رواية احببتك يا دوائي الفصل الأول 1 بقلم منه عبده

 رواية احببتك يا دوائي الفصل الأول 1 بقلم منه عبده

رواية احببتك يا دوائي البارت الأول 

رواية احببتك يا دوائي الجزء الأول 

رواية احببتك يا دوائي الفصل الأول 1 بقلم منه عبده


رواية احببتك يا دوائي الحلقة الأولى

جودي... حضرتك محتاج مساعده 
ليل بدأ يعرق واتوتر ودخل شقته بسرعه 
جودي... مالو ده 
جودي 20 سنه عايشه لوحديها ليل عنده 25 سنه وهو جار جودي 
جودي خبطت علي الباب كتير لغاية ما فتح 
جودي  .. حضرتك تعبان 
ليل. بيعرق جامد ومش بيرد بعد كده قفل الباب في وشها 
جودي... ايه قلة الذوق ديه الراجل ده غريب 
جودي قعدة تبحث لغاية ما عرفت انه عنده رها اجتماعي وعشان تعرف تتعامل معاه لازم يثق فيك 
جودي.. طب ياربي ده انا أخليه يثق فيا ازاي
جودي رحت خبطت تاني 
ليل اتوتر جامد بس معرقش اكنه اتعود عليها 
ليل.. نعم حضرتك عاوزه ايه 
جودي.. ياه ي عبد الصمد ده انا أفتكرة انك أخرص اول مره حد يحترمني ويقولي حضرتك والله 
ليل.. استغرب من كلامها وهدي خالص 
جودي.. ممكن نبقي صحاب 
ليل.. مينفعش أصاحب حد. وكان هيقفل الباب حطت رجليها 
جودي بهدوء..مش معني انك عندك مرض تستسلمله
ليل بستغراب.. عرفتي ازاي 
جودي... يعني أكيد بحثت يعني 
جودي دخلت ولقت مراياه كبيره ولقت كل حاجه مترتبه 
جودي.. أبغي أقول انك أنضف مني بس أستحي 
ليل ابتسم 
جودي.. مممن أعرف  أسمك ايه 
ليل.. اسمي ليل 
حودي. كام سنه 
ليل.. 25
جودي.. بتشتغل 
ليل.. بشتغل مترجم علي الانترنت 
جودي.. ممكن أعرف ايه هيا سبب الرهاب الاجتماعي 
ليل اتوتر عروقه بانت وعرق جامد ومعرفش يتكلم 
جودي.. مهمها كان السبب انا جنبك. 
ليل.. انت مش مجبوره اننا نبقي صحاب 
جودي فرحت ان ليل بقا اتكلم معاها 
جودي.. ي عم انت مالك انا مذاجي قاللي أصاحبك
بعد شهر 
ليل وثق في جودي جدا وهيا حبته. 
جودي.. بقولك ي ليل ليه مفكرتش تتعالج 
ليل.. عشان بخاف من نظرات الناس ليا بخاف من الناس جدا 
جودي.. تقدر تقولي ايه السبب 
ليل.. من وانا صغير واحنا عيله غنيه أمي كل شويه كده هيبقي منظرك وحش إختار ده متخترش ده انت أهبل الناس هيقولو علينا أيه وكل حاجه كان اهم حاجه نظرتها قدام صحابها 
جودي بتأثر.. لعله خير ( وَعَسَىٰ أَن تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَن تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ ۗ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ)
ليل..ونعم بالله 
جودي.. عايز حاجه أنا هروح شقتي لو عوزة حاجهاتصل بيا 
ليل...تمام 
           بعد يومين 
ليل اتصل علي جودي وخلها تجيله 
ليل بتوتر..الشركه اللي شغال تبعها بيقوله اني شاطر و فيه عميل تركي ولازم أمون موحود 
جودي بحماس... روح ايه المشكله 
ليل..انا خايف 
جودي..احنا قولنا قبل كده اني ربنا معانا 
ليل..انا هروح 
ليل راح الشركه وبعدين العميل جيه ومدير الشركه والعميل اتكلم والمدير بيقوله ترجم ليل أتوتر جامد ومش بقا عارف يتكلم و بعدين اغمي عليه 
ليل..أنا فين 
المدير.. انت اغمي عليكي فجاؤه 
ليل..وقف وقام راح الشقه بتاعته 
جودي سمعت صوت تكسير 
راحت لشقة ليل 
جودي..بدأت تخبط عليه جامد بعد كده فتحلها وعنيهكانت حمره دم والمرايا متكسره نصها 
جودي..ايه الىي حصل ليه ده كله 
ليل حكالها وراح وقف قدام المراياه
ليل.. ليه بيحصل معايا كل ده 
جودي حضنت ليل وهو فضل يعيط كتير
جودي... انت لازم تتعالج 
ليل.. ازاي 
جودي.. هتروح لدكتور نفسي 
ليل...  انا مش مجنون 
جودي.. عمره الدكتور النفسي للمجنونين بس في ناس بتروح هناك عشان مش لاقيه ناس تسمعها احنا في مجتمع شرقي متخلف 
ليل.. طب تعالي معايا 
جودي.. ماشي 
ليل راح العياده وكان متوتر و جودي كانت بتطمنه 
         بعد خمس شهور 
ليل خف 
ليل.. انا الحمدلله خفيت  وده فضل ربنا وبفضلك 
جودي....أيوه ي بني انا عظيمه بس محدش مقدر 
ليل... ي واثق انت يلا اللبسي عشان تيجي معايا فرح بليل 
جودي.. اشطا يسطا 
ليل.. يسطا لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم 
    بليل في الفرح 
جودي كانت لابسه فستان رقيق وفارده شعرها وليل كانت لابس بدله وكان شكل حلو 
ليل.. شكلك حلو 
جودي.. عارفه 
ليل... تبا لتواضعك ي فتاه 
ضحكو وراحو الفرح وكله مستغرب لان ليل كان انطوائي وكان عكس كده تماما وبقا ماشي واثق من نفسه 
ليل سلم علي كل الناس 
هبه (الام).. مين ديه اللي معاك 
ليل.. ديه خطبتي  
هبه.. ولد انت ازاي تخطب من ورانا انت ملكش أهل 
ليل.. وحضرتكو فين لما كت تعبان وعندي رهاب الاجتماعي روحتي اتبريتي مني لأ ونعم الاهل صحيح 
جودي كانت مصدومه انه قال انها خطبته وكانت فرحانه انها رجعتله ثقه في نفسه 
ليل.. سلام ي أمي او ي هبه هانم 
جودي سحب ليل وطلعو من الفرح 
جودي.. انت ايه اللي قولتله انت خطبتني من غير ما أعرف والله عجيب ي زمن 
ليل.. بس انا بحبك وعاوز أكمل معاكي حياتي 
جودي سكتت 
ليل.. انا عارف انك مش موافقه بواحد مريض زيي 
جودي... والله بحبك ي ولا 
ليل... قلب وعقل الولا 
أحببتك ي دوائي🥀🖤

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent