روايات

رواية أحببت منتقبة 2 الفصل الرابع 4 بقلم ياسر الأنصاري

رواية أحببت منتقبة 2 الفصل الرابع 4 بقلم ياسر الأنصاري

رواية أحببت منتقبة 2 البارت الرابع

رواية أحببت منتقبة 2 الجزء الرابع

رواية أحببت منتقبة 2 الحلقة الرابعة

زعيم العصابه. كل شي جاهز ومكان العمليات ف الغرفه با الداخل كل الي عليك تبنج وتبدأ
صهيب مش مستوعب كلامه بس رده كان اصعب من المعتاد…يااااااه دول كتير اوووووووووووي معني كدا نسبتي هتكون كبيره . وبيضحك
الزعيم… يااااه طلعت شبهنا يا دكتور الاول كنت فاكرك من بتوع الاخلاق الحميده والحرام والحلال
صهيب. الحرام اختلط مع الحلال ومبقاش ف فرق بينهم
وبدأ صهيب يتحرك نحيتهم واختار بنت صغيره
صهيب. هبدا بدي
الزعيم. قلبك ميت يا دوك
صهيب. القلب الخفيف ملوش لزمه يعيش دخلوها جواء وصهيب وراهم
صهيب. يلا اتفضلو برا كلكم بعد اذنكم
الزعيم. بس
صهيب. مبسش انا مبعرفش اشتغل وفي حد جمبي
سابوه وخرجو وصهيب اتاكد اني مفيش حد سامعه وري الباب. Hi, do you speak Arabic?
البنت. لا تتعب روحك انا اتكلم العربيه بطلاقا
صهيب بابتسامه. ولا اريد أكثر من ذلك. من اين انتي ؟
البنت. ابي من الصومال وامي من سوريا
صهيب. اهلا بيكي يا قمر
البنت. لا تكثر من الترحاب المزيف افعل ما شئت انا مستعده
صهيب. ماذا تقصدين ؟

 

 

 

البنت. انتا لديك مهمه محددة فلا تخرج عن إطارها ونفذها ولا تقلق ان ربي معي
صهيب بابتسامه. ونعمه بالله … قولتيلي اسمك ايه بقي .
البنت. تالين
صهيب. يا اللهي اسمك غايه في الجمال وكمان شكلك وعيونك تحفه
البنت. شكرا لك
صهيب بضحكه. طيب بصي يا تالين تيجي نعمل ديل مع بعض؟
البنت . ديل يعني ايه؟
صهيب . اتفاق يعني أو تقدري تقولي هنلعب لعبه صغيره
البنت. اوكي
صهيب.. هتنامي ع ضهرك وتفتضلي تتنفضي أو ترتعشي اوووووووووووي
البنت. ليه ؟
صهيب. اسمعي الكلام بس ومهما يحصل مترجعيش لطبيعتك افضلي اترعشي لحد لما يدخل الزعيم ويخرج … وهتعدي علي خير ان شاء الله. هما اتاخرو ليه بس يا ربي
البنت. هما مين !
صهيب بضحكه. لا لا متخديش ف بالك يلا اعملي الي اتفقنا عليه
وبدأت البنت تنفذ التعليمات بطريقه احترافيه جدا لدرجه اني صهيب استغرب وفكر اني دي حقيقه
صهيب. يا جماعه يالي برا حد يلحقني بسرعه

 

 

دخل عليه شخص. ف ايه
صهيب. البنت عندها حالة توتر شديده وزي منتا شايفه النفضه والرعشه
الشخص. طب دقيقه
خرج بلغ الزعيم وقام يدخلهم بسرعه
الزعيم. حصل ايه ؟
صهيب. البنت بمجرد ما شافت ادوات الجراحه جتلها حالة رعشه وحاولت أهديها با البنج لكن زاد للاسف
الزعيم. ميهمش اتوكل ع الله وهي كدا
صهيب. مينفعش طبعا كل أعضاءها مش هيبقي ليها لزمه لازم تفوق وتستوعب البنج
الزعيم . خلاص خدوها وهاتو غيرها
صهيب ف سره. اهو دا الي مكنتش عامل حسابه وبعدين بس ياربي
جابو شخص تاني ونيموه ع السرير
الزعيم. وانا هقف معاك المره دي وأشوف بنفسي
صهيب. بس
الزعيم. ولا كلمه شوف شغلك يا دكتور
صهيب. امرنا لله
وبدأ صهيب يتحرك ببطئ شديد وهو بيبص ع الشخص الضحيه وكأني بيقوله معلش شكلها هتيجي فيك انتا بقي
صهيب قرب من الشخص وقال للزعيم هات الجوانتي الي وراك دا. راح الزعيم يجيبه
صهيب ف ودان الشخص. متقلقش انا هحاول على قد ما اقدر والله كان نفسي بس للاسف ليست كل الطلقات صائبه
الشخص. حسبنا وولينا الله فلا تقلق انت
كان رجع الزعيم.. وبدأ صهيب يلبس الجوانتي ببط شديد وبعدين بدأ يديله حقنه البنج وبيقرب من ودانه. حاول متغبش مني انا مش هديك جرعه كامله دي وهم مش اكتر
الزعيم. بتقول حاجه يا دكتور ؟
صهيب بضحكه. لا بقول ايواه كدا خلينا نبدا بقي ..
صحيح فين عمولتي ؟

 

 


الزعيم. بعد ما نخلص كل الأشخاص عمولتك محفوظه
صهيب. لا مش دا اتفاقنا انا قولت هاخد حساب كل شخص من قبل ما اشتغل
الزعيم. بس
صهيب. مبسش تقدر تجيب الفلوس دلوقتي وهو البنج لسا معاه حوالي 6 ساعات
الزعيم. اوكي
طبعا صهيب كل دا بيحاول يضيع وقت
خرج الزعيم وصهيب بيكلم الشخص. فوق حاسس بحاجه
الشخص. لا ابدا
صهيب. انا فضيت حقنه البنج تحتك اصلا مش فيك بس اوعي يلاحظو انك فايق
الشخص. لا تقلق
ورجع الزعيم وفي أيده الشنطه .. حقك ف اول شخص ربع مليون دولار تقدر تشوف
صهيب فتح الشنطه واتاكد بنفسه
الزعيم. ابدأ الآن
صهيب. هاااا. حاضر وبيقرب المشرط من الشخص وسمعه بصوت واطي بيقول. وجعلنا من بين أيديهم سدا ومن خلفهم سدا فاغشيانهم فهم لا يبصرون …صدق الله العظيم

 

 

صهيب مش عارف يعمل ايه وبدأ يدمع وخلاص قرب المشرط منه وقاله بصوت منخفض. سامحني… ودمعه من صهيب نزلت علي الشخص الضحيه
قام الشخص مسك ايد صهيب وكأنه بيقوله اعمل المطلوب منك انتا عملت كل الي عليك وبا الفعل صهيب يدوب بيسحب المشرط وفجأة كان المكان كله من الشرطه اللبنانيه وثبتو الكل وقبضو ع جميع افراد العصابه والزعيم بتاعهم وكان معاهم سفير مصر في لبنان وكمان الزهراء اول لما شافت صهيب جريت عليه وحضنته .. حبيبي انتا كويس عملو فيك ايه دول
صهيب. متقلقيش انا كويس. بقي انا حقير يا جزمه وعوزاني اطلقك وبيضحك
الزهراء. كان لازم تتلعب صح يا حبيبي
صهيب. يلا الحمدلله. قوم يا عم انتا لسا بتمثل خلاص اللعبه خلصت.
قام الراجل الصومالي وهو مبتسم .. والله ما عارف اقولك ايه
صهيب. متقولش حاجه حمدالله على سلامتك
وخرج وهو واخد الزهراء تحت ايده. وشاف البنت الصغيره
صهيب. القمر الصغنون حمدالله على سلامتك يا قمر
البنت بابتسامه. شكرا يا عمو
الزهراء. خلاثي مين الكيوت دي !
صهيب. كانت أول ضحيه … قوليلي بقي يا قمر انتي هنا مع مين بابا فين وماما فين
البنت. بابا جوا معاك ف الاوضه وبحركه لطيفه ورياكشن جميل. انتا قتلته ؟
صهيب بضحكه. لا يا عسوله مقتلتوش هو الي جوا دا ابوكي
البنت . اه

 

 

خرج الراجل ووقف قصاد صهيب. انتا أنقذت حياتي مرتين مره لنفسي ومره لصغيرتي مش لاقي كلمه شكر تليق بلي عملته معايا ومع بنتي
صهيب بضحكه. يا عم شكر مين وبتاع مين بس
الراجل. انتا من مصر
صهيب. ايواه
الراجل. اجمل واطيب شعب تحياتي لكل المصرين ومره تاني شكرا جدا جدا جدا
شرطي. دكتور صهيب احنا بنشكرك وبنشكر المدام ع تعاونكم معانا ف إسقاط اكبر عصابه تجاره أعضاء ع مستوي الوطن العربي وعشان هيك بنقدم ليك مكافأة بسيطه ليك وللمدام .. اتفضل دول مليون دولار
صهيب. اعمل بيهم ايه؟
الشرطي. دي مكافاتك
صهيب بابتسامه. مش محتاجها والله
الشرطي ما بينفع هيك يا دكتور لازم تستلم المكافأة
صهيب بص للناس المخطوفه واخد الشنطه وشكر الشرطي واتقدم ع الناس المخطوبه…
جماعه دي هديه بسيطه مني ليكم تقدرو تفتحو مشروعكم الخاص وبلاش تشتغلو عن حد خليكم كلكم ايد واحده وافتحو مشروع يجمعكم. بعد رفض كبير ولكن إلحاح صهيب كان أكبر ووافقو. بص لابو البنت بس عندي شرط أو رجاء يعني
الشخص . اتفضل يا دكتور

 

 

صهيب . اول لما تيجو زياره لمصر بالله عليك خليني اشوف تالين
الشخص بابتسامه. والله لجيبها مصر مخصوص عشانك
صهيب شكره وسلم عليهم ومشيو هو والزهراء
صهيب. ياااااااه كبوس رخم وانزاح
الزهراء. الحمدلله عدي ع خير
صهيب. زعلانه عشان اتبرعت با المكافأة ؟
الزهراء بسرعه. لا طبعا دا انا كنت عاوزه اقولك كدا لما كنت بترفض المكافأة
صهيب. يعني مش زعلانه مني
الزهراء. لا يا حبيبي ربنا يبارك في عمرك وتعيش وتتبرع ويجعله في ميزان حسناتك
صهيب. ميزان حسناتنا انتي كنتي شريكتي في المكافأة دي+ اللهم امين
الزهراء بابتسامه. اللهم امين
صهيب. بس اتاخرتي اوووووووووووي يا بنتي
الزهراء. يبني انا دوخت ما بينهم اصل بعد ما قولتلي …
#فلاش_باك
__________________________

 


صهيب. حبيبي ثقي فيا ومتقلقيش دي فرصه ولازم نستغلها عشان نامن مستقبل القمر الي جاي ف السكه. دلوقتي انتي هترجعي الاوتيل وان شاء الله يوم ولا اتنين لحد لما ياخدو الثقه فيا وهجيلك..المهم تتحركي دلوقتي وتطلعي تريحي الاول لأنهم هيرقبوكي شويه وبعدها تنزلي السفاره المصريه وتحكيلهم الي حصل وتخليهم يجو ف اقرب وقت وتيجي معاهم
الزهراء بدمعه. صهيب مش هقدر اسيبك مش هقدر
صهيب. اسمعي الكلام يا حبيبي عشان نطلع من هنا ونكمل حياتنا مع بعض
الزهراء. حاضر.
صهيب. يلا بقي عاوز كلمتين كدا بصوت عالي انا نفسي استغرب منهم ومصدقهمش لازم يقتنعو اني وسخ ومادي
الزهراء. صهيب
صهيب. نفذي الي بقوله يلا يا حبيبي
الزهراء بصوت عالي..انتا مادي حقير وهستني ورقتي توصلني واتحركت من قدامه
___________________________________
الزهراء. لقيت الموضوع اخد وقت جامد وإجراءات كتير بس يلا الحمدلله
صهيب. الحمدلله
الزهراء بخوف. دول كلهم مشيو وسبونا
صهيب بضحكه. يعني محدش معانا دلوقتي
الزهراء. لا ليه
صهيب بص حوليه واتاكد اني مفيش حد موجود في الڤيلا راح هاجم ع شفايف الزهراء بحب ولهفه وشوق وهي بتبادله نفس الاحساس لانه واحشها وفضلو كدا كتير لاكتر من خمس دقائق وبعدها اخد بايدها وخرجو يروحو الاوتيل

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أحببت منتقبة 2)

اترك رد