رواية عذراء ولكن الفصل الثاني عشر 12 بقلم بطوط

 رواية عذراء ولكن الفصل الثاني عشر 12 بقلم بطوط

رواية عذراء ولكن البارت الثاني عشر

رواية عذراء ولكن الجزء الثاني عشر

رواية عذراء ولكن الفصل الثاني عشر 12 بقلم بطوط


رواية عذراء ولكن الحلقة الثانية عشر

فهد لفها لي:لا يا فجر انتي اختي انا وصرررخ بصدمه لا فجررر
فجر بصتلو بصدمه وبداء الدم يطلع من بؤقها ووقعت في حضنو 
فهد حاسس الدم هرب من عروقو وقلبو وجعه
عمار بغضب:اختي واحتك ازاي ده مينفعش
فهد رجع ل ارض الواقع شال فجر بسرعه وطلع يجري بيها وعمرو وعمر ومازن وراه
فهد بصراخ:كرييييم انت يا زفت
مازن:تعالي انا هسوق
عمر فتحلو العربيه ومازن خد مكان السواق وعمر جنبو وفهد وراه وفجر في حضنو
فهد ببكاء:مش هتروحي مني بعد ملقتك فجر قومي انا بحبك
عمر بضيق:انت بتلعب بأعصابنا لي هي اختك ولا بتحبها ولا اي يا زفت
(وبيلعب باعصاب البنات مش انت لوحدك🙂)
فهد مردش عليه وبعد خصلات فجر الي لزقت علي وشها بسبب الدم وحط ايديها علي قلبو وبهمس:انا مش هسيبك ولا حته ل الموت
وصله المستشفي فتح فهد الباب وزقه برجليه كان هيكسرو وبقا يمشي بخطوات وسعه وبزعيق:دكتور
الدكتور قرب منهم وخدو فجر علي تروايه وكانو دخلين العمليات بس فهد مسك ايدو
فهد عروقه برزت وبيبص لدكتور بشر وهو بيشدد علي كلامو:انت مش داخل بحاجه عاديه انت دخل الاوضه دي بروح فهد سالم وبصوت مخيف تطلع من غيرها احسن ليك تمسك مشرط وتموت نفسك جوه عشان لو طلعت هموتك ابشع موتها فاااهم
الدكتور بخوف:فاهم
عمرو وعمر ومازن مستغربين من حالات فهد ومش فهمين حاجه
فهد قاعد في الارض وغمضت عينيه وهو بيرجع راسو وراه يسند علي الحيطه:هتطلعي مش هسيبك تروحي زاي نور
جوه اوضت العمليات 
فجر نايمه علي السرير والممرضه كل شويه تمسح الدم الي طالع من بؤقها
الدكتور:عايزين دم بسرعه دكتور خالد اطلع اطلب منهم خالد بصص ل فجر بذهول ومش بيتحرك
الدكتور بزعيق:دكتور خالد يلا هتموت
خالد طلع وهو مش مصدق فرق الشبه الي بينها وبين زهره
فهد فتح عينيه اول ما الباب فتح وقرب منو:طمني خالد بتوتر:الحاله حرجه
فهد شدو بغضب:يعني اي حرجه انا مش عايز اسمع الكلام ده
خالد بتوتر:المريضه كلت او شربت حاجه فيها ازاز قطع انسجت البطن من جوه وحتت الازاز صغيره جدا قدر خطورة الحاله
فهد رجعت خطوتين لوراه بصدمه:يعني اي هخسرها وبزعيق لااا مستحيل
خالد:مقوبتش كده خال عندك امال محتاجين دم وكميه كبيره اخواتها عيال عمها خالتها المهم دم كتير
فهد بدون تردد شمر ايدو:انا جاهز
عمر شمر هو كمان:معرفش هنطبق ولا لا بس انا كمان ممكن ابرع
مازن رفع ايد:انا ممكن ادي ولا اي نظامي
خدو منهم عينه وطلع المطابق فهد وعمر
(لما تبقا مستنين تعروف مين مطابق عشان تعرفو مين اخوها😂)
فجر كنت نايمه وحياتها شريط بيتعاد قدامه وربما اللحظة الوحشه طغت علي الحلوه افتكرت مالك وقعها من السور لما وليد كان عايز يتجوزه لما فهد كان عايز يغتصبها وعمار لما جرحها وختمت بان فهد كان بيقول حاجه حسه انها مسمعتش الصوت كان بعيد ومشوش وبداء جهاز القلب يصدر ضجيج عالي وبداءو في شحن جهاز الصدامات لن الجهاز سيعلن  عن وقوف قلبها
دم من فهد وعمر الي كانو وقفين برا
مازن:خدو منك دم كتير تعالي اقعد جنب عمر
عمار وسعيد وسليم واسيل ومروه ودينا وادم وفهد الجد كلهم جم وكل منهم عندو فضول يعرف الموضوع
فهد بجمود:انا وهي كنت برا ومكلنش حاجه عشان اقول من برا لما جينا كلت اي
مروة بعيط:مكلتش غير من الاكل الي كالنا منو الي مازن عملو اه وشربت عصير عمر عملو
فهد نظرتو اتحولت ومسكهم من لياقئت التيشيرت وبغضب:واحد منكم عملها
مازن بغضب:انت اتجننت هنقتلها لي
فهد بغضب:ده ميخصنيش قتلتو حد حط حاجه في الحاجه الي انتو ادتولها
دينا وادم بلعه ريقهم بخوف
فهد بشر:هقتلكم وقتلهم وقتل الي يحرك جثثكم من مكانها
عمار بغضب:هو كان حد قاتلك لما قتلت نور وشلتني
فهد لفلو ببرود:معملتهش بس اوعدك اني هعملها ولا اي يا جدي
فهد الجد اتوتر:المهم تقوم هي بسلامه
فهد بشر:ادعي عشان الي هيحصل مش هيعجب حد
فجر جوه افتكرت كلام مالك بيتردد في ودانها:انا بكرهك جسمها اتنفض والجهاز قاعد يصفر
خالد بزعيق:ابعدو ومسك جهاز الصدمات وبداء يصدمها في محوله ل انعاش قلبها ينتفض جسمها وينزل علي السريع ويصدمها مره تاني
مالك قافل اوضه وقاعد يكسر في كل حاجه تيجي في وشه وبصراخ:بكرهكككك لييي تعملي كده لييي ويمسك الصوره الي رسامه وقعد يكسر فيها وبصراخ انتي كذبتي عليا ايو كدبتي قولتي اني قلبك لغيري مهيدقش دق ازاي ياريتك موتي ولا عملتي كده وقع علي ركبته جنب الصوره وببكاء لي يا فجر انا بحبك متسبنيش
تتنفس فجر بقوه وكانها بتنزع قلبه رجع يشتغل من جديد وكان جملت مالك اخترقت قلبها
(لا تحسب اني لك باعه حبي اتعلم ما معني ان انازع لاجلك)
خالد:انا هكمل العمليه وبص ل الممرضه بحده وصلي الدم ليها
الممرضه:حاضر
بعد تلت سعات خرج الدكتور وهو بيقلع نظرتو:المريضه بخير بس لازم تفضل تحت الملاحظه اربع وعشرين ساعه
فهد بلهفه:ادخلها
الدكتور:جروحها مش هينه دي في الامعاء من جوه مينفعش اي ضغط او انفعال 
فهد:محدش هيعملها انفعال او ضغط
الدكتور:عن اذنكم
فهد شاف الترولي بتاع فجر طالع بص ل وشها كان التعب مفترس ملامحه قرب من الترولي ممكن ثانيه
الممرضين وقفو الترولي قرب منها وميل عليها
فهد بهمس:انتي كويسه ومش ضعيفه وباس راسها وبعد خدوها 
سعيد:انا مش فهم حاجه حد يفهمني
فهد لفلو ببرود:عايز تفهم اي يا عمي
سعيد:لي هي بتقول انها بنتي وانت بتقول انها اختك انا مش فاهم حاجه
فهد ببرود:هي بنتك فعلن مكدبتش
عمار بغضب:انت اتجننت لا مستحيل تكون اختي
فهد ببرود:عشان بتحبها مش كده
عمرو بصدمه :نعم بيحبها
فهد بسخريه:مالك مستغرب كده لي اخوك بيحبها فكرها نور
عمار بغضب:انا مش عايز كلام كتير فجر مش اختي
فهد بغضب:لا اسمع خلاصت الكلام اختك او اختي في الحالتين مش هتتجوزها فاهم
عمار بسخريه:قول انك الي بتحبها
مازن بزعيق:بس انت وهو بدال مانتو بتحرقو دم بعض نخلص من كل ده احنا في المستشفي وانت اهو وعمار اهو وهي كمان هنا نعمل تحليل
عمر بتايد:ايو وكده هنرتح كلها
فهد ببرود:بناقص من رحتكم شعر من فجر مش هتتشال تحليل مش هخليها تعمل ها اي كمان
عمار بعصبيه:لا انت بتتتلكك بقا
عمر بضيق:احنا عايز نعرف لو اختنا مش هنسبها كده وهتتكتب علي اسم بابا
عمار بغضب:انت صدقت بقولك مش اختنا
فهد:موافق علي كلام عمر بس وبتحذير بس لما فجر تبقا كويسه وتقدر تشد حيالها
عمر بتفهم:ماشي يبقا محدش يفتح الموضوع غير لما تبقا كويسه
ادم:بي
فهد بغضب:مبسش ده الي عندي ومعنديش غيرو
فهدالجد:يبقا وجدنا ملهوش لازمه 
فهد بسخريه:كويس انك عارف
بصلو بضيق وطلع وبداءو بالانسحاب واحد واحد مفضلش غير عمار وعمر وعمرو ومروه ومازن وسعيد واسيل
فهد:عمي روح انت وعمتي ومروة كلكم هو اصلن مش هنشوفها دلوقتي
عمرو بضيق:انا قاعد مع اختي
فهد بسخريه:اختك
عمر:وانا هقعد معاه
مروه:وانا مش هسيب عمرو
فهد بضيق:براحتكم وسابهم ومشي نحيت الاوضه الي فيها فجر
مروه بحزن:صعبان عليا فهد يتالم ولا يتكلم
(هي المفروض انهم حزنين اي الي انتي بتقولي ده يامره 😂😂😳 )
عمار بضيق:هو الي بيوهم نفسو دي مش اختنا
عمر:تفسر بي اي اننا حبنها ودخلت قلوبنا بسرعه انا حاسس ان الكلام ده صح
عمار بغضب:هو انت بتحس
عمرو بضيق:شكلك زاي مبيقول بتحبها
عمار سكت
مروه:انت بتحبها بجد
عمار بضيق:عايز اروح
مازن حس ان عمار مش كويس وشكلو بجد بيحبه:تعالي انا كده كده مروح
سعيد:يلا كلنا ونجي الصبح
فهد:ممكن ادخلها
الممرضه:مينفعش
فهد طلع من جيبو فلوس المحفظه:خد الي عايزه بس دخليني ليها
الممرضه ابتسمت:مش عايزه في عينك لهفه شكلك بتحبها
فهد ابتسم مجامله
الممرضه:خش بس خمس دقايق بش انا عشان متاذيش
فهد هز راسو انو ماشي ودخل ومشي نحيت السرير بخطوت تقيله وقف جنبها
فهد:تعرفي اول مره شوفتك حاجه اتحركت جوايه نحيت معرفتش اي ده بس حبيتك فهد ميل عليها مش عارفه سمعاني ولا لا بس صدقيني مش هسامح الي عمل فيكي كده
فجر وفي لسه غيبه عن الوعي:مالك
فهد غمض عينيه بضيق:بتحبي اوي كده
فجر:عايزه مالك
فهد بحزن:طلبتك اؤمر باس راسها وطلع برا الاوضه وبرا المستشفي كلها 
ركب فهد العربيه وتحرك وقف قدام بيت مالك
فهد بضيق:بقا انا الي هوديك ليها برجلي الي عايزه قطعها زفر بذيق وطلع من العربيه وطلع لحد شقة مالك وقاعد يخبط
ريم بخضه:مين الي بيخبط كده طيب وشهقت لما شافت هدوم فهد مطلتخه دم خير يابني
فهد:خير انشاء الله مش ده بيت مالك عادل
ريم:ايو يابني هو عمل حاجه
فهد:لا بس ممكن تندهي
ريم دخلت تخبط علي مالك بس مردش
مالك كان ماسك صورت فجر المقطعه وبيحاول يجمعها علي الارض وايدو تيجي علي الازاز وتتعور وهو مش مهتم
ريم فتحت الباب وجريت عليه بخضه:اي ده
مالك شد ايدو منها:عايزه اي
ريم بغضب:يابني انسها دي هتجيب اجلك
مالك قام بغضب:خلاص مبقاش بنا حاجه ارتاحي بقا
فهد وهو لسه علي الباب:لا لسه عندك فرصه
مالك بغضب:انت اي جابك هنا امشي برا
فهد دخل ببرود:ممكن تعملنا كوبيتين قهوه يا حجه
مالك بغضب:قولت برا
فهد:مظبوطه قهوتي مظبوطه
ريم طلعت وسبتهم تتكلمو
مالك بغضب:انت عايز اي
فهد بيتامل الاوض عينيه وقعت علي صورت فجر الي متقطعها في الارض:ممم بتكرهه
مالك مردش عليه وراح قاعد علي السرير
فهد:انت بتحبها وانا كمان ويسكت وبعدين يكمل بحبها
مالك:وانت بتقولي لي
فهد:المهم في بتحب مين بتحبك انت
مالك بسخريه:قول انك عايز تتخلص منها زهقت وجي ترمهلي
فهد كور ايدو:ارمي اي هي كور هي عايزه تشوفك
مالك بغضب:وانا مش عايز اشوفها
فهد بغضب:لي هو انت مش عملت زيها واحد بواحده وتبقو خلصين
مالك بعصبيه:لا الواضح رمت كل حاجه في حضنك
فهد ضربه بالبوكس وبغضب:انت هتيجي معايه وشدو من ايدو
مالك زقه وضربو بالبوكس خالي شفايفه تنزف
فهد بغضب:فجر بتموت وعايزه تتزفت تشوفك
مالك هدي وبعد عنو
فهد اتنفس:بص فجر في المستشفي وحالتها كنت صعبه الي انت شوفتو انهارده كان ويتنهد مش زاي مانت فهم الموضوع انو
مالك بسخريه:انت كداب
فهد بغضب:اسمع الاول لو مش مصدق تعالي معايه
مالك بعصبيه:مش عايز اسمع حاجه
(اهو كان هيقول الحقيقه وهو مش عايز يسمعكم🙂 )
فهد:تمام بس حطها حلقه في ودنك ويقرب منو وبحده اعتبر فجر ماتت لاني مش هسبهلك ولا هسيبك تحبها وكان طالع
ريم:القهوه يابني
فهد بسخريه:شربيه ل ابنك ممكن يفوق وسابها وطلع
مالك بداء يكسر في بقيت الاوضه بغل 
(لا تعاتب المحب علي ما تفوه به من جرح يلوع قلبه)
طلع صباح جديد حزين علي البعض سعيد علي البعض الاخر
فتحت فجر عينيها بتعب وهي بتبص حوليها بتحاول تفتكر هي جت هنا ازاي
فجر بتعب:اااه
فهد جري عليها بحب:سلمتك من الاه
فجر بعيط:انا موجوعي اوي
فهد حط ايدو علي شفايفه:هشش انتي هتخفي وتبقي حلوه اوي
فجر بتعب:انا
فهد:ممكن ناجل اي حاجه لحد متشدي حيلك شويه
فجر بتعب:مالك
فهد ميل عليها اكتر:وجودي مش مكفي
فجر بتعب:هو عرف اني هنا
فهد بيمسح دموعها وحاسس قلبو بيتقطع:طب انتي لي بتعيطي دلوقتي
فجر بصوت مبحوح:عرف ولا لا
فهد:ايو
 فجر مسكت بطنها بالم:ومجاش صح وبصريخ رد
فهد بخوف:فجر انتي تعبانه نكلم لما تخفي
فجر غمضت عينيه وبتعيط في صمت:كرهني مش كده اتفجئت بحد بيبوس راسها فتحت عينيها واتقبلت بعيون فهد
فهد بحب:انا بحبك
فجر بتذكر:بس انت قولت اني انا
فهد حط ايدو علي بوقها:والله هجوبك علي كل حاجه بس مش دلوقتي
فجر بتعب واي بتمسك ايدو:متسبنيش
فهد بحب وهو بيحط ايدو علي خدها:انا مش هسبك ولا اسيبك تتقتلي
فجر بتعب:متقولش كده حرام محدش ضامن عمرو
فهد ميل عليها اكتر ومسك ايديها:الموت بتاع ربنا وده مش هقدر اعملك حاجه فيه لكن القتل ده عمل شطاني من بني ادم زينا وطول ما راسي علي كتفي وبشم الهواء محدش هيقدر ياذيكي ده وعد مني
فجر بصتلو لاول مره بحب وخلينا متفقين ان فهد مد ايدو لجوه قلب فجر وخد مكانها عاليه السوال المكانها دي لو جت قدام مكانت مالك كفت مين هطب
عند مالك كان قاعد مكانو زاي مهو وايدو مجروحه بس جروح الجسم اهون من جراح القلب وعينيه مرهقه واضح انو مدقش طعم النوم
لقي باب اوضه بيخبط مردش
الباب اتفتح ودخل طارق وقفل الباب
طارق:لما امك قالتلي حالتك مصدقتش قولت مش ممكن انت تعمل كده في نفسك
مالك مردش
طارق قرب وقاعد علي حرف السرير:مالك انت
مالك يقاطعه:انا اي ظالم نفسي وموقف حياتي اني ضعيف صح ده الي جي تقوله
طارق:هو الي خلقها مخلقش غيرها
مالك:خلق بس كمان خلقني بكلم واحد انا مش بحب فجر انا بتنفسها ومدلو ايدو كنت باكلها وبشلها بايدي دي ولما تعيط او ازعلها مكنتش بتردي غير انا الي امسحلها دموعه وبصراخ مكنتش بتنام غير علي صدري ده ويخبط علي صدرو بوجع 
طارق بحزن علي صحبو:اهدي
مالك بغضب:متقوليش اهدي انا روحي بين حضن غير حضني وتقولي اهدي انا بتقطع ومحدش حاسس بيا تسع سنين اتربت في حضني وبايدي دي تسع سنين وانا  بقسم روحي معاه كل الي يشوف يقول انها تربية ايدي الي يشوف حبها ليا يقول فجر ل مالك ومالك لفجر وتسع سنين كمان فراق وجع خوف ندم شوق مشاعر متزحمه جويه بس الي كان بيهدي قلبي انها ليا بص ويشد طارق ويوريه السقف
مالك تخونه دمعه:حطتها فوق عارف لي لان في فوق اعلي حته في قلبي كنت بغنيلها الصبح وقبل منام الاغنيه الي بتحبها مجوزتش مش متخيل واحده تنام جنبي علي السرير غير كنت بتنام جنبي وهي صغير هي وبس
طارق مسك كتفو:اهدي
مالك بتعب:عايزه وقلبي مجروح منها كنت عايزه تجي تترمي في حضني تعتبني بس قرارت ترد الوجع بوجع تعبان
طارق حضنو:هتهون كلمها 
مالك غمضت عينيه بالم:مبقاش ينفع ضيعت كل حاجه واتخلت هي عن كل حاجه
في فيلا الفهد
سعيد:مش هنروح المستشفي
عمر وهو بيقفل ازرار قميصه:يلا عمرو جي
عمرو:ايو جي عمار يلا
عمار ببرود:مش رايح
عمر:ده لي
عمار بغضب:مش عايز هو بالعافيه
عمرو:لا مش بالعافيه حد تاني مش رايح
مروه:انا جبت غيار ل فجر عشان لو حبت تغير
عمرو ببتسامه:طول عمرك قلبك كبير يا روحي
مروه اتكسفت
مازن:ياموحني يالا يا نتاخر
عمرو بصلو بضيق وطلعو
عمار حرك كرسي لحد اوضه وبضيق:قال اختي قال مش ممكن بس لو طلعت صح نفضت الفكره من دماغو وفتح الموبيل علي صورت فجر
عمار اتنهد بحزن:ملكش في الحب نصيب ولا اي يا قلبي يارب متطلع اختي ولا اخت فهد ولا ليها علاقه بي البيت ده اصلن حته لو لقيتها يا ربي انا رضي بس اختي مستحيل 
في المستشفي
عمرو ببتسامه:كده تخديني عليكي
فجر اكتفت ببتسامه
عمر قرب من السرير وهو بيشوف مؤاشرتها الحيويه وظهر الامتغاو علي ملامحو
فهد خد بالو:في حاجه
عمر ابتسم وبص ل فجر الي بتبصلو بتوتر:لا انتي زاي الفل
موبيل فهد رن
فهد ميل علي فجر:لازم ارد
فجر بتعب:متتاخرش
فهد باس راسها:مش هتاخر
فهد طلع برا ورد:بتتصل بيا لي
مالك:عايز اشوفك
فهد ببرود:مش موفق
مالك بسخريه:ولا لو قولتلك انو..... وهنعرف بعدين
هحول بعد كده انزل بدري عشان في ناس في ثانوي زاي الوقت وكده نزلت البارت بادري عشان نادي عزت كلنا ندعلها ياجماعه وبتوفيق يا قمر واسفه مقدرتش انزل غير بارت واحد

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عذراء ولكن
google-playkhamsatmostaqltradent