رواية فتاة التنمر الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ياسمينا

 رواية فتاة التنمر الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ياسمينا

رواية فتاة التنمر البارت الثالث والعشرون 

رواية فتاة التنمر الجزء الثالث والعشرون 

رواية فتاة التنمر الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ياسمينا


رواية فتاة التنمر الحلقة الثالثة والعشرون

فتاه التنمر /بقلم ياسمينا (الفصل 23)
*في المستشفي *
قدام اوضه العمليات كان سليم وتسنيم وعمر واقفين 
عمر:  هو سؤال و تجوبوني عليه بكل صراحه
تسنينم:  اسال 
عمر:  هو حياتكم كلها نحس كدا ولا من ساعت ما جيت 
سليم بضحك: لا ياحبيبي دا وشك النحس علينا ووش امك
عمر بضيق:  متشكر يامحترم وبعدين سؤال تاني مليكه هنعمل معاها ايه
سليم بغضب:  تغور في داهبه انا بس جبتها هنااا علشان مراد 
تسنيم:  اهده وحرام البنت دلوقتي بين الحياه والموت 
سليم:  يعني هي كان فارق معاها حياتها كانت عايزه تنتحر مرتين ولنفرض ان مراد هو الي غلطان ايه معندهاش كرامه ما تبعد 
عمر:  احم بص ياسليم هي الغلط لابسها من ساسها لي راسلها بس مننساش ان مراد لسا معها يعني صعب يسبها لوحدها اه مبقتش حبيبتو بس تعتبر اختو يعني لازم نعاملها كويس علشان مراد والعشره مبتهونش غير علي ولاد الحرام صح ولا ايه
سليم بص لي عمر وقال:  لا ياخويا بقت تعرف تكلم
عمر بفخر:  من يوم يومي ياحبيبي
في لحظه دي طلع الدكتور من اوضه العمليات وتسنيم وعمر قربو منو اما سليم كان واقف بعيد ببرود. 
عمر:  ها يادكتور هي عامله ايه
الدكتور:  الحمدالله  هي كويسه وهننقلها اوضه عاديه 
سليم بهمس:  زاي القطه بسبع ترواح 
تسنبم وعمر قربو من سليم 
سليم:  انا رايح مشوار خليكو جمبها اما نشوف اخرتها 
تسنيم:  طيب
سليم مشي من قدامهم ومسك تلفونو ورن علي مراد ورد... 
سليم:  انت اكيد عارف الاماكن الي مليكه ممكن تعين فيها حاجاتها 
مراد بتفكير  : كنا واحنا صغيرين عملنا فتحه تحت سربر علي شكل باب صغير كنا بنخبي فيه كل حاجه تخصنا وعملنا مفتاح نسخيه ليا ونسخه ليها
سليم: تمام اوي كدا القي نسختك فين بقا
مراد: معا ماما بس ليه
سليم بذكاء: اكيد حاطه الفيديو الحقيقي هناك
مراد بتردد: طب هي عامله ايه
سليم بغضب: اقفل يامراد بكرامتك احسلك
مراد بضيق:ايه يابني ماطمني
سليم قفل التلفون في وشو وقال: ياشيخ غور...
اما عند مراد دخل الكافيه لقه ملك قاعده بتاكول في شوكولاته
مراد: ايه ياملك هنبات هنا ولا ايه 
ملك: اصل انا يامراد خايفه اروح البحر 
مراد بستغراب: ليه
ملك بحزن: اصل من صغري مكنتش بنزل البحر علشان كنت تخينه يعني كل ما انزل بتريقو عليا 
مراد بص علي ساعتو وقال: الساعه ٥ الفجر علي مانوصل شرم قولي علي ٩ اول مانوصل ننزل البحر 
ملك بسرعه: لالا مستحيل
مراد مسك ايد ملك وقومها وقال: ملك انا لما اقول حاجه تسمعيها يلا 
ملك ابتسمت ومشيت معا مراد وخرجو برا الكافيه وركبو العربيه وتحركو.....
ملك: مراد 
مراد بصلها وقال: نعم 
ملك بابتسامه: انا ممكن اروح اقولهم انك مقتلتش ماما 
مراد بضحك: يابنتي لازم يبقا في دليل وبعدين انتي مراتي يعني طبيعي هتقفي جمبي يعني مش هيصدقو
ملك بضيق: اه يعني مش هنخلص
مراد: حاولي تنسي بس ونبي عايزين نعيش اليوم ده واحنا مبسوطين
ملك: اممم طيب 
مراد بص قدامو وكمل سواقه.....
_________________________________________
اما عند سليم وصل الفيلا واول ما دخل لقه عبير قاعده بتوتر 
سليم: انتي كويسه ياطنط 
عبير بدموع: سليم الحمدلله جيت في وقتك 
سليم بقلق: مالك ياطنط
عبير قربت من الترابيزه وجابت منها فلاشه وقالت: لقيت دي فيها براءة مراد 
سليم بسعاده: حلو اوي ليه بقا زعلانه
عبير قعدت علي كرسي وقالت بحزن: لاني عرفت مين الي قتل جوزي الراجل الي انا كنت دايما جمب مراتو وربينا بنتو يروح يعمل كدا في جوزي
سليم بحزن: اهدي ياطنط ونبي احنا دلوقتي هنثبت براءة مراد 
عبير: بس كدا مليكه هتتسجن
سليم  بتفكير: احنا ممكن نقول مثلا انها مكنتش قصدها تقتلها 
عبير: مش عارفه 
سليم: بصي ياطنط انا ماشي دلوقتي خلي بالك من نفسك لغيت لما عمر يجيلك 
عبير: حاضر...
سليم خرج من الفيلا وركب عربيتو وابتسم وقال: خلاص ياهاني الكلب كل حاجه هتنتهي حتي بنتك......
_________________________________________
*عند مراد *
وصلو الشاليه وملك نزلت من العربيه بتوتر وبصت علي البحر وابتسمت بحزن ومراد قرب منها ومسك ايدها 
مراد: انا معنديش ست تنزل البحر ب 
ملك قطعتو وقالت: متخافش انا مخستش علشان البس مايو او لبس قصير انا خسيت علشان نفسي 
مراد ابتسم وقال: يبقا يلا حققي حلمك البسيط ونزلي البحر 
ملك ابتسمت وسابت ايد مراد وجريت علي البحر ووقفت قدامو وغمضت عنيها وافتكرت كلام صحبها 
(شوفتي كام واحد طلعك مانتي لو كنتي رفيعه كان واحد بس هو الي شالك يابنتي انتي مالكبش تنزلي البحر بوزنك ده انا لو مكانك هرجع البيت ومطلعش منو ابداااا وبعدين نازله البحر ببنطلون جنز يافلاحه بحد بيئه)
ملك فتحت عنيها بحزن ومراد دخل الشاله وجاب الكاميرا وقرب من ملك وقال: بصيلي
ملك بصتلو وابتسمت وهو بدأ يصورها 
ملك: انزل معايا علشان انا خايفه 
مراد: استني 
مراد حط الكاميرا في الارض وقرب من ملك ومسك ايدها ونزلها البحر...
ملك: فيها ايه لو كل رجاله شبهك
مراد بضحك: مش هيبقا في حاجه اسمها طلاق 
ملك بحزن: كل ناس بقت همها الشكل مش الروح الناس بقت وحشه اوي يامراد تعرف انا حبيت اوي اخلاصك لي مليكه هو انت عمرك ما خونتها قول الصراحه 
مراد: تعالي بس ننزل شويه احنا لسا اول الشط
ملك بخوف: لا خايفه وكمان انا مبعرفش اعوم بس تعرف بكون نفسي ادخل جوا خالص
مراد: امم طب اركبي علي ضهري 
ملك بصدمه: هنقع كدا
مراد: لا طبعا انا بعرف اعوم بابا هو الي علمني وكان بيخليني اركب علي ضهرو وانا صغير وقالي جمله عمري ما هنسها.... مش معنا انك مبتعرفش تعوم يبقا متسمتعش بلبحر ف اركبي علي ضهري يلا
ملك ابتسمت بسعاده وحاولت تركب علي ضهر مراد وبعد محاولات كتير ركبت وقالت: دخلنا جوا بقا 
مراد : طب اهدي علشان منغرقش 
ملك بسعاده: واخيرا نزلت البحر وبقيت بتشال كمان اخيرا حقتت احلامي
مراد بضحك: لا والله دي كل احلامك
ملك: ايوااااا من وانا صغيره المهم نزلني الميه بس امسك ايدي كويس علشان مغرقش
مراد نزل ملك وبعدين هي مسكت فيه جامد وبعدين مراد مسك ايدها وخلها تلمس الميه 
مراد بسخريه: كنت مفكر اني هلقي الي تهتم بيا مش انا الي اهتم بيها اكنها بنتي
ملك بضحك: معلش بقا بس انا فعلا طفله معشتش طفولتي 
مراد حضنها بحب وقال:هتعشيها معايا....تعالي علشان اوريكي مركبي 
ملك بصت علي شط وقالت: الي يوصل الشط الاول هو الي هياخد الكاميرا ويصور
مراد: لا الا الكاميرا 
مراد جري من قدامها
ملك بغضب: ياندل سبتني افرض غرقت
مراد بصلها وضحك وقال:تعالي قربي
ملك بدات تمشي بحذر والموج كان هادي لغيت لما وصلت لي مراد وهو مسك ايدها وخرجو من البحر ومراد جري علي الكاميرا ومسكها وجري
ملك بغضب: ايه شغل عيال ده
مراد بسخريه: معلش يابيبي اصل انا معشتش طفولتي
مراد فضل يجري وملك جريت وراه لغيت لما وصلو للمركب 
مراد: بصي يابيبي المركب ده بتاعي اولا لازم تحفظي علي نضافتو 
ملك تجاهلتو ودخلت المركب وبصت علي اسمها وقالت: ياحبيبي كل ده ليا
مراد: ايوا عملتهم من فتره كويس انهم لسا موجودين
ملك : عندك قلم 
مراد: اه عندك كل حاجه جوا انا هدخل اخد شاور اوك بس خلي بااالك انا بعشق النضافه
ملك بخبث: ماشي متخفش 
مراد: مش مطمن 
ملك بضحك: ادخل يلا بقا وسبني
مراد بصلها بضيق وبعدين دخل وملك فضلت تدور علي قلم لغيت لما لقت قلم فحم وابتسمت بخبث...... وبعد ربع ساعه مراد طلع من الحمام وبعدين طلع يشوف ملك ونصدم من الي شافو 
مراد بصوت عالي: ملكككك  انتي فين 
ملك جت من وراه وقالت: ايه رايك 
مراد لف ونصدم لما شافها لابسه الفستان الي جابو وفضل سرحان في شكلها
ملك بابتسامه: انا اول مره اشوف مركب فيه حمامين المهم لقيت الفستان ده ولبستو ها ايه رايك
مراد مردش عليها كان سرحان في جمالها 
ملك بخبث: كنت متعصب ليه يابيبي 
مراد مردش 
ملك: مراد 
مراد: ها 
ملك: ايه رايك فلي رسمتو
مراد بص علي مركب وقال بغضب: ايييييه ده
ملك بضحك: ملك وجمبها قلب وبعدين اسم مراد وفضلت ارسم شويه روسمات بقا وكتبت تاريخ الي اتقبلنا فيه وكتبت تاريخ انهارده و
مراد قطعها بغضب: دانتي يوم ابوكي اسود 
ملك: احم الله يرحمو بقا يابيبي صحيح اخترت اغنيه علشان نرقص 
ملك مسكت تلفونها وشغلت اغنيه وبعدين حطت تلفونها علي ترابيزه وقربت من مراد ومسكت ايدو 
مراد بغضب: ماتكليش بعقلي حلاوه
ملك: اممم ينفع اكول عقلك بشوكلاته
مراد بقرف: دمك سم ياملك
ملك بضحك: طب ارقص كدا وفك مكنش حته مركب يعني
مراد بسخريه: اه طبعا فداكي يلا نتزفت 
ملك ومراد بدأو يرقصو وملك قالت: مجوبتش ها خنت مليكه قبل كدا 
مراد بصدق: انا لما بحب مستحيل اخون ولما انا حبيتك ده مكنش خيانه لاني محبتكيش ومليكه معايا انا طول ما مليكه كانت معايا مبصتش علي اي بنت تانيه زاي مانا مش هبص علي اي بنت طول مانتي معايا 
ملك حضنتو وهي عنيها بدمع وقالت: انا بحبك اوي انت حققتلي كل احلامي.
مراد بضحك: لا دي احلام هبله
ملك.بغضب: نعممم
مراد بحب: هحققلك حلم تاني حلمك انك تلبسي فستان فرح وتبقا اجمل عروسه... تجوزيني ياملك..وهنعرف رد ملك في فصل الي جاي 
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية فتاة التنمر
google-playkhamsatmostaqltradent