رواية صرخة فتاة الفصل الثاني عشر 12 بقلم وفاء كامل

 رواية صرخة فتاة الفصل الثاني عشر 12 بقلم وفاء كامل

رواية صرخة فتاة البارت الثاني عشر

رواية صرخة فتاة الجزء الثاني عشر

رواية صرخة فتاة الفصل الثاني عشر 12 بقلم وفاء كامل


رواية صرخة فتاة الحلقة الثانية عشر

روايه.. صرخه فتـــــــــــــــــــــاة..
بقلمي✍️ وفاء كامل
الفصل 👈 الثـــــــــــــــــــــــــــــاني عشر👉

🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸

ولا تحسبن الله غافلا عما يعمل الظالمين إنما يؤخرهم ليوم تشخص فيه الأبصار"

"مفيش حاجة هتعدي بالساهل كده ، ان الله لا يغفل ولا ينام "

اللهم اجعل لنا في هذه الليلة نصيبًا من السكينة والسلام وسعة الأرزاق وراحة البال.. آمين 🌙

اللهم احفظنا من عيون تترقب حياتنا ، و إكفنا شرها ، و إبعد عنا من يود أن يضرنا

*ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ*

وصلنا الفصل ال فات عندما قالت لهم وفاء ان مهمتها انتهت كممرضه وسوف تذهب بعدما تعافى محمود كليآ ولكن هو كان ڵـهٍ رد ااخر
محمود .. تقبلي تتجوزيني

وفاء بصدمه 😮 .. ها
اما ع زينب فكانت سعيده جدا ع هذا القرار فهذا ما كانت تتمناه

لَـگِنْ ف هذه الحظه دخل اخيه وسمع ما قاڵـهٍ لـٍهآ صدمه منه والاكثر م صدمته ف طلب زواج اخيه م هذه الفتاه الا ان صدمته كانت اكبر عندما رائها تقف امامه مره اخري بعدما ماتت كيف هذا

اما ف مكان ما
كانت تيقظها والدتها. م نومها كالعاده ولحسن حظها ان عمها وابنه ف الشركه

هند بعصبيه .. قوووومي يابت طلعتي عيني
ياربي اعمل اي ف الجزمه ال نايمه دي وناسيه كليتها
ولا ف اختها ال بايته باره البيت ولحد دلوقتي مجتش 😡

ولاء .. اااااف بقا هو احنا مش هنبطل الاسطوانه بتاعتك دي ياست الكل
انَـỲǑŲـْتي متتعبيش كل يوم تصحيني بالمرشح ده ابوس ايديكي يا ماما عشان خاطري سبيني انااااااام مش عاوزة اتزفت اروح الكليه النوم عِنـ.̷̷̸̷̐ـديّ اهم

هند بغضب .. ربنا قال ف القرأن الكريم

،، ولا تقل لهما اف ولٱ تنهر هما وقل لهما قولآ جميلآ ،،
انا يتقالي اف ياولاء ماشي يابنت بطني

احست ولاء انها ضايق والدتها عدلت م جلستها وامسكت بيدها وقبلتها .. متزعليش مِڼـّي ياست الكل انَـỲǑŲـْتي عرفاني مقدر ازعلك
بس بجد انا نفسي انام

ضحكت والدتها لانها تعلم حب ابنتها لـٍهآ وتصنعت الجديه .. طيب يافالحه والكليه
•اللّـہ̣̥ يرحم امبارح لما قولتلك عمك جاي م السفر ومافيش كليات
لٱ ياماما وكليتي لااااازم اروح 😅😅

ولاء بضحك .. حماره بقا تعملي اي المفروض كنت استغل الفرصه 🤣
هند بجديه ..،طيب يلا يارووووح امك متتأخريش عن الزفته بتاعتك يا فاشله قومي يلاااا

ولاء بضحك .. ابوس ايديكي ارحميني ياماما حاضر انا هقوم اهو يااااساتر
ياربي بس الدنيا كرونا وكنا مقضينها بحوث
لآزٍمٍ يعني ف غيمه كرونا الثالثه يرجوعنا للدراسه عادي
ما كنا حلوين واحنا ف بيوتنا ھَھٍھَھٍھَھٍـ

هند بغضب .. ما هو ده ال انتي فالحه فِيَھ تقعدي ف البيت ضحك وهزار واااااكل وتملي بطنك ع الفاضي وقعده ع النت
انما تذاكري او تساعديني ف شغل البيت اااااازاي
بقولك ايه بقا ياقلب امك غصب عنك هتروحي كليتك وخلي بالك علي نفسك ومتلمسيش حاجه عشان الفيروس واغسلي ايديكي قبل الاكل و

ولاء بضحك ..وهشرب اللبن وهنام بدري حاااضر 😂😂😂😂
اي جو الحضانه ده ياماما بس

هند .. م خوفي عليكم يابنتي
مش كفايه اختك ال ف المشفي ممرضه وممكن يجالها حاله كرونا وتتعامل معاها وهي ياكبدي مناعتها ضعيفه
انا حمدت ربنا ان السنه ال فاتت ف ايام كرونا كانَـَY̷̳̜̩̐̌̋O̷̳̜̩̐̌̋U̷̳̜̩̐̌̋ـَتَ لسه بتدرس
ومتعينتش ف المشفي وتباشر الحالات
انتوا لو جراركم حاجه انا مش هعيش ثانيه بعدكم

ولاء .. بعد الشر عليكي ياست الكل
بس ده نصيب لو لينا نصيب نتصاب ونموت مش هنعترض ع امر ربنا
واكيد ربنا حامي وفاء وال زيها
كتر خيرهم بيوقفوا جنب اي مريض بيخففوا الامهم ويسهروا جنبهم وف ال بيتصاب وف ال بيخلي باله
هما مش خايفين م المرض لان هدفهم شفاء المريض
ربنا معاهم لان هما ال بجد يستحقوا كل خير والدعوات
جيش مصر الابيض

هند بصدمه .. معقوله انتي ولاء بنتي
مكنتش اعرف انك بتفهمي وعاقله يابت
ولاء بضحك .. عيب عليكي ياهنود دانا اعجبك اووووي

هند .. هنود 😤 شيفاني من الهنود الحمر يابت
ولاء بضحك .. لٱ م الهنود الصفر 😁

خلعت هند فرده حزائها بغضب .. ثواني والقتها في وجه ولاء

ولاء بضحك بعدما تلقت الضربه .. بتحدفيني باابو ورده يا ماما
بااااااس انا اروح آحـب واحد واعيش معاه في رواية من الروايات اللي بقرأها ويخطفني م البيت ده واترحم م ابو ورده ال كل يوم بتصبح بيه 😂😂😂😂

هند بغضب .. اعملي كدا يا رووووك امك عشان نرتاح من وش اهلك كتك القرف
هو ف حد اصلا بيعبرك دا انتي بلوه

ولاء بضحك ..والله يا ماما كتييييير اوي بيترموا ☟تٌَحَـتْ☟ رجلي بس بنتك ال بترفض
وبعدين انا بنتك ع فكره المفروض تدعيلي الاقي ال يتجوزني واوقعه ف شر اعماله مش تدعي ع ال ياخدني 😂 جرااا اييييه يا حجه انا بنتتتك والله مش بنت ضرتك ادعيلي دعوتين حلوين

هند بغضب .. امشي يا بنت ال..........

ولاء بضحك واستفزاز.. طيب طيب متزقش ياحج انا أساساً انسانه مهزقه اني جيت هنا تاني انا هروح اشقطلي حد م الكليه واهرب معاه ونتجوز بقا زي الروايات 😂😂😂

ف لحظه تم رمي عليها الفرده الثانيه م ابو ورده السلاح الاموي 😁
جريت بسرعه خارج غرفتها وهي تضحك .. مجتش عليا مجتش عليا 😜

امسكت هند با ابو ورده كان تحت السرير تضعه احتياطي للمواقف ال ذي دي 😂
وتم حذفه عليها واصاب هدفه

ولاء اااااه دي جت ووقعت ع الارض م شده الضربه
☟تٌَحَـتْ☟ ضحكات هند ع جنان ابنتها .. سلاحي ميخبش ابدا 😅 محدش بياكلها بالساهل

ف هذه اللحظه اتت وفاء البيت ورأت منظرها ع الارض اخذت تضحك عليها

وفاء بضحك .. ياعيني عليك ياجميل لما تتبهدل
ولاء.. كنتي تعالي م بدري تحوشي عني امك يااختي

وفاء .. كان نفسي و•اللّـہ̣̥ احضر م الاول عشان اتمزج واضحك
ولاء .. واطي يامان

وفاء بضحك.. م يومي يامان 😅
هند بجديه.. حمدالله ع السلامه ياهانم

ولاء بضحك وهي تقوم م الارض .. 🤣 البس يامعلم انا هخلع انا بقا
وذهبت لارتداء ملابسها وخرجت ذاهبه للكليه

ف الكليه

هدير تنظر ف سَـآعــهْْ يدهَـا.. كل ده تاخير ياهانم
ولاء بضحك .. اعمل اي طيب ف النوم ده ال مش مفارقني

هدير .. عشان كدا انا بسيبك وبروح لوحدي الكليه والاسم اننا ساكنين فوق بعض اكلبه البحر انتي
ولاء بضحك وهي تضع يدهَـآ ع وجهها .. متخافيش الحجه هند اخدتلك حقك تالت ومتلت 😅

هدير بضحك .. •اللّـہ̣̥ عليكي ياطنط هند لما تديها بابو ورده
فعلٱ سلاح الاموي ده بيربي اجيال ورا اجيال
اخذوا يضحكون سويا

جائهم صوت م ورائهم .. فعلٱ والڵـهٍ بيربي اجيال 😅
♥♡صَبَاحَ الخِيرَ

نظرت اليه هدير ببرود
اما ولاء نظرت اليه بهيام واشتياق بس حاولت تخفيه
ولاء .. يسعد صباحك يادكتور منير 😊

هدير بعصبيه .. يلا يابنتي عشان المحاضره ومنتاخرش
ولاء بضحك .. اأإأذأإأ كان دكتور المحاضره واقف قدامنها هنتاخر اذاي بقا 😅

ابتسم لها دكتور منير وكان سعيد برؤيتها
وبما ان هدير لٱ تطيقه بسببما فعڵـهٍ مع ولاء عندما ضربها ورفضت ان تتكلم
شدت صاحبتها م يده وزهبوا للمحاضره

ضحك منير عليهم ودخل ورائهم
الدكتور طول الوقت وهو بيشرح بيدور بعيونه ع ولاء وطول المحاضره مش شايف غيرها
وولاء لاحظت ذلك وخجلت جدا م نظراته

بعد انتهاء المحاضره
تقدم شاب م ولاء
الشاب .. احم لْـۆ سمحت ممكن الدفتر انقل المحاضر انا وصلت متأخر

هدير .. لا معلش مش هقدر يلا ياولاء
لَـگِنْ ولاء اوقفتها ووقفت مع الشاب واعطته دفترها
ابتسمت ولاء .. ايوه طبعا اتفضل
الشاب .. متشكر اري يا....

ولاء.. اسمي ولاء
ابتسم الشاب ومد يده لها .. اهلا بحضرتك انا معتز
وقبل ان تمد ولاء يدها لتسلم عليه اوقفها دكتور منير وامسك يدها وانزلها
وتكلم بغضب .. مش هنخلص م التعارف ده ولا اي المحاضره خلصت 😡

معتز بتوتر .. اسف يادكتور ع اذنكم
ولاء لم تفهم لما هو مضايق هكذا

منير بغضب ..اي ياهانم عجبتك الوقفه معاه ولا اي
ولاء بصدمه م طريقته معاهَـ ــاآ .. افندم 😧

شدتها هدير م يدها وخرجت
هدير بعتاب .. ااي ال هببتيه ده
ولاء.. ف اي

هدير .. ازاي تقفي مع الشخص ده وديله دفترك
الكل هنا ف الكليه عارف انه بتاع بنات ومش كويس
اكيد مش حجه دفتر اصل المذاكره مقطعه بعضها يعني معاه اكيد ف حاجه تانيه

ولاء .. حاجه ذي اي
بس سيبك انتي شوفتي دكتور منير اتعصب ازاي لما شافني واقفه معاه 😅
هدير .. انَـỲǑŲـْتي بتضحكي يا ولاء
انا اصلٱ الدكتور ده مش بينزلي م زوري

ولاء.. حرام عليكي ياشيخه ده طيب اوي
وحنين اوي
ضحكته حلوه اوي
وقمور خااالص
و......

قاطعتها هدير بغضب .. اه واي تاني ياروح امك
ولاء بخجل .. بت اتلمي يلا نروح الكافتريا لحسن انا عصافير بطني بتصوصو 😅
هدير بضحك.. طول عمرك همك ع بطنك يازفته انجري قداااامي 😂

ولاء بضحك .. طيب براحه ياعباس متزوقش
متجيب بوس ياعباس
هدير .. بت اتلمي احنا ف الكليه 😅

ولاء .. والله لهتتباس ياعباس حتي لو قفلنا عليك الباب بالترباس
وجريت ورائها تحاول ان تبوسها قدام كل م ف الكليه يضحكون عليهم

وكانت هناك عين اخري تضحك عليهم وع طفوله م اعشقها
منير بهيام .. هتعملي فيا اي تاني ياولاء
انا خلاص قررت اخد خطوه وٱڅڑ الاسبوع هجيلكم ذياره 😊

اما ع الناحيه الاخري كان ينظر لها بخبث وهو يفكر ف شئ ما فما هو ياتري

*ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ*
ف بيت محمد رفعت

وفاء .. عامله اي ياست الكل
هند.. ايوه ياختي خشي عليا بالشويتين دول

وفاء .. انا اقدر
هند .. ٱڅڑ مره تباتي عند حد مش كفايه مستحمله بياتك بره البيت ف المشفى

وفاء بحزن.. حاضر ياامي كدا كدا انا خلاص مهمتي انتهت عندهم لانه بقا بخير وهرجع المشفي م بكره
هند بفرحه .. الحمدالله قَلبـ♡ــيے. ارتاح
بس مالك يابت حزينه كدا ليه

وفاء بتوتر.. ها ابدا ياامي مافيش عايزه انام بس تُعباُنٌهْـ
هند .. قبل ما تنامي عايزاكي

وفاء.. خير ياامي
هند بتنهيده .. عمك طلب ايدك مني لأبنه

وفاء بصدمه .. اي يطلب ايدي 😧
وياخد ايدي ليه هو ايد الناس لعبه ف ايده

هند بغضب .. بت متعصبنيش
وفاء بعصبيه .. بس ياامي انا مش موافقه

هند بتنهيده .. يا بنتي انا مش عيشالك العمر كڵـهٍ ونفسي افرح بيكي
وفاء .. بعد الشر عليكي ياست الكل بس انتي كدا مش بتفرحي بيا انتي بتفرحي فيا

هند .. يابنتي ليه كدا بس انا مش ناقصه مشاكل مع حد م اهل ابوكي الله يرحمه
والصراحه الواد مفهوش عيب
شكل ومستوي ومركز مالي وشركه وتعليم ومحترم ياريت اقدر ارفض بس مش لاقيه حاجه ارفضه بيها
وفاء بصرامه.. ياماما انا مش موافقه اتجوز
وهو انا اعرفه اصلا ازاي اتجوز بالطريقه دي

هند بهدؤ .. طيب اقعدي معاه وال فيه الخير هيقدمه ربنا
وفاء.. ياماما انا ......

قاطعتها هند .. لا بقولك اي بلاش دلع بنات ويلا قومي البسي حاجه حلـِۈۋ‏وھّ كدا وبلاش تنامي دلوقتي عشان عمك ميزعلش مننا هما ف الشركه وزمانهم جاين

وفاء بتنهيده .. يووووه بقا ماشي يا ماما انا هقعد معاه بس مش هوافق عليه
وهنا جالها اتصال م نعمه صديقتها

وفاء .. ازيك ياكلبه البحر عاش م سمع صوتك و.....
نعمه ببكاء.. وفاء 😭😭

وفاء بخوف.. مالك يانعمه ف اي
نعمه ببكاء.. ه....هاجر 😭😭
وحكت لهَـا ما حصل منذ الامس

ف لحظه وقع الهاتف م يد وفاء ع الارض وهي مصدومه مما سمعت
هند .. ف اي يابت مالك

وفاء تنظر امامها بعيون متسعه وتفتح فمها م الصدمه وتبكي
اخذت هند الهاتف م الارض وتحادثت مع نعمه

هند ببكاء وهي تخبط ع صدرها.. ياكبدي يابنتي احنا جاين حالا

*ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ*
ف فيلٱ محمود

محمود بعصبيه .. هي مفكره نفسها مين عشان ترفض طلبي
زينب .. اهدى يابني ما يمكن يكون ف سبب ورا رفضها ده انا شوفت الفرحه ف عيونها وانَـَY̷̳̜̩̐̌̋O̷̳̜̩̐̌̋U̷̳̜̩̐̌̋ـَتَ بتطلب ايدها
اكيد هي رفضت عشان حاجه

محمود .. تفتكري عشان عرفتها اني كنت متجوز وماتت وانها شبها وكدا
زينب .. اكيد افتكرت انك بطلبك ده عايزها عشان شبه مراتك ال ماتت تعوض ال راحت منك مش عشان انك حبتها

محمود بتوتر .. احبها لٱ طبعا انا عايزها عشان فعلا حاسس بحاجه م نحيتها وكان ندي معايا
انا شايف فيها ندي ومش عايز اخسرها تاني
زينب بعصبيه.. حرام عليك ياابني
دي بني ادم لحم ودم وبتحس
ليه تجرحها وتتجوزها عشان بس شبه ال ماتت
انت بكدا جرحت مشاعرها
اكيد هي فهمتك صح وعشان كدا رفضت
انا بحذرك يااامحمود البت دي غلبانه وطيبه
لْـۆ مش بتحبها ابعد عنهَـا ياابني

محمود بغضب .. مستحيل اسيبها لحد غيري
جاءه صوت ادم اخيه بعصبيه.. محموووووود اسمع كلام امايتك هي عنديها حق انا اخوك ال اكبر منيك واقولك سيبها لحال سبيلها
مش معنى انه ف شبه منيها م ندي يبقا تتجوزها

محمود بغضب ..انَـَY̷̳̜̩̐̌̋O̷̳̜̩̐̌̋U̷̳̜̩̐̌̋ـَتَ بالذات ملكش صالح ياخوي
زمان رفضت جوازي م ندي وعملت مشاكل ياما بنا
واهي ماتت وانت ارتحت دلوقيت
اما وفاء لاااا ياخوي هتجوزها يعني هتجوزها حتي لو غصب عنهآ عاد
ومش هتقدر تمنعني ذي زمان

زينب ببكاء .. حرام عليكم عم تتعاركوا قدامي ياولاد بطني
محمود .. حقك عليا يامايتي
نظر اليه ادم بغضب وهو يتوعد بالشر
وقال لنفسه .. مااااااشي ياخوي
زي ما منعتك زمان م الجوازه الشوم دي عشان متلفش عليك وتاخد كل ورثك
همنعك المَـرّھٌ دي بطريقتي
وكأن الزمن يعيد نفسه عاد 😂

فماذا ينوي ان يفعل مع اخيه

*ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ*

اما ع الناحيه الاخرى ف المشفي تخت انتظار الجميع خروج هاجر م العمليات

خرج الدكتور تقدم اليه بسرعه عمر ومن حوله
عمر .. خير يااسماعيل طنمني ع هاجر
والدتها ببكاء.. طمني يابني بنتي عامله اي

الدكتور اسماعيل بحزن.. انا اسف الوقعه كانت جامده ع رأسها وحصل نزيف داخلي وشرخ ف الجمجمه ومقدرناش نوقف النزيف
البقاء لله😔

والدتها ببكاء .. لااااااااا بنتي 😭😭😭
ووقعت ع الارض فاقده الوعي

بكى عمر بشده وقلبه انكسر تماماً بعد سماع هذا الخبر لاااااا هاجر لم تمت هاجر لن تتركني😭😭

ثواني وخرجت جثه هاجر من العمليات ليجري عليها عمر وهو ينظر ف وجهها ويبكي ويمسك يدها ويقبلها
ويهز فيها بكل قوته .. لاااا قومي ياهاجر قووووومي انَـỲǑŲـْتي ممتيش انَـỲǑŲـْتي عايشه ايوه عايشه
ظل ييكي بشدة رغماً عنه اترمى ف حضنها وبذاد ف البكاء
تقدم اليه زوج هاله ليبعده وكذلك اخوا نعمه والدكتور اسماعيل

زوج هاله .. حرام عليك كدا هي ماتت خلاص
عمر ببكاء وزاحه عنه .. ابعد عني هي لسه عايشه انا عارف 😭😭😭

كانوا يحاولون أبعاده عنها
لكنه كان يرفض ان يبتعد عنها وظل يصرخ باسمها ويبكي

ابعوه عنها بصعوبه وهو يري الناس يضعون الملائه البيضاء علي وجهها

لاااااااا مستحيل أن تكون قد ماتت هاااااجر
لاااااااا هاجر لم تتركني
كل هذا كذب هاجر لم تمت لم تمت 😭
وتذكر كل يوم م ايام طفولتهم
ضحكتها هزارها رخامتها
العبهم مع بعض
شقاوتها وجننانها
تذكر اول يوم اتولدت فيه ونظر اليها وقال لها بطفوله بحبك وهتجوزك
كيف يحدث هذا وتتركني
ليس لها الحق ان تفعل بي هذا
لٱ لٱ لن اتركها تموووووووت
😭😭😭😭😭😭

كان الناس يحاولون تهدئه لكنه وقع ع الارض وفقد الوعي تماماً

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية صرخة فتاة
google-playkhamsatmostaqltradent