رواية انا عاشق ولكن الفصل الأول 1 بقلم ايمن المناعي

 رواية انا عاشق ولكن الفصل الأول 1 بقلم ايمن المناعي

رواية انا عاشق ولكن البارت الأول

رواية انا عاشق ولكن الجزء الأول 

رواية انا عاشق ولكن الفصل الأول 1 بقلم ايمن المناعي


رواية انا عاشق ولكن الحلقة الأولى

الحلقه الاولى:
أنا العاشق ولكن
فارس:مش معقول يا اميره بجد نفسي في يوم اجي ماشوفكيش في المطبخ ....وهدومك متبهدله وشعرك منكوش وريحتك بصل ....بجد حراااااااااام
اميره :مش بعملك اكل .......وبروق البيت يا حبيبي
فارس:تعالي شوفي البنات و الستات يا هانم 
اميره :انت اخدني كده يا فارس
فارس :كنت بحسبك انك عم عبده في الشارع وهيفاء وهبي في البيت ولكن لقيتك الاتنين عم عبده البواب
اميره :احترم نفسك يا فارس
فارس :بجد ديه مش عيشه حاجه تخنق 
اميره: طلقني يا فارس
فارس :هو ده الصح احنا لازم ننفصل .انتي طالق يا اميره
اميره"بنوته جميله ....كانت نجيبه في الجامعه...مش مهتمه بنفسها خالص ...بتحب فارس جوزها اوووي...ولكن ..."
فارس"شاب امور بمعني الكلمه....بيعشق البنات المزز ...والاهتمام بالنفس والشكل العام ....رجل اعمال مشهور ...عنده شركه كبيره .......يعشق اميره ...ولكن ...."
اميره:اهلا يا احمد .......ازيك
احمد:اميره مش معقول اتفضلي
اميره :ايه اخبارك
احمد :تمام ......وحشتيني وحشتني ايامك يا اميره
اميره :وانت كمان يا احمد والله .......انا طالبه منك طلب 
احمد :خدي عيوني يا اميره ومش هقولك لا انتي عارفه
اميره :تسلم يا احمد ........انا عاوزه اشتغل 
احمد :انتي اشتغلتي قبل كده
اميره باسف :مانت عارف يا احمد انا اتجوزت بعد التخرج
احمد طب ماشتغلتيش مع فارس ليه ؟؟؟؟؟
اميره بابتسامه: اناوفارس انفصلنا
احمد بفرحه بيحاول يخفيها :ليه
اميره محصلش نصيب .....ايه قولت ايه
احمد بجديه :بكره ياباشمهندسه تكوني علي مكتبك الساعه 9 بالدقيقه
اميره بفرحه :تحت امرك يافندم
وفي مكتب فارس كان جالس علي مكتبه منهمك في شغله وفجاه دخلت عليه واحده كانت لابسه ومش لابسه وراحت قاعده قدامه علي المكتب وقربت منه
.....:ايه يا بيبي .....وحشتيني
فارس :ريري ازيك .....عاش من شافك
ريري:قولت اختفي ممكن قلب يشتاقلي ولا ايه ؟
فارس :امممممممممم في دلع يبقي خير 
ريري:ايه يا فري .....طول عمرك فاهمني غلط كده
فارس: ههههههههههه قصدك فاهمك صح 
ريري:ههههههههه طب هتفسحني فين النهارده 
فارس: مش فاضي النهارده 
ريري بزعل مع دلع: انا زحلانه منك يا فري ....وانا مخسماك بقي 
فارس :معلش بقي يا ريري
راحت ريري سحبت فارس بدلع واجبرته يمشي معاها .......
وفي صباح يوم جديد تصحي اميره وتبص في المرايا وتشوف وشها الشاحب ودموعها علي خدها من ظلم حبيبها ليها وبعدين تلبس هدومها وتنزل عشان تلحق شغلها وحياتها الجديده.
احمد :نورتي مكتبك وموقعك يا باشمهندسه
اميره: شكرا يا فندم
احمد هههههههههه وثم قال بهزار: يلا علي الشغل 
واميره بداءت الشغل وفي نهايه اليوم وكانت ماشيه اتخبطت وشخص ما 
اميره :انا اسفه 
.......:ولا يهمك.....مش معقول ميرو
اميره :شاهي فينك يا بنتي
شاهي:وحشاني يا وحشه 
اميره :وانتي اكتر
شاهي :فاضيه
اميره :اه 
شاهي :طب يلا اعزمك علي حاجه
اميره :يلا
وفي نفس اليوم ولكن عند فارس في المكتب
حازم :انا هتجنن بجد هتجنن
فارس:في ايه يابني؟
حازم :الست هانم ....تخرج ولا كاني حيوان خطبها ولا اي حاجه
فارس :طب اهدى مش انتي اللي عودتها
حازم :قولت اسيبها شويه بس شكلها اخدت علي كده 
فارس: سيبك منها .... وتعالى اسهر معايا النهارده
حازم مش خايف من مراتك
فارس وكانه داس علي الجرح :ههههههههههه مراتك ههههههههه 
حازم :في ايه انتوا متعركين
فارس :احنا اطلقنا
حازم بصدمه:ايه؟!
فارس :اتخنقت
حازم :بتهزر صح .......ديه حب عمرك يا فارس
فارس :اتخنتقت يا حازم حسيت اني اتجوزت ابن عمي
حازم :مانت عارف يا فارس من الاول وده اللي شدك ليها ولا انت ناسي .....وبعدين يعني الست ريري ديه اللي تعجبك تكون زوجه
فارس :ريري مين بس ديه اخرها نمشي معاها وغير كده انا خلاص توبت ومش هتجوز
حازم :متضحكش علي نفسك انت مش هتحب والا بتحب غير اميره يا فارس
فارس :خلاص بقي هتيجي ولا لا
حازم :جاي يا معلم خلاص ......انا ماشي بقي وتبقي تعدي عليا 
فارس ماشي يلا سلام
مشي حازم وقعد فارس يفتكر لما اقال لاميره انه.........
فارس:انسه اميره ممكن ثواني 
اميره نعم يا باشمهندس
فارس :انسه اميره بصراحه كده
اميره بحده: ايوه ؟؟؟؟؟
فارس :انا بحبك وعاوز اكلم باباكي عشان اخطبك
اميره مصدومه: بتحبني انا؟ 
فارس بحب :ايوه
اميره :انت بتتريق عليا صح؟!
فارس :لا طبعا انا شايف فيكي الزوجه المحترمه اللي ممكن تربي عيالي كويس ايه موافقه
اميره بابتسامه: خلاص كلم بابا
ولكن عند اميره وشاهي
شاهي :اطلقتي ......مش معقول يا ميرو ده الكليه كلها كانت بتتكلم عن حبكم
اميره بدموع :مبقتش عجباه يا شاهي بيقولي اني انا عم عبده البواب وقال ايه عاوزني هيفا
شاهي :هههههههه بصراحه عندوا حق يا ميرو لازم تتغيري
اميره :مش لازم يعني اكون مايصه ولا بدلع يا شاهي
شاهي :انتي بتحبيه؟
اميره بتعيط ومش بتتكلم
شاهي اوك: سيبي نفسك ليا هخليي يجيلك راكع
اميره بتفاؤل :ازاي؟
شاهي: اجازتك امتي؟
اميره :الجمعه
شاهي :الجمعه الساعه 10 هكون عندك اتفقنا؟
اميره :اتفقنا ......بس قوليلى حازم عامل ايه معاكي؟
شاهي: بربيه الاستاذ عاوزني استاذن في الرايحه والجايه فاكر نفسه مين ده؟
اميره: لا غلط يا شاهي لازم تقوليله
شاهي: انتي هتجننيني يا بت انا كده صح لازم اعلمه الادب 
اميره: طب يلا بقي عشان عندي شغل بكره
شاهي: اوك يا موزه
واول يوم لاميره بعد التغير
احمد باعجاب :واااااااااااااو ايه الجمال ده 
اميره: حلو؟
احمد :طول عمرك حلو يا اميره
اميره بخجل: شكرا علي ذوقك يا احمد
احمد:يااااه اسمي حلو اووووووي 
اميره :احم كنت عاوز ايه يا فندم
احمد :عملنا صفقه مع شركه فارس وانتي لازم تيجي معانا اوك؟
اميره :اوك
راحت اميره مكلمه شاهي
اميره :الحقيني يا شاهي
شاهي :ايه في ايه؟
اميره :هنروح شركه فارس
شاهي :ديه فرصتك يا ميرو البس طقم جنان وامشي وانتي وثقه من نفسك مش انتي بتشتغلي مع احمد اللي كان بيحبك وفارس بيغير منه
اميره :اه
شاهي :يلا بقي شغلي غيره الرجاله
اميره :ربنا يستر شكلك هتوديني في داهيه
شاهي :هتدعيلي يا بنتي
شاهي كانت فاتحه مكتب ديكور وقاعد وفجاه دخل عليها .......
حازم :شوشو حببتي
شاهي :افندم
حازم :كده يا شوشو يومين بحالهم متكلمنيش
شاهي :عشان ترتاح مني يا استاذ
حازم :عيب عليكي يا بطتي 
شاهي :افندم يا حازم
حازم :والله بحبك انتي وبس
شاهي :والله!!
حازم :حتي اسالي قلبي
شاهي :ماشي يا حازم ....بس لو عملتها تاني
حازم :حرمت يا بيبي
شاهي :خلاص عفونا عنك
حازم بحببببببببببببببببك
شاهي :وانا كماااااااااااان
فارس كان بيجهز نفسه للاجتماع دخل عليه احمد وكان معاها ......"اميره"
فارس مصدوم
احمد ازيك يا باشمهندس
فارس: كويس وفي سره"مين القمر ديه انا حاسس اني شوفتها قبل كده ....فيها شبه من اميره ....مش معقول تكون هي"
وكانت اميره تلبس 
احمد:يلا نبداء بقي .......اميره معلش هاتي كده العقود
وهنا اتاكد فارس من شكوكه وفى نفس الوقت موبايل احمد رن وقام رد
فارس:ازيك يا اميره
اميره :احسن منك
فارس:يارب دايما .......بس انتي ليه بتشتغلي مع الاستاذ ده؟
اميره وانت مالك ؟؟؟
وجيه احمد وبداو في الشغل وكان فارس بيموت من الغيظ من برود اميره معاه وضحكها مع احمد واتفقوا يكون في حفله لمشاركه الشركتين .
اميره :عاوزه اشتري فستان هتيجي معايا صح؟
شاهي :الواحد يقول الو السلام عليكم ازيكم يا بشر مش عاوزه اشتري فستان هتيجي معايا صح
اميره :ههههههههه طب لخصي قولتي ايه؟
شاهي :اوك يا موزه 
في شركه فارس كان رايح جي بتوتر 
فارس :انا هتجنن يا حازم .......يعني اكون معاها اكتر من 5 سنين حب وسنه جواز عمرها مالبس كده .........ديه كانت شبه شويش عطيه يا حازم......ولما اطلقها تبقي كده .وكمان بتغظني وتشتغل مع حبيب القلب اللي كان بيموت فيها وعاوز يتجوزها .......انا بجد مش عارفه هي عاوزه توصلني لايه.......ماتتقول حاجه يا اخي
حازم:ممكن تهداء وبلاش عصبيه ........وتعال نفكر بهدوء... هى ممكن تكون عاوزاك تندم 
فارس :انت ماشوفتهاش يا حازم اتغيرت مشيتها وضحكتها وطريقه لبسها ديه قلعت نظاره ابله نظيره يا اخي
حازم: ههههههههههههه ........هي عاوزاك تندم وترجعلها راكع افهم يابنى دى حركات بنات
فارس :والحل؟
حازم: زي ماهي بتعمل اعمل وانت صبرك اكبر منها فاهمني طبعا
قارس بتفكير:اممممممممممممم
............................................................................................................
وفي الحفله 
شاهي :اهلا يا فارس
فارس :منوره يا شاهي 
شاهي :بنورك
حازم :مش ديه ريري
ريري بدلع: هاي يا جماعه
حازم :هاي يا قمر
شاهي :اهلا يا اختي
فارس :اتاخرتي ليه ؟
ريري : الطريق كان زحمه 
وفجاه دخل من الباب .................."اميره واحمد" بص فارس الي الباب وجد اميره ممسكه في ذراع احمد وهي لبسه فستانها الروز الهادي واحمد كان لابس كرفته نفس اللون
سرح فارس في يوم خطوبتهم واصرار اميره انها تكون في البيت وتحايلات احمد انها تلبس فستان وتحط ميك اب ورفضها وفي يوم خطوبتهم.
فارس :مش كنتي لبسي فستان بدل الجيبه والبلوزه ديه في عروسه تلبس كده!!
اميره:انا مش بحب البس فساتين سهره يا فارس....ايه ده حد يقول لحد يوطى الاغاني ديه صوتها عالي اوووووووي
فارس بعصبيه خفيفه:ايه رايك المره الجايه منعملتش فرح ولا اغاني واروحك بالبجامه يا ماما
اميره بحده :انت بتتريق ماشي يا فارس
وفاق فارس من شروده عندما وصل احمد واميره اليهم
احمد :مبروووك علينا المشروع يا باشمهندس
فارس:مبروووووووك 
حازم :بس ايه الجمال ده يا ميرو
اميره :ميرسي يا حازم
ريري بدلع وتقرب من فارس :فري ممكن ترقص معايا الرقصه ديه 
فارس شووووووووور
احمد :اميره تحبي نرقص
اميره :اوك
واثناء الرقصه وعندما تلاقت اعينهم وسرحوا بالذكريات في يوم الفرح

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent