رواية احفاد الحديدي الفصل العشرون 20 بقلم رنا احمد عماد

 رواية احفاد الحديدي الفصل العشرون 20 بقلم رنا احمد عماد

رواية احفاد الحديدي البارت العشرون 

رواية احفاد الحديدي الجزء العشرون 

رواية احفاد الحديدي الفصل العشرون 20 بقلم رنا احمد عماد


رواية احفاد الحديدي الحلقة العشرون

البارت العشرون من احفاد الحديدي 🤗🤗🤗😍
في فيلا عتمان بأمريكا ..
كان يقف بقلقا شديد واستغراب فكيف تعرف ابنته 
زين الحديدي ليتحدث اخيرا بنبره مهزوزه.
-انتوا تعرفوا بعض.
لترد الأخري بسعاده عامره.
-ايوه ي بابا زين كان عامل جروب من حوالي اربع سنين كان بيعلم فيه الناس الي متعرفش دينا كويس أو الناس الي تحب تعرف معلومات عن مصر والصعيد بصفه خاصه كان كتير بيلجاولوه في معلومات زي دي سواء الي بيحضر دكتوراه في حاجه معينه زي دي وانا كنت من اكتر الناشطين علي الجروب ده وزين ساعدني كتير في كل دراساتي علشان كده انا اعرفه كويس ي بابا.
-مستر فرانكو اولا احنا فترت اعدتتنا هنا مش هطول ارجوك ي ريت حضرتك تقولنا ايه الي مطلوب مننا بالظبط .
-قالها شريف بمغزا فاصبوا القلق من معرفه فاطمه ب زين خوفا من أن يكون كشفهم يكون علي يدها.
ليرد الآخر بثقه وجديه.
-انا عارف أن شريف صفوان مشاغله كتير وزين الحديدي كمان اطمنوا الشحنه هتوصل بكره اتمنا أن الاقامه الي عندنا تعجبكم لترد الأخري بصدمه.
-زين انت بتاجر في المخدرات.
-فاطمه اطلعي علي اوضتك واياك اشوافك تتكلمي مع حد تاني اتفضلي علي فوق .
قالها عتمان بصوت جوهري لتصعد الاعلي وهي واثقه أنه يوجد شئ خطأ ..
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في فيلا الحديدي....
-وبعدهالك عاد ي بنت بهانه انتي عايزه تتربي من اول وجديد ي بت .
قالتها بهانه بغضب لترد الأخري بحده.
-اما انا المره الي فاتت كنت غلطانه لكن المره دي لاع انا معملتش حاجه واصل فيها ايه عاد لما احب اطمن علي نفسي ايه الي اجرمته هو انا مينفعش اعمل اي حاجه لوحدي لازما كل نفس يبقا بأمر من سليم دي مش عيشه ياما.لترد الأخري بغضب شديد.
-طبعا ليكي حق تقويلي كده إذا كانت اختك الكبيره خددتك للحاكيمه من ورانا ومقلتليكيش حتي عيب .
-اما صدقيني انا مكنتش اعرف واصل أنها مش قائله حاجه ل سليم وبعدين اطمنا والحمد لله يبقا سليم مش لازم يكبر الموضوع عاد يراعي أنها جلتله ومخبتش عليه.
قالتها شهد بتعب واعياء واضح لترد الأخري بقلق.
-مالك ي شهد ي بنتي انتي تعبانه.
-لالا ي أما اطمني انا زينه الحمد لله بس هو ارهاق شويه كده مفيش حاجه طمنيني ابويا عامل ايه .
قالتها شهد سريعا فهي لاتريد أن تعرف ووالدتها بما حدث لترد الأخري بقلق.
-ابوكي زين ي بنتي قاعد تحت مع عمكم صالح .
-والله عمي على صالح اليومين دول مش زين خالص مش عارفه ماله واصل عمره مكان كده ابدا .
قالتها حور بحزن وهي تتضع يدها علي بطنها الصغيره وحتي مرات عمي صفيه اختفت هي كمان معرفش راحت فين واصل لتتنهد الأخري تنهيده عاليه لتتدعي الله ان تمر الامور علي خير وان يكرم بناتها ويحفظهم .
في الجنينه الخاصه ب فيلا الحديدي..
كان يجلس صالح وهو يضع يده وراسه علي العصا ليرا الآخر ليغتابه القلق الشديد.
-مالك ي صالح فيك ايه ي اخوي .
قالها بدران بقلق ليرفع الآخر رأسه بتعب ليتحدث بنبره حزينه .
-تعبان جوي ي بدران ي اخوي حاسس ان روحي بتروح مني حاسس اني متكتف ومش عارف اعمل حاجه واصل.
-بعد الشر عليك ي صالح ي اخوي جولي فيه ايه الي حصل .
-اكتشف أن الخنجر المشروخ جوه قلبي والي كنت عايش فيه ضحيه وشايف اني اتخانت من اقرب الناس ليا طلعت انا الظالم ي بدران طلعت انا الي بيضحك عليا رميه حبيبتي وابني وعيشت في حضني وفي خيري عقربه متستاهلش .
-انا مش فاهم حاجه خالص ي صالح قصدك ايه .
قالها بدران باستغراب شديد ليسرد له صالح كل ماحدث في الماضي ليرد الآخر بغضب شديد .
-بتقول ايه انت تعمل كده ي صالح تشك في مراتك وترميها كده هي وابنك طب حتي كنت اتاكدت ي اخي قبل متعمل كل ده حرام عليك ي صالح حرام عليك.
قالها بدران بعتاب شديد ليرد الآخر بصراخ وجنون.
-حرام عليك عاد ي بدران انا فيه الي مكفيني حرام عليك قولتلك كان غصبن عني وربنا بيعقبني دلوقتي اهو ابني الي من صلبي مكتوب باسم راجل تاني ومش طايق عاد يبص في وشي واصل هموت من القهره ي بدران هموت .
-اهدا عاد ي صالح ربنا هيعدلها انشاء الله فاتن انساها ي صالح هي بقت في عصمه راجل ومستحيل تسيب الراجل الي صدقها وحامها وربا ابنها علي الي رماها هي وابنها أما شريف فهو ابنك غصبن عن أي حد ودي حقيقه مفيش مفر منها ي اخوي .
ليربت كل كتفه بحنان ليشعر الآخر بالندم الشديد علي ما فعله بالماضي .....
😍😍😍😍😍🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
في فيلا شريف صفوان...
كانت تجلس بسعاده غامره فأخيرا وقد شعرت ببرائتها واخيرا رات مكانت تتمناه هو وجود صالح أمامها نادم معترف بذنبه نادما علي مافعل ولكن الحقيقه التي لمستها وهو أن بالفعل صالح قد أصبح ماضي وليو هو الحاضر والمستقبل ليقاطعها نور وهي تربت علي يدها بحنان شديد لتتحدث.
-حضرتك كويسه دلوقتي انا اسفه اني بدخل في الي ميخصنيش.
-ميخصيكيش ازي ي نور ده انتي مرات ابني وصديقيني انا بقيت بعتبرك زي بنتي بالظبط انا دلوقتي اقدر اعيش وانا مبسوطه ومرتاحه المهم أن موضوع زي ده ياثر علي علاقتك ب شريف ولا هو ليه ده جوازكم مؤقت مش كده ولا ايه.
قالتها فاتن بمكر لترتبك الأخري بشده ولكن حان الوقت الإفصاح بشكل صريح عن ذلك المشاعر لتتحدث بثقه وعشق أيضا.
-لا ي طنط مش مؤقت انا فعلا بقيت بحبك شريف وبعشقه مش عارفه امتي وازي بس هو ده الي حصل يمكن لما قربت منه لاقيته فعلا يستاهل الحب الطريقه الي اتجوزني بيها اكددتلي أنه بيحبني بس طبعا غرور شريف صفوان مش هيخليه يعترف بكده فاختراع حكايه أنه غلط معايا علشان كده .
-المهم اتاكدي من الي قولتلك عليه .
قالتها فاتن بلهفه لترد الأخري بتأكيد.
-ايوه اتاكدت ي طنط روحت لدكتوره واطمنت وده الي خلاني اتاكد من الصوره الي رسمتها ل شريف اوعدك ي طنط أن حياتنا هتكون غير كده خالص حياه سعيده هادئه وجميله هخليكي تشوفي شريف الي انتي عايزاه ليحتتضنه بعضهم براحه وسعاده.
-حلو اوي الجو ده هيساعدني كتير في الي جاي أقوله .
-قالها شهاب بابتسامه ليتتطلعوا إليه باستغراب ليتحدث .
-كتب كتابي علي نيفين الخميس الجاي.
-مبروك ي شهاب .
قالتها نور بابتسامه لترد الأخري بحده .
-بص انا مش هقف اقصاد انك تتجوزها بس اخوك علاقتك ب شريف ترجع احسن من الاول فاهمني ي شهاب .
-حاضر ي ماما اوعدك انت عارفه انا بحب شريف ازي.
-ربنا يخليكم لبعض .
قالتها نور بسعاده ليقاطعها صوت هاتفها لترد ايوه ي سالي لياتيها الرد سريعا لتصعق مما سمعت لترحل سريعا الي الخارج تحت نظراتهم المندهشه.
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍🥰😍😍😍 
في امريكا ..
في الغرفه الخاصه ب زين وشريف .
-ممكن تهدأ عاد محصلش حاجه لكل ده ي عني.
قالها زين ليرد الآخر بحده وقلق.
-اولا واطي صوتك وانت بتتكلم لأنه ممكن يكون حاطط كاميرات في كل حته ثانيا بقا لازم آقلق معرفه فاطمه بيك ممكن تهد حجات كتير أنها ممكن متصدقش الي احنا فيه وده هيخلي عتمان تبقا عنيه علينا فهمت ي زين .
-اهدا ي شريف سيب موضوع فاطمه ده عليا انا الغريب أن بنت زي دي تكون بنت واحد زي ده دي بنت مثقفه جدا بتحب كل حاجه تبقا حواليها صح خلوقه جدا انا مستغرب ازي تتطلع بنته .
قالها زين باندهاش ليرد الآخر بحده .
-زين انسا موضوع فاطمه ده خالص خلينا في الي احنا فيه وابعد عنها ومتحكتش بيها والحمد لله أن الشحنه جايه بكره خلينا نخلص فاهم ي زين .
-حاضر ي شريف حاضر ...
🥰🥰🥰😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في فيلا الحديدي ...
كانت تجلس بسعاده في أحضانه فكانت كالطفل الصغير ليمسح هو علي شعرها بحنان ليتحدث .
-وحشتيني جوي جوي ي روح قلبي.
قالها ليث باشتياق لترد الأخري بسعاده غامره .
-انت الي وحشتني جوي جوي ي ليث يااه ده انا حاسه ان روحي كانت رايحه مني ورجعتلي تاني برجوعك ي ليث ليضع يده علي بطنها بحنان وسعاده.
-المهم قوليلي ابن الكلب ده تعبك في حاجه قوليلي وانا اتصرف معاه .
-اولا متقولش علي أبوه كلب لأن أبوه انا بموت فيه ثانيا بقا حبيبي مطيع اوي ومبيتعبش أمه ابدا.
-وانا بموت في امه والله .
ليغرقوا سويا في بحور عشقهم .
في غرفه شمس وسليم ..
كانوا ينظرون لبعض من كل حين الي الاخر كانوا يشاهدون التلفاز وكل منهما.
-واطي قسما بالله واطي شوف مهما عملت معاه وهو زي القطط ياكل وينكر ليرد الآخر لاستفزاز .
-بس بصي مهما يعمل فيها تيجي تتمسح فيه كيف القطط ومتقدرش تستغنا عنه واصل لترد هي بحده.
-لاع متهيالك ده والله هتسيبوا متلقح كده ولا تسأل فيه يوكل نفسه هو بجا لترحل هي بغيظ بكرسيها ليبتسم هو بمكر ليتحدث بهمس 
-ماشي عاد والله ل روضك ي قطتتي الجميله ..
في غرفه زين وشهد ..
كانت تشعر بتعب شديد في قلبها لتحاول التحامل علي ذاتها وتستدعي الله أن يعود لها زين ..
في الاسفل ...
كان يجلس صالح وهو يتابع بعض الملفات الصفقات المهمه لقاطعه الغفير وهو يخبره بأن فيه احد ينتظره لياذن له بالدخول لتحل عليه الصدمه الشديده ليتحدث .
-علي الشناوي ليتحدث الآخر بثقه .
-اهلا ي حاج صالح اطمن انا جاي في موضوع مهم وماشي علطول اجابه عايز اعرفها منك دلوقتي وهمشي علطول.
-خير .
-سلمي بنتي ارجوك ي حاج صالح انسا كل الي حصل زمان بس دلوقتي فيه مصيبه هتحصل لو معرفتش الحقيقه.
-ايه التخاريف دي سلمي بنتك ايه سلمي بنت اشرف ابوها ليتحدث بندم شديد .
-والي عملته زمان كان ذنب هدفع تمنه طول عمري انا خليت هدي تسقط ابنك سلمي مش بنتك ي علي مش بنتك .
-متاكد من الكلام ده ي حاج صالح .
قالها بلهفه وسعاده ليرد الآخر بثقه وتأكيد .
-طبعا متاكد ي علي سلمي مش بنتك .
ليجلس الآخر بارتياح وسعاده فهو يعلم جيدا ماذا كان سيحدث لو سبت العكس من وتدمير لجميع الأطراف .
😍😍😍😍😍😍😍🥰🥰🥰🥰🥰🥰😍
في امريكا ..
-ممكن اتكلم معاك شويه .
قالتها فاطمه بجديه لياذن لها الاخر بالجلوس والتحدث لتتحدث بشك.
-زين انا عارفه كويس أن كل ده اي كلام انا واثقه من كده انت مستحيل تكون تاجر مخدرات وانا هساعدك علي فكره .
-هتساعديني أننا نقبض علي ابوكي .
قالها زين بصدمه لترد الأخري بثقه.
-ايوه الي غلط لازم يتعاقب ي زين ابوي غلط ودمر ناس كتير وشباب انتهوا بسببه ولازم يدفع التمن.
-قوليلي انتي عملتي العمليه ولا لا .
لتبتسم الأخري بحنان لتذكره ذلك الموضوع الذي تحدثوا به منذ سنوات لتتحدث.
-عمليتي بعد كام يوم فضلت أجل سنين وسنين وشكل كده مفيش امل قولت اعملها وربنا يسهل .
-انشاء الله هتقومي بالسلامه عقبالك ي شهد ي حبيبتي لاما تعملي العمليه وتبقي زي الفل .
-زين شهد.
-مراتي عندها القلب وخالتها مش مطمئنه وولاسف مش لاقين قلب مناسب .
-ربنا هيكرمها انشاء الله وتبقا زي الفل اطمن .
-يارب ي فاطمه يارب .
لتسرح هي في القادم وماذا يجب انا يحدث ..
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍🥰
في شقه مراد ..
كان يسير مراد الاقتراب منها وتنفيذ انتقامه ليقاطعه صوت طرقات عنيفه وصراخ ليرتدي ملابسه سريعا ويسرع للفتح الباب ليصعد من شكلها الغاضب لتسير الي الداخل سريعا لتصعق عندما رأت سلمي عاريه بذلك الشكل ليتحدث هو بحرج .
-نور اسمعي ولكن ردها كان الاسرع ليتلقي صفعه مدويه علي وجنتيه ليختل توازنه لتتحدث بغضب وحرقه.
-حقير وحيوان .يتتتتتتتبع ..

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية احفاد الحديدي
google-playkhamsatmostaqltradent