه طرحتها....
قاسم بصوت عالي:ياااااارب يااااساتر....
عشق:تعالوا تعالوا.......
وحضروا الفطار.....
عشق:قااسم هو احنا ممكن نفطر ف الجنينه...
قاسم:اللي تعوزه عشقي يتنفذ......
رسيل بصت ل عدي ولسه هتتكلم...
عدي:وربنا ما انتي متكلمه يشيخه انا هاجي لوحدي....
"كانت هتقوله شايف الحب...اتعلم يا اخويا..
قاسم طلع برا وكلم رئيس الحرس انه يخلي الحرس كله يخرج برا الفيلا.....وفعلا خلال دقايق معتش ولا حارس جوا قصر قاسم.....
قاسم دخل تاني:يالا تعالوا نودي الاكل....
عشق:هنقعد ع الارض.....
قاسم:لا مستحيل...
عشق:خلي البساط احمدي وتعالي.....
وراحت هي ورسيل المطبخ....وحط عدي ايده علي كتف قاسم وقاله....
عدي بضحكه:هههه من اعمالك...اخرتها قاسم الجوهري بجلاله قدره يقعد ع الارض....
قاسم:ومالها الارض ياعنيا.....يالا نروح نودي معاهم....
وفعلا ودوا معاهم وخرجت عشق ورسيل من الفيلا....وراحوا قعدوا ف جنينه الفيلا.....
عشق: والله القعده هنا حلوه اوي.... 
رسيل: اه والله عندك حق.... 
عدي: اعملوا حسابكوا... قدامكوا ساعتين ونخرج..... 
عشق ورسيل: هنخرج نروح فين ها.. هاا.... الاتنبن بصوا لبعض وضحكوا.... 
قاسم بضحكه وهو بيغمز لعشق: هنروح المول وناكل ايس كريم.... 
عشق اتكسفت لانها افتكرت الموقف.... لما اخدها قاسم ف حته جانبيه وعكتله دقنه... 
عدي: لا لا ورا الغمزه دي سر..... 
قاسم: خليك ف نفسك يا اخويا.... 
عدي: ليه ما انتي نفسي.... 
عشق: لا لا لا يا استاذ عدي... اي الكلام الجامد.. دا... 
عدي: بلاش استاذ دي انا زي اخوكي قويلي يا بيه.... 
عشق بضحكه: حاضر يابيه... 
ومر الساعتين ما بين ضحك قاسم ومشاكسه عدي وخجل وكسوف رسيل وعشق....... 
بعد مرور ساعتين..... 
قاسم لبس هو وعدي ف اوضه والبنات لبسوا ف اوضه..... الشبين لبسوا وخرجوا واستنوهم ف الدور الارضي للفيلا.... 
عدي: انا نفسي افهم.... دول بيعملوا اي. كل...اي القمر دا....
قاسم بص لقي عشق ورسيل...بص لملاكه...اد اي هي حلوه...ونسي ان معاهم رسيل وعدؤ وراحلها بسرعه وباس راسها....
قاسم:اي القمر دا...انا اخاف ل تتخطفي مني.....
عشق:وانت كمان حلو....شهقه...اي اللي انت لابسه دا.....
قاسم ب استغراب:بدله...
عشق برفض:لا لا مستحيل اخليك تخرح ببدله...تعالي كدا معايا.....
قاسم بحده:هو انا عيل صغير تقوليلي البس اي وملبسش اي.....
عشق بدموع:انا اسفه....يالا نمشي عشان منتأخرش....وخرجت وراحت وراها رسيل.....
عدي:مكنش ينفع تزعق كدا وخصوصا....قدامي انا ورسيل....
قاسم:يوووه اهو اللي حصل بقا.....
ومشي قاسم ومشي وراه عدي وقفل الباب....وراحوا للمول.....
وصلت عربيات قاسم وعدي والحرس عند افخم مول...وهو مول الجوهري....
قاسم بجديه:كااارم....خليك ورا عدي....كرم وانت خليك معايا....
كارم وكرم:تحت امرك بابيه...
ودخلوا بكل عظمه للمول........
اول حاجه راح عندها قاسم هو محل لبس رجالي....كاجول.....
استغربت عشق هو لسه هيجيب هدوم ما هو جايب.....لكنها دخلت معاه....
قاسم بحب:اسف...ياعشقي...بس فيه حاجه جت ف دماغي خلتني اتعصب....
عشق ببسمه:لا عادي ولا يهمك....
قاسم: لا انتي كدا لسه زعلانه....
عشق:لا والله لسه مش زعلانه....
قاسم:لا دلوقتي اصحلك بطريقتي....
عشق بكسوف:احنا ف مكان عام مينفعش اللي بتعمله دا...ابعد شويه...خد بص دا حلو البسه وتعالي....
قاسم بضحكه:طيب....بس مش مسامح بردو..
وراح قاسم للبروفه ولبس التيشرت اللي عشق نقته...وطلع مقاسه ب الظبط....
قاسم:هو دا اللي انتي عيزاني البسه.....
عشق:شكلك حلو اوي....
قاسم:شكرا يستي....
وراح حاسب عند الكاشير....وخرج واعطي البدله للحارس.....وبعدين  اخد عشق ولفت نظره محل الايسركيم......بصت ليه عشق بمعني....متجيب بقا ولا انت مفيش عندك دم 
كرم بضحكه:تحب اجيب لحضرتك يافندم....
قاسم:معلش ياكرم هنتعبك....
كرم:ولا تعب ولا حاجه.....
راح كرم.....وفضلت عشق تضحك....
عشق:قاسم هو انا ممكن اسألك سؤال 
قاسم:اسألي.....ياعشقي
عشق:هو كرم دا توأم كارم مش كدا...
قاسم:اه ما هما شبه بعض جدا...
عشق:دا مش السؤال.....السؤال بقا...ان ازاي انت بتعرفهم...
قاسم:من نظره عنيهم....كرم مرح...بيحب الضحك...لكن كاارم جادي جدا...ف شغله....هنا متشابهين اه لكن ف الشخصيه مختلفه تماما....
عشق:ااه......
واجا كرم وهو معاه الايسكريم....
اخدته عشق وشكرته....وبصت لقاسم بضحكه....
عشق:دوق ياقاسم....دوق...والله طعمه حلو.....
اخدها قاسم لنفس المكان اللي اخدها فيه المره الاولي.....
قاسم ببسمه:انتي باين عليكي عايزه نعيد الذكريات مش كدا.....
عشق بضحكه:طيب بس اسمع الكلام ودوق....
قاسم:طيب ما انا فعلا هدوق بس مش دي...
عشق ببراءه:اومال اي....عايز واحده تان......
وقاطعها قبله قااسم لعشق.....قبله دامت ل دقيقه...اتنين...ايعقل!؟!…
عشق وشها احمر:اييه..ايه اللي انت عم.عملته دا ياقاسم....
قاسم بكمر:اقولك تاني....
عشق:لا لا....بالا نمشي....
قاسم بخبث:لا لا نمشي اي...بس دا حتي الجو حلو....
عشق بشك:انا مش مطمنالك....
كرم بضحكه....من برا:ياقاسم بيه....الناس بدأت تتلم علي اجتماع الحرس....
عشق:اه اه..يالا....ورمت الايسكريم ومسحت اديها...وخرجت....وخرج وراها قاسم وهو فرحان جدا......

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent