رواية لم يشاء القدر أن تكوني عروسا لي ولكن أراد أن أجعلك عروسا لغيري الفصل الأول 1 بقلم أماني المغربي

 رواية تمنيت أن تكوني لي ولكن لم يشاء القدر الفصل الأول 1 بقلم أماني المغربي

رواية تمنيت أن تكوني لي ولكن لم يشاء القدر البارت الأول 

رواية تمنيت أن تكوني لي ولكن لم يشاء القدر الجزء الأول 

رواية تمنيت أن تكوني لي ولكن لم يشاء القدر الفصل الأول 1 بقلم أماني المغربي


رواية تمنيت أن تكوني لي ولكن لم يشاء القدر الحلقة الأولى

.... انتي فاشلة 
هي بحزن ... أنا مش فاشلة 
هو بتحقير.  . لا فاشلة ووحشة و تخينة وفيكي كل العبر والكل بيكرهك ومحدش بيحبك وأولهم أنا 
هي بدموع..... أنا مش فاشلة انت فااااهم مش فاشلة وبكرا هتشوف أنا هبقي إي  وسبتة و جريت 
...... حرام عليك لي تجرحها كدا 
حسام بغضب  .... وانت مالك هي كانت بنت عمك ولا بنت عمي انا  وسابة ومشي 
أحمد بحب ..... ما تزعليش 
أماني بحزن  ..... هو أنا وحشة والكل بيكرهني 
ابتسم احمد لها ومسح دموعها..... تؤ تؤ هو إلي مش بيفهم انتي ما فيش حد بجمالك 
عيطت أماني اكتر  ... انت بتقول كدا عشان انت صديقي  بس انا بجد وحشة  هو عندة حق  انا فاشلة مش عندي هدف في حياتي  تخينة وسمرا و فيا كل العبر 
حضنها أحمد ....اششش ما تقوليش كدا صدقيني انتي اجمل بنت عيوني بتشفها 
أماني بعياط ... بس هو مش بيشفني حلوة وبيشفني وحشة  أنا بحبة قوي ي أحمد  أنا اقدر استحمل إي كلمة من الكل بس هو لا  هو جرحني قوي 
غمض احمد عيونة بألم فهي الآن قد طعنتة في قلبة دون أن تدري 
مسحت  دموعها بقوة  ومسكت إيد إحمد  .  احمد انت لازم تساعدني  أنا لازم أتغير واخلية يندم علي كل كلمة قالها 
احمد بحزن حاول يدارية... حاضر بس اهم حاجة عشان تتغيري للأحسن تعملي دا عشانك مش عشان حد تاني 
أماني... فاهمة بس هخلي الدافع بتاعي إني انتقم منة 
احمد .. تحبي تبدائي منين 
أماني  ...... اعتبرني ملك إيديك وأعمل فيا إلي انت عاوزة 
احمد بهمس... ياريت تكوني ملك إيدية بجد  
أماني....... بتقول إي  
ابتسم احمد ... بقولك إن شاء اللة هكون عند ثقتك دي  أول حاجة لازم نعمل رجيم قاسي  وبعدين نهتم بنفسنا شوية واخيرا لازم نهتم بدرستنا وما نسرحش في اي حاجة  
عملت له تعظيم سلام... تمام ي فندم  هههههه
احمد بحب ...  يالي  بينا 
..... طلما بتحبها قوي كدا لي تسيب حد تاني يقرب منها بالشكل دا 
حسام بضيق ...  إي الهبل إلي بتقولية دا  انا مش بحب حد 
وقفت أمامة ..... لا بتحبها  انت لو هتكذب علي العالم كلة مش هتقدر تضحك عليا عيونك فضحاك ي حسام 
اتركي حسام في حضنها وبداء يعيط....  ااااااه انا حاسس بنار جوايا ي هند  حاسسس اني بموت بالبطئ وانا بشوفهم مع بعض  
هند حضنتة..   طب لي بتعمل في نفسك كدا لي بتبعدها عنك وانت عارف إنها بتحبك ذي ما انت بتحبها لي بتديها لاحمد  علي طبق من فضة 
ابتعد عنها  ومسح دموعه  ...... لان كدا احسن ليها 
مسكت زراعة...  استني هنا وفهمني منين بتحبها ومنين هتسبها تضيع منك كدا عادي 
ابتسم لها حسام..... لان احمد هو إلي هيقدر يسعدها مش انا عن إذنك 
هند ... أنا هروح اقول ليها 
رجع حسام لها .... وحياتي عندك ي هند محدش يعرف إلي قولتة ليكي 
هند ... طب فهمني لي 
حسام بحزن ..  هقول ليكي بس في الوقت المناسب
هند ... طب هتعمل إي بعد كدا 
حسام.... إنتي لازم تساعديني إننا نخليها مش تفكرا لحظة واحدة إنها تستسلم 
هند بحزن ..  حاضر  
بعد اسبوعين
أماني....... لا لا لا انا مش هقدر اكتر من كدا  انا  هروح اشتري ٤ كريب اممممم ٣ شورمة  اه ويسلام بقا لو عمي محمد جاب ليا طرشي
احمد بضيق... أماني احنا اتفقنا علي أي 
أماني....  اسفة ي أحمد مش قادرة اقاوم 
احمد رمي الكتب بغضب 
أماني بسعادة..... أنا كان دماغك فين يوم ما فكرت اعمل رجيم  بسم الله الرحمن الرحيم 
حسام بسخرية... هههههه طول عمرك ببطن وعمرك ما هتتغيري  
ربط علي كتف احمد .... والله صعبان عليا محاولاتك معاها هههههه 
أماني أول ما سمعت كلامة نفسها أنسدت سابت الاكل  
احمد بعد إيدة بغضب  وبص لأماني بغضب ... عجبك كدا 
أماني بحزن ... اسفة  
احمد بغضب ...  طب يالي قدامي 
الدموع اتجمعت في عيونها 
حسام بحدة ... انت بتزعق ليها كدا لي هي شغالة عندك 
أماني بغضب  ....  وانت مالك  يالي ي احمد   
بصت لحسام بكرة ... الاكل هدية مني ليك  
قعد حسام علي الكرسي  ومتابعهم بعيونة وهما بيبعدوا  ابتسم بحزن  ... بكرا هتشكريني ي روحي  علي إلي بتعملة عشانك 
مسح الدمعة إلي نزلت منة 
هند بحزن ..... حرام عليك تعذبها وتعذب نفسك كدا   
حسام  ابتسم بحزن....  صدقيني كدا احسن ليها احنا الاتنين 
بداءت أماني تعمل رجيم قاسي  وكل ما تشتاق للاكل تفتكر الإهانة بتاعتة 
أيام الامتحانات 
أماني... عااااااااا  انا اقتنعت خلاص اني فاشلة ي أحمد انا مش فاهمة حاجة والامتحان بكرا ومش عارف اعمل اي  
احمد .... أماني ي حبيبتي الموضوع سهل بس انتي ركزري شوية حرام عليكي تضيعي كل إلي عملنا طول الشهور إلي فاتت 
أماني... مش عارفة بقا ي أحمد انا هنام وبكرة يحلها تلف حلال 
احمد بضيق... بس بكرة الامتحان وانتي نص المنهج مش مراجعاة 
أماني... اعمل اي يعني ما انا مش قادرة افهم وكل ما اذاكر انسي انا زقت هنام بقا وإلي يحصل يحصل سلام 
طلعت في البلكونة وخدت نفس عميق وبصت علي النجوم ... يارب  انت إلي عالم بحالي  يارب نجحني يارب 
حسام بسخرية... مهو هينجحك لو ذاكرتي  بس هنقول إي بقا انتي فاشلة ومش نافعة لحاجة 
قربت من الصور الفاصل بنهم وبداءت تبكي . .. انت بتكرهني لي انا عملت ليك إي عشان كل ما تشوفني تسخر مني  حرام عليك بقا ي اخي حرام عليك 
 وفضلت تعيط  
رق قلبة لها  وفط  الصور الفاصل ووقف قصادها 
وبداء يمسح دموعها نظرت له بحزن ... انت لي بتعمل معايا كدا 
حسام وضع جبهتة علي جبتها  بحزن ... عشان
استوب 
# تمنيت أن تكوني لي  و لكن لم يشاء القدر 

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent