رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية الفصل التاسع 9 بقلم لانا عبدالمجيد

 رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية الفصل التاسع 9 بقلم لانا عبدالمجيد

رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية البارت التاسع 

رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية الجزء التاسع 

رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية الفصل التاسع 9 بقلم لانا عبدالمجيد


رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية الحلقة التاسعة

الطفل : هو انت بتعيط ليه
اسر : سميييير؟!!! 
الطفل : هو انت تعرفني
اسر بصدمة ثم احتضن الطفل بقوة : وحشتني اوووي ي سمير.. اووي
الطفل وهو يحتضنه : اممم.. مش فاهم
اسر بابتسامة : اتولدت من جديد ي سمير
الطفل : ايوة عشان انا صغير.. هو انت تعرفني؟
اسر بابتسامة : ايوة واعرف عنك حاجات كتير كمان
الطفل باستغراب : بس دي اول مرك اشوفك فيها.. تعرف عني ايه
اسر : اعرف انك بتحب الشوكولاته وبتحب التفاح الابيض اكتر من الاحمر.. اعرف انك لما تكبر عاوز تبق ملك المملكة دي.. اعرف انك مش قوي لكن بتتظاهر بالقوة وضحك
سمير باندهاش : انت عرفت ده كله عني ازاي
اسر : عشان انت.. وسكت شوية وبعدين قال.. اكتر شخص حبيته في المملكة دي كلها ي سمير
سمير : وانا كمان حبيتك اووي
اسر حضنه وقال : بحبك ي سمورة
سمير : متقوليش سمورة
اسر بضحك : عارف انك مش بتحبه بس انا بحب اقولهولك. سلام ي سمورة
سمير : انت هتروح فين؟
اسر : رايح لحببتي.. اصلي اتاخرت عليها اووي. تعالي ي سمير وسلم عليا وعاد مرة اخري اسر بوضع يد سمير في يده ثم القى مقاله وتحولت هذه كل القوي من اسر لذلك سمير الصغير ثم قال : سمير انت دلوقتي بقيت اقوي واكبر قوة هنا ف المملكة دي.. استخدمها في الخير واياك تضيعها ولما تكبر هكتب بانك هتبق الملك المنتظر واختفي اسر
___-------___
امام منزل من منازل القاهرة كان هناك شاب ملامحه هادئة بشرته عادي ليس جميلا وليس قبيحا بل انه مجرد انسان عادي ابيض قليلا يميل الي القمحي ذات شعر بني وعيون بنيه ضيقة مثل عيون القطط تمام خبط ذلك الشاب علي الباب و...
فتح والد لانا الباب :.. اسر.. اتفضل يبني
دخل اسر وقعدوا وقال : انا اسف جدا.. انا عارف ان لانا تعبت جامد وراحت المستشفي وعارف ان غيبت مدة كبيرة بدون سبب.. لكن حقيقي اعذرني كان عندي سبب قوي خلاني اختفي.. اخويا سمير توفي واضطريت اسافر لما عرفت
والد لانا : يبني الغايب حجته معاه + معلش يبني البقاء لله وحده.. ربنا يصبرك والله يبني ما كنت اعرف
اسر : اكيد طبعا.. اذا كنت انا اخوه وعرفت من تليفون واضطريت اسافر لانه كان عايش بره ف كان لازم حد يكون موجود عشان إجراءات الدفن وكده
والد لانا : ربنا يصبرك يبني.. وبعدها نده علي لانا
لانا : نعم ي با... ومكملتش لانها شافت اسر بس كانت ملامحه متغيره شويه وشبه تعبان
والد لانا : انا هسيبكم شوية يبني عشان انت تعرفها سبب غيابك مش انا
اسر : متشكر يعمي
......................
لانا ب استهزاء : كويس انك افتكرتني
اسر : اسمعيني الاول وبعدها احكمي علي غيابي
لانا : اسمع ايه.. اسمع انك سيبتني ومعرفش عنك حاجة لاوكنت تعبانة مهنش عليك حتي تجيلي كنت بعيط بدون سبب مهنش عليك تسال عليا مالك. اسمع ايه ي اسر
اسر : طب اسمعيني.. لانا انا......... وحكي لها كل حاجة حصلت معاه من اول المحاربة لحد.. وبعدها اكتشفت ان سمير مات
لانا بشهقة : اايه.. مات.. ازاي وليه
حكي لها اسر وقال : بس سمير اتولد من جديد وبق شخص عادي وهيبق الملك المنتظر لما يكبر
لانا بعيااط : كل ده بسببي.. انا لو مكنتش في حياتك.. مكنش ده كله حصلك.. انا.. انا اسفة ي اسر
اسر : يعني انا حاربت الموت عشان وفي الاخر تقوليلي اسفة بدل ما تقوليلي بحبك ولا حاجة
لانا : حمدلله ع السلامة
اسر : بقولها تقولي بحبك تقولي حمدلله ع السلامة.. الله يسلمك يلانا.. قومي اندهي والدك
دخلت لانا وندهت علي والدها واتفقوا جميعا علي الفرح وكان بعد شهرين
... اتجوز اسر ولانا.....
___------____
بعد مرور 8 سنوات
لانا بصريخ : انزل يبني حرام عليك من فوق بق هو انا قدك
سمير : وانا مالي.. هو انا مختلف هو انا ليه بطير
لانا : كان يوم اسود يوم ما شوفت ابوك ي اخي
ايحي شخص من وراها ورفعها من قفاها وقال : كان يوم ايه يختي
لانا : كان يوم عسل.. نزلها اسر وقال ايوة كده اتعدلي
لانا : ايوة اتشطر عليا ما تتشطر علي ابنك وتنزلهولي
اسر : سمورة انزل هنا حالا
سمير نزل وقال : مش قولتلك مش تقولي سمورة دي اسمي سميييييييييررررر
لانا : ولد عييب
اسر : ايوة صح ي سمير يلا روح عند جدو وتيتة
سمير : ده عند أم لطفي اللي بتنور وتطفي انا قاعدلكم هنا
اسر بضحك : شوفتي اخرة ردحك ليا قدام ابنك
لانا : سمير
سمير : سمير (سميط) ولا قرص
اسر : ابو تقل دم امك ياخي
لانا بنظرة حادة : نعم يخويا.. مالها امه يوعنيا.. ها مالها مش ملاحظ حاجة يواد ي سمير بقالنا 8 سنين متجوزين وابوك بيعمل ايه
سمير : بيشتغل مع بنات في الشركة والبنات بتروح معاه ومن سنتين في شهر فبراير كانت واحدة اسمها سها المسهوكة دي جاتله هنا قالي ايه عاوزة تديله الملف ي ماما
لانا بتمثيل العياط: قول لابوك ي سمير ليكون مفكرني بستعبط عليه
سمير وهو يحتضنها : معلشي ي امي.. رجالة اخر زمن...
اسر بتصفير : هايل.. كااات نقطع علي المشهد ده بق ورفع الاتنين لفوق.. قولي ي سمير كان اسمها ايه
سمير : والله ماما اللي بتقول عليها سها المسهوكة يبابا والله
لانا : اه يواطي.. اسورة عيب كده برستيجي وبعدين هو انا مقولتلكش اني بحبك النهاردة اووووي
اسر رمي سمير علي الانتريه وبصلها وقال : لا مقولتليش.. قوليها تاني بق
سمير بصوت قالي : ااااه يااااني يصغير علي البهدلة يواد ي سمير
لانا بصت لاسر : الجملة دي فكرتك بحاجة ي اسر
اسر : قصدك لما كنت قطة ورمتيني من علي السرير وكسرتيلي العمود الفقري
لانا : ايوة
اسر : حقيقي لا مش فاكر
سمير : قطة ايه ي وسرير ايه وعمود فقري ايه.. انتوا بتقولوا ايه
لانا : لا يحبيبي مفيش تعالي كل يلا وانت يلا ي اسر
وراحوا اكلوا.
اسر : طب يلا عشان نخرج نتفسح
سمير : هياااااي
وبعد ٤ ساعات نام سمير و ودوه عند جده وجدته
اسر : لانا.. ايه رايك نروح نزور سمير
لانا : يلا انا دايسة معاك في اي حاجة
اسر : يبنتي اعقلي بق.. ايه دايسة دي
لانا : وهو انا بعد اللي عشته معاك.. احمد ربنا اني لسه عايشة مش ميته مغلوطة
اسر : بعد الشر ع حبيبي.. يلا بينا.. وفي لمح البصر كان لانا واسر في المملكة وكان سمير كبر وبق الملك رحبوا بيهم وبعدها رجعوا بيتهم.. 
لانا : اما حكايتنا دي حكاية.. ما حد يصدقها ي اسر.. نفسي اقول للعالم علي اد ايه انت عافرت عشاني وعملت ايه واقوله ان الحب حقيقي افعال وتضحية.. بحبك ي اسطورتي 
اسر : بحبك ي لنلونتي.. بس عاوز اقولك ان دلوقتي في ناس عارفة حكايتنا
لانا : ازاي
اسر : اصل لعبت في دماغ واحدة كده اسمها لانا وخليتها تكتب روايتنا وبتنشرها للناس
لانا : نهارك اسود.. انت تعرف عليا واحدة نسوان ي اسر.. اهي اهي ماشي ي اسر 
اسر : طب سلام بق عشان اصالحها قوليلهم باي بس والله وهصالحك دلوقتي
لانا :؛ باي

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent