رواية عشق السيوفي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شهد محمد

 رواية عشق السيوفي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شهد محمد

رواية عشق السيوفي البارت الثالث والعشرون 

رواية عشق السيوفي الجزء الثالث والعشرون 

رواية عشق السيوفي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شهد محمد


رواية عشق السيوفي الحلقة الثالثة والعشرون

"الفصل الثالث والعشرون"
في المستشفى خاصه غرفه شريهان"
ترجل كلا من فريده وجميله لداخل الغرفه
جميله بقلق بالغ:
-مالك يا روحي مروان قلقني عليكي انتي كويسه؟!

شاهي بصوت ضعيف:
-ايوه بخير يا طنطي

نظر لها مروان بعصبية كالوحش الذي سينقض علي فريسته:
-ايه جايبك هنا يا فريده هانم

كادت أن ترد ولكن قاطعته جميله:
-مرواااان اهدي كلامنا مش هنا والي هقوله هيتنفذ

مروان بعصبية وابتسامه لامبالاه:
-حاضر حاضر يا جميله هانم كلامنا في البيت
-واعرفك يا ماما علي البشمهندسه عنود السكرتيره الجديده الي بحكيلك عليها ودي مدام نجوي والدتها

ابتسمت جميله واقتربت من عنود:
-اهلا يا حبيبتي اتشرفت بمعرفتك مروان بيحكي كتير علي جهدك وشطارتك في الشغل ثم وجهت نظرها لنجوي اهلا بيكي

ابتسمت عنود ابتسامه رقيقه:
-انا تشرفت اكتر بيكي

نجوي بحنان:
-اهلا بحضرتك

"أما فريده فهي جالسه علي كرسي في زاويه الغرفه"
فريده لنفسها:
-انا الي عملته في نفسي فين ايام لما كنت تقولي فيرو بقيت دلوقتي فريده هانم هههه ثم بدأت الدموع بالتجمع في عينيها بس مش هستسلم يا مروان وهنرجع زي الاول واحسن كمان
****************
"بينما عند مراد وعشق"
عشق:
-ايوه يلا طعمه خطيييير يا مرمر

رفع مراد حاجبه:
-مرمر مين؟!!!!!

عشق بعدم اهتمام وكانت ناظره علي ما تأكله:
-انت مرمر المقدم مرمر ياااااه علي الجمال

بدأ مراد لعب في شعره:
-ياااه في سنانك بس انا مراد وقال في سره هبله وربي

عقدت عشق حاجبيها:
-ما الكل بيقولوا ليك ميرو جت عليا يعني ادلعك

مراد:
-قوليلي ميرو زيهم علي الاقل احسن من مرمر دي

عشق بابتسامه خبيثه:
-خلاص انت مراد بلاها مرمر وميرو يلا بينا

وضع مراد النقود في الشيك الخاص بالكافيه:
-يلا بينا يا ستي

عشق في سرها:
-يلا يا مرمر

خبطها مراد في جبهتها:
-سمعتك علفكرا يا بارده
*****************
"في فيلا الخولي وقد رن جرس المنزل"
نظرت تيا بهدوء لأحد الخادمات:
-هفتح انا ثم فتحت الباب وتفاجأت ببوكيه ورد رائع باللون الابيض

ادهم وهو خلف الورد:
-بس اي رايك في البوكيه ده زهقت الراجل في حياته علشان يعمله زي ماانا عايزه

زفرت عهد في ضيق:
-انا غلطانه اني جيت معاه اول واخر مره

أخذت تيا الورد:
-طب اتفضلوا نكمل كلامنا جوع مش علي الباب كده

جلس ادهم:
-ناديلي أهل الدار يا حلوه

ضحكت تيا بصوت عالي:
-هههههههههه والله مجنون وبابا في المكتب وماما في المطبخ

لمحته عهد من بعيد:
-اعوذ بالله انت هنا وهناك

رفع مازن حاجبه:
-لا لا انتي الي عندنا مش انا المره دي ثم أخرج لسانه

وجهت عهد كلامها لتيا:
-متاكده أن ده اخوكي الكبير وانتي الصغيره

مازن بضحكه رجولية خشنه:
-ليه هو علشان انا فرفوش وهي كئيبه يبقي هي الكبيره

عهد:
-اقولك اي بس ما انت الكبير الاهبل زي الهبله الي عندنا بالظبط

"ضحك الجميع علي مازن وعهد"
*************
"بعد مرور يومان بدون احداث تذكر"
"في فيلا السيوفي"
فريده في حزن:
-مروان

مروان بعدم اهتمام:
-*****

فريده بدموع:
-طب اسمعني ممكن انا كنت مخطوبه في نفس الوقت الي كنا مخطوبين فين

مروان بعصبية كالوحش وامسكها من رقبتها:
-والله هههه ده انتي خائنه بقي كمان

فريده وهي تتنفس بصعوبه:
-طب اسمعني وهحكيلك كل حاجه

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشق السيوفي
google-playkhamsatmostaqltradent