Uncategorized

رواية طفلة ولكن أحببتك الفصل الثالث 3 بقلم روان محمد

 رواية طفلة ولكن أحببتك الفصل الثالث 3 بقلم روان محمد

رواية طفلة ولكن أحببتك الفصل الثالث 3 بقلم روان محمد

رواية طفلة ولكن أحببتك الفصل الثالث 3 بقلم روان محمد

طارق : بفزع حبيبه …..وطلع يجري علي أوضتها ……
وفتح الباب…..واتصدم ومقدرش يتحرك من اللى شافه ….
زياد كان واقف ولافف أيده علي رقبتها وحاطت حرف السكينة عليها … 
زياد : طارق انت لو جيت جمبي هقتلها …
طارق : بصدمه …زياد انت بتعمل اى ….ثم صرخ بيه ….سبهااااااااااااا
حبيبه : بخوف وبكاء ….طارق طا…… 
زياد : بس اسكتي اسكتي ….طارق البت دي خطر عليك صدقني بتكدب عليك سيبها انا هاخدها وامشي ولو مسبتنيش اخدها هقتلها قدامك ….
طارق : زياد …..سبها ارجوك سبها …وقرب ببطئ ….
زياد : البت دي بتدمرلك حياتك وانت مش حاسس ابوها عايزاك تجوزها عشان يقتلك ولما انت تموت هي تورث ….
طارق : بصدمه ….ابوها …انت تعرف ابوها …..
زياد : ولعن نفسه علي اللى قالك لأنه كده وقع بالكلام ….
حبيبه : ببكاء هيستيريا …..لا لا متصدقهوش يا طارق والله انا حتي معرفش بابا عايش ولا ميت …ارجوك متصدقهوش يا طارق ….
طارق فضل يقرب وزياد مش حاسس لحد ما سحب حبيبه منه …وقعد يضربه جامد ..
زياد : وهو شبه معدوم من الضرب …براحتك يا صاحبي وابن عمي براحتك ….بس هتندم …وطلع هرب نط من الشباك ….
حبيبه : استخبت فى حضن طارق وفضلت تعيط ….
طارق : بس بس اهدي متعيطيش..انا معاكي اهدي ..
حبيبه : بأنهيار ….طارق انا …انا مش كده والله انا معملتش كده … والله انا حتي معرفوش والله معرف حتي شكله …. 
طارق : عارف عارف ….أنا متأكد انك عمرك ما تكدبي عليا ….بس انا مش فاهم ليه زياد عمل كده ….انا مش فاهم ….. ليه …
بليل الحفلة بتاعت عيد ميلادها …
حبيبه : طارق انا خايفة مش عايزة أنزل …
طارق : يا بنتي انا بتحايل عليكي من الصبح عشان تعدي اليوم و كأن مفيش حاجه حصلت ..متعكننيش علي نفسك وكبري دماغك …يلا البسي عشان زمان صحابك وصلو ..
حبيبه : طب اطلع بره يلا عشان اغير ..
طارق : هههههههههه مش عايزة مساعدة …
حبيبه : بخجل …يا طارق بقا …
___________________________
فى الحفلة …
نزلت بفستانها الاحمر المنفوش وكان عبارة عن طبقتين من تحت طبقة ستان متشكلة علي جسمها ومن فوق طبقة شيفون منفوشة و كان مفتوح من عند الكتفين ومسيبة شعرها وحاطه ميك اب بسيط وكانت لابسة كوتشي ابيض … كانت قمر …
طارق اول ما شافها تنح ….
ندي صاحبه حبيبه : بيبووو اى القمر ده يخرب بيتك …
حبيبه : هههههههههه يا لقيمة اسكتي …
ندي : اسكتي ده فى حد هيموت ويدخل يديكي هدية …
حبيبه : بأستغراب …. اى ده مين مش فاهمه ..
ندي : بصي ده واحد اسمه شريف بيشوفك كل يوم و انتي طالعة من المدرسة وحاطت عينه عليكي عنده 28سنه وعرف أن انهارده عيد ميلادك وعايز يديكي هدية ويتعرف عليكي … 
حبيبه : بغضب ..ندي انتي هبلة انتي اللى انتي بتقولي ده وانتي اكتر واحدة عارفه ومتأكدة اني مستحيل افكر أو ابص لأي واحد …
ندي : وده ليه أن شاء الله علي واحد مش شايفك اصلا زيك زى الكرسي عنده ..
حبيبه : ندي احترمي نفسك …واه انا بحب طارق ومش شايفة غيرو واعلي ما فى خليك اركبيه …
_____________________________
مجهول 1: ازاى ده يحصل ازاى ..
مجهول 2: مش عارف مش عارف …
مجهول 1 : انا مش حزرتك أن ابن عمو ميشوفكش ولا يلمحك ولا يعرف أن انت اللى ورا البت ..اهو زياد كشفنا وزمانه شكك طارق فى حبيبه زمان لما انت قلتلي انك شفتهم وهما بياخدو حبيبه وبيرحو بيها كنت معتمد عليك أن بعد ما البت تكبر وانت تحاول تتكلم مع زياد وتتضحك عليه وتخليه يأثر علي طارق عشان يحب حبيبه ويتجوزها لان انت عارف ان طارق اكتر واحد بيثق فيه هو زياد ..انت ازاى تخلي زياد يكشفك ..ده معرفش يكشفك لما كانو  بيجيبوها من ورا الشجرة ولا حد شافك وانت بتراقبهم ..معقول كشفك بعد كل السنين دى انت اهبل …
مجهول 2 : انا مش عارف هعمل اى مش عارف …
مجهول 1: عملك اسود ومهبب اتصرف ..البت دى طارق لو مجوزهاش انا هقتلك انت سامع …هقتلك ..
مجهول 2: حاضر …
____________________________
يلا حالا بالا بالا حيو ابو الفصاد هيييه هيكون عيد ميلاده الليلة اسعد الاعياد فاليحيى ابو الفصاد هييييييييييه …
هووووف …..
هيييييييييييه 
وحبيبه حضنت طارق وفضلت تتنطت من الفرحة …
طارق : هههههههههه كل سنه وانتي طيبه يا قلبي …
حبيبه : وانتي طيب يا روح قلبي….. واته بوسة علي خده …
طارق : هديتك اهيه : وطلعلها عقد الماس رقيق جدا مكتوب عليه حرف ال T ومتغطتي بقلب يعني لما تفتح القلب تلاقي الحرف …
حبيبه : الللله يا طارق ….جميل اوى اوى …اى ده … ده حرفك …
همس طارق فى ودن حبيبه وهو واقف فى ضهرها بيلبسها القعد ….
بحبك ….
اتصدمت حبيبه واتسمرت فى مكانها من الكلمة …..ومكنتش مصدقة … ولفتله ….وبصت فى عنيه وقالت …
وانا كمان بحبك ….
فى اللحظة دي جرس الباب رن …
واول ما الباب اتفتح طارق اتصدم.. 
طارق بصدمه …تيتة ….
جدته : اى يا طارق مش هتقولي اتفضلي …
طارق : وهو لسه مصدوم …لا لا تعالي طبعا اتفضلي …حمد الله على سلامتك رجعتي من امريكا امتي وليه مقولتليش اجي اخدك …
جدته : قلت اعملهالك مفاجأة …بقالي  13سنه مشفتكش من لما كان عندك عندك 17سنه ….. مين دي يا طارق وهي بتشاور علي حبيبه …
طارق : دي خطيبتي يا تيته … 
جدته اتصدمت وحبيبه اتصدمت …
جدته : بغضب …خطيبك وقاعدة معاك فى بيت واحد انت هتهزر يا طارق … فين أهلها …وانت ازاى متقوليش انك خطبت وانا اصلا منقيالك عروستك وجايباها معايا …
حبيبه : غصب عنها عيطت ….وفجأة ظهرت بنت جميلة جدا من ورا جدته ….اول ما طارق شافها مصدقش نفسه …
طارق : بصدمه …نسرين …..
نسرين : بصدمه اكبر …طارق ….ومين د…………حبيبه …
حبيبه : ودموعها فى عينيها ومش فاهمه وقادرة تستوعب بس فجأة قالت …… نسرين …. اختي ….
طارق : ……………؟؟؟؟؟ 
( طبعا اتصدمته أن مش زياد أللي كان بيتكلم فى التلفون ???????? ) 
يتبع……
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببته بعد زواجنا للكاتبة هند الحجار

‫3 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!