رواية نور والحياة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم جوري محمد

 رواية نور والحياة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم جوري محمد

رواية نور والحياة البارت الرابع والعشرون 

رواية نور والحياة الجزء الرابع والعشرون 

رواية نور والحياة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم جوري محمد


رواية نور والحياة الحلقة الرابعة والعشرون

الفصل الرابع والعشرون 💞

نور والحياة💓

بقلم جوري محمد✍✍✍
وعدت لحظات ونور محمد مبسوطين وفجاه النور قطع

محمد. استني هاروح اشوفك قطع ليه

نور لا استني خذني معك

محمد. هتروحي فين وانت لابسه كده خلي احد كان معدي من قدام الفيلا انت عارفه ان كابينه النور عند باب الفيلا اقعدي هنا بس يا نور وما تخافيش

نور روح وتعال بسرعه

محمد ماشي ماشي

ونور قاعده خايفه و حاسه برجل جايه عليها

نور. محمد انت جيت ما حدش بيرد

نور الظاهر بيتهيالي يا رب يا رب نور بتغمض عينيها بتلاقي يد مسكتها

نور. محمد كويس انك جيت انا خايفه محمد اتكلم راحت نور صوتت كان النور جاء ما لقيتش احد واقف قصادها

محمد جاء في ايه يا نور

نور. لا ابدا ما فيش حاجه انا خفت بس طب النور كان قاطع ليه

محمد السكينه كانت نازله تلاقي في اقفله حصلت الصبح نبقى نجيب الكهرباء يشوفها

نور. طب يلا عشان ننام

محمد نور انت خايفه ليه كده

نور. لا ابدا ما فيش حاجه

وطلعوا ا وناموا وثاني يوم محمد جاب الكهربائي

الكهربائي والله ما فيش حاجه كل حاجه سليمه يعني السكينه نزلت لان حد لعب فيها

محمد ماشي يا باشمهندس

نور. ايه يا حبيبي طلع ايه سبب العطل اللي حصل امبارح

محمد طلعت في احد نزلها

نور. يبقى اللي انا شفته صح

محمد. شفت ايه

نور في احد مسك يدي في الضلمه

محمد طب ما قلتيش ليه يا نور

نور. امبارح انا كنت خايفه وفاكرها تهيؤات

محمد. ماشي يا حبيبتي

نور محمد ده حرامي ولا ايه بالضبط

محمد ما تقلقيش اتصل بشركه الامن والله انا عايزه اعمل كاميرات مراقبه في البيت وعايز اثنين امن على البوابه

المهندس. تؤمر يا باشا نعمل لحضرتك كل اللي انت عايزه

وفعلا جاء المهندس بدا يشتغل ايه ده حضرتك مركب كاميرات قبل كده كاميرات

محمد. ايه مركبتش حاجه

المهندس. حضرتك في كاميرات متركبه و الاسلاك بتاعتها اهي
بقلم جوري محمد
محمد بص الغي كل الكاميرات القديمه

محمد باشمهندس لو سمحت

المهندس ايوه يا باشا

محمد تقدر تعرف المركز بتاعها منين بالضبط و متصله بايه بالضبط

المهندس هاحاول لانها كاميرات متطوره جدا ماشي

بدا مهندس يبحث وراء الكاميرات ويركب كاميرات الجديده

محمد. ها عرفت مصدرها و نوعها ايه

المهندس انا قلت لك يا باشا كاميرات جديده وصعب احنا نوصل لمصدرها بس على فكره غاليه جدا مش بتتباع الا في شركه في فرنسا يعني ممكن حضرتك تصل بالشركه وتشوف مين مشتريها في مصر

محمد. ماشي هاعمل كده ان شاء الله

الباشمهندس خلصت و ركبت الكاميرات

محمد يعني كده الكاميرات شغاله

المهندس الكاميرا دي متوصله بالتليفون حضرتك اي احد يمر عليها يكون غريب او معروف هتدي لحضرتك اشاره

محمد شكرا يا باشمهندس

ومحمد انا رايح الشركه شويه ويمكن ارجع القسم

نور خلاص ياحبيبي ماشي

وفعلا محمد راح الشركه وقال لي احمد انا عايز اعرف الكاميرات دي في منها في الشركه هنا
بقلم جوري محمد
ا
احمد نوعها ايه ايوه استرد منها بس هي غاليه جدا

محمد طب انا عايزه اعرف مين اشتري منها ثاني في مصر يا احمد

احمد.تقريبا كل الشركات الكبيره يعني في حدود خمس او ست شركات

محمد طب تعرف تجيب لي اساميهم

احمد. ماشي يا حبيبي اجيب لك اساميهم من الشركه الام

محمد. تاخذ قد ايه

احمد يومين بالكثير طب وانت بتسال ليه

محمد في قضيه شغالين عليها دليل من الادله الكاميرا دي

احمد. ماشي هاجيب لك كل المعلومات

ومحمد مشي وراح القسم

ونور قاعده في البيت هي والاولاد

وندى اتصلت بها نور عامله ايه

نور انا حلوه يا ستي الحمد لله

ندي عايزه منك خدمه

نور انتي تؤمري

ندى عايزاكي تيجي معي نشتري الحاجات اللي ناقصاني

نور. بس كده تعالى نشتري من هنا

ندي ماشي
بقلم جوري محمد
واتفقت نور وندى انها تيجي كمان يومين عشان نور تروح معها تشتري الحاجات وعدى اليوم عادي محمد رجع البيت

ونور قالت له علي اتفاقها هي وندى

محمد. ماشي يا نور وعدى اليومين جاء ميعاد ندى مع نور وخرجت ندى ونور وراحوا المول بدات ندى تجيب كل اللي ناقصها و قبلوا عاطف

نور ازيك يا عاطف

عاطف. ازيك انت يا نور ها خلصتوا

ندي خلاص اهو ما فاضلش الا حاجات بسيطه

عاطف. طب ماشي

ندى. طبعا ها تغدينا

عاطف ايوه انا اتصلت بمحمد وهيجي

نور ماشي يلا

وخلصوا وراحوا اتغدوا وندى وعاطف ميشو ومحمد ونور رجعوا البيت وعدى اليوم عادي وايام ثانيه وجاء ميعاد الفرح

محمد جاب لها فستان حلو جدا ماشي مع النقاب بتاعها

محمد. مش هاكرر كلامي عليكي ثاني يا نور

نور عارفه عارفه اقعدي هنا مع جميله خلاص بقى

محمد. ماشي يا ستي

نور. قاعده مع جميله والاولاد طبعا في الفيلا مع الداده بتاعتهم

نور لو سمحت ممكن كوبايه عصير فريش

الجرسون حاضر يا فندم جاب لها كوبايه العصير

نور شربت العصير شويه و حسيت انها تعبانه وانها هترجع

جميله ما لك في ايه يا نور

نور. تعبانه شويه هاروح الحمام وهاجي على طول

جميله طب استني اجي معك

نور لا خليكي انت يا طنط انا هاروح بسرعه وهاجي

نور راحت الحمام من غير ما تقول لمحمد ومشيت وهناك عند الحمام اغمي عليها وفي حد اخذها

والجرسون راح عند الترابيزه وشال كوبايه العصير اللي هو جابها مع الكوبايات الكثير اللي محطوطه

ومحمد بيدور على نور مش لاقيها

محمد. جميله انت ما شفتيش نورا

جميلة. يا حبيبي تلاقيها راحت هنا ولا هنا

محمد انا قلت لها ما تتحركيش خلاص

جميله تلاقيها في الحمام لانها قالت لي رايحه الحمام

الفرح خلص ونور لسه ما ظهرت ومحمد قاعد يدور عليها تليفونها مقفول راح عند الحمام يدور ثاني وبيبص في الارض شاف السلسله واقعه في الارض عند الحمام

جميله يا ابني لسه ما لقيتهاش تكون روحت

محمد. لا يا ماما انا حاسس انه في حاجه حصلت لها

احمد طب انت ما شفتهاش طيب في الفيلا يمكن احد من الاولاد اتصل بها وهي مشت

محمد كانت قالت لي

احمد. يمكن التليفون خلص شحن

محمدطب ماشي انا هاروح اشوفه في الفيلا و هابقى اتصل بكم واطمنكم

محمد رجع البيت ما لقاش نور

محمد نور مش في البيت يا ماما

محمد. راح الفندق عايزه اشوف الكاميرات بتاعه الفرح وبتاعه الفندق كلها

وفعلا شاف الكاميرات شاف نور وهي بتشرب العصير و بعديها بشويه حاطه ايديها على بقها و تبع الكاميرات لحد ما لقاها دخلت الحمام وبعد كده اختفت

احمد. هتكون راحت فين

العيله كلها اتلمت عند مصطفى لما عرفوا بالموضوع

عاطف ها يا احمد ما فيش اي اخبار

احمد. لا ما فيش

محمد انا كنت عارف ان في حاجه هتحصل

وعدى اليوم وهما بيدوروا ونور مالهاش اثر

في مكان ثاني نور بدات تفوق وهي مش عارفه تفتح عينيها

نور. انا فين لقيت بنت قاعده ايه ده انت مين و انا ايه اللي جابني هنا

البنت انا ما اعرفش حاجه كل اللي اعرفه انا هافضل معك هنا لحد ما الباشا يجي

نور. باشا مين

البنت انا ما عرفش اما يجي ابقى اساليه

نور. انا عايزه امشي من هنا انت عارفه انا مرات مين

البنت. انا ما اعرفش حاجه اسكتي بقى يحسن في ناس واقفه على الباب بره هيخش ويطلعوا على جدتنا البلاء الازرق

نور. طب معك تليفون
البنت. هو انت مش بتفهمي احنا مخطوفين

نور. والله اكيد محمد هيجي دلوقت يخلصني

وعدى يوم واثنين ومش عارفين يوصلوا لنور

البنت. عند نور يا حبيبتي كولي لازم تاكلي علشان صحتك

نور. انا عايزه اخرج من هنا ساعديني

البنت. اسعدك انت عايزه يدخلوا يموتونا

نور. انت عارفه انا بنت صغيرها وزمانها بتعيط

البنت. انا زيي زيك نور قعده انتم يا بهايم يا اللي بره خرجوني من هنا لو ما خرجت هاموت نفسي

الحارس يا ابني اتصل على الباشا وقوله لتموت نفسيها

وفعلا اتصل
الباشا انا جاي في الطريق اهو

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نور والحياة
google-playkhamsatmostaqltradent