روايات

رواية نور الرعد الفصل الثاني عشر 12 بقلم مروة مرزوق

رواية نور الرعد الفصل الثاني عشر 12 بقلم مروة مرزوق

رواية نور الرعد البارت الثاني عشر

رواية نور الرعد الجزء الثاني عشر

رواية نور الرعد كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مروة مرزوق
رواية نور الرعد كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مروة مرزوق

رواية نور الرعد الحلقة الثانية عشر

عند رعد ونور
كان رعد قد آفاق وذهب ليأخذ حما”ما وعند خروجه وجد نور مازالت نائمة، فذهب إليها
رعد :نور نور
نور بنوم :اممممم
رعد بضحك :قومي يلا
نور بنوم :سبيني انام يا ماما شويه
رعد :ماما
نور :واحلى ماما
رعد :يعني انتي صاحيه
نور بضحك :ايوه
رعد بحب :صباح الورد والفل والياسمين يا قلبي
نور بحب :صباح النعناع و الفراولة يا رعدي
رعد بخبث :انا بقول نفضل هنا كمان يوم على الكلام الحلو ده
نور باحر”اج وقد فهمت قصده
نور بخجل :لا وعلى ايه انت ناسي ان ورانا جيش مستنينا هناك يلا قوم اطلع بر”ا
رعد :انتي بتكرو”شيني
نور بضحك :اذا عندك مانع
رعد :ماشي يا نور عقا”بك معايا بس لما نروح بس وغمزلها
نور بخجل وغضب : دا بعينك ويلا اطلع بر”ا
رعد بضحك :ماشي، وخرج رعد وقامت نور وأخذت حما”ما وأعدت نفسها وخرجت
رعد بانبهار :هو انتي احلوتي ولا ايه
نور وقد كانت ترتدي درس محتشم لونه وردي فاتح وكان منقوش عليه نقش متوسطة الحجم من الورد وارتدت عليه حجاب من اللون نفسه فكانت في غايه الجمال
نور بضحك :ههههه ليه
رعد بغيرة :هو انتي هتطلعي كده لا خشي غير”ي الهدوم دي يلا يخر”ب بيت جمالك طب اوديكي انا فين دلوقتي
نور بابتسامة :مانت اللي جايبهم انا مالي ثم احنا كدا هنتاخر يلا
رعد بغيرة :ماشي يا نور يلا يا ستي
نور بضحك :انت بتغ”ير يا رعد
رعد :لا مبغ”يرش
نور :اممممم ماشي يلا، وذهب رعد ونور

 

 

 

 

 

 

في القصر
فؤاد :جاسر عارف لو جر”الي حاجة والله ما هسا”محك
جاسر بضحك :ليه
فؤاد :خطتك دي انت”حار والله بس مقدمناش حل غيرها
جاسر :هه هي لاهي انت”حار ولا حاجة، انت اللي مكبر الموضوع وخلاص
فؤاد بمرح :يا صغيرة على ال”هم يا لوزه
جاسر 😂😂:لوزه
فؤاد :قصدي يا صغير على ال”هم يا فؤاد
جاسر 😂:لا لوزه حلوه
فؤاد بغضب :جاسر
جاسر 😂:لوزه
علا باستغراب :لوزه مين
فؤاد 😳😳:يا فض”حتك يا فؤاد
جاسر بخبث :لوزه مين
علا :ايوه
جاسر بخبث :حبيبه فؤاد
فؤاد وعلا بصدمة 😳😳:ايه
***********************
مجهول ١ :باشا احنا عارفنا انها مش في البيت
مجهول٢ :خلاص نفذ الخطة التانيه المهم انها تمو”ت النهارده وقدام عينه فاهم
مجهول ١:تمام
مجهول ٣ :انت ليه اختارت البنت ليه مش الولد
مجهول ٢ :لان البنت هي نقطة ضع”فه
مجهول ٣:بس الجوا”سيس اللي هناك قالوا انها مبتكل”مهوش وانه بيكلم ابنه بس
مجهول ٢ :عبدلله كان عنده بنتين واحدة ما”تت من خمس سنين والتانيه نور فلما بناته الاتنين يمو”توا ساعتها بس هيعرف ان احنا قادرين نخل”ص على عيلته هو بيعامل بنته و”حش خلاص يبقى نخل”ص من بنته ونفهمه اننا قادرين نا”ذي حبيب قلبه ابنه
مجهول٣:قصدك ان ده بيكون دليل اننا قادرين نا”ذيه باي شكل
مجهول ٢ :ايوه
مجهول ٣ :دا انت عقلك س”م والله
مجهول٢ :هههههه عارف يلا خلينا مستنين الخبر الجميل
مجهول ٣: هههههه يلا
*******************

 

 

 

 

 

علا بصدمة 😳:حبيبته
جاسر بخبث :ايوه وهيخطبها قريب باركيله
علا بحزن :الف مبروك يا فؤاد
فؤاد بصدمة مما قاله جاسر ولكنه جاريه في الخطة
فؤاد :الله يبارك فيكي عبالك يا علا
علا بحزن :شكرا عن ازنك يا جماعة، وذهبت علا
فؤاد بغضب :ممكن افهم ايه اللي انت قولته ده
جاسر بضحك :قلت ايه
فؤاد بغضب :جاسر بطل استع”باط
جاسر بضحك :خلاص هفهمك
فؤاد بغضب :سامع
جاسر :علا يا سيدي بتحبك
فؤاد 😳😳:ايه
جاسر :ايوه
فؤاد:وعرفت الزاي
جاسر :لما جات وسألت عن ههه لوزه و وشها ظهر عليه علامات الحب والغير”ة والغض”ب ساعتها انا فهمت
فؤاد :يا سلام وانت ايه عرفك بقى اذا كانت عملت كدا علشان بتحبي ولا فضول عادي
جاسر :فؤاد صدقني لما اقلك علا بتحبك يبقى بتحبك
فؤاد بفرحة :والله يا جاسر لو طلع الكلام ده صح، ساعتها انا ممكن اعملك اي حاجة
جاسر بخبث :ماشي
فؤاد بضحك :طب استأذن انا بقى
جاسر بضحك :رايح فين
فؤاد :راح اصالح الغزال ههههه
جاسر بضحك :ربنا معاك عبالي انا كمان
فؤاد :ههههههههه لا خليك كدا، وذهب فؤاد الي علا
عند علا
علا بدموع :ليه ليه حبيته ليه
_الحب مش في ادينا يا علا
علا 😳😳:فؤاد
فؤاد :ايوه فؤاد اللي بيحبك
علا بصدمة :ايه
فؤاد بضحك على شكلها :ايوه مالك كدا اتخض”يتي ليه
علا بحزن :بس انت بتحب لوزه
فؤاد بابتسامة جذابة :لوزه مين بس
علا :مش عرفه جاسر اللي قال كدا وانت أكدت على كلامه
فؤاد بحب :لا يا علا انا بحب بنت واحدة بس هي من اول ما شفتها وسر”قت قلبي مش عارف الزاي بس بقيت كل ما اشوفها قلبي ير”قص من الفرحة بقيت كل ما اقول اسمها احسن قلبي هيط”لع من مكانه هي دي اللي سكنت قلبي هي دي اللي دخلته وقفلت بالمفتاح وخدت المفتاح معاها، هي دي ملكة الفؤاد
علا بحزن :طب هي مين

 

 

 

 

 

 

فؤاد بضحك :واحدة اسمها بيدا بحرف العين وآخره الف وفي النص حرف الام والاسم من تلت حروف
علا :أوله عين وآخره الف ونصه الام يبقى 😳😳علا انا
فؤاد :وأخير
علا بصدمة :انا، انا البنت اللي بتحبها انا
فؤاد بضحك :ايوه انتي هو في غيرك ممكن يس”حر قلبي ويديلة عا”صفة مخلياه مش عارف يعيش
علا :بس انت قولت انك هتخطب لوزه
فؤاد بضحك :منك لله يا جاسر ال🐕
علا :جاسر
فؤاد :ايوه هو اللي اخترع اسم لوزه ده، طب ايه دلوقتي
علا باستغراب :طب ايه
فؤاد :حددي معاد مع الباشا علشان خلاص القلب مش قادر يستحمل
علا بخجل :تمام ماشي
فؤاد :علا
علا :نعم
فواد:بحبك
علا بخجل :ممكن متقلش كدا تاني لحد ما ابقى حلا”لك
فؤاد :الجميل يأمر وانا انفذ
علا وقد احمر وجهها من شده الخجل وتركته وذهبت
وصل رعد ونور الي القصر
رعد :السلام عليكم
الجميع :وعليكم السلام
جاسر بخبث :اهلا يا عريس
رعد بضحك :اهلا يا جاسر
جاسر بضحك :مبروك عبال السناجل اللي هنا
نور بخجل :انا طالعة فوق
رعد :تمام، وقبل ان تذهب نور الي غرفتها اتي لها اتصال من المستشفى
نور :الو

 

 

 

 

 

 

مجهول ١:مدام نور في حالة طا”رئة وصلت المستشفى ومحتاجينك حالا
نور :طب انا جايه حالا، وقفلت نور الخط
رعد :في ايه يا نور
نور :دا اتصال من المستشفى طالبيني حالا هناك في حالة طا”رئة ولازم اروح
فريال :استنى يا نور انا جايه معاكي
نور :ليه يا ماما
فريال :هجيب التقارير بتاعت ابوكي يلا
نور :تمام، انا ماشية يا رعد
رعد :تمام خلي بالك من نفسك
نور :حاضر يلا يا ماما
فريال :يلا وأثناء خروجهم من بوابه القصر، كان هناك قنا”ص مصوب سلا”حة تجاه نور
مجهول ١:الهدف قدامي يا باشا
مجهول ٢:نفذ المهمة يلا
مجهول١:تمام، واط”لق ذلك الشخص رصا”صة من سلاحة تجاه نور
فريال بصدمة :نوووووووووووووور
ليخرج الجميع على صوت فريال لينصدموا
نور ببكاء :ماما لا متسبينيش يا ماما
فريال وقد ض”حت بحياتها مش اجل نور فاتت الرصا”صة فيها
فريال بألم :انتي كويسة يا نوور
نور بدموع :ايوه كويسة بس انتي اسكتي بس علشان الجر”ح
جاسر بخوف :ماما
نور ببكاء :جاسر هات ماما على المستشفى بسرعة يلا
جاسر وقد حمل فريال و وضعها في السيارة وذهب بيها الي المستشفى هو وعلا و عبدلله
رعد بخوف :نور انتي كويسة
نور ببكاء :رعد ماما
رعد واخذها في حضنه :ششششش هتبقى كويسة بس ايه اللي حصل
نور بدموع :انا كنت طالعة من البيت انا و ماما وانا بدور على تليفوني في الشنطة سمعت ماما وهي بتنادي باسمي وفجأة لقيتها قدامي وهي بتقولي انتي كويسة، وأخذت نور تبكي
رعد :شششششش فريال هانم هنكون كويسة واللي عمل كدا هيتعا”قب بس اهدي بقى ويلا نلحقهم
نور بدموع :يلا

 

 

 

 

 

في المستشفى
جاسر بدموع :نقاله بسرعة، وأتت نقاله وأخذت فريال الي غرفة العمل”يات
كان الجميع واقف بالخارج والدموع لا تفارق عيونهم منهم من كان يصلي ويدعوا لفريال ومنهم من كان يقرأ القرآن، وصلت نور ورعد الي المستشفى
نور بدموع :جاسر ماما عاملة ايه
جاسر بحزن :لسه ما طلعتش من اوضه العمل”يات والدكاترة بيقولوا ان حالتها صعبه
نور بدموع :انا هخشلها
علا بدموع :نور انتي منها”رة دلوقتي مينفعش تخشلها
نور بدموع :ميهمنيش كلام حد انا هخشلها يعني هخشلها
جاسر بدموع :نور
نور :دا واجبي اللي جوه دي مريضة دلوقتي مش امي وانا من واجبي اني انقذها فياريت محدش يدخل في شغلي علا جني نرمين تعالوا ورايا وذهبت نور
رعد :جاسر فؤاد تعالوا انا عايزكم
عند نور
كانت قد اعدت نفسها لتدخل غرفة العمليات هي وعلا وجنى ونرمين
نور :جهزوا كل حاجة يلا
علا :نور انتي كويسة
نور :ايوه يا علا وياريت محدش يكلمني دلوقتي ويلا، وذهبوا هؤلاء الأربعة الي غرفة العمل”يات
عند رعد
جاسر بغضب وصدمة :انت بتقول ايه يا رعد
رعد :ايوه يا جاسر نور هي اللي كانت مقصو”ده مش فريال هانم
فؤاد :ومين اللي ليه مصلحة بق”تل نور
رعد :دا اللي عايز اعرفه
عبدلله :بس انا عارف
جاسر بصدمة :بابا
عبدلله :ايوه
رعد :ايه السبب يا عمي
عبدلله بغضب :اللي عمل كدا هو رأفت علشان هو عرف اني لسه عايش وان انا معايا معلومات ممكن تعر”ضه للخ”طر
جاسر بغضب :الراجل ده اتعدى كل الحدود وانا خلاص جبت أخرى منه، النهارده يكون هو القا”تل يا المق”تول غير كدا مفيش وجاء ان يذهب جاسر اوقفه رعد
رعد :استنى يا جاسر هو مش عايز المعلومات خلاص تمام هنديله المعلومات بس بطريقة الغول
جاسر :قصدك ايه

 

 

 

 

 

رعد :هقلك
عند نور
كانت قد دخلت غرفة العمليات وبدأت تعمل العملية ودا بعد معار*ضة كبيرة من الدكاتره اللي كانوا موجدين هناك بس كلهم استسلموا قدام اصرار نور وعندها، وبعد مدة طالت لأربع ساعات تم إنقا”ذ فريال وأصبح الوضع مستقر
نور :الحمد لله العمليه نجحت
علا :كان لازم تنجح انتي ناسية انتي مين انتي يا بنتي افضل جرا*حة هنا
جني :الحمد لله ان كل حاجة عدت على خير
نرمين :ايوه الحمد لله
نور :طب يلا نطمن اللي برا علشان انا حاسة انهم شوية وهلاقيهم مكتسي”حين المكان هنا
علا :ماشي يلا، وخرجت نور والفتيات وطمن الجميع على حال فريال
نور بتسأل :امل رعد وجاسر وفؤاد وبابا فين
أمجد :راحوا مشوار كدا وجايين
نور :تمام
_ازيك يا جدو
ماجد بصدمة 😳😳:لؤي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نور الرعد)

اترك رد

error: Content is protected !!