رواية المصروايه الفصل العاشر 10 بقلم يمنى محمد

 رواية المصروايه الفصل العاشر 10 بقلم يمنى محمد

رواية المصروايه البارت العاشر

رواية المصروايه الجزء العاشر

رواية المصروايه الفصل العاشر 10 بقلم يمنى محمد


رواية المصروايه الحلقة العاشرة

طبعا فاكرين احنا وقفنه فين
زين خرج من المستشفى مش شايف قدامه من غضبه من إلا حصل ماشي يكلم نفسه
ازي اختي حامل سماره حامل ازي ومن مين
يادي الفضايح الا احنا فيها ماكفايه المصيبه الاوله بتاعت رنا الا لسه معرفش عنها حاجه
هي كده هتخلص هما الاتنين في دفنه واحده وارتاح منهم
وصل البيت
بشاير.بانهيار.... اكيد الدكتور دا مهبول  بنتي سليمه مفهاش حاجه يازين اختك مش فاجره
زين وهو ينظر لها بغضب... امه بنتك بتستعبطنه كلنا وفاجره
عاليه... لا يازين اختك مفيش انضف منهم صدقني يابني
زين بوجهه عابس.. لا مش هصدق بعد كده غير لا  يشوفه بعنيه مراتي طلعت معرفهاش وطلعت خاينه واختي فاجره
بشاير... لا متقولش كده على بنتي
زين بصوت عالي... بنتك ماتت وحضري نفسك علشان عزاها
عاليه.. لا يازين ورحمه ابوك ماتقول كده
زين... عمتي الموضوع انتهى
عايزه اعرف ايه الأجانب سماره مكان رنا ورنا فين
#يمني محمد
#المصروايه
زين بغضب.. مفيش رد ليه على سؤالي
لياتي صوت  من بعيد
صباح بشر في عيونه..... انا اقولك الحقيقه ياابن خالتي
لتنظر لها بشاير باستغراب هل هتحكي لزين على الاحصل
زين... وانتي تعرف الاحصل
صباح... مش انا بس حد قالي
زين... خلصي مش لعبه قولي الاعندك بدل ماالجثتين يبقوا تلاته
صباح بحقد... مراتك هي السبب في كل  حاجه
لينظر الجميع باندهاش بكلامها
سليم.. بغضب بقولك ياصباح زين مش ناقص مراته الاحبلت سماره
صباح... لا بس هي إلا قالتله تعمل كده علشان تسقط
زين. وهو يركل الأشياء برجله انطفى ياصباح مره واحده
صباح... اختك لما قالت لرنا انها حامل رنا قالتلها على وصفه تسقطها مقابل ان سماره تهرب المصروايه من هنا
وبعدين مراتك دكتوره وفاهمه ودي كمان كانت هتضرها علشان الأعشاب دي هتخليها متنفعش المعاشره  تاني
زين.. انتي بتقولي ايه وهو يمسك يديها بقوه انتي اتجننتي
سماره..... امك عندك اسألها
زين ينظر لأمه بشاير بغضب.. امه تهز راسها بتأكد كلام سماره
زين.... يعني ايه رنا عملت فيه كل دا
صباح ... لا لسه فيه
زين وهو ينظر بدون كلام لها
صباح... عارف مراتك فين عند يونس عدوك مستضيفها هناك مقضيتها سوا ويمكن كل دا كان ملعوب من يونس
زين.... صباح هدفنك لو كنتي بتقولي كده وخلاص
صباح.... لا احنا ولايه وكفايه فضايح وجرس دا حلق مراتك من قلب دار يونس
زين... شد الحلق من يدها واتأكد من كده ان هو حلق مراته
خرج بره الدوار والشر مالي عيونه
سليم.. استنى يازين
بشاير.. جذبت صباح من يدها بحرقه وشدتها لاوضتها
انتي اتجننتي يابت ايه الا حصل دا
القصه حصري على صفحتي قصص وروايات يمني محمد 
صباح... اسمعي ياخالتي الطوفان دا كان هيبلعنه احنا بس كده الموضوع هيكون بعيد عننا
بشاير... يعني ايه
صباح... البت الخدامه الابتشتغل عند يونس قالتلي ان مرات زين هناك وجابت حلقها
وانا ألفت بقيت المسلسل علشان تلبس رنا
بشاير وهي تلطم.. يافضحتي السوده على عملت سماره  اخوها هيدفنها حيه
صباح... بس ياخاله صحيح هي كانت بتعمل كده مع مين
بشاير.. اخرسي ياصباح بنتي اشرف من الشرف َلكره كلكم تعرفوا  كفايه المصيبه  الا بسبب تفكيرك كانت هضيع البت
كل دا وعاليه بره بتسمع الكلام حطت ايدها على بوقها وبدأت اللطم بصوت مكتوم
وطلعت اوضتها جري
#المصروايه
#يمني محمد
رنا... انت اتجننت متعرفش ان زين  هيقتلني
المجهول.... وايه يعني انتي الا خلفتي الاتفاق
رنا....غصب عني انا حبته واستحملت علشان بحبه بس مش كده
المجهول... حبيه كمان  علشان ابعتله بقيت الصور الا عندي
رنا.... لا حرام عليك زين حالف ليموتني
وقفل السكه في وشها
هي بدأت في اللطم على وشها
 يالهوي على إلا هيحصل منه  انا غلطت كنت لازم  احكي كل حاجه من الأول انا هسيبله جواب واحكيله فيه كل حاجه
بس سمعت صوت زين تحت بيتكلم بصوت عالي وغاصب
زين... انا عايز مراتي ياابن الجبالي
يونس... زين باشا عندنا ياهلا  وسهلا  اتفضل ياباشا
القصه حصري على صفحتي قصص وروايات يمني محمد 
زين...  لا اهلا  َلا زفت مراتي فين
سليم... اهدي يازين مش كده
يونس... سيبه ياسليم الباشا يعمل الاهو عايزه
زين. خرج مسدسه من جيبه وحطه في دماغ يونس وقاله مش هعيد سوالي تاني مراتي فين
يونس..... بثبات  مين قل انا مراتك هنا
زين....
ماانا عرفت كل حاجه وعرفت لعبتك الدانيه مراتي
يونس.... انت بتقول ايه
زين..... بقولك مراتي فين
كل دا ورنا هتموت فوق من الخوف
ام يونس. اهدي يابنتي
رنا... ابوس ايدك سبوني امشي بسرعه  زين هيموتني
ام. يونس... متخافيش يونس هبساعدك
رنا... لا زين محدش يقدرعليه
يونس..... مينفعش ياباشا كده. انت لو بتمارس سلطتك علينا في بيتنا مينفعش كده
زين. وهو يشد السلاح  في وضع الانطلاق.. اخر مره بقولك مراتي فين رنا يارنا
رنا بخوف.. هيموتني هيموتني
يونس.. اسمع ياباشا احنا مبنتهددش وانت عارف ولو على السلاح موجود وعلى الرجال موجوده بس اهدي وانا هعمل معاك ديل حلو اوووي
سليم.... يونس خلص وهات الا عندك
يونس..... هات مراتي تاخد مراتك
يالهوي يعني ايه دا من عندي انا
عاليه.. في ا ضتها لازم اتكلم مع زين وافهمه الموضوع وان اخته مش فاجره والمصيبه الااسمها صباح هببت الدنيا
 لبست وخرجت
بشاير.. راحه فين ياعاليه
عاليه.... راحه اطفي النار الا قلدت  بسبب كذبك  على المصروايه  كنت عامله  تحوجيه للبت علشان تقطع الخلف  اهي جا في بنتك يابشاير
بشاير.... اخرسي ياعاليه انت اتجننتي  يامره  محصلش
عاليه.. حصل وانا سمعت كل حاجه بينك وبين صباح وهحكي لزين كل حاجه وهو يتصرف
بشاير... هكدبك ياعاليه وانا امه هيصدقني
عاليه... لا يابشاير انا إلا ربيت مش البطن الاشالت ورمت ومشت ورجعت
بشاير.. اخرصي ياعاليه اياكي اسمعك تقولي كده تاني وملكيش دعوه بزين
عاليه.. خوفني يابشاير علشان عارفه ان ابنك هيصدقني
انا هحكيله على كل حاجه والايحصل  يحصل
وقبل ماتمد رجلها لخارج باب  البيت كان شي حديدي فوق دماغ العمه عاليه 🙄

يُتبع ..

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية المصروايه
google-playkhamsatmostaqltradent