رواية اشتقت لك الفصل الأول 1 بقلم شهد محمود

 رواية اشتقت لك الفصل الأول 1 بقلم شهد محمود

رواية اشتقت لك البارت الأول

رواية اشتقت لك الجزء الأول 

رواية اشتقت لك الفصل الأول 1 بقلم شهد محمود


رواية اشتقت لك الحلقة الأولى

الجزء الاول(اشتقت لك) 
.......................... 
الشخصيات(حور الادهم بنت محجبه عيونها بني فاتح عندها21 سنه كليه طب مامتها متوفيه عندها اخ واحد ومسافر) 
........... 
ادهم: ياحور......(ابو حور) 
حور: نعم يابابا
ادهم: قومي يابنتي هتتاخري علي الجامعه
حور: هي الساعه كام... 
ادهم: الساعه10..... 
حور: قولت ايه.... هاا
ادهم: في ايه يابنتي
حور: بنتك اترفضت ياحج
ادهم:!!؟؟ 
........... 
لبست حور فستان اسود هادي وحجاب بالون الاببض وشوز ابيض وكانت حاجه قمر يعني
ادهم: يابنتي يلا هتتاخري
حور: خلصت اهو.......
ادهم: هتفطري...
حور:افطر ايه انا لو رجعت سليمه خير وبركه المهم سلام عايز حاجه ياحج
ادهم: سلمتك يابنتي
................. 
خرجت حور ووصلت الجامعه وكانت متاخره.... 
زين: اي ياانسه هي زريبه
حور: اسفه يادكتور
استوب.......(زين السيوفي بيشتغل دكتور بالجامعه ده غيرشركات السيوفي الي في البلد عنده اخ واخت المهم زين طويل وعنده عضلات كتيىر وعينه رمادي بس بتاع بنات وبيسكر وبيعمل المحارم كلها هنعرف ليه في القصه) 
... زين: اعمل ايه باسفك يعني
حور: ماقولنا اسفين هتدخلني ولا ارجع
زين: انتي فاكره نفسك مين اطلعي بره
حور:.... في نفسها علي اساس هموت واحضرها يعني......  حاضرر
زين: طلاب يسدوا النفس
..............................  
اميره: اتصل بزين حالا(مامت زين) 
سليم: ياامي استنيه لما يرجع.. 
اميره: هطنش كلمتي علي اخر الزمن
سليم: يامي ها.....  حاضر
......... 
سليم: السلام عليكم
زين: يانعم.. 
سليم: طب رد السلام
زين: وعليكم السلام..... اخلص
سليم: احم... امك عوزاك... حالا
زين: في حاجه يعني... 
سليم: وهعرف منين هي الي عاوزاك
زين: ماشي....  سلام
.................................... 
خرجت حور من الجامعه راحت السوبر ماركت وهناك
اميره: ممكن يابنتي تساعديني اجيب الحاجه انتي شايفه انا ست كبيره وعاجزه(بتمثل جامد اميره دي) 
حور: عنيه ياحجه قوليلي لنتي عاوزه ايه وعنيه ليكي.... 
اميره: ربنا يخليكي يابنتي
حور: ياااه ياخلتي كلمت بنتي حلوه اوي منك
..... ينفع اقول ليكي يا امي
اميره: يااه يابنتي قولي ياحببتي انا ذي امك 
حور: شكرا بجد كان نفسي اقول الكلمه دي لحد من زمان
اميره: هي والدتك مش موجوده ياحببتي
حور: ربنا يرحمها.... 
اميره: ربنا يرحمها ياحببتي
................................ 
اميره: السلام عليكم
زين:  وعليكم السلام
اميره: تعالي علي السوبر ماركت عشان اشتريت حاجات
زين: هبعتلك السواق
اميره: وانا قولت انك تيجي علي اخر الزمن مش هتسمع كلامي
زين: اهدي طيب حاضر جاي
.................. 
ياامي انا خلصت كل الي في الورقه بتاعتك
اميره: هي لحقت...... بجد يابنتي
حور: ايوه خلصتهم
اميره: شوفي كده تحوني نسيتي حاجه
حور: بجدجبت كله
اميره: طب ممكن يابنتي توقفي معايا لحداد ما ابني يجي ياخدني
حور: بس انا كده هتاخر وبابا هيقلق
اميره: عشان خطري يابنتي
حور: حاضر يامي
.......... 
وبعدد شويه وصل زين وهو داخل
زين: اذيك ياامي..... انتي.... 
حور:.انت....... 
اميره: انتوا تعرفوا بعض ياولاد
زين: لا
حور؛: لا
حور: بعد اذنك ياامي همشي عشان اتاخرت
اميره: مع السلامه يابنتي
زين: امي... وبنتي.... في ايه ياامي
اميره: زين انا عيزاك تتجوز البنت دي
زين: نعم.... ده مستحيل
اميره:  وانا قولت كلمتي
زين: لا..........اامي اامي ااامي
(اميره اغمي عليها او مثلت ان هي اغمي عليها)
زين: ممكن اعرف يادكتور ايه الي حصلها
الدكتور:هي عندها الضغط علي ومينفعش اي ضغط عليها......(ده كلوا اتفاق بين اميره والدكتور)
زين:حاضر
.........
دخل زين الاوضه بتاعت مامته ووافق يجوز حور
................
تاني يوم صحيت حور وراحت الجامعه
زين:انسه حور
حور:ده ايه الاحترام ده
زين:يامثبت العقل والدين ممكن دقيقه لو سمحتي
حور:حاضر
زين:انا عايز اجوزك
حور:نعم.....
زين:اه انا امي تعبت امبارح لما انتي مشيتي واصرت عليه اجوزك والدكتور قال ان امي مش لازم تتعرض لاي ضغوطان
حور:لا مش موافقه
زين:طب لو قولتلك اني ممكن اخليكي تعيدي السنه وارفض باباكي من الشغل 
حور:انت انسان مستفز انا مستحيل اجوزك انا مش بحبك
زين:علي اساس اني ميت في دباديبك ومتخفيش كلها ست اشهر ونطلق نفول متفناش ومش هقربلك
حور:هفكر......
زين:بسرعه مش هستحمل قعدت امي في المستشفي
حور:حاضرر.....
...................................
وبعد تفكير طويل وفقت كانت قعده في اوضتها فجاه
حور:بابا
ادهم:يابنتي انتي جايلك عريس واسمه زين السيوفي وانا شايف انه شاب محترم
حور:الي تشوفه يابابا
ادهم:يبقي علي بركه الله هم هيجوا بكرا
حور:تمام يابابا
............................
تاني يوم جم اهل زين وحددوا كتب الكتاب وطبعا قبلها مقبلتش زين وهو مقبلنيش حوال اسبوع مكلمناش بعض
.....
رنا:يادبله الخطوبه عقبالنا كلنا هه (صحبت حور البست)
حور:علي اساس اني همت من الفرحه
رنا:بقي حد يجوز زين السيوفي وميفرحش هههه
حور:اسكتي انتي
رنا:بس في ايدك تغيريه
حور:الزاي
رنا:تخليه يحبك
حور:امشي يابت
لبست حور فستان ازرق وخمار ابيض وشوز ابيض ورنا كانت لابسه فستان نبيتي وطرحه ابيضه وشوز ابيض)
فوقت عليةجمله الشيخ
(باركالله عليكم وجمع بينكما)
طبعا.......
....................
روحنا انا وزين شقه في الساحل شهر عسل وكده في العريبه
حور:احم....احنا ريحين فين
زين:الساحل
حور:مش مهم نروح ممكن يعني هنقعد انا وانت لوحدنا مينفعش
زين: حضرتك مراتي يعني محللي اني اشوفك وعادي
حور:نعم بس ده مكنش اتفقنا
زين:عادي انا قولت مش هلمسك بس عادي اشوفك بشعرك وبنص كم وعادي انام جمبك
حور:اذا مان كده ماشي........زين ممكن نبقي نروح الساحل في وقت تاني ونرجع نقعد مع عيلتك
زين:فكره حلوه
رجعوا تاني القصر............
اتعرفت حور علي باقي العيله
اميره:اطلوا يا ولاد ارتاحوا شويه 
زين: حاضر يا امي يلا يا حور
حور: حاضر عن اذنكوا
......................دخل زين قبل حور 
حور:ياااااااااااا.......  
زين:يابنت المجنونه في ايه
حور:اده........(ويتبع........

google-playkhamsatmostaqltradent