رواية العازف والمنتقبه الفصل الثامن 8 بقلم رحمة أيمن

 رواية العازف والمنتقبه الفصل الثامن 8 بقلم رحمة أيمن

رواية العازف والمنتقبه البارت الثامن 

رواية العازف والمنتقبه الجزء الثامن 

رواية العازف والمنتقبه الفصل الثامن 8 بقلم رحمة أيمن


رواية العازف والمنتقبه الحلقة الثامنة

#العازف والمنتقبه  ❤ 8 والاخير 
في المنزل.....
: يلا بقي نبدا شغل ، انت ضيعت وقت كبير اوي منك
= شهاب كنت عايزك في موضوع 
: استر يا رب ، خير 
= عايز ابطل غُنى 
: عايز تبطل اي يا حبيبي
= شهاب مبهزرش 
: لاء انت لازم تكون بتهزر ، انت مجنون يا لؤى ده كله عشان بنت 
= شهاب افهمني ،انا فوقت خلاص وكان لازم ابطل من زمان .. عشان ربنا انا غلطت كتير يا شهاب وهيه فوقتني 
: تقصد سحرتك ، انت عارف لو ابوك عرف هيعمل فينا احنا الكل اي 
= خلينا صرحه مع بعض ، انت اي رئيك 
:......
= ساكت لي ها ، انا لو موت دلوقتي يا برو واتسالت عملت اي هقلوا اي ، مش عجبك تغيري .. بطلت عصبيه بقيت بصلي وبقيت بحفظ قرئان او بالمعني الاصلي بقيت مرتاح 
: انت مستهتر وهتودينا كلنا في داهيه ، بس عجبني تغيرك وفرحت بيه جدا يا شق ،  انا لازم امشي دلوقتي 
=شه...
"يقوم بالذهاب " 
....................
* السلام عليكم ... يا ست الكل..امي 
الام : اهلا أهلا،  جيتي بدري كده لي 
* بتهزري صح 
الام: البيت كان مريح وهادي من غيرك 
* الحب عدا الكلام مش هزار 
الام : تعالي احكيلي عملتي اي يا بت 
* ثانيه هغير واجيلك 
اليوم التالي .....في الشركه 
= مكتب اكرم بيه فين 
السكرتيره: لؤي بيه ، انا من اشد المعجبين بيك وبصوتك ممكن صوره 
= ملهاش لازمه مش هتفيدك في حاجه لان كل حاجه هتتغير 
السكرتيره : ...؟!
= ها فين مكتبه 
السكرتيره : دقيقه هاخد منه معاد..... تمام يا فندم ، اتفضل معايه
في المكتب ...
الاب : اهلا بابني ، غريبه دي اول مره تيجي تزورني يعني 
= لاء وغير كده كمان ، هبدا اشتغل معاك هنا 
الاب : مفهمتش ازاي يعني 
= قررت اني هبدا اشتغل في الشركه واعتمد علي نفسي وهسيب الغنى
الاب : هههه ضحكتني ، لؤي انا مشغول وانت جي تهزر 
= بس انا مبهزرش 
الاب : ازاي يعني مبتهزرش ، لؤي فوق انا دفعت عليك دم قلبي لعند ما وصلت لهنا وبقى ليك جمهور كبير وبقيت اشهر عازف جيتار ومغني ودلوقتي مخطوب ببنت صاحب اكبر شركه منافسه لينا .. تخيل لو اتحدنا اي الي هيحصل فينا و الشركه هتكبر ازاي 
= بس انا مش صفقه شغل عشان تقرر حياتي الشخصيه 
الاب بعصبيه : وده مكنش حلمك انك تطلع كده ، ووقفت جمبك وكبرتك .. نسيت ول اي 
= بابا انت جمايلك مغرقاني وانا منكرش اي حاجه من دي بس انا عايز ابطل واتجوز من البنت الي بحبها واشتغل معاك في الشركه وهنساعد بعض  بالله عليك سبني اقرر حياتي بقي 
الاب : المناقشه بينا انتهت واستعد لان هاله معزومه علي الغداء معانا ولازم تيجي هستناك 
= انا فعلا هروح ، عشان انهي كل ده
الاب : لؤي ، خد هناا 
____________________
الاب : شهاب ، تعالي علي مكتبي عايزك 
شهاب : حاضر يا فندم جي 
........
= ازيك 
* مين ..
= معرفتيش صوتي ول اي 
* احم،  عايز اي يا لؤى
= عايزك 
* "بتوتر " مفهمتش 
= احجزيلي معاد مع ماما بكره عشان عايزها في كلمتين كده 
* امم ، واي هما الكلمتين
= امم سر ههه
خلصت المكالمه من هنا ، وقلبي كان بيرقص من هنا فرحت اوي اوي انا هقلها اي دي كمان ، احم ماما واحد عايز يجي بكره يكلمك لاء لاء غلط كده، امم يا ماما لؤي واحد صحبي عايز يجي يك.. صحبي ؟ ، عشان تعملني شورما وعلي اخر الزمن بقيت اكلم نفسي .. جننتني يا عم لؤي
_________________
ايه : ممكن تهدا
: خايف يا ايه ، حاسس اني هأذي صحبي كده ، خايف عليه وشايف انه صح وعايز اقف جمبه ومش عارف ، انا معنتش فاهم نفسي حتى 
ايه : انت بتحبه وخايف عليه عرفه ، بس رحمه اختي واكتر واعرف انه رحمه رفضته كتير وهو الي قرب ليها ملهاش اي ذنب وهو بحبها اتغير عشانها وعشان كان محتاج حد يوفقه وهيه ورته الطريق الصح انت لازم تفرحله 
: انا فرحان لي بس...
ايه : في اي انت بدال مدايق كده يبقي عملت حاجه 
: انا قولت لعمه اكرم عن رحمه وممكن يكلمها ويجرحها انا عرفه 
ايه : شهابب ؟! انت مجنون 
: مكنتش اقصد وربنا م كنت اقصد 
.............. علي المائده 
هاله : ازيك يا طنط 
الام : ازيك يا حببتي عمله اي 
هاله : ازيك يا حبيبي 
= ....
الام : احم حلو الاكل 
هاله : اه تسلم ايدك
الام : بالهنا والشفه يا قلبي 
هاله : فين عمو 
الام : وراه حاجه في الشركه هيخلصها ويجي 
هاله : تمام 
بعد الاكل ....
= ماما انا همشي بقي 
الام : اس...
هاله : لؤي عايزه اتكلم معاك 
= مره تانيه مصدع ومش قادر 
هاله : المره دي الحجه دي مش هتنفع ... ممكن نتكلم 
= تمام 
الام بهمس : اتناقش معاها بهدوء ، متجرحهاش 
= متقلقيش 
_______________________
هاله : انت كنت مبتحبيش وسكت ، قولت هتحبني بعد ما نتجوز ، مجتش في الخطوبه ولبستها لوحدي وقولت ماشي ، انما تتجاهلني بعد ما جيت من السفر عشانك كمان ، انت بتكرهني لي 
= انا اسف يا هاله ، انا مبكرهكيش بس كمان مبحبكيش انتي اختي الصغيره ، مفيش حد بحب حد غصب عنه وهتلقي الي يعوضك اكيد انا مستهلكيش 
هاله : انت فعلا متستهلنيش ، بس بدال كنت صريح معايه هسمحك .."تقوم بشرب القهوه " حلوه 
= ههه منتقبه 
هاله : واووو ، فهمت دلوقتي 
= متغيره يا هاله 
هاله : مفيش انسان بكون زي ما هو لازم نتغير مع الوقت ، لازم ننضج كمان ، وميغركش اني قاعده عادي انت لازم تمشي عشان هعيط دلوقتي 
= انا اسف
هاله : الحساب لو سمحت
................في المساء 
الام  : منور يبني والله ، ازاي متقوليش انك جي 
= هيه رحمه مقلتلكش اني جي 
الام : لاء وخرجت من العصر كده ولسه مجتش 
= طب هيه كويسه 
الام : متقلقش قلتلي انها في الطريق ، بس انا حسه اني شيفاك قبل كده 
= انا لؤي اكرم ، كنت مغني مشهور 
الام : ؟؟؟!
= ههه متقلقيش اعتزلت 
"تقوم رحمه بدخول و اثر الغضب والحزن عليها "
الام : اهلا يا ست رحمه مقلتيش لي انه في ضيوف جيه انهرده 
= رحمه انتي كويسه 
* لؤي ممكن تمشي 
= امشي ازاي يعني ، في ح..
* "بدموع " عشان خاطري امشي دلوقتي 
= حاضر همشي ، لو سمحت خليكي معاها وانا هبقي اجي وقت تاني ، عن اذنكو
 مشي من هنا واجريت علي ماما حضنتها وبكل وجع عيطت ، عيطت علي الي حصلي وعلي وجعي ووجعه..
بعد ساعه ...
الام : اي الي حصل بقي 
*....
Flashback 
* لو سمحتي ، فين مكتب الاستاذ اكرم
السكرتيره : انسه رحمه 
* اه انا 
السكرتيره : اتفضلي معايه 
.........
الاب بستهزاء: انتي رحمه 
* اه حضرتك انا رحمه 
الاب : طيب بصي يا انسه رحمه ، ابني مفتون بيكي ، معرفش علي اي وعملتي في اي ، لو علي الفلوس "يقوم برمي بعض الفلوس علي المكتب " خدي الي انتي عايزه بس سبي في حاله وأبعدي عنه ابني لسه صغير ميعرفش يتعامل مع ناس امثالك فنسحبي من حياته بهدوء لمصلحتك
*.......
الاب : سكته لي ، عايزه اكتر 
* لاء حضرتك مستغربه من عقليت حضرتك الغير متحضره 
الاب : قصدك اي 
* قصدي انى معرفتش ابنك عشان فلوسه ول فلوسك ، انا صديته اكتر من مره بس هو الي اصر انه يكلمني هو الي دخل عالمي الصغير المتواضع ، عرفت انه كان عايش مع وحوش او ناس معندهاش دين ول كبرياء 
الاب : انسه رحمه ، انتي متعرفيش بتكلمي مين ول اي 
* انا مش عايزه اعرف بتكلم مع مين ، واعرف انى بحبه وبحبه جدا كمان بس بدال اهله مش عايزني اعتبر العلاقه دي انتهت ، واعرف ان الاهانه الي سببتها ليا دي هتندم عليها ، عن اذنك
الاب : انسه رحمه 
*....
الاب : ابني دلوقتي بيتغدا مع خطيبته 
*"بنظر له بثقه" ربنا يسعده ، وهو لو فرحان انا كمان فرحانه ، لكن لو مغصوب عليها يبقي انت اب متعرفش يعني اي مسؤليه .. اقعد مع نفسك شويه وخد دروس في معني كلمت اب ، وتعالي اتكلم معايه بعد كده ، عذرا لازم امشي 
Back 
الام : يا حول الله ، هو في حد يعمل كده بس 
* مش وجعني كلام باباه ول انه قل مني ، مقليش لي انه في وحده تانيه في حياته يا ماما 
الام : افهمي منه ، عتبيه الاول .. عشان متظلمهوش يا بنتي
* يعني شايفه اني اديله فرصه بعد كل ده وكل الي سمعته ، باباه بكرهني يا ماما
الام : متاكده انك رديتي عليه لانك مبتحبيش كرامتك تنجرح ، بس لو ليكي نصيب فيه هتخديه حتي لو كل العالم وقفت ضدكوا وربنا وحده الي اعلم 
* "بدموع" بس انا حبيته اوي يا ماما حبيته بجد 
................
= هتجنن يا شهاب 
:......
= اكيد حصل حاجه ، هيه مستحيل تعمل كده من غير سبب 
: انا اسف يا شق 
= علي اي 
: والله ما كنت اقصد .. بس باباك سالني عن البنت الي بتحبها وقلتله انها رحمه وجاب رقم تلفونها واكيد كلمها دلوقتي 
= شهاب انت عملت اي كده 
: والله ما كنت اعرف انه هيكلمها او كده ، مقصدتش 
في مكتب اكرم..
= قلتلها اي ها ، جرحتها قلتلها  اي
الاب : اسال هيه قلتلي اي وردت عليه بكبرياء ووقاحه ازاي
= لان دي رحمه،  البنت الي مينفعش تغريها بفلوس ول بكلمتين ، انا بحبها يا بابا مدايق اني اتغيرت من لما اتعرفت عليها ، اه اتغيرت بقيت بصلي وقرا قرئان واشتغلت في شركه وبقيت مرتاح يا بابا ... انت مدايق عشان انا مرتاح
الاب :........
= بتمني تفكر في كلامي ، اه صح اتكلمت مع هاله وبقينا اصدقاء كويسين جدا وفرحتلي وطلعت انت بس الي معترض علي حاجه مش هتكمل غير بموفقتك لان هيه عايزه كده ، انا قولت الي عندي سلام
.......... بعد اسبوع 
ايه : يا بنتي كلمي بقي 
* سيبك مني 
رهف : والله الود هينتحر قريب حرام عليكي 
* باباه وافق 
يقومون  رهف وايه بنظر لبعضهم وسكوت 
* خلاص يبقي مش موفقه 
________________________
: يبني قاعد كده بقالك اسبوع فرهت الي جبوني
= انت قاعد معايه لي اصلا ، قوم روح انا مش طايقك اساسا 
: اللهم ما طولك يا روح.. الو ، عرض تلفزيون اي يبني مش قلتلك الغ...
= استني يا شهاب ، انا موافق 
: نعم 
= قلهم بس بسرعه ، انه انا موافق اعمله 
.......... اثناء العرض 
_ كلو عايز يعرف لؤي اكرم بطل غناء لي ومين السبب ولي قفل كل حاجه في حياته بشكل ده ودلوقتي هيجاوب علي جميع الاسئله ..
= الكاميرا شغاله اتكلم 
_ اتفضل 
= احم احم ، عارف اني بعدت واني منزلتش اي حاجه ومعجبيني بساله لي متغير لي اعتزلت ولي بطلت الغنى ، انا هحكلو بقي .. انا اتعرفت علي بنت جميله جدا مشفتش غير عنيها ، انسانه رقيقه منتقبه قوزعه وصله لعند كتفي تقريبا ههه ، غيرتني وريحتني ووقفت جنبي ، ورتني يعني اي دين واي اسلام واي صلاه ..  وحقيقي بحبها جدا انا عارف انها سمعاني وبعتذرلها علي اي حاجه جرحتها بسببي واني بتمني انها ترجع لانها وحشتني اوي ...
ايه : اوباااا علي الكلام الحلو هههه
رهف : عااش لولولوي
* الله ، انتو مجنانين وربنا ههه 
Text message 
الاب : مستنيك انت ومراتك المستقبلية  علي الغداء بكره ، واعتذرلها بنيابه عني ، وقولها اني موافق انها تكون جزء من عالتي عشان خلت ابني يشرفني قدام الناس كلها ورفعت راسي فيك 
= شهاب ، قولي مبروك هالحين هه
: اي يلا في اي 
= اجري مفيش وقت 
......... بعد كتب الكتب 
= متهش من هنا انتو الكل 
شهاب : بتطردني 
رهف : مكنش العشم 
ايه : قاعده مع اختي 
* يلا من غير مطرود 
شهاب : يلهوي علي قصف الجبها 
ايه : اتفووو عليكي 
رهف : هلم كرمتي وامشي حاضر 
...............
=.....
* امم 
= انا ، انا مشفتش وشك لعند دلوقتي .. ممكن تورهولي 
* احم متتخضش بقي 
= قلقت 
* ههه"تقوم بنزع النقاب"
=؟!!!!!
* اي وحشه 
= اه يا قلبي ، خلتي قلبي يدق للمره المليون من جديد ، انتي اجمل بنت انا شوفتها في حياتي 
* علفكره اوفر اوي ❤
= علفكره بحبك اوي ❤ 
"كان طريقنا مستحيل ان يلتقي فكان الله يريد جمعنا وكان قدر تحلم به كل فتاه "
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent