رواية عشق ريم الفصل الأول 1 بقلم فاطمة محمد

 رواية عشق ريم الفصل الأول 1 بقلم فاطمة محمد

رواية عشق ريم البارت الأول 

رواية عشق ريم الجزء الأول 

رواية عشق ريم الفصل الأول 1 بقلم فاطمة محمد


رواية عشق ريم الحلقة الأولى

ريم:يعني هتسبني؟
مصطفى:اهه عادي 
ريم:عادي ... عادي انك تسبني بعد ما اتعلقت بيك و حبيتك ؟
مصطفى :اهه عادي و فيها اي 
ريم:فيها ايي فيها اني حبيتك و اتعلقت بيك و بقيت كل حاجه في حياتي لي تسبني هه لي 
مصطفى: عادي يبنتي لقيت واحده جميله هرتبط بيها 
ريم:بقا كده ماشي ي مصطفى 
(اعرفكو بنفسي انا ريم ٢٣ في كليه تجاره عايشه من مع بابا وماما و اخويا الكبير )
رجعت ريم للبيت وهي بتعيط بهستريا مش قادره تستوعب اللي حصلها مأكلتش حاجه و نمت و قبل ما تنام كتبت مسج للبيست بتاعها و قالتلها ع الللي حصل ونامت  
تاني يوم 
قامت ريم 
صلت و عيطت وهي على السجادة و دعت ربنا يعوضها خير ، قامت كلمت نور البيست بتاعها وعيطت ليها كتير 
نور:انا قولتلك يا ريم مصطفى بتاع بنات و مش بيحبك 
ريم:هو انا جايه اقولك عشان تقولي كده 
نور:اهدي ي ريم والله ربنا هيعوضك احسن منو بكتير
ريم:يارب ي نور 
نور:البسي عشان نروح نقعد ع البحر انا وانتي و ندى 
(اعرفكو بنفسي انا نور قد ريم و معاها في نفس الكليه و ندى دي صحبتنا معانا في الكليه )
نزلو و قعدو ع البحر
نور: انا جعانه 
ندى:وانا كمان 
ريم:وانا كمان 
نور:طب يلا نقوم نجيب حاجه ناكلها من الكافيه ده 
ريم:قومو انتو انا عاوزه اقعد مع البحر شويه 
ندى:ماشي يختي يلا ي نور 
قامو راحو الكافيه يجيبو اكل
ريم : لي انا بيحصلي كده يربي انا كنت بحبو يربي لي ، وبدأت تعيط بهستريا 
فجأه لقت حد بيمد ايدو بمناديل وقال خدي امسحي دموعك 
ريم:انت مين 
هو :خدي بس 
ريم: شكرا 
هو:على اي يبنتي بس بطلي عياط 
ريم:انت مين و لي ادتني مناديل 
هو:انا اسمي محمد كنت ماشي من جنبك سمعتك بالصدفه بتقولي انا كنت بحبو و بتعيطي ف عرفت انك كنتي بتحبي واتسابتي زيي بظبط 
ريم:زيك؟
محمد:اهه زييي ،انا يستي كنت بحبو واحده وسابتني عشان لقت واحد معاه فلوس و انا كنت بحبها جدا 
ريم:ربنا هيعوضك بالاحسن ان شاء الله
نور:مين ده
محمد:احم انا هقوم ي انسه ...
ريم:ريم اسمي ريم 
محمد:تمام هشوفك تاني؟
ريم:معرفش الصراحه 
ندى: يا أخت ريم مين ده
محمد:طيب بعد اذنك 
راح محمد
نور:مين ده ي ريم 
ريم:ده واحد شافني بعيط اداني مناديل 
ندى:أمممم 
ريم:جبتو اي انا جعانه جدا 
نور: يلاا 
أكلو و كل واحده رجعت بيتها 
ريم رجعت وفتحت الشات بتاعهم وعيطت ونامت 
بليل 
نور بترن على ريم 
ريم:عاوزه اي يا ست خرا 
نور:كل ده نوم يزفته 
ريم:عاوزه اي 
نور:تعالي نروح الملاهي 
ريم:ملاهي؟انتي كويسه ي نور 
نور:اهه كويسه قومي بس البسي و هكلم ندى وننزل 
ريم:ماشي 
لبست و نزلت لقت نور و ندى تحت بيتها و راحو الملاهي 
نور:استنو ناخد غزل البنات وبعدين نلعب 
ريم:ماشي 
ندى:لا نا عاوزه فشار 
اكلو ولعبو كتير اوي 
ريم:نور انا بحبك اوي بجد كان نفسي في حاجه تخرجني من المود اللي انا فيه 
نور:وانا كمان بحبك
ندى:اي هو انا قلقاسه هناااا
ريم:لا ده انتي روحي 
وهما راجعين 
نور:تعالو نتعشا في المطعم ده شكلو حلو 
ريم :ماشي يلاا 
ندى :اشتت انا اصلا جعانه 
دخلو و اكلو وخرجو 
ريم:تعالو نقعد على البحر نفسي اروح هناك 
نور:ماشي
ندى:ماشي 
قعدو ع البحر بيهزرو عادي 
محمد:احم انسه ريم 
ريم:محمد بتعمل اي هنا 
محمد:انا ديما هنا ، 
ريم:اممم 
محمد:معلش هتقولي حشري بس انا عاوز اعرف لي كنتي بتعيطي لما شفتك اول مره 
ريم:اتفضل اقعد معانا
قاعد محمد 
ريم:دي نور بيستي و دي ندى بيستي كمان
محمد:يبختك عندك صحاب انا معنديش خالص 
ندى:طيب يسطا خليك صاحبنا 
محمد:بلاش يمكن تدايقو 
نور:لا خالص والله ولا اي يا ريم
ريم:ايوا عادي 
محمد:بجد؟
ريم: ايوا بجد 
محمد:تمام 
ريم:احكيلنا بقا عن نفسك 
محمد: انا اسمي محمد مصطفى عندي ٢٦ سنه كنت في كليه هندسه و دلوقتي بشتغل في شركه كنت مرتبط بواحده بس سابتني وراحت لواحد معاه فلوس و معنديش صحاب خالص
نور:اتشرفنا يا محمد +ربنا يعضوك 
محمد:يارب +احكولي انتو بقا 
ريم:هحكي انا الاول انا ريم احمد في كليه تجاره  معنديش صحاب غير نور و ندى و مليش غير اخ واحد اكبر مني 
محمد:اتشرفنا 
ريم:الشرف ليا 
نور:دوري بقا انا اسمي نور سعيد قد ريم و معاها في نفس الكليه معنديش اخوات خالص 
محمد:اتشرفنا ي نور 
نور:الشرف ليا 
ندى :دوري بقا انا ندى قدهم و معاهم في الكليه  بس كده 
محمد:اتشرفت بيكو +احكيلي ي ريم اي اللي كان مخليكي  تعيطي
ريم:بص يسيدي انا كنت مرتبطه بواحد اسمو مصطفى هو قدك و كمان في هندسه و بيشتغل ف شركه برضو كنت بحبو جدا جدا بطريقه متتوصفش بس هو سبني عشان واحده جميله و باباها معاه فلوس بس كده 
محمد: ربنا هيعوضك بالاحسن ان شاء لله 
نور:مش يلا بقا ي ريم احنا اتأخرنا 
ريم:اهه يلا 
محمد:طب هاتو ارقمكو 
ندى:شور نور اديه الأرقام 
واخد ارقامهم و كل واحده رجعت بيتها ونامو 
تاني يوم
ريم كلمت نور 
ريم:نور انا بفكر اشتغل 
نور:تشتغلي اي يوليه
ريم:م عارفه اي رأيك ننزل ندور 
نور:ماشي بس قبلها هنقعد على البحر
ريم:ماشي 
كلمو ندى  و نزلو كلهم 
ريم وهي بتبص حواليها و بتقول في نفسها : هو فين 
نور:بدوري على حد ي ريم 
ندى:تلاقيها  بدور على محمد شكلها حبتو 
ريم:انتي بتقولي اي لا محبيتوش ده انا لسه عارفاه امبارح 
نور:طيب طيب تعالو نفطر 
ندى:يلا نروح الكافيه
ريم:يلا
راحو الكافيه و فطرو و راحو يدورو على شغل ، و بعد ٣ ساعات ملاقوش شغل 
ريم:يربي بقا اعمل اي تاني 
ندى:اي رايك تكلمي محمد يشوفلك شغل
نور:صح ي ريم 
ريم: تفتكرو
نور:اهه نفتكر رني يلاا 
ريم رنت على محمد 
ريم:محمد 
محمد:نعم ي ريم في حاجه 
ريم:لا بس انا كنت عاوزه اشتغل و ملاقتش شغل قولت يمكن تلاقيلي شغل 
محمد:هشوفلك حاضر 
ريم:شكرا بجد
محمد:على اي يبنتي مفيش شكر بينا 
وقفل محمد 
نور:مش قلتلك ي ريم هيساعدك
ندى:على فكره الواد ده شكلو جدع اوي و طيب 
ريم:اهه جدا 
نور:النهارده هتتغدو عندي ههه 
ريم:ماشي هقول ل ماما بس 
ندى:ماشي
وراحو عند نور 
مامت نور:ازيك  ي ريم عامله اي
ريم :الحمد لله ي طنط
نور:اخلصي ي سوسو عاوزه اكل انا جعانه 
مامتها:مانتي ديما جعانه انتي امتا شبعتي
 نور:خلاص ي سوسو انتي هتفضحيني قدام صحابي ولا اي 
مامتها:غوري من وشي 
نور:بتموت فيا والله 
مامتها:تعالو يبنات يلا الاكل جاهز 
ريم:حاضر يطنط الاكل شكلو حلو 
نور:اي ي نودي مالك بتفكري في اي
ندى:اي في اي م بفكر في اي حاجه 
ريم:يلا ي ندى ناكل 
اكلو و ساعدو مامت نور في المواعين و كده 
ريم:طيب ي نور انا هروح البيت 
نور:ماشي يروحي خلي بالك من نفسك 
ندى مسكت الفون و بعتت مسج لحد 
نور:بتكلمي مين ي نودي 
ندى:قولت ل ماما اني كمان شويه و هرجع 
ريم نزلت و هي ماشي بالصدفه لقت محمد في وشها 
ريم:اي ده اي اللي جابك هنا
محمد:جاي لواحد صحبي وانتي 
ريم:كنت عند نور 
محمد:اهه ماشي تعالي نتمشى 
ريم:بس انت رايح لصحبك 
محمد: لا خلاص هجيلو بعدين 
ريم:م هيزعل
محمد: قولتلك م هيزعل خلاص بقا 
ريم:انت بتزعقلي انت م عارف اني عيوطه و هعيط 
محمد:لا مزعقتش 
ريم:متكلمنيش تاني بقا 
وراحت وسابتو
محمد:طفله اوي 
ريم:سمعتك على فكره و ايوا انا طفله 
وراحت و ثابتو 
رجعت البيت نامت كتير اوي 
تاني يوم 
فون ريم بيرن 
ريم:ايوا مين 
محمد:انتي مش مسجلاني 
ريم:لا مسجلاك بس انا نايمه مش شايفه الاسم 
محمد:طيب لسه زعلانه 
ريم:اهه و متكلمنيش هه،وقفلت 
قامت ريم صلت و كلمت نور 
نور:نعم ي ريم
ريم:  عاوزه اروح الملاهي تاني 
نور:ماشي يستي يلا 
ريم:انا هرن ع ندا ماشي 
لبست و نزلت هي و نور و ندى راحو الملاهي 
ندى:ريم لي زعلانه من محمد
ريم :م زعلانه بس ادايقت عشان زعقلي وانتي عارفه اني بدايق لما يزعقلي بس انتي عرفتي منين أني زعلانه
ندى:محمد كلمني عشان يسألني بتحبي اي عشان يجيبو و يصالحك 
نور:اوباا ده شكلو وقع و حبك ي ريم 
ريم:انتي بتقولي اي 
ندى:ايوا يمكن 
فجأه فون ندى رن 
ندى:بعد اذنكو هرد واجي 
نور:ماشي يختي 
ندى الو ي محمد عاوز اي 
محمد:انتو فين 
ندى: احنا في الملاهي
محمد:انا جاي 
ندى: كده هيشكو اني قولتلك  و هيعرفو انك اخويا 
محمد: و اي يعني م يعرفو اني اخوكي 
ندى:يا غبي ريم هتزعل مني عشان كدبت عليها و مقولتش انك انت اخويا اللي قولتلها انو بيحبها و ممكن تزعل و تبعد عنك
محمد:طيب خلاص خد بالك منها 
ندى:ماشي 
عند نور وريم 
نور: تفتكري ندى بتكلم مين 
ريم:احنا مالنا ي نور بس تلاقيه باباها  
ندى:انا جيت 
نور:كنتي بتكلمي مين
ندى:كنت بكلم بابا ،المهم ي ريم هتفضلي زعلانه من محمد كده كتير 
ريم:يبنتي ازعل اي هو انا هبله عشان ازعل عشان زعقلي انا ادايقت بس خلاص عادي 
ندى:طيب 
عند محمد 
محمد في نفسه :طب مانا ممكن اخليها السكرتيره بتاعتي و تبقا قريبه مني اما لي مفكرتش في كده هرن عليها واقولها 
عند ريم و نور 
ريم:ده محمد بيرن 
نور:عاوز اي 
ريم:معرفش هرد واشوف، الو 
محمد: أولا انا اسف عشان زعقتلك ثانيا لقيتلك شغل 
ريم:بجد لقيت شغل فين و مع مين 
محمد:هتشتغلي في الشركه معايا   هتبقي السكرتيره بتاعتي
ريم: بس انا خريجه تجاره ازاي 
محمد:عادي يبنتي انا هفهمك الشغل و هتبدأي من بكره 
ريم:بجد شكرا اوي
محمد:انتي هبله يبنتي متشكرنيش 
ريم:تمام، باي 
نور:هااا في اي 
ريم:هشتغل السكرتيره بتاعت محمد 
ندى:بجد 
ريم :اهه والله وهبدأ بكره 
نور  وندى:مبروك يروحي 
ريم: الله يبارك فيكو 
رجعت ريم البيت بسرعه  وقالت ل اهلها ع الشغل  وفرحو جدا دخلت اوضتها و هي بتفكر هتلبس اي وبعد ساعتين تدوير لقت فستان نبيتي رقيق قررت تلبسو 
تاني يوم 
ريم قامت بدري لبست ورنت على محمد  
ريم:الو محمد 
محمد:صباح الخير اي اللي مصحيكي بدري
ريم:عشان الشغل انت نسيت 
محمد:اههه الشغل
ريم:قولي بقا مكان الشركه
محمد:هقولك اهو *********
ريم:تمام هاجي في اسرع وقت
راحت ريم الشركه دخلت لقت كل الموضفات لبسين فساتين قصيره ضيق وهي بس اللي لبسه محتشم قعدو يضحكو عليها ريم بدأت تعيط من كتر التريقه عليها محمد شافها وهي بتعيط 
محمد:مالك ي ريم بتعيطي لي 
ريم:بيتريقو عليا ي محمد و ع لبسي 
محمد بصوت عالي:كلكو مخصوم منكو ٣ ايام عشان ضحكتو عليها دي ريم السكرتيره بتاعتي و اللي هيزعلها يعتبر نفسو مرفود 
ريم:يبني كبرت الموضوع خلاص عادي
محمد:اسكتي انتي 
ريم:طيب 
محمد:تعالي ورايا ع المكتب 
راحت معاه ريم و كانت بتمسح دموعها 
محمد:متعيطيش بقا ي ريم انا هزقتهم اهو 
ريم:انا بعيط عشان زعقتلي 
محمد ضحك وقال:يربي اي ده طفله معايا ف المكتب خلاص يستي م هزعق تاني 
ريم في نفسها :ايتا ده ضحكتو جامده و خطفت قلبي اي اللي انا بقولو ده 
محمد:اي يبنتي روحتي فين
ريم:موجوده اهو ، فين مكتبي 
محمد:مكتبك لازق في مكتبي بصي لو حد زعلك قوليلي 
 ريم:شكرا جدا 
محمد:ريم مفيش شكر بينا 
ريم:طيب 
وراحت ع المكتب لقت واحده لبسه قصير جايه عليها وقالت بمياصه هو مودي موجود 
ريم:مودي؟
البنت:اهه مودي حبيبي 
ريم:قصدك الأستاذ محمد فهو جوه اتفضلي 
البنت:ايوا هتفضل 
ريم في نفسها:يربي نفسي امسكها اضربها مودي ايي ده هي مين عشان تقولو مودي هو انا معقول اكون بحبو بس بسرعه اوي ، بعدين سمعت صوت عالي في مكتب محمد وقفت جمب الباب سمعت محمد بيقول:ي هند افهمي انا م بحبك انتي بنت خالتي انا مش بحبك سيبيني بقا 
هند:ماشي ي محمد انا هوريك
دخلت ريم ل محمد 
ريم:محمد هو في اي انا كنت سامعه صوت زعيق 
محمد:مفيش دي بنت خالتي و يتحبني و عاوزاني اتجوزها وانا مش بطيقها اصلا 
ريم:مانت اللي قمر يستا وضحكتك قمرين 
محمد،:ايدا ايدا انتي بتعاكسيني 
ريم:انا يبني 
وخلص يوم ريم ورجعت مبسوطه اوي وحبت الشغل هناك و محمد كان كل يوم بيحبها اكتر .
بعد شهر
محمد:ريم هو انا عندي اجتماع النهارده ؟
ريم:اهه واحد الساعه 1
محمد:تمام ،خلي بالك هنتغدا مع بعض النهارده 
ريم:خلصه يستا 
محمد:خلصه؟ويستا؟ بكلم واحد صحبي 
ريم:اي مش عاجبك
محمد:لا عجبني يستا
الساعه 1
ريم كانت بتعمل قهوه دخل عليها واحد وقلها:هو القمر بيعمل اي 
ريم:افندم؟
مراد:بقولك  القمر بيعمل اي 
ريم:عن اذنك 
وخرجت وقالت :مين العبيط ده 
محمد:في اي ي ريمو مالك 
ريم:ايي ولا حاجه 
محمد:متأكده 
ريم:اهه يلا عشان الاجتماع هيبدأ
في قاعه الاجتماعات 
دخلت ريم 
ريم:السلام عليكم 
مراد لسه هيرد لقاها ريم قال:ايدا هو القمر جاي هنا يعمل اي 
محمد سمعو اتعصب وقال:استاذ مراد دي السكرتيره بتاعتي 
مراد:يبختك بتشوف القمر ده كل يوم مش زينا بنشوف وش خشب 
محمد اتعصب وكسر القلم وقال:مراد يلا نبدأ الاجتماع 
و طول الاجتماع مراد عينو على ريم فجأه محمد قال:ريم روحي انتي شوفي شغلك 
ريم:في اي ي استاذ محمد 
محمد بعصبيه:قولتلك روحي 
ريم والدموع في عنيها:حاضر 
وخرجت قعدت تعيط عشان محمد بيزعق فيها 
وفجأه

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent