رواية الضائعة الفصل الحادي عشر 11 بقلم بسمة سلام

 رواية الضائعة الفصل الحادي عشر 11 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة البارت الحادي عشر

رواية الضائعة الجزء الحادي عشر

رواية الضائعة الفصل الحادي عشر 11 بقلم بسمة سلام


رواية الضائعة الحلقة الحادية عشر

#الضائعه الحادي عشر..  لو موصلش مش هنزال ف المعاد دا تاني... 
 الدكتورة: مش بنت 
كانت صدمه مكنتش مصدقه مكنتش قادره امسك نفسي كنت حسه باني خسرت كل حجه 
هاله:  معليش يا نغم اهدي 
نغم:   اعاااااااا لا اكيد لا 😭😭😭😭😭
شريف:  شوفت بقا..  انتي فعلا بنت شوارع لي يا نغم انا كنت مستعد اقف قدم امي عشانك كنت مستعد اني اسيب الدنيا عشانك انتي وبس.. 
وقعت علي الارض وانا مش قادره اقف حاتم كان وقف وشهاب  بدون ملامح..  
نغم:  انا بيحصل فيااا كدا لي انا عملت ايي حد يفهمني انا خسرت اهالي واصحابي وطفولتي  وانهارده خسرت اهم حجة كانت فضللي..  
حاتم::   اهدي يا نغم اهدي.. 
شهاب:  شوفتي يا   هاله انا الا كنت بحب نغم انهارده بس اتاكد اني كنت غلطان.. 
نغم: ةة انا مش عايزه اسمع صوتكم انا بكرهكم كلكم.. 
شريف::  واخيرااا  ظهرتي علي حقيقتك.
نغم: ابعدو عني مش عايزه حد تااني ف حياتي بجد بكرهكم انا تعبت بجد .. 
ف لحظه كان مغم عليه حاول حاتم يصحيني.. 
جلست علي مقعد ف المستشفي وانا ابكي ومصدومه من الا
 بيحصلي ومن المصيبه الا بقيت فيها لي ومين عمل فيا كدا
لي طيب.. انا ضعت انا فعلا خسرت كل حجة.. 
هاله:: اهدي يا نغم اهدي يا حبيبتي اهدي.
شهاب:ة كنت غلطان لما فكرت اربيكي معايا وكنت غلطان لما فكرت احبك.. كان قدمي هاله اهي احسن منك مليون مره..
فرحت هاله وابتسمت بهدواء وهيا تخبي ملامحها السعيده
اقتربت الطبيبه بابتسامه لحاتم 
الطبيبه: اي كدا المسرحيه خلصت ولا تي 
شريف: مسرحيه اي 
جلس حاتم بجانب نغم ومسح دموعها.. 
متعيطيش انتي كويسه وزي الفل.. 
نغم: انا خسرت شر..
حاتم:: اوعي تقولي كدا 
نغم: يعني اي 
هاله: تقصد اي انا مش فهمه حجة 
حاتم  ::  شكل جه الوقت الا افهمكم في.. 
لما هاله اتصلت  بيا وروحت جري  علي الاوتيل وفعلا كنت خايف جدا ومكنتش مصدق الا شايفو بعيني بس سكت 
كنت متاكد ان ف حجة غلط وف نفس الوقت هيا كانت تعبانه ودماغهااا بتوجعها ومش فاكره حجة عشان كدا كان لزم اشكت واعمل نفسي مدايق.... 
نزالت بعد مخلصتو بهدله في نغم وطلبت من مدير الفندق يحضرلي تسجيلات الكاميرات وهرجع بعد ساعه وانا ماااشي..
flash back..........1
شهاب: تعالي هنا..
حاتم:: انا مش قادر اتصور انك تصدق عليها كدااا
شهاب: انا كمان متاكد انك مش مصدق 
حاتم: تقصد انك عارف انها معملتش حجة
شهاب: اكتر من متاكد 
حاتم: طب عملت كدا لي 
شهاب:: لزم اعرف مين عمل كدا 
حاتم:: عادي كنت تعمل كدا وهيا عارفه انها بتساعدك 
شهاب: بس انت حاسس ان الموضوع لي علاقه بيا انا اول مرجعت دا حصل..
حاتم:: طب وهنعمل اي 
شهاب:بفكر 
حاتم:ة المره دي لزم نساعد بعض وننسه اي حجة عشان نجيب حقها ونتاكد انها كويسه ومحصلهاش حجة.
شهاب:ة تمم بس انا عايزها تفضل كدا لاني شاكك ف حجة ولزم اتاكد منها 
حاتم: اي هيا 
شهاب: اقولك بعدين 
حاتم: طب هنعمل اي دلوقتي 
جالي تلفون من مدير الفندق.. الكاميرات يا فندم جاهزا 
ولما روحنا غرفه المرقبه وشوفنا  تسجيلات الكاميرات 
وكانت مسروق منها المقطع الوقت دا  بذات وقتها بس فهمنا ان ف
 حجة غلط ومشينا ومعناش اي دليل بس كنا خايفين عليكي
 فعلا حصلك حجة عشان كدا حجزتلك عند الدكتوره هبه صحبتي  كانت معايا ف كلية الطب بس نساء...
طلبت منك انك تلبسي  وقولتلك اننا بعد.ساعتين هنروح لدكتوره وف الساعتين دول رجعنا تاني غرفه التصوير 
شهاب:  بس المره  دي شوفنا تسجيل الكاميره بتاع غرفتك يا هاله.. 
خاتم:  ونتي طلعتي وراها علطول ورجعتي بعدها بساعه..
شهاب:  مع انك لما جينا الصبح  قولتلنا انها خرجت وانتي  فضلتي مستنياها ف الاوضه..
حاتم: بس كنا متاكدين ان مش انتي لوحدك لان مش معاكي فلوس لكل دا..
بينما كان شهاب يتحرك ف المستشفي امامهم.. 
وطبعا عشان  عارفين قد اي ثمن الغرفه الا انتي نيمتي نغم فيها.. 
فكرنا بنفس المستواء دا وعرفنا ورجعنا للكاميرات تاني  بس كاميرات  البوابه 
حاتم:: حظر فظر يا شوش مين هو الا كان موجود 
شهاب:مين يسطا 
حاتم: والدت شريف ...
احنا معرفناش عملتوا اي ف نغم بس فهمنا ان انتو الا بتعملو كدا...
حاتم: عشان كدا اصريت اقولكم اسم الدكتورة والعنوان قبلها بساعتين عشان تعمل الا حصل.. تكمل انت ولا انا ياشهاب 
شهاب: انا شايف  احسن حد هيعرف يحكي هو والدت شريف الا مستخبيه ..
ظهرت من خلف الجدار وهيا تنظر للارض.. مكنتش مصدقه الكلام ولا مستوعبا هما بيقولو اااي طيب..
حاتم: هتحكلنا انتي يا ولا وانتي يا هاله 
كنت بصه لهاله ومش قادره اصدق كانت بتعيط وهيا خجوله 
مكنتش مصدقه الا.انا بسمعوو ابدا
حاتم:: هاله مش هتسنعينا  صوتك 
شهاب: طب ونتي  يا طنط 
صرخت هاله وبدات تحكي بانهيار وهيا تصرخ وبتعيط...
flash  back  2... 
والدت شريف: انا عارفه انك بتحبي شريف 
هاله: اي انتي بتقولي اي 
والدت شريف: بلاش الطريقه دي انا مش صغيره معاكي من
 اااخر يا هاله انا ممكن اخليكي تتجوزي شهاب واخلي يكره وش نغن اي رايك 
هاله: ازاي 
والدت شريف: هتعملي الا هقولك عليه.. 
ف الوقت الاخرجت ف نغم تتمشا.. انا فعلا خرجت وراهاا وكان معايا منوم  بيترش لو حد شمو بينسه جزء حوالي عشر دقايق قبل المنوم دا 
وخدها علي غرفه كانت وخدها وقالتلي اغير كل هدومها واحطها علي السرير......  والدم دا كان دم غزال... 
ولما وفقت اني انزال معاك يااا شهاب واسيبها اتصلت بياا..
هاله: عايزه اي سبيني معاه شويه بقا.... 
والدت شريف: اطلعي للبنت يا عبيطها اول حجة هيشوكو فيكي وتاني حجة.. لو فكرت تعرف مين عمل فيها كدا...
تبقي عارفه وسابقها بخطوة.. 
ولما شريف قلهااا اننا هنروح الدكتور اتصلت عليه...
هاله:  الو عايزه اي 
والدت شريف: انتي ازاي متقولليش انها رايحه تكشف 
هاله: كنت لسه بفكر 
والدت: تفكري اي بس وغباء اي انا هروح علي هناك وهحاول اشوف الدكتوة واشوف حل..  
back.. 
حاتم:  مهو انا كنت متفق مع هبه انها توفق وتاخد الرشوه دي مقابل انتا تكدب بس عشان نسيركم ونضحك عليكم 
شهاب:  زي مكنتي عايزه تضحكي علي صحبتك..
وقفت وانا مش فهمه انا لسسه مستوعبتش انا اصلا الكلام دخل دماغي بس مين هيا الا بيتكلمو عليها...
نغم بدموع تتسقط بهدوتء: حا... حاتم هو مين هاله الا انت بتقول انها عملت كدا فياا...
حاتم انت بتخرف.. صح صح انت اكيد مش واخد بالك انت مش فاهم اصل انا معنديش غير حد بس اسمو هاله ف 
حياتي ودي الا هيا اختي وصحبتي وعشره.. فاكيد ف حجه غلط طبعاا..
حاتم: اهدي يا نغم 
نغم: اهدا انت جاي تقولي ان الحد ااوحيد الا صحبتو
 واهتم بيا وكانت اخت وصحبه وام اوقات كتير.. لا لا مش معقول..
ردي يا هاله قوليلهم ان كل دا غلط وكذب وانهم مش فهمين الموضوع صح.  
وفجاه بدات استوعب بعد سكوتها ولما تتحدث كلمه واحده تتدفع عن نفسها..
نغم:انتي عملتي كدا فيا بجد طب ليي
هاله بغضب: عشان انتي عايشه ف دور البت الا خسرنا كل حجة مع ان العكس.... لما كنا صغيرين شهاب كنت معاه بس
 مشفنيش.. ببقا وسطكم ومبحسش بكدا  بيبصلك ومهتم
 ووخد بالو منك انتي وبس.. حتي لما كبرنا.. احنا زي بعض ف كل حجة ... تعلم وبيئه بس لما حب ييتقدملك..
اتقدملك الدكتور شريف وانا الا اتقدمولي كانو كلهم صنايعياااا وبتوع ورش 
 .اقولك حجه حتي لما كنا عند حاتم دا كان بيجبلك شكولاته مش بيجبلي مع اني بردو كنت بضرب زيك بس حبك انتي 
 ولما كان عايز يهربك كان عايز بهربك انتي لوحدك برضووو 
نغم:ة فتكرهيني اوي كدا تجرحيني ف شرفي لي طيب كنتي فرحانه ونتي سامعه كلام شريف ليااا 
نغم: طب بلاش خلينا فيكي انتي... انتي  قولتي عليه بنت شوارع واهلي رموني صح ونت يا شريف قولت عليه منفعش اكون زوجه ولا اي حجه واني اكيد طالعه لامي..
شريف: نغم انا اسف انا مكنتش اعرف بكل دا ا....
نغم ابتلعت ريقهااا واغمضت عينها وتنفست جامد..
امشي يا شريف خد والدتك وشوف حد ينفعك وينفع حياتك وحياه والدتك.. 
شريف:: بس انا بحبك ❤ ومش هعر
نغم بصوت عالي وغضب:: بس بقااا مبقاش يهمني  حجه زي  دي
شريف:: بس اسمعيني
حاتم: شريف امشي احسلك.. وملكش دعوة بيها تاني فاهم وكفايا الكلام الا اتقال منك انت وامك 
شريف: بس 
شهاب: باحترام خد والدتك عشان منبلغش عليها وتدديق من رد فعلنا.
شهاب اقترب من هاله الا بدات بالبكاء بصوت عالي..
اتمني ارجع الزمن تاني عشان اختار اني مشوفكيش.  
هاله: شهاب صدقني انا
شهاب:: امشي يا هاله امشي احسلك صدقيني 
 مسكت ايدها قبل متمشي...
نعم: مش قادره اصدق انك عملتي كدا  ...
هاله.....
..
..
.  
في بيت حاتم:  نورتي بيتك 
نغم:: بيتي اتلم 
حاتم: هيبقا هيبقا يا بومه 
نغم😂😂 عارف البيت دا عندي ف
حاتم: عارف ذكريات وحشه
نغم:: مش دايما يا حاتم  اوقات كتير المكان بيشيل الذكريات الحلوة اكتر. 
حاتم: يقترب منها ويميل عليهاا::  يعيني تقصدي انك لسه فاكره ذذكريتنا 
نغم: اكيد طبعاا
حاتم: واي كمان 😉
نغم بخجل: بس يا حاتم الله 
حاتم:  هو انا اتكلمت انا بسال 
نغم: اتلم وتعالي عرفني الاوضن بتاعتي اقصد بتاعت الممرضه..الجديده فين
حاتم: غرفتي.. اقصد الا جمب غرفتي
نغم: طب اتلم وامشي علي اوضتك يلااا 
حاتم: هيا بقيت كدا 
نغم:  اهاا كدا اذا كان عجبك 
#بقلم_بسمه_سلام
حاتم::  والهي عبدالله وشهاب عرفووو  يربوكي..
نغم::تصبح على خير حاتم..
حاتم: تمم يا حميل برحتك يا حميل انت توامر يا جميل ...
بكرا تندم يا جميل.....
في المساء الساعه الواحده بعد منتصف الليل.. 
خرح حاتم من غرفتو ونظر لشرفت ليراها تقف وشعرها خلفهاا يطير بسرعه وبحريه جميله...
وقف خلفهاا.. والشعر يطير علي وجه ويشم رائحته الجميله..
حاتم:: اي الا مصحي القمر..
نغم بخوف.. اعااا 
حاتم اي مالك 
نغم:  خفت 
حاتم:  اقترب مني  ووضع ايده علي وجهي وهمس بالقرب من اذني.. مش عايزك تخافي تاني فهمه..
نغم: ازاي 
حاتم: طول مانا جمبك متخفيش هفضل شيلك جوا قلبي وعيني..
نغم: تصبح علي خير 
خاتم: لسه برضو بتهربي من الرد 
نغم:  مش بهرب بس ان....
حاتم: انا بحبك ♥ افهمي بقا 
نغم:  بس انا مش عايزه دلوق...
حاتم بغضب: تمم تصبحي علي خير 
نغم: حاتم استنا 
حاتم:  تصبحي علي خير روحي نامي يلاااا.
.
دخل غرفته وانا دخلت وبعد نصف ساعه خرجت وخبطت علي غرفتوو...
فتح الباب وهو حزين: نعم 
 نغم:: انا عايزه ادور علي اهلي يا حاتم.. 
حاتم: طيب ماشي 
نغم:: خليكي جمبي يا حاتم لحد معرف السبب الا رموني بسببو وبعدها صدقني انا هقولك بنفسي كل حجه عايز تسمعهااتت ونفسي اقولهالك..
حضني وقالي وانا جمبك ومعاكي وهسمعك قولي...هتبداي ازاي 
نغم :  اسر لزم ادور علي اسر...

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية الضائعة
google-playkhamsatmostaqltradent