Uncategorized

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم ريم محمد

 رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم ريم محمد

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم ريم محمد

رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم ريم محمد

جاسر :محمد انا خايف الفتره دي الي مليكه 
سكوت الزعيم مش مريحني اكيد مخطط لحاجه 
لازم نسبقه بخطوه ده اهم حاجه عايز الفتره 
الجايه حراسه اربعه وعشرين ساعه على مليكه ميسبوهاش خالص فاهم يا محمد انا قلتلك 
انت علي المهمه دي لاني واثق فيك 
محمد :سيب الموضوع ده عليا متخفش
 انا هحلها المهم من امتي الخوف من علي مليكه يعني مش فاهم 
جاسر :انا بحب مليكه انا عرفت كدت بعد 
الغلطه الغبيه ال غلطها واني وقعتها في خطر 
من جهه لو حصلها حاجه مش هقدر 
اعيش ومن جهه تانيه لو عرفت الحصل مش هتقبل تعيش 
معايا وده ال انا خايف منه غلطه غبيه تضيع كل 
مسنقبلنا مع بعض 
محمد :أن شاء الله مش هيحصل حاجه بس لازم تحل موضوعك مع كارمن باسرع وقت لاني حاسس ان المشاكل كلها هتكون بسببها احذر منها يا جاسر وخلي بالك كويس 
جاسر :اكيد هي اصلا من بعد موافقتها بسهوله امبارح شككتني فيها اكيد في حاجه بتخططلها لأن أي حد في 
موقفها ده هيزعق هيزعل هي كانت لكنها بتفكر في حاجه 
دي الاكدلي أن شكلها ليها يد في الحصل في فرنسا ده 
محمد :قولتلك كثير ابعد عنها مصدقتنيش
جاسر :مش وقته بس خلي حد يراقب كارمن الفتره 
الجايه ويجبلي كل تحركاتها 
محمد :من عنيا المهم هتقول لعمو منصور امتي علي موضوع جوازي من مايا عشان اجيب ماما وبابا ونيجي عشان اتقدم رسمي وكده 
جاسر :هكلمه اول انا اروح 
********************************************
في الجامعه 
**********
مليكه اول انا دخلت كل البنات كانوا بيبصولها هي بقت مرات جاسر الدمنهوري
مليكه :عيال هو في ايه بيبصولي كده ليه 
همس :انتي يبنتي مرات جاسر الدمنهوري مش اي حد بس يا سوسه دا احنا شلتك متقوللناش
مليكه. كانت في ظروف ويمكن لسه محلوله من يومين ثلاثه بس بجد كنت نفسي تعرفوا مني انا 
احمد :يستي مش مشكله الف مبروك ليكي المهم واحده بقت مرات معيد والتانيه خطيبه معيد وانا والغلبانه دي بقينا سناجل كده 
مليكه :استنوا كده مين ال اتخطبت
همس :انا ما انتي لو كنتي هنا كنتي عرفتي انا وشهاب اتخطبنا من يومين 
مليكه :انت فتني حجات كثير احكولي بقا كل حاجه من الاول بالتفصيل
همس :بس هقولك الحصل …………………………………….
*********************************************
في منزل جاسر 
®®®®®®®
مايا :مليكه انتي جيتي لوحدك اومال فين جاسر 
مليكه :جاسر مجاش الكليه انهارده كان وراه شغل كثير في الكليه 
مايا :طيب متيجي تقعدي معايا 
مليكه :طيب هطلع اخد شاور والبس وانزلك اتفقنا 
مايا :علي ما تنزلي هقول لفتحيه تعملنا شاي وكيك ايه رايك 
مليكه :يكون تمام اوي انا اصلا مصدعه وعايزه كوبايه شاي محتاجاها جدا 
مايا :تمام متتاخريش مستنايكي وهقول ليلا تقعد معانا 
مليكه اول انا طلعت اوضتها تيلفونها رن 
عزه :الو يا مليكه
مليكه :الو يا ماما عامله ايه يا روحي وحشتيني اوي 
عزه :وانتي كمان وايه أخبارك مع جوزك 
مليكه :انا كويسه يا ماما متخافيش
عزه :مليكه عايزه اقولك حاجه خلي بالك علي نفسك انا الفتره دي مش مرتاحه لعمك وكمان في حد من البيشتغلوا عنده قالت لام احمد أنه بيتكلم مع حد في التيلفون وبيقزل مش هيسيبك خلي بالك علي نفسك عشان خاطري يبنتي لو حصلك حاجه انا هموت فيها 
مليكه :بعيد الشر عنك يا ماما حاضر هخلي بالي من نفسي وعد وانتي كمان خلي بالك من صحتك عشاني لو سمحتي لاني مش عارفه اخون جمبك
عزه :متخافيش سمر مرات اخوكي جمبي ومخليه بالها مني ربنا يكرمها لابنها يارب 
مليكه :ياسو حبيبي وحشني موت 
عزه :هو كمان بيقول انك وحشتيه اوي 
مليكه :وهو كمان وحشني سلميلي عليه كثير ماشي 
عزه :ماشي باي يا روحي 
جاسر :مليكه حبيتي انتي جيتي بدري ولا ايه 
مليكه :لاء جايه من ساعه وهنزل اقعد مع مايا وسلا شويا 
جاسر :ماشي وانا هنزل عايز بابا في موضوع هكلمه فيه
 مليكه :ماشي يا روحي خلص ونبقي نتغدي كلنا اوكي 
 ‏جاسر :ماشي يحبيبتي
 ‏مليكه :اهلا بيكم 
 ‏مايا :عاش من شافك جاسر خطفك مننا خالص 
 ‏مليكه :متقوليش كده المهم ايه الموضوع المهم ال كنتي عايزانا فيه 
 ‏مايا :محمد قلي اني بيحبني وقال لجاسر أن هو عايز يخطبني 
 ‏سلا :بتهزري صح وكل ده متقوللناش ماشي 
 ‏مايا :كنت عايزه اعرف رد جاسر الاول قبل اما اقولكم عشان متعشمش علي الفاضي ده اهم حاجه عندي 
 ‏مليكه :واحب اقولك أن هو وافق صح لانه كان عايز عمو في موضوع اكيد كان عايز يقوله علي ده الف مبروك يروحي 
 ‏سلا :الف مبروك يا مايا 
 ‏مايا:الله يبارك فيكم 
 ‏جاسر :بابا كنت عايزك في موضوع 
 ‏منصور : في ايه يا جاسر 
 ‏جاسر :في حد متقدم لمايا 
 ‏منصور :مين يبني حد نعرفه 
 ‏جاسر :محمد صاحبي 
 ‏منصور :محمد شخص محترم يبني لو كده اقوله يجي هو وأهله بكره بليل اتفقنا 
 ‏جاسر :تمام يبابا هبلغه بكل حاجه 
يتبع….
لقراءة الفصل الثاني والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك رد

error: Content is protected !!