رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية حور الفهد الجزء الثاني البارت الثاني عشر

رواية حور الفهد الجزء الثاني الجزء الثاني عشر

رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميسون عبدالمجيد


رواية حور الفهد الجزء الثاني الحلقة الثانية عشر

#رواية_حور_الفهد
الجزء الثاني: الفصل الثاني عشر
خديجه بصراخ:عاااااااااااا عمااااار اللحقني
عمر بقلق وخضة:ايه يبنتي في ايه
خديجه بعياط :عمر عممر ونبي اللحقني
عمر بقلق شديد:يا بنتي انطقي في ايه
خديجه بزعيق وعياط:بقلك تعالي اللحقني
عمر:اللحقك أنا بيني وبين بيتك خمسة كيلو في ايه
خديجه بخوف:تعالي انقذني انقذني منه
عمر بيفقد اعصابه:ايييييه هوااااا
خديجه بخوف:الفااار الفااار دخل من البلكونة ودخل ورا الكنبه
عمر سكت بيستوعب هي قالت ايه
خديجه بزعيق:انت يااابني بقلك تعالي انقذني
عمر بغيظ:تصدقي أنا غلطان إني حبيت طفلة زيك
خديجه نسيت الفار
خديجه بغضب طفولي:كدة مااااشي أنا بقي مش بحبك ولا هتجوزك هه
عمر: كلام رجال الاعمال
خديجه بقوة مصطنعة:ايوا كلام رجالة
عمر:تمام
وقفل في وشها
عند ديجا
ديجا بصا للفون:ي واطي دا ما صدق
ديجا افتكرت الفار خافت تاني
اتصلت بعمر
عمر بزهق مصطنع:خير في ايه تاني
خديجه بضيق:لا متفتكرش معنديش كرامة واتصلت بيك عشان بحبك وكدا 
عمر ضحك:امال ليه
خديجه:شوفلي حل عشان الفار يخرج
عمر:يا بنتي حد قلك إني كنت دكتور بيطري قبل كدا
خديجه:مش أنت راجل اتصرف
عمر:ايوا طبعا راجل بس أنا اصلا عندي فوبيا من الفران بكرهم
خديجه نسيت الفار تاني:ايه دا بجد دا احنا هنعمل ميكس جامد
عمر بخبث:مش أنتي قولتي مش بتحبيني ولا هتتجوزيني
خديجه بعند:ايوا ولسة عند كلا..
عاااااااااا
عمر:يخربيت اهلك وداني اطرمت مش سامع
خديجه بخوف:عدي من قدامي ي عمر طلع من تحت الكنبة ودخل ورا الدولاب
عمر:يا بنتي نادي حد يموتهولك
خديجه:علي فكرة أنت مش هتنفع زوج جدع خالص
عمر:يا شيخة اتنيلي 
وقفل في وشها😂
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::عند كرما
كانت الساعة تلاته الفجر
عاصم لسة واصل وواقف قدام الفلة بالعربيه
كرما:اووو اخيرا تعبت اوي هطلع انام نوم
عاصم:امممم طب مفيش حاجة وقعة منك
وكان ماسك اسورة
كرما:اهاا مأخدش بالي هات
ومدة اديها تتلافها راح عاصم بعد ايده
كرما:هااات بطل لعب عيال
عاصم ببرود:هدهالك بس بشرط
كرما بضيق: وإللي هو
عاصم بصلها بعدها شاور علي خده
كرما بخجل:ي ساااافل هااات
عاصم بعد ايده اكتر:متحوليش بعدين أنتي فهمتي غلط أنا قصدي انك تشوفي درسي وارم ليه
كرما بسخرية:والله
عاصم بكذب:بأمانه
كرما:طب بقلك هات الفجر علي اذان بابا هينفخني هيقولي ارجعي للي كنتي معاه
عاصم فرح:والله ياريت
كرما:هات ي أهبل الاسورة
عاصم:اهبل من اولها اهبل تمام بس دي مش هتخديها غير لما تنفذي الشرط
كرما بخجل وضيق:ي عااصم بقي بطل
عاصم ضحك:يلا
كرم زعلاا:خلاص مش عيزاها اوعي هنزل
عاصم مسك اديها: استني بس متبقيش قفوشة كدة دنا بحبك مش أنتي حبيبتي
كرما:اممم
عاصم:ومراتي
كرما بضيق:امممم
عاصم:يبقي عادي مش حرام
كرما بصتله بحيرة وخجل
عاصم قرب منها:يلا
كرما قربت منه وكانت مكسوفة خالص وبقيت زي الفرولايا
كرما قربت منه باسته في خده وسحبت منه الاسورة وطلعت تجري
عاصم بصلها وضحك ومشي
___________________________________________
اشرقت شمس يوم جديد علي جميع ابطالنا
عند حسام وديما
قعدين سوا في كافيه
ديما قعدة مسكة الفون وحسام قاعد جنبها ولا معبراه
حسام:طب ايه طيب هنفضل لوين البوز كتير
ديما بصتله بعدها بصت للفون تاني
حسام بغيظ:كدة ماااشي
وهوب سحب منها الفون
ديما بغيظ شديد: كام مرة اقلك الحركة دي بتنرفزني
حسام بأبتسامة مستفزة:مش بعد الصراحة
ديما بغيظ: حسام هات الفون
حسام:خدي
ديما لسة هتتلافاه راح حسام رفع ايده اكتر
ديما بتضغط علي شفايفها بغيظ
حسام ضحك:تعرفي بحب اعصبك عشان تعملي الحركة دي
ديما بتحاول متضحكش: حسام هات الفون
حسام بنص عين:اممم هات الفون هات الفون مش عيزاني اشوف فتحه أي تكونيش بتخونني
ديما:اه تصدق
واكملت بنرفزة:هات الفون بقلك وصلت ٢٥٧٠دهبه مش عيزا اخسرهم 
حسام بص للفون:ي هايفة بتلعبي سب وأي ي طفلة
ديما بطفولة:نينيني ايوا أنا طفلة هاتتتتت
حسام : أنا ولا اللعبة
ديما:دا كلام ي حبيبي اللعبة طبعا
حسام بغيظ: كدة طب ماشي مفيش تليفونات غير لما تقولي قلبة البوز ليه من الصبح
ديما بضيق وغيرة:يعني ايه ي استاذ ابقي ماشية معاك ووحدة عملة زي المعزة الميته تيجي تقولك
ديما بمياصة:ازيك ي دكتور حسام بقالي كتير مشفتكش بس البركة فيك انت دكتور ممتاز أنت بجد انسان محترم وتتحب
حسام ضحك علي ما اخر ما عنده:هههعع بذمتك هي كانت بتتكلم كدة
ديما:واوحش من كدة والله لا والمصيبة جوزها واقف جنبها
حسام:يستي هما عيلة فريش مالك وملهم
ديما: حسام اخرس وهات الفون
حسام:مش هدهولك غير لما تضحكي
ديما بتضحك بغضب:اهه ☺️☺️
حسام:لالا مش من قلبك
ديما ضحكت:هات بقي بطل استفزاز
حسام اداها الفون:يختي حلوة ي ناس شوفي شوفي وانتي بتضحكي قمر إزاي
ديما بصتله وابتسمت بحب
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::عند كرما
كرما نيمة وحطا مخدا علي رأسها
فونها عمال يرن
كرما قامت بغضب:اه هنبدء في جو المحن والمخطوبين وكلام اربعة وعشرين ساعة دا
كرما ردت بغضب:اللو
عاصم بخوف مصطنع:ي ماما في إيه ي حبيبتي براحة
كرما بضيق:بتتصل ليه
عاصم بأستغراب:اطمن عليكي وحشتيني في ايه
كرما بضيق وغضب:لا بص الكلام دا مش معاية عارف لو كنت نيمة ورنيت عليا تاني هعمل فيك ايه بلاش جو المحن دا معاية
وقفلت في وشه
عاصم ماسك الفون وباصصله بصدمة من تحول كرما دا
بعد وقت
كرما فاقت من النوم صحيت اخدة شاور ولبست بجاما جميلة وعملت شعرها ديل حصان ونزلت تحت
لقيت الكل قاعد علي السفرة بيفطرو
كرما بأبتسامة:صباح الخير
الكل:صباح النور
كرما قعدة حنب حور وبدأت تاكل
فهد بصلها:وايه حضرتك لسة ملبستيش ليه
كرما بصتله بغيظ:مش راحة هه حث بيا يحث بيك ربنا امبارح كانت خطوبتي ونيمة الساعة خمسة الصبح
فهد برفعة حاجب:اممم وحضرتك رجعتي الساعة تلاته نمتي ليه الساعة خمسة
كرما بغيظ:كنت بكلم جوزي هه 😛
عمر بسخرية:هه مش ليقة عليكي خالص كلمت جوزي دي ي طفلة
كرما بطفولة: نينيني بايخ 
حور ضحكت:خلاص كلو وانتو سكتين
بعد وقت كان خلصو
كرما طلعت الجنينة وفهد راح الشركة وعمر قاعد بيذاكر
عمر في اوضته ميرا خبطت ودخلت
عمر:ي نعم
ميرا:وحشتني ي حياتي جيت اسطمن عليك
عمر: لأ اسطمني أنا كويس
ميرا:اممم طيب
وراحت قعدة عالمكتب قدامه
عمر افتكر:اسكوووتي مش خديجه عرفتني علي خطيبها
ميرا بصدمة:اييه
عمر بخبث:محمد ياسر مش كدة
ميرا بتبلع ريقها بخوف:بيجاااااد
عمر بخبث:الظابط الطيار
ميرا بأبتسامة خوف: بيجاااااد
عمر:وحياتك
ميرا بتقوم بخوف: احم عن اذنك لازم اروح اذاكر
ميرا لسة هتقوم عمر بحركة سريعة قام مسكها
ميرا بخوف بداريه:في ايه يسطي أنت هتعمل ايه
عمر بغيظ وعنين حادة:بقي خديجه هتتخطب
ميرا بخوف:محصلش
عمر:واسمه محمد ياسر
ميرا:محصلش
عمر:وظابط وطيار
ميرا:محصلش
عمر:عملتي ليه الحوار
ميرا: محصلش احم قصدي حوار ايه
عمر:ان خديجه هتتخطب
ميرا بتمثيل الاندهاش:هااا بجد خديجه هتتخطب واطية مقلتليش عمر بغيظ:بت متنرفزنيش
ميرا:يسطا سبني يسطا انت ماسك حرامي
عمر:لاخر مرة هسأل عملتي كدة ليه
ميرا بتلقائية:عشان تتحرك انت بتحبها وهي بتحبك ومحدش راضي يعترف قلت استخدم تفكيري ووفق رسين في الحلال
عمر بصلها بغيظ وهي فلتت منه وطلعت تجري
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
أما كرما 
كرما خرجت الجنينة واتصلت علي عاصم
كرما لسة هتقول اللو
عاصم بأندفاع:بصي يبنت الناس جو المجانين دا مينفعش معاية لو مش عيزانا نكمل تمام لكن تكلميني بالطريقة دي مش هسمح بكدة ابدا
كرما بعدم فهم:يبني في ايه مالك حصل ايه لكل دا
عاصم:نعم يختي حصل ايه وإللي عملتيه الصبح وطريقتك معاية دي ايه
كرما:طرقتي الصبح هو أنا كلمتك اصلا
عاصم: أنتي شربة حاجة ولا مالك أنتي دنتي كلمتيني الصبح مسحتي كرامة اهلي الارض
كرما افتكرت:اهااا صحيح أنت متعرفش
عاصم:معرفش ايه
كرما:بص ي معلم نصيحة مني متتصلش بيا وأنا لسة صاحية من النوم
عاصم بعدم فهم:ليه يعني
كرما:صدقني هتندم ببقي مش طيقة دبان وشي بعدين أنا لما بصحي من النوم باخد علي الاقل ساعتين استوعب أنا مين وعايشة ليه وفين ومع مين تمام فا أنا اسفة لو كنت غلط فيك
عاصم بسخرية:غلطي فيا لا يشيخة عيب عليكي المهم أنا ادبست فيكي وهستحمل دا كل يوم
كرما ضحكت:منا بقلك رن بعد ما اصحي بساعة ساعتين كدة بدل ما تتهزق
عاصم بغيظ:ماشي يختي المهم
كرما:اممم
عاصم:عملة ايه أنتي وحشتيني اوي
كرما:لسة سيباك من كام ساعة لحقت اوحشك
عاصم بحب:والله بتمني نتجوز عشان اقعد معاكي طول الوقت بصي أنا هفجأ بباكي واحطه قدام الأمر الواقع زي كتب الكتاب واقله الفرح كمان شهرين
كرما:هه متحلمش بابا وافق علي كتب الكتاب بس عشان قدام الناس لكن والله هتعمل معاه كدة هيقلك معنديش بنات للجواز
عاصم ضحك
عمر من شباك اوضته:كرماااااااا
كرم بصتله:ايه يبني في ايه
عمر بضيق وغيرة: اخلصي يلا اطلعي عشان نبدء
كرما:حاضر اديني جيا
عاصم في الفون بغيظ:عرفة عمر اخوكي دا فصيل فصلان بس أن شاء الله هيتردله
كرما ضحكت:بعد الشر دا عمر قمر
عاصم بضيق وغيرة:اه يختي ماشي هنتقابل بليل باي
كرما:تمام علي اتفقنا باي
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
عند حور
حور راحت لفهد الشركة وخلت السواق يوصلها
حور وصلت الشركة وطلعت والكل واقفلها بأحترام 
وكانت هتدخل مكتب فهد بس وقفها صوت السكرتيرة
السكرتيرة:استني عندك راحة فين حضرتك
حور بضيق:نعم ي حبيبتي أنتي بتكلميني أنا
السكرتيرة:اه بكلم حضرتك ازاي تدخلي كدة فهد بيه مشغول
حور بضيق:طب يلا ي حبيبتي روحي علي شغلك
السكرتيرة بصوت شبه عالي:ي استاذة مينفعش كده
حور بصوت عالي: أنا مش استاذة يحبيبتي أنا مدام فهد العمري
وهنا فهد خرج لما سمع صوتها
السكرتيرة بخوف واحراج: احم أنا اسفة ي هانم مكنتش اعرف
فهد:في ايه ي سالي ايه الصوت دا اهلا اهلا وانا اقول الشركة منورة ليه
حور دخلت المكتب:لا ي حبيبي الشركة منورة بأهلها إللي برا
فهد بعدم فهم:في ايه بس ي حبيبتي مالك
حور بضيق وغيرة:البنت إللي برا دي
فهد:مالها ضايقتك قالتلك حاجة
حور:تمشيها من الشركة
فهد:ليه بس عملت ايه
حور بغيرة وعند:هو كدة يا انا يا البت إللي برا دي
فهد ضحك:خلاص خلاص هتحطي نفسك في مقارنه مع حد تاني
حور بصتله بضيق
فهد قرب منها
فهد بأبتسامة:بس ايه المفجأ الحلوة دي
حور بضيق:اه ويارتني مجيت
فهد حضنها:ي عمري أنا لو خيروني بين ستات العالم كله هختارك ما بينهم أنتي وخدة قلبي كله مش سيبالي منه جزء حتي
حور ابتسمت:احلي حاجة فيك انت بتثبتني بكلمتين
فهد: أنا اسبتك بردو والله دي حقيقي
بس بردو مقلتليش ايه المفجأ الحلوة دي
حور:اممم هننزل نلف أنا وانت شوية وأجل الشغل
فهد:ي سلام في داهية الشغل وأنا كل يوم هيجيلي ناس قمر كدة
حور ابتسمت بحب
وفهد اخدها ومشيو
فضلو يتمشو لغاية ما الليل ليل
حور بأبتسامة:مش متخيلة أننا لازم لما نخرج نيجي الشارع دا
فهد بصلها وابتسم:عشان الشارع دا إللي اول مرة قلبي يدق فيه باسمك
حور ابتسمت بحب
لفو شوية بعدها رجعو البيت
فهد لسة بيفتح الباب
فهد:هو البيت هادي كدة ليه
حور:مش عرفة
ولسة فهد هيفتح النور اتصدم من إللي شافو
يتبع....😌🙊تفتكرو شافو ايه

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حور الفهد الجزء الثاني
google-playkhamsatmostaqltradent