رواية بحر العطر الفصل الثالث عشر 13 بقلم فاطمة خميس هارون

 رواية بحر العطر الفصل الثالث عشر 13 بقلم فاطمة خميس هارون

رواية بحر العطر البارت الثالث عشر

رواية بحر العطر الجزء الثالث عشر

رواية بحر العطر الفصل الثالث عشر 13 بقلم فاطمة خميس هارون


رواية بحر العطر الحلقة الثالثة عشر

محمد :مفيش مره تيجي غير بمصيبه 
نظر للمار التي بدأت تعي ما حولها 
لمار :اي ده انا فين 
نظرت للعسكري أمامها :انت مين 
محمد :لا ابدا ده عمو الضابط هيوديكي لماما 
حسبي الله فيكي يا بعيده 
لمار :في أي يا محمد انا مش فاهمه حاجه 
محمد :في أن جنابك لبستيني تهمه خطف ولسه ما خفي كان اعظم 
لمار:انا 
محمد : لا امي 
لمار :خطفت امك 
محمد :بتتت اقعدي ساكته بدل وربي اقتلك واخلص 
ما تقول حاجه يا عم انت 
العسكري :العبوا مع بعض بجي ههه 
محمد بسخريه :هههه 
لمار بهمس :محمد هو سنانه عامله كده ليه
محمد :يااااارب عدي اليوم الي مش فايت ده 
.....
بحر :ابن ال*****ازاي يعمل كده 
عطر بحده :احترم نفسك ازاي تقول كده 
محمد اكيد ااا
تقدم منها وفي ثانيه كان يقبض علي شعرها 
بحر بحده :انتي تخرسي خالص ما كله من وراكي 
انتي فكراها ملهاش أهل زيك 
ده انا هخليه يتعفن في السجن مش هيشوف النور تاني 
دفعته عطر عنها بكل قوتها 
عطر :محمد احسن منك وانضف مليون مره 
علي الاقل مش بيستقوي علي واحده ملهاش أهل زيي 
جهزت سريعا وحملت حقيبتها وهي تهرول للخارج 
بحر وهو يلحق بها :استني عندك 
لم تجيب عليه وخرجت مسرعه 
مرفت :في أي يا ولاد 
بحر :لما ارجع هفهمك يا امي 
أوقفت سياره الاجره وكادت أن تصعد لولا صوت بحر 
بحر :استني عندك انتي رايحه فين 
عطر :رايحه اشوف محمد 
بحر :هو انتي فاكره انك رايحه الملاهي ده قسم يا ماما 
عطر :بقولك اي انا مش فاضيلك  ابعد كده 
بحر :طب تعالي هوصلك 
عطر :وتركب مع واحده ملهاش أهل ميصحش 
بحر:لا انا اقبل عادي يلا اركبي 
عطر :حيث كده انا مقبلش اركب مع واحد استغلالي وواطي زيك هاا
اغلق بحر باب السياره بعنف وأشار للسائق ليذهب 
بحر وهو يقترب من عطر :قولتيلي انا اي بقي 
عطر :ااااا 
اي ده لو سمحت ملكش دعوه بيا 
انا هركب لوحدي وانت لوحدك وو
بحر :قسما بالله يا عطر لو مركبتيش من سكات لهركبك بالعافيه
عطر :بس مترجعش تقول نينيتيني 
انت الي بتلزق اهو 
بحر :عطرررررر 
في اقل من الثانيه كانت تصعد للسياره تنظر للخارج وتتجنب اي مشاحنه معه 
فمن الظاهر أنه اكتفي وهي لا تود المخاطره 
بحر :مين بلغك 
عطر :الجيران قالوا إن البوليس جه واخدهم 
مش عارفه ليه 
بحر :انا بقي عرفت اخوكي المصون كان خاطف لمار 
عطر :ومحمد هيخطفها ليه 
بحر :وان اعرف منين بس انا مكنتش مستريحله من الاول ال*****
عطر :بحر لو سمحت احترم نفسك 
بحر :وحياة امي لو طلع الي سمعته صح لاخليكي تلبسي اسود عليه 
عشان يتجرأ ويبص ليها حتي 
عطر :ده من ربنا عشان كما تدين تدان 
أوقف بحر السياره امام مركز الشرطه 
بحر :اتكلمي براحتك والحساب في الاخر 
عشان تجيبي اخرك 
بحر وهو يحمل هاتفه :خليكي هنا بقي عشان ااا 
نظر لمكان عطر الخالي ثم وزع نظره للخارج ليجدها تتوجه لداخل القسم 
بحر :عطرررر 
انتي فاكره نفسك رايحه فين 
عطر :داخله 
بحر :لا والله داخله مسجد حضرتك 
ده قسم يعني في متهمين ومسجلين خطر 
عطر :يعني هيكون انيل منك 
بحر :بتقولي اي 
عطر :متقلقش عليا اتفضل بقي 
بحر :ادخلي يا رب يقبضوا عليكي انتي كمان واخلص 
نظرت حولها بتعجب وخوف 
اشكال مريبه تبث الرعب في قلبها دون ادني مجهود 
وبلا وعي منها تشبثت بيد بحر عندما اقترب منهم بعض المجرمين برفقه العسكري
ابتسم بحر :اي يا ام قلب حديد 
فين الشجاعه 
عطر :هااا  لا ما انا اااا انت.  يعني اا
محمد فين 
بحر :بلاش بقي تكذبي تاني يا جبانه 
عطر :انا مش كذابه بس اول مره اشوف المناظر دي 
هما اتعوروا كده امته ده احنا لسه الصبح 
....:لا يااااعسل ما احنا هنا من امبارح 
عطر :اعاااا 
....:اسم الله عليكي يا سكر
بحر :اااي يا عم الحلويات دي كلها 
اهدي شويه كده هااا اهدي 
....:الصراحه 
نظر لعطر ثم غمز لبحر :هي الحلويات كلها 
جذب بحر عطر للخلف ثم اقترب منه 
لااااا ده انت دماغك سايحه صحيح 
....:اهه هي كده سايحه ورايحه 
بحر وهو يلكمه:ده انا هريحك خالص 
كامل :في أي هنا 
بس منك ليه 
التفت له بحر 
....:بااااشا الحقني يا باشا ضربني وكان هيموتني 
كامل :بحر 
بحر :كموله 
كامل بهمس :لااا  كموله منتفعش هنا خالص 
تعالي نقعد في المكتب ده انت وحشني يا راجل 
جذب بحر عطر من يدها وسار بها خلف صديقه 
....:طب وعيني يا باشا 
باشا
طب انا بقبل العوض عادي 
....
ورد :اتفضل الحسابات الي حضرتك طلبتها 
فضل :فين وائل 
ورد :هو تعبان فاحنا بنعمل الشغل بداله 
فضل :وهو طلب منك انتي تعملي الشغل بداله ليه 
ورد :مطلبش احنا الي عملنا كده لانه تعبان 
فضل :وانتي عرفتي منين أنه تعبان
وليه تعرضي عليه ده 
ورد :اي انتي انتي ماقولتلك احناااا جمع كل المحاسبين
للاسف محدش كان فاضي غيري عشان كده انا الي جبت الورق ده 
فضل :للاسف 
كنتي عاوزة تقعدي هناك يعني 
امممم طب الورق ده مش متراجع كويس 
راجعيه 
ورد :بس انا لسه مراجعه الورق كله ومفيش غلطه وحضرتك مش بصيت حتي 
فضل :وانا بقولك مش متراجع اتفضلي راجعي من غير كلام 
ورد وهي تحمل الورق :حاضر 
فضل :علي فين 
ورد :هروح اراجعه تاني 
فضل:لا مفيش نزول 
ورد :افندم؟؟
فضل :اقعدي هنا وراجعيه براحتك 
وعلي مهلك 
ورد :ازاي يعني 
فضل :زي الناس 
يلا اتفضلي
قال جملته الاخيره بحده لتمتثل لطلبه بغضب
وظل يتابعها وهي تقلب الورق بغضب وتتمتم بكلام مؤكد أنه سباب له 
ابتسم وانغمس هو الآخر بعمله 
.....
محمد :يا باشا وربي كل ده ما حصل مش عارف انت مصمم تلبسني تهمه ليه 
...:وانا هلبسك ليه يا ****كنت امك يلااا 
محمد : انت بتتكلم كده ليه
انا مش متهم وحتي لو ملكش انك تكلمني كده 
...:انت هتعلمني اتكلم ازاي كمان 
محمد :المفروض انك متعلم بس الظاهر عكس كده 
....:انا هوريك دلوقتي الكلام ااا 
كامل :اي الدوشه دي يابني 
...:باشا 
قضيه خطف و محاوله اغتصاب 
بحر وهو ينقض علي محمد :يا*****عملت فيها أي 
عطر :استني بس يا بحر نفهم 
بحر :هو ده الي بتدافعي عنه
نفهم اي انتي مسمعتيش قال أي 
محمد : اسمع بس يا بحر انت فاهم غلط
كامل :اهدي يا بحر  
عطر وهي تتعلق بذراعه :سيبه بقي يا اخي وافهم 
دفعها بحر ليمسك بها كامل قبل أن تقع 
نظر لها بحر بغضب وافلت محمد وتوجه لكامل (بلاها سوسو خد ناديه😂)
جذب عطر من يده 
بحر وهو يدفع كامل :اقعد يا عم انت كمان 
وانت يا سيدي اتفضل اتنيل فهمنا 
وانتي اتنيلي اقعدي هنااااك 
وانت روح هات لمار 
الكل نفذ ما قال حتي العسكري 
...
شاردا هو كعادته المكتسبه منذ أن رأها فهي لم تكن من شيمه أن يطيل النظر للصنف الاخر 
ولكن هي تصنف وحدها يرها منفرده عن العالم 
لا يمل من مراقبه تعابير وجهها المنزعج
أمسكت قلمها لتعدل بالملف الذي بيدها
فضل بصوت هامس 
ياليتني قلمك 
واكون بين يديك 
ما اقساه قلبك 
لا يحنو علي 
عيني تطيل النظر اليك 
فيشتكي قلبي 
ويقول لعيني 
هىلا اكتفيت فهي ملكي
 ولكن عندما يأذن رب البيت 
ورد :بتقول حاجه حضرتك 
فضل : احم لا كملي كملي 
حركت رأسها ورجعت لعملها ولكن قاطعها صوت هاتفها 
ورد :بتقولي اي يا لمار وأمته ده حصل وازاي 
لمار :مش وقته انا بتصل علي عطر بس مش بترد 
تعالي بسرعه 
ورد :حاضر حاضر 
سلام
فضل :في أي 
ورد :محمد ولمار في قسم ****لازم اروحلهم 
فضل :استني هاجي معاكي 
خرجت ورد مسرعه يتبعها فضل 
....:هو في أي 
كانت كل ده جوه ودلوقتي طالعه بتحري وهو وراها 
لازم اعرف ايه الحكايه 
...
بحر :الكلام ده حصل يا لمار 
لمار :أيوة يا بحر انا فعلا الي روحتله لما جاتلي مسج منه 
بحر :طب اي العمل يا كامل 
كامل :هشوف القضيه ينفع تتقفل ولا لا وبعد كده نشوف موضوع التليفون والبلاغة الكاذب ده 
....:مينفعش يا باشا لأن القضيه اتسجلت 
وفي شهود 
كامل :مين الشهود 
....:الولا صابر يا باشا 
محمد :يا ابن ال**** "صبرك عليا لما اطلعلك 
لمار :لا ده صابر هو الي اااا 
محمد :استني بس يا لمار دلوقتي 
نظر بحر له بشك 
اكمل محمد :يا باشا انا وصابر متعاركين اكيد ده بلاغ كيدي 
كامل :هجيبه و احقق معاه بس القضيه مش هينفع تتقفل 
بحر :طب ينفع يروحوا معانا 
كامل :لو نفت لمار الاتهام الاتنين هيباتوا في الحجز 
بس لو القضيه ماشيه زي ما هي تمام 
بحر :يعني لمار هتبات في ااا 
محمد :خلاص يا باشا خلي القضيه زي ما هي 
لمار :بس انا 
محمد :خلاص يا لمار اسمعي الكلام وروحي 
كامل :خده يا عسكري 
عطر وهي تحتضن محمد :متخافش يا محمد 
انا مش هسيبك يا حبيبي 
قبض بحر يده بغضب 
رحل محمد ولكنه قابل ورد وفضل في طريقه 
ورد :محممممد انت كويس 
محمد :اه يا ورد متخافيش 
باتي مع عطر هاا متروحيش لوحدك 
ورد :حاضر يا حبيبي 
دخل فضل وورد للداخل 
ورد :عطر 
ركضت عطر لها تضمها وتهون عليها 
ووقف فضل بجانب بحر 
كامل :بحر هي دي اختك صح 
بحر :زي اختي 
كامل :بسم الله ماشاء الله
باين عليها ملتزمه من لبسها 
نظر بحر لفضل بصدمه ثم اعادوا النظر 
ل لمار 
بحر :هي مين دي لمؤخذه
ضيق عينه وهمس من بين أسنانه بضيق تقصد عطر 
كامل :الله اسمها حلو كمان 
عطر 
حاجه عظمه كده 
بحر :وربي انا الي هكسرلك عظمك عظميه عظمايه 
كامل :ليه بس يا بحر انا ناوي خير والله 
هدخل البيت من بابه ده انت صاحبي يا جدع 
بحر:ولاااااا ركز كده معايا البت الي لابسه اسود دي الي قاصدك عليها 
كامل :لااا مش دي التانيه 
هي حلوه ووو 
بحر وهو يربت علي كتفه بعنف :بسس يا بابا 
فضل :احم استاذ كامل مين التانيه الي تقصدها حضرتك 
كامل :الي لابسه خمار 
فضل :نععععمم يا اخويا يعني دون بنات الدنيا ملقتش غير دي 
قرب وجهه منه وهو يشير له بيده 
انسسسسي ها انسي دي لا 
بحر :تقصد ورد
كامل :الاه هي اي حكايه العطور انهارده ههه 
فضل ببرود:هه 
كامل :بس اسم جميل فعلا واحلي كمان 
ورد وهي ورده فعلا 
فضل :عيب يا اخ اتق الله
كامل :في اي بس بقول هتجوزها 
فضل :عيييب بقولك اتتتتق الللله 
كامل :سبحان الله ورد ولابسه لون السما 
نظر فضل لورد التي ترتدي كحلي 
فضل :اي ده انتي أعني ولا اي 
كامل وهو ينظر لها ه انا فتحت دلوقتي 
فضل بهمس :ده شكله عبيط 
نظر بحر في اتجاه عين كامل 
بحر :مين دي 
فضل :انتي مين 
كامل :اي ده هي مش معاكوا 
فاطمه :السلام عليكم ورحمه الله وبركااااتوووووا (بصوت عادل شكل 😂
ملحوظه دي مش فاطمه انا دي فاطمه صاحبتشي 😉😂منورة يا بطبط)
بحر :انتي بتعملي اي هنا 
فاطمه :انا لقيتكوا متلغبطين قولت ادخل اساعد 
بحر :نعممم 
فاطمه :بلاش امشي 
حاضر 
سلام عليكوا بقي 
بحر:خدي يا بت انتي هنا انتي اي الي دخلك ولا تبع اي 
فاطمه :انا الصحفيه المشهورة قوي فاطمه 
كامل لفضل :الحمد لله خوفت تكون نحله ههه 
فضل :بص متهزرش تاني 
بحر :مشهورة ؟غريب مسمعتش اسمك قبل كده 
فاطمه :معلش لما تتشهر اكتر هتسمع عني 
بحر :اي 
فاطمه :المهم هنعمل اي دلوقتي الولا هيروح مننا والبت هتتسجن 
كامل :صح القضيه كده هتاخد وضعها الطبيعي 
بحر :انا هتصرف هكلم معارفي ونلم الدنيا 
فاطمه :ده كان ممكن بس قبل ده 
بحر :اي ده
 فاطمه :كل الاخبار منزله صوره لمار وهي احم يعني ااا احم حاضنه محمد 
كامل لفضل :خجوله كمان 
فضل :بجد ؟الف مبروك استني نشوف المصيبه 
بحر:اي حضناه ازاي وريني 
ده يوم اااا 
نظر لعطر بلوم 
عطر :اي في أي 
بحر :تعالي بصي 
نظرت عطر وفهمت انه يوم زفافهم 
عطر :مش عارفه حاجه ولا مممكن نسأل اااا 
بحر :اسكتي دلوقتي 
فاطمه :انا ممكن اتابع حكايه الصور دي 
وانت اتصرف في القضيه 
كامل لفضل :اقولها بحبك ولا اتقل ساعه 
فضل :انا ماشي من جنبك خالص 
كامل :الاه هو انا قولت اي 
بحر :طب اي الحل ؟
كامل :في حل 
بحر:اي هو 
كامل :كان في قضيه زي دي مع فهد
 باشا وطلع منها بأنه غير تواريخ وكده 
بحر :ازاي يعني يا كامل انجز
كامل :يتجوزوا 
بحر :....

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent