رواية حور الفهد الفصل الثامن عشر 18 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية حور الفهد الفصل الثامن عشر 18 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية حور الفهد البارت الثامن عشر

رواية حور الفهد الجزء الثامن عشر

رواية حور الفهد الفصل الثامن عشر 18 بقلم ميسون عبدالمجيد


رواية حور الفهد الحلقة الثامنة عشر

حور بزعيق:ميرااااا زفت
ميرا بغضب طفولي:ميرا واسم ميرا واللي جابو ميرا
حور بزعيق:بنتتت
ميرا ببرود:سوري
حور بغيظ:اسمها اسفة
ميرا ببرود:اوكاي سوري
قصدي اسفة
حور بهدوء مخيف:ميرا
ميرا ببرود:نعم
حور:ادي لعمر التاب بتاعه عشان ميتكسرش
ميرا وهي بتعلب صب وأي:لا لسة مخلصتش
عمر بغيظ:يبت أنتي هبلة ولا عبيطة ولا شكلك كدة التاب دا بتاعي يعني المفرود متبصيش عليه اصلا
ميرا ببرود:لا طبعا مش بتاعك بابي إللي جيبه يبقي بتاعنا كلنا
عمر بغيظ شديد:اقتلها
حور:اقتلها وأنا معاك
ميرا ببرود وتكبر:محدش فيكو يقدر يقربلي
حور فقدة اعصابها:ميرااااااا
فهد جه عليهم:مالكم مالكم صوتكم عالي ليه
حور بغيظ:ابعد البت دي عني هقتلها
فهد:مالك يست ميرا نيلتي ايه تاني
ميرا بأبتسامة:صباح الفل علي اجمل بابي في الكون
فهد حدفلها بوسة في الهوا:قلب بابي من جوا
حور بنرفزة:بقلك هقتلها وانت بتحدفلها بوسة
فهد بضحك:ملها عملت ايه
عمر:واخدة التاب بتاعي ومش راضية تسيبه وعندي محاضرة اون لاين كمان عشر دقايق
ميرا بطلعله لسانها:ومش هدهولك هه 😌😛😛
فهد:ميرا ادي عمر التاب
ميرا ببرود:لا ي بابي
فهد بحدة:ميرا ادي عمر التاب
ميرا بغيظ:ي بابي بس..
فهد بحدة:ميرااا
ميرا نفخت بضيق:هووو امسك الزفت اهو
حور بزعيق:بنتتت
ميرا وهي طالعة اوضتها:سوري
قصدي اسفة
عمر سابهم ومشي
حور بغيظ:البنت دي هتجنني مفيش كلمة بتسمعها ومفيش حاجة بترضيها لازم تعاند في أي حاجة وخلاص
فهد برفعة حاجب:مش عارف طلعة عنيدة كدة وعصبية لمين
حور بأحراج احم دا كان زمان
فهد بضحك:والله
دي ميرا نسخة مصغرة منك
حور:ي سلام طب مهي كرما نسخة مصغرة منك
فهد بحب:ياستي ربنا يخليهم صحيح كوكي ومارو فين
حور:كرما في الكلية عشان انت عارف مناقشة الدكتورا بتاعتها خلاص ومروان في التمرين
فهد:اهاا تمام
بعد وقت
كان الكل متجمع علي السفرة
ميرا:هات الشوكة دي
عمر:ليه طب منتي معاكي شوكة
ميرا بعند:لا أنا عيزة إللي قدامك دي مش عجباني
عمر بغيظ:ي ماما أنتي بتجري شكل وخلاص هو أنا مدايقك في حاجة قولي قولي
ميرا بعند:هو مزاجي كدة هات الشوكة دي عشان مقملكش
الكل باصصلها بذهول
عمر بصدمة:تقوميلي يبنتي أنتي عرفة بتقفي جنبي مش بتحصلي ركبتي
ميرا بغرور: أنا صغنونة وحلوة زي الشوكلاته إللي ايس كريم كونو
حور بغيظ وغل:لا وربنا كدة كتير هتجبلي شلل اااه قلبي
كرما:خلاص بقي اتفضلي ي ميرا هانم شوكتي أنا بس بقي عشان ماما متتعبش
ميرا ببرطمة:اهو ابلة نظيرة حضرتنا
كرما بغيظ:عرفة ي ميرا لو قومت هجيبك من شعرك
ميرا طلعت لها لسانها بغيظ ووجهت كلامها لعمر
وانت بقلك هات الشوكة عيزا اكل
عمر قام وقف قدمها:هو انتي فكرة نفسك مين ها
ميرا ببرود:ششش لفيني الشوكة عيزا اكل
عمر بصلها بغيظ
حور:اقتلها يبني أنا اهو بقلك اقتلها
عمر بدون مقدمات مسك ميرا من ضرها وشالها زي الامبوبة وحاطت وشها في الارض
عمر وهو بيخرج: تعاليلي بقي أنا هعلمك الادب عشان أنتي اخر العنقود ديما بينسو يربوه وأنا بقي هربيكي
عمر خرج بيها الجنينة والكل بيضحك عليهم
فهد بضحك:جننتهم
حور:لا وانت الصادق دي تجنن بلد بحالها
فهد لكراما: وانتي ي كوكو اخبار جامعتك ايه
كرما: اهو اخيرا الحمدلله خلصنا البروجكت
حور:مناقشة الدكتورا امتي
كرما: كمان اسبوعين بأذن الله
فهد بأبتسامة:بخير ي حبيبي
كرما:اممم اوعي يكون مليش مكان في الشركة
فهد بأبتسامة:ي قمر دنا اجبلك شركة واتنين لوحدك
كرما حدفتله بوسه في الهوا
مروان بضيق:طب يلا ي ماما نسيبهم عشان يخدو راحتهم تحبو نجيب شجرة واتنين لمون
فهد بضحك:بس ي سوسة انت
كرما:تعشق انك تولع الدنيا
مروان بغرور:ربنا يقدرني علي فعل الخير
فهد:وانت ي استاذ ايه اخبار مذاكرتك ودروسك
مروان وهو بيقوم:كله تمام وميت فل
عن اذنكم بقي عشان اللحق يارا في الجيم
فهد بصدمة:يارا وجيم اقف ي ولد هنا انت رايح فين
مروان بضحك:في ايه ي بابا أنا بلعب ببجي مع يارا اون لاين وسايبها لوحدها
وسابهم وطلع
عمر وهو داخل: أنا طول عمري اقول الواد دا مش تبعنا
فهد بأستغراب:فين ميرا
عمر بأرتياح:غرقتها في البسين
كلهم بصدمة: اييييه
ميرا من ورا رجل عمر:هاااي أنا هنا مش هسيبكم ابدا
كلهم ضحكو
حور بضحك:طب تعالي ي زفته عشان ناكل اقعدو
قعدو كلهم
حور بتوزع:خدي ي ميرا
يلا ناكل
ميرا:لا مش عايزة دي
حور:امال
ميرا: إللي قدام عمر
عمر بصلها وقرب يطق:تاخدي روحي ي حبيبتي والله لو دا هيريحك اتفضليها
فهد:ميرا بلاش عند ويلا كلي
ميرا:لا مش هاكل غير بتاعت عمر عجباني
عمر حطها قدمها:اتفضلي ي حور اطفحي أما نشوف اخرتها معاكي
حور ابتسمت بغرور
واكلو كلهم
______________________بعد مرور اسبوعين
كل واحد في اوضته بيلبس عشان منافشة كرما
حور بتعب من ميرا:بس ي وفته اهو خلصتي
ميرا بضيق طفولي:علي فكرة ليا اسم اسمي ميرا مش كل شوية زفته زفته
حور بغضب:امشي ي زفته من قدامي عشان مدكيش قلم عدل لسانك دا
فهد بضحك:تعالي ي ميرا احطلك برفيوم
ميرا وهي بتجري علي برا:لا هحط من عند عمر
وخرجت
حور بضحك:اموت واعرف إللي بنها وبين عمر
فهد بيقرب منها:اسكتي بس سيبك من العيال دول
المهم
حور بخجل:اهاا
فهد بأبتسامة:وحشتيني وقرب منها
حور بخجل:بس بقي عيب كدة احنا كبرنا خلاص
فهد وهو بيحضنها:كبرنا مين بس دنتي قمر
نسبهم يحبو في بعض
عند عمر واقف قدام المرايا بيظبط لياقة قميصه
ميرا بأمر:يلا حطلي برفيوم بس يكون نوع حلو وغالي
عمر بص لانعكاس صورتها في المرايا:هشش ي عسل هنرش ميا
ميرا:يلا حطلي
عمر:ي حبيبتي دا برفيوم رجالي وأنتي نتهيألي بنت
ميرا ببرود:ملكش دعوة حطلي بدل ما اقول لبابا
عمر برفعة حاجب:هتقوليله ايه
ميرا ببرود:هقله انك كنت بتكلم شمس
عمر بغيظ:يابنتي أنتي هبلة ولا عبيطة ولا ايه بظبط شمس دي زميلتي وكنت باخد منها المحاضرة
ميرا:ايوا قدمنا بتاخد منها المحاضرة ي عالم من ورانا بتاخد منها ايه
عمر بيسمعها بصدمة:ميرا شيفة الشباك دا
ميرا:اهاا
عمر:هرميكي منه لو ممشتيش دلوقت
ميرا ببرود:متقدرش
عمر مثل الغضب وقرب منها
ميرا بتجري:عااااااا ي باااابااااا
وطلعت تجري وعمر عمال يضحك
بعد وقت كان الكل قاعد في مكان المحدد وبيسمعو كرما بأنتباه وكانت ممتازة جدا ولائقة
بعد فترة كانت كرما حصلت علي شهادة الدكتورا
كرما في المايك:احم تسمحولي اقول كلمة
الدكتور:اتفضلي
كرما بصت لعيلتها وقالت في المايك:عيزا اوجه رسالة شكر لاجمل عيلة في الدنيا بجد هما بس الفضل يجرعلهم بعض ربنا أنا ابويا راجل اعمال كبير ومعروف بأسم فهد العمري وأنا كمان كنت ممكن اشتهر بأسم كرما العمري بس لا أنا مليش دعوة بالاسم دا لان الاسم دا ملوش علاقة بيا إللي ليه علاقة بيا هو فهد طارق العمري إللي لما بروح أي مكان بفتخر بأسم ومش بقول غير كرما فهد لان هو الوحيد إللي تعب فيا واكيد مش هذكر لان لو قعدة من هنا لاخر حياتي مش هخلص
فهد بصلها بحب
اكملت كرما: أما الحب كله بقي فا هي حور سالم نصر امي واعظم ام الدنيا أنا مش هقول علي تعبك معايا طول ٢٥ سنة دول لان عمري ما هقدى اوفيكي حقك بس كفاية انك حملتي فيا واستحملتي وجع وولادة وحجات صعبة اكتر بجد بحبك اوي
حور بصلها بحب شديد وبعتتلها بوسه في الهوا لان حور بتعشق كرما لانها طلعة نسخة مصغرة من فهد في جديته وتفهمه وذكائه وعقله الكبير وحنيته بتموت فيها
اكملت كرما:اما عمر فا دا حبيبي وقلبي كله صحيح اكبر منك بأربع سنين بس ديما بحس انك اكبر مني وسندي في الحياة بعد ربنا وبابا وأي حاجة مع بعض فيها ربنا يخليك ليا ي حبيبي
عمر بصلها وحرق شفايفه بكلمت بحبك
اكملت كرما: أما مارو بقي فا دا دماغ لوحده وديما بعيد عننا بس طبعا إحنا ملناش غير بعض وانا وهو اصحاب أوي واستحاله تحصل معاه حاجة وميقليش عليها بحبك ي موري
مروان بصلها وابتسم بحب
اكملت كرما: أما بقي اخر حاجة ودي اغلي طبعا فا هي ميرا اخر العنقود وفكهة البيت كله اليوم إللي مش بتبقي قعدة معانا البيت بيبقي كئيب وممل هي اساس البيت علي قد جننها وعنادها بس كلنا بنعشقها ليه لانها نسخة من ماما زمان
ميرا بصوت عالي:بحببببك ي كوووكووو
كرما:وبس كدة دي نبذة صغيرة أوي عن عيلتي الجميلة إللي بموت فيها ومن غيرها مقدرش اعيش بحبكم اوي
كلهم وقفو وسقفولها كتير
وفهد وحور وقفين جنب بعض فرحانين جدا وفخورين ببنتهم
خلصو وخرجو كلهم برا القاعة
ميرا:بمناسبة اليوم الجميل دا لازم نحتفل
مروان:صح ي كوكو ولا إيه ي بابا
فهد:ومين قال بقي إننا مش هنحتفل دنا محضرلكم مفجأة ومحضر لكوكو مفجأة قمر زيها
كرما بحب:ربنا يخليك ليا ي حبيبي
عمر:طب يلا طب
فهد وحور وميرا ركبو عربية
وعمر وكرما ومروان عربيه واتحركو
وصلو كافيه ونزلو كلهم
قعدو علي تربيزة عادية
ميرا بضيق:وهو فين الاحتفال دا أن شاء الله
فهد بضحك:اهدي ي زفته هانم ناخد نفسنا الاول
كلهم ضحكو
بعد شوية صغيرين
جه اتنين ويتر مسكين ترتاية تلات ادوار وعليها شموع وحجات
الترتاية مكتوب عليها كرملتي ومحطوط عليها شهادة معمولة تتاكل وكمان كاب التخرج
كرما بفرحة:الله كل دا ربنا يخليك ليا ي اجمل بابا في الدنيا
فهد حضنها
بعدها وقفو فهد جنب حور في نص التربيزة وجنب فهد واقف ميرا وكرما وجنب حور وقف عمر ومروان
قعدو يحتفلو ويغنو شوية
فهد لحور:بحبك ♥️
حور لفهد:بحبك

تمت.

google-playkhamsatmostaqltradent