رواية الضائعة الفصل الخامس عشر 15 بقلم بسمة سلام

 رواية الضائعة الفصل الخامس عشر 15 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة البارت الخامس عشر

رواية الضائعة الجزء الخامس عشر

رواية الضائعة الفصل الخامس عشر 15 بقلم بسمة سلام


رواية الضائعة الحلقة الخامسة عشر

#الضائعه: 15 (بدانا ف الجد)  بارت طويل 
خرجنا وركبنا العربيه.. 
نغم:  هيا جدتي  بتقول اي 
حاتم:  عايزني اقولك اني بحبك بس انا مكثوف 
نغم: انت بتكدب يا حاتم
حاتم:  بقولك اي خلينا ف المهم اياك  تتكلمي مع الواد دا  
نغم:  اطلع علي شهاب وبطل ..
حاتم:  دانتي رخمه
نغم:  عارفه ملكش دعوة  .... 
روحنا لبيت لشهاب عشان نصحي..  
شهاب:  صحيت خلاص بطلي زن 
نغم:  يلا انجز 
حاتم:  مستعجله علي اي برحتنااا 
نغم:  ششش انت رخم
حاتم:  عارف ملكيش دعوة
نغم:  اي دا انت بتردهالي... 
حاتم:  اهاا 
نغم:  طب هات المفاتيح عشان نسيت تيلفوني تحت
حاتم: هنزال اجبهولك 
نغم:  وهتسبني لوحدي هنا 
حاتم:  لا والهي 
نغم:  خلاص بقا هات المفاتيح عشان خطري 
حاتم:  خطرك غالي يا غالي 
نغم بتلعب برموشهاا:  بس يا محي بتكثف يلا اوعي تفتح الباب لحد فاهم عشا عيب ههه... 
نزلت سلمتين من السلم ورجعت تاني خبط براحه علي الباب واول مفتحت الباب مسكت فمها وقفلت الباب 
كانت حطه عنيها ف الارض ومش عايز ترفعها بس مقدرتش اعمل حجة غير اني احضنهااا..  
هاله مسكت ف هدومي جااامد و وقعدت تعيط.. 
نغم: شش اهدي 
هاله:  صدقيني  مكنتش اقصد حجة وحشه ليكي انا بس كنت عايزه يشوفني انا بحبه انا اسفهااا
نغم:: اهدي اهدي 
هاله: هيا لعبت علي وجعي وخلتني اعمل كدا صدقيني والهي انا بحبك ومش عايزلك حجة وحشه سمحيني 
نغم: انا ف حضنك يعني اكيد مسمحاكي وبعدين متنسيش احنا اخوات بقالنا 13 سنه يعني حجة كبيره...
هاله:  وانا طلعت واطيه وخونتك
نغم: لا خلاص الا فات مات 
شهاب: اي يا عم هياا فين 
حاتم: مش عارف كل دا يتجيب حجة من العربيه 
شهاب بسخريه:  تكونش راحت لاسر 
حاتم: نقصه ظرفتك هيا يعني  
شهاب: انا عارف هيا فين 
#بقلم_بسمه_سلام
حاتم: تفتكر 
شهاب: اكيد 
حاتم: ممكن تعمل فيها حجة 
حاتم وشهاب جريو وبداو يخبطو جامد وقفت هاله مفزوعه وخاايفه وبتعيط جااامد.....
فتحت الباب  ...
حاتم: انتي كويسه
شهاب: عايزه اي منها يا هاله
هاله: انا معمل...
نغم: ف اي حد قلكم اني عند السفاحه انا روحت لاختي شويه مالكم 
شهاب: انتي 
نغم: اها يا شهاب انا سمحتها ونت كمان هتسمحهاااا...
شهاب: لا 
نغم: يبقا مش هعرفك تاني ودا وعد وانت عارف ان الوعد عندي ميتكسرش لو حصل اي...
شهاب: بس 
نغم: ادخلي اللبسي يا هاله عشان خارجين هنروح لحبيبه 
هاله: انتي لقتيهم 
نغم: اهااا
هاله: ولقيتي اسر 
نظر حاتم ليهااا... هو انتي كنتي بتحكي عنو كمان 
هاله: ااااا
نغم: اول معرفتها كنت بحكلها وجت سيرته وبعدين انتو الاتنين تحت عشان البنت تلبس ولا هتوقفو حكم ولا اي نظمكم...
شهاب: وهيا تيجي لي 
نغم: عشان عايزها تيجي عادي يعني
شهاب: تمم يا نغم انا مستني ف العربيه..
نغم: البسي وانزالي انا وهما تحت 
هاله: حااضر
ركبنا وقبلنا مصطفي واسر ف مكان 
اسر:  اتاخرتي  
هاله: هو دا 
اسر ابتسم:  اها هو دا انا اسر..
نغم: اها يا هاله هو دا الا من غيرو كنت هعيش حياه عديه جداااا ومكنش هيحصلي حجة ولا كنت اتمرمط ولا اي حجة 
اختفت ابتسامته ونظر لها بحده.. تمم اركبو حبيبه مستنايا ف حديقه جمب السكن الجامعي 
واحنا ماشين: لزم تتسحبي من لسانك وهو دا
هاله: معليش بقا بس الواد قمر يا بت 
نغم:وطي صوتك لحاتم يفتكرني هروح ابوسه 
هاله: امم 😊😊
وصلنا الحديقه وحضن مصطفي واسر حبيبه..
وقفت قدمهاا...ازيك 
حبيبه: ماما قلتلي ان في مفاجاءه بس اي هيا بقا..
مصطفي: دي المفاجاه
حبيبه: اهلا ازيكم مين حضرتكم  
مصطفي: اقدملك القمر دي ام عيون خضرا وشعر اصفر ومززز هناك دي..
اسر: انجز 
حاتم: في حجة تاني عايز توصفها بيهااا 
مصطفي: خلاص يا شباب ف اي 
حبيبه:  ايو قمور الله واكبر  مين بقااا 
مصطفي: نغم
حبيبه نظرت للكل ونظرت ليا من تحت لفوق..
نغم مين
مصطفي: ايو هيا الا ف دماغك..
flash back....
انتي اسمك حلو اوي 
.ونتي كمان
انا عندي عرايس كتير اوي 
  . في البيت كان عندي 
متزعليش انا هلعبك بالعريس بتاعتي 
.شكرا يا حبيبه
العفو يا نغم بابا وماما قالو اننا اخوات 
صح.
 back
حبيبه بدموع: انتي..
نغم: اهاا
حبيبه: انا مش مصدقه 
نغم: كبرتي وبقيتي قمر يا حبيبه 
حبيبه: ونني كمان بس مش قادره اصدق اننا رجعنا تاني 
نغم: كنت اكتر حد وحشني 
حبيبه: امال مشيتي لي ماما يومها فضلت تصرخ وتعيط وانا ومصطفى دخلنا اوضه وعيطنا واسر كان ف البلكونه وبيعي..
اسر: مخلاص بقا ف اي خلصنا..
حبيبه: انا مبسوطه اني شوفتك اوي 
نغم: ونتي كمان .. دول اصحابي واخواتي 
اقترب حاتم لاذنيه.. مش كلهم اخواتك فرقي يا حوله 
اسر: طيب انا هتمشا شويه 
مصطفي: خدني معاك
نغم: هاله وحبيبه تعالو نقعد لوحدنا 
حاتم مسك ايدي وانا مشيا..لو سبتيني ف الحديقه  دي هروح اتعرف علي بنات..
نغم: في شله هناك اهي ارجع القيك مكلم نصهم باي 
شهاب: كل الاعداء خانوك يا ريتشر
حاتم: علي اساس انك مش معايا 
شهاب: بقولك اي 
حاتم:: امم 
شهاب: متيجي نظبط الشله الا هناك دول فعلا.. 
حاتم قعد علي الارض.:  اقعد واتهمد هاا 
حبيبه: احكولي بقا #بقلم_بسمه_سلام  
هاله: احكي اي 
حبيبه: المزز الا معاكم يخصو مين فيكم 
نغم::اتنيلي  واحكيلي انتي عامله اي 
حبيبه : كنت مستنياكي عشان احكيلك فعلا علي كل حجة..
قعدت نغم علي الارض انا موجوده يا اختششي يلا احكي..
حبيبه: بدات نتكلم ونحكي كل حجة ف حياتنا حصلت  
  ويهزارووو 
وبعد ساعه من الرغي بقينا احنا التلاته اصحاب جدا جت مكالمه لحبيبه.. طيب هقوم ارد وارجعلوكم 
نغم: هنتمشا شويه طيب لحد مترجعي 
حبيبه: تمم بس الكلام المهم وانا موجوده هاا 
نغم::كنا بنتمشا ووقفنا فجاه ومسكت هاله ايدي
..هاله: اانا اسفه وشكرا..  اسفه اني ظلمتك وشكرا لانك ساعديني وسمحتيني  ...  
نغم: الموضوع دا خلاص خلص وهنقفله ومش هيتفتح تاني.. 
هاله: هروخ اشرب
نغم: روحي يا اختي انتي كمان..
كنت وقفه وبتفرج علي الحديثه وجمالها  وحسيت بهمس من ضهري.. 
اسر: حلوة السلوبتا فيكي 
نغن: شكرا 
اسر:هو انتي لسه زعلانه من الا حصل زمان 
نغم: كنا  عيال صغيرة والموضوع    خلاص خلص ومش عايزه افتكرووو 
اسر: عشان كدا من شويه طلعتي كل السواد الا ف قلبك 
نظرت له بغضب...
نغم: سواد هو انت تعرف حجة عن السواد انت قلبك دا اسود جاااهز يا اسر انت كرهت طفله ملهاش اي سبب معملتش اي حجة اصلا انت دمرت مستقبلي..
اسر: لي انا عملت اي يعني 
نغم: اقولك انا عملت اي 
1- اتعرض لاخطف
2-اتبعت لناس بيشترو الاطفال لتجاره الاعضاء البشريه
3-عشت مع ست كانت بتعذبني كل دقيقه كانت دي هويتها تعذبني 
3-عشت مع بنت وولدين من غير ميحضلي حجة عشان هما كانو رجاله 
4- دفنت صحبي بذل 
5-قالو عمي بنت شوارع
6-ام الولد الا اتقدملي قالت عليه منفعش اكون زوجه ولفقتلي مصااايب عشان يبعد عني 
تحب تسمع الايام بالتفاصيل ولا لا....
اعتقد كدا كفااايا صح لاني كدا كده لو كنت لسه عايشه عندكم مكنش حصلي كل دا..
اسر: نغم انا
نغم: سلام يا اسر 
اقف خلف حاتم 
نغم: ا..
حاتم: بجد انا جاي دي مصييه  
نغم: وقفت ومكنتش فهمه بيتكلم علي اي 
حاتم: انا جااي حالا لو  عرفت نغم هتكون مصيبه
 فهمت انه مش عايزني اعرف حجة ف موضوع  
لوعرفت   هخصر  كل حجة.. لالا مش هجيبها معايا انا هحاول اسيبها هنا واجي انا بسرعه..
اغلق الخط ونظر خلفه غيرت ملامح وجه للضحك..
نغم بخبث: بتعمل اي 
حاتم بتردد: كنتي هنا من بدري 
فهفهمت انو مش عايزني اعرف 
نغم: ااا لسه حالا ف حجة 
خاتنة اها مريضه لزم اروحلها حالا المستشفى
نغم. اهاا تمم اجي معاك 
وبصرخ:  لا 
نغم:  خلاص تمم متتاخرش 
حاتم:  حاضر  بس ملكيش دعوة بالواد ماشي 
نغم:  حااضر. 
ركب عربيته ومشي.. 
نغم: اسر ممكن طلب
اسر:خير
نغم:  وصلني ورا ء حاتم عشان نسيت معاه التيلفون 
اسر:: طيب يلا بسرعه 
وصلنا الفيلا.. بس هو كان قال المستشفي.. 
دخلت الفيلا وانصدمت.. 
وفلاحظات كانت الدموع بتنزال لا ارداده لها... 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية الضائعة
google-playkhamsatmostaqltradent