رواية كاسري الفصل السابع 7 بقلم فاطمة وجيه

 رواية كاسري الفصل السابع 7 بقلم فاطمة وجيه

رواية كاسري البارت السابع 

رواية كاسري الجزء السابع 

رواية كاسري الفصل السابع 7 بقلم فاطمة وجيه


رواية كاسري الحلقة السابعة

روح الفون رن في ايديها:اي العبيط ده بيرن واحنا في بيت واحد وتبص ل الفون ده معلهوش رقم
ترد روح:الو
-جوزك هيموت
روح يقع الفون منها بصدمه:يستحيل اكيد ده معتز انا هنزل اقول ل قاسم وطت خد الفون لقت الخط لسه شغال الو روح يا روح
روح بشك:خالد
خالد:ايو يا روح خالد الي لسه بيحبك واكتر من الاول
روح بزعيق:يا اخي اطلع برا حياتنا بقا متقرفناش
خالد:الايام هتثبتلك اسمعيني معتز عايز يقتل قاسم و
قفلت روح في وشه السكه وهي مسك راسها:امته نخلص بقا ياربي
طلعت هدوم من الدولاب وغيرت ونزلت
قاسم وقف مديها ضهرو وبيتكلم في الفون:اي لا لا تلغي اي اسمعني بس انتي فاهمه غلط لا مش مجوز
روح وقفت مكانها بصدمه
قاسم يكمل وهو مديها ضهرو:اسبوع اسبوع بكتير وهكون عندك طيب باي ولف شاف روح ابتسم
روح غصبت نفسها وبتسمت:كنت بتكلم مين
قاسم:لا ده تبع الشركه متشغليش بالك جاهزه
روح:ما خلينا هنا ومش لازم نخرج
قاسم:مش عايزه تخرجي معايه
روح:لا مش كده هو
قاسم:خلاص خلاص انا طالع انام وسابها وطلع
روح بعصبيه:عبيطه اهو زعل
:يعني بتعترفي انك عبيطه قاسم واقف علي التربيزين
روح جريت حضنتو:انا مكنش قصدي الي فهمتو
قاسم خرجها من حضنو:امال
روح:هو معتز و
قاسم يقاطعها:معتز تاني ياروح مش قولنا نطلعو برا حياتنا
روح:ايو بس
قاسم:الفون منور في ايدك حد بيتصل ولا اي
روح تخبي الفون في الفستان:ها لا اكيد صباعي جي عليه انا بقول نقعد ونخلي الخروج يوم تاني
قاسم:نقعد نعمل اي
روح:فيلم وتبتسم نشوف فيلم
قاسم:امري لله
روح:انا هطلع اغير وجريت علي فوق
قاسم قاعد علي السلم وحط ايدو علي خدو:انا الي جبتو ل نفسي
روح نزلت وهي لبسه شورت ابيض وتبيشرت نبيتي فوق بطنها ومن غير حملات
قاسم:ايده ايده وبتنور كمان
روح تضحك:حلو
 قاسم:سبحان العاطي الوهب بعد الشبشب و
روح تقاطعه بغيظ:بقا كده يا قاسم
قاسم:انا بمدحك
روح راحت قاعدة علي الكنبه بغيظ
قاسم طلع علي فوق وهو ببضحك:اعملي حاجه ناكلها من غير متحرقي المطبخ
روح:نينينينين ميعرفش قدراتي مسكين
روح قاعدة تدور فتحت دولاب المطبخ وبتسمت:هو ده الكلام
قاسم نزل وهو بيعدل شعرو:انا شامم ريحه حلو هي القيامه هتقوم
روح بغرور:عشان تعرف قدرتي
قاسم بص ل الاطباق وعقد يضحك:مشاء الله علي قدراتك
روح بغيظ:وبعدين معاك
قاسم:ده اندومي وده اي الي هناك ده
روح بغيظ:فشار بالماجي
قاسم يمسك بطنه من كتر الضحك:هايل وده اي الاخضريك الي هناك ده
روح بضيق:انت بتضحك علي اي تصدق اني غلطانه
قاسم يحط ايدو علي بؤقه:معلش
روح بنفعال:قاسم متقوليش معلش
قاسم يقرب منها فجاه:هو انا قولتلك ان خدودك حلوه قبل كده
روح ابتسمت:ها
قاسم بخبث:مقولتليش اي الاخضر الي هناك ده
روح جزت علي سنانها:تتفرج علي اي
قاسم ياخد طبق الفشار:ممم هتلاقي فيلم UNREST شغلي
روح برفع حاجب:ده رعب
قاسم بستفزاز:ايده انتي خوافه هاتي كرتون
روح بنص عين:هشغلو
قاسم بياكل الفشار:اوعي تكوني خايفه
روح حطط ايديها علي وسطها:خفه
قاسم يبرق:اي الي وراكي ده
روح تنتفض وتقعد تنط وهي مخبيه وشها:عيييي عفريت
قاسم يضحك بصوت عالي:يلا يا خوافه
روح نطت عليه:هموت يا غتت
قاسم بالم:منك لله هتموتيني
روح تقرب منو:نطيت جامد اي بيوجعك
قاسم يحط ايدو علي قلبه:قلبي
روح:لا يشيخ
قاسم حط راسو علي رجليها:نتفرج بقا 
روح:والاندومي
قاسم:طلبت بيتزا
روح كشرت وخدت الطبق وقاعدت تاكل
قاسم:اييي القرف دي اي الي بينقط عليا دا
روح وهي بتاكل:دي ميه
قاسم بصدمه:بتاكلي برسيم ياروح
روح بوزت:دي خضراء
قاسم:وات افر انتي معزه عشان تكلي برسيم
 روح:تدوق
قاسم:انتي اتجننتي يستحيل اكل البتاع ده
بعد شويه
روح:ينهار الوان انا خايفه
قاسم ماسك طبق الخضراء وبيتفرج:ده دم ده تخدي بقدونس
روح:تؤ هات شبت طعمو احله
قاسم:معزه قاعدة جنبي
روح بضحك:وانت الجدي
قاسم يبص ل طبق الخضراء ويحدفه علي روح:منك لله يشيخ
فجاه النور قطع
روح خافت ومسكت في قاسم:هو
قاسم بعدم فهم:هو مين انا هشوف قاطع الكهرباء وجي
روح تمسك ايدو:لا خليك ده
فجاه النور رجع
قاسم:مالك شكلك مش مظبوط
روح بخوف:لا انا تعبانه وعايزه انام
قاسم:انا مش عايز تجي نرقص
روح بضحك:نرقص
قاسم يمشي ايدو علي شعرها ويشدها لي حضنه:مممم نرقص
روح:مالك ياقاسم قلبت رومانسي فجاه مش ليق عليك
قاسم يبوس خدها:عندي نقص حنان
روح بنص عين:شوف ازاي
قاسم ببراء:اي
روح بضيق:مفيش
قاسم يقف:انا لي حسك مش مبسوطه
روح:لا تعبانه شويه و
فون قاسم يران
روح تمسك ايدو:لا متردش
قاسم:في اي ياروح ده تلفون هرد واجي
روح تشدو ل فوق:لا يلا ننام
قاسم ضحك:طب براحه طيب
روح في سرها:اقوله ولا مقولهش اقلقه علي الفاضي لا لا اكيد مجرد كلام
قاسم:مين واخد عقلك
روح بصلو:انت
قاسم ابتسم وهو بصص فوق
روح بضحك:يغتي بطه بتتكسف
قاسم ضربها بالمخده:بطلي رخمه بقا
روح بصتلو:تعرف
قاسم ابتسم:اعرف اي
روح:اني بحبك
قاسم:طيب
روح:طيب اي وانت
قاسم:انا اي
روح بحزن:ولا حاجه
قاسم لف وشها لي:انا لم اتجاوز لهفة البدايه يبدو انني ساحبك بهذا الاندفاع ل الابد
روح ابتسمت:مانت بتقول كلام حلو اهو
قاسم يغمزلها:وبعرف ابوس ابوسك
روح بضحك:نام يا قاسم
قاسم بوز:يعني بعد الرومانسيه دي كلها مش هبوس
روح نامت وداتو ضهرها:نام ياض
قاسم يحضنها من ضهرها ويدفن راسو في رقبتها
روح قلبها يدق:انت بتعمل اي
قاسم يرفع راسو:اييي بنام
 روح بضحك:وبعدين معاك
قاسم سند راسو علي كتفها:بقولك اي
روح:ممممم
قاسم:مش انهارده عيد الام
روح:يعني عايز اي
قاسم:اصل امي كان نفسها ف احفاد هديه
روح بضحك:هتتلم ولا اسيبك وروح انام في اوضه تانيه
بعد شويه قاسم:روح
روح بنوم:ممممم
قاسم همس ليها:ساحبك دائما و للابد
روح لفت لي وحضنت:تعرف انك رومانسي اوي
قاسم يحضانها جامد:وتعرفي انك تعبتي قلبي اوي تعرفي
روح تدفن نفسها في حضنه:مممم
قاسم:قولت لو حبيتك تاني ابقي حمار
روح تضحك في حضنه:يعني انت حمار
قاسم بضحك:نام ياقليلت الادب
روح بنعاس:ينفع ابوسك ولا عيب
قاسم:لا عيب ابوسك انا ولثم شفاتيها في اول قبله لهم 
معتز بغضب:يعني اي مش عاىف توصلها اكيد عند عمها تقب وتغطس تجبلي روز من تحت الارض
خالد:انت هتعمل اي
معتز بغل:هقتلو قأسم وقته خلص لحد هنا
خالد قفل تسجيل الفون وبصلو:هتقتلو ازاي
معتز ابتسم بخبث
روح مسكه ورده وبتمشيها علي وش قاسم
قاسم كشر:وبعدين
روح تقرب وشها منه وبهمس:شكرا لانك في حياتي
قاسم يفتح عين ومغمض التاني:متشكرنيش بوسيني
روح بضحك:تصدق انك فصلتني
قاسم يقوم فجاه ويشدها ويميل هو عليها:فكره قبل كده قولتلك اي
روح بصلو بحب:اي
قاسم:قولت اني هتجوزج وجيب منك جيشا من الاولاد
روح بضحك:وتجوزنا اهو
قاسم ميل اكتر ليفصل بينهم انش واحد:فاضل الجيش
روح بضحك:حسه انك قليل الادب سيكا
قاسم يبعد عنها:يلا قوم البسي
روح:لي
قاسم سابها ودخل الحمام
روح بغيظ:الانفصام هيشتغل
الباب خبط روح راحت تفتح لقت صندوق كبير دهبي
روح شالتو وحطتو علي السرير وفتحتو
روح بفرحه:فستان واو وده اي دي 
قاسم فتح باب الحمام وحضن روح:عجبتك
روح بضحك:ناوي علي اي 
قاسم:هسيبك تجهزي
روح مسكت الفستان وقعد تلف ولبستو وحطت ميك اب خفيف ولمت شعرها 
 قاسم بصلها ببتسام:جامد ومفيش الا احنا
روح بضحك:وحلوين ومفيش الاحلي
قاسم يقرب منها ويفك شعرها:مترفعهوش تاني
روح بزعل:كده بوظت التسريحه
قاسم يمشي ايدو علي رقبتها:محدش يشوف شماتي عشان بغير
روح بضحك:ماشي اقنعتني
قاسم:اي الاحمر ده
روح تحط ايديها علي شفايفها رو
بتر جملته بقبلة عنيفه وهو يجزبها من خصرها
قاسم بعد عنها وهو بيتنفس بصعوبه:قولتيلي اي ده
روح بغيظ:كان روح
قاسم بغيره:ميطحتش تاني واي الي فخدودك ده
روح بخوف:والله ده طبيعي بقا
قاسم قرب وعض خدها:تصدقي طبيعي
روح تضرب كتفه:متتلم بقا
قاسم بضحك:ماشي وطلع قماشه وربط عينيها
روح:انت بتعمل اي
قاسم:مش قولتي قبل كده اني نظرك
روح ابتسمت:ايو
قاسم:تقبلي اكون عينيكي انهارده
روح مسكت ايد قاسم:وطول العمر
قاسم ميل وشالها وطلع بيها
روح بصريخ:اعيييي يابن المجنونه انت سايق بسرعه كده لي
قاسم:بت طرشتيني اتهدي بقا
روح بخوف:طب براحه هنموت يخربيتك
قاسم بضحك:متخفيش
روح بصويت:يلهوي الحقوني خطفني
قاسم:يخربيت هيصدقه
روح:وقفت لي 
قاسم نزل ونزل روح:اقلعي الجزمه
روح:لي هتمشيني علي فحم
قاسم بضحك:اي يا بنتي هو اي تعذيب وخلاص
روح:يبقا هترميني من فوق السطح وكده تكون انتقمت مني
قاسم بضحك:متخفيش
ورح:ضحكتك حلو
قاسم ابتسم:شلي القماشه
روح شالتها وبصت حوليها:انت روحت فين لقت علي الارض بتلت ورد علي شكل سهوم مشيت وراهم
لقت اوضه بابها متزين بالبلالين ومكتوب عليه افتحي
فتحت الباب كانت كلها ورد وبلالين بيضه وفي نص الاوضه متعلق فستان ابيض كب بفتحها من الجنب ومنغير ظهر مفيش غير ربطها رقيقه وبفتحت صدر كبيره وعلي تاج ماس 
روح بضحك:الواد انحرف شالت الفستان ولبستو
روح بضيق:هربط ام الربطه دي ازاي
فجاه النوره قطع 
روح بخوف:هو هو في اي
 البلالين البيضه نورت ضواء خفيف بقت الاوضه كلها منورة من البلالين
روح بتبص حوليها بفرحه:واو بقيت اميرت البلالين وقاعدت تضحك
قاسم فتح الباب وهو لابس بدله سوده جميله وماسك بوكيه ورد ابيض كبير مغطي نصه الي فوق:انا هناك انظري
روح ابتسمت:فين
قاسم يبعد البوكيه ويغمزلها:غي قلبك دائما حط البوكيه علي السرير وقرب منها
روح تبصلو بحب
"كلما لمست وجهك بنظرات بكت اصابعي حسرة ❤"
قاسم لفها لي وبداء يربط الفستان:تعرفي دول مش خمس ربطات من فراغ
روح:امال
قاسم وهو بيربط اول ربطه:الاول ده اول رباط بنا مش من دلوقتي تؤ من زمان من اول مندفعتي ل حضني وقلبي دق عرفت انك تخصيني
روح ابتسمت:وتاني
قاسم يربط التاني:وده يوم لما كنت بربيكي وبقيتي بتحتلي قلبي بطريقي مخيفه وعرفت اني وقعت ومحدش سمه عليا
روح ابتسمتها زادت:وتالت
قاسم يربطت التالت ويضحك:يوم ما امك شافتك كنت عايز اصرخ في وشها وقولها دي بتعتي عايز تخدي روحي مني يا وحشه
روح بضحك:والرابع
قاسم تخونه دمعه:يوم مكسرتي قلبي قولت خلاص حبك مات لحد كده بس ازاي يموت وانا قلبي لسه بيدق
روح دمعت:والخامس
قاسم ابتسم:اني كنت بعدك للحب كارها لكن
روح بلهفه:لكن اني
قاسم يشد علي الربطه:لكن ابتليت بيكي من جديد ابتلاء جميل
روح لفت وحضنت:بحبك
قاسم بضحك:بعد كل ده بحبك بس اي ده طب مش مكمل
روح بضحك:هو لسه في تكمله
قاسم مسك ايديها:تعالي
روح:علي فين
قاسم:القاعه
روح بصدمه:كده ده الفستان عريان وشفاف
قاسم يشدها:انتي مكسوفها وانا معاكي عادي
روح مشيه معاه بذهول وقاسم فتح باب القاعه
روح دخلت وهي بتضحك:هما دول المعزيم
قاسم بضحك:مش عجبينك
روح بصت ل الدباديب الي قاعدين علي الكراسي والورد بيقع عليها تلف حوليها بضحك:هو انا قولتلك بحبك
الاغاني اشتغلت وقاسم شدها  
 وبداو يرقصه سولو
قاسم بحب:بحبك
روح مسكت وشه بايديها:تعرف
قاسم:اي
روح بضحك:انا هبوسك والي يحصل يحصل انهت جملتها ببؤسها رقيقه
قاسم قاعد علي ركبته وطلع الخاتم:بحبك
روح بصت ل الخاتم:انا مش عايزه ده انا عايزه القديم
قاسم ابتسم وشال الخاتم رماه وطلع التاني ولبسهولها
روح ببتسامه:دلوقتي نقدر نجيب جيشنا 
قاسم شالها وقعد يلف بيها
روح بضحك:الاصحيح فين الناس
قاسم بص ل الدباديب وضحك:في الصبحيه اقولك
روح بغيظ:مش هنخرج بقالنا تلت تيام في الاوضه دي وعلي السرير ده
قاسم بضحك:نخليهم اربعه مش حوار
روح بغيظ:قاسم خرجني
قاسم قام بتافف:ماشي ودخل الحمام
روح بضحك:لازم اتعصب يعني وصلت رساله ع الفون
روح:ده فون قاسم اما ابص بصايه لا لا عيب عادي يعني ده جوزي شافت الرساله من برا حبيبي فاضل تلت تيام انا منتظرك فجاه الفون اتشد منها
قاسم بحده:انتي بتعملي اي
روح مش قادرة تتكلم وبتحاول تمسك دموعها
قاسم بص في الفون ملقش حاجه:روح في اي
روح:مغيش انا انا كنت عايزه اطمن علي داده عفاف وسبتو ومشيه
قاسم مسك ايديها ورجعها قدامه:انتي بتكدبي
روح:مين سندي
قاسم:بتفتشي في فوني
روح:ده مش الجواب
قاسم ببرود:ولا ده جوابي
روح بنفعال:انا مفتشتش انا شفت الرساله من برا بتخوني
قاسم خد قميص ولبسه وخرج من غير ولا كلمه
روح حدفت الكوبيه علي المرايا كسرتها
قاسم الاحسن لما يبقا الطرفين متعصبين ان واحد فيهم ينسحب غبيه متسرعه
فون روح رن
روح جريت ردت:قاسم بس اسفه ارجع
خالد:انا مش قاسم
روح بغضب:مش قولتلك متتصلش تاني
خالد:انا بعتلك حاجه شوفيها
روح قفلت لقت رساله علي الواتس فتحت التسجيل وبرقت:هيقتلو
رجعت اتصلت بخالد:وانت مبتقولي لي
خالد:عشان لسه بحبك انا مش وحش يا روح هستنكي في***لو بتحبي بجد هتيجي عشان اقولك تنقذي ازاي وقفل
روح بحيرة:اروح لا قاسم لو عرف مش هيسكت بس ده عشانو
روح لبست بسرعه وطلعت برا الفندق
قاسم داخل وهو ماسك علبة شكولاته وبوكيه ورد:هقولها علي كل حاجه هي مبتخبيش عني حاجه وبتسم
قاسم:ياروحي ياروح انتي يا بنت راحت فين دي اكيد في الحمام
قاسم رن عليها وعقد حاجبه:مقفول
فجاه فونه رن برقم روح
قاسم ابتسم ورد:اسف 
معتز بضحك:يعني بتعترف انك غلط في حقي
قاسم قام بفزع:انت بتعمل اي بفون روح
معتز يبص ل روح الي مربوطه في الارض:تؤ تؤ مراتك اغبي مما تتصور خالد بكلمتي جريت علي شكلك مش مسيطر 
قاسم بالم:انت كداب
معتز:عيب لا بجد عيب
قاسم بغل:انت فين وانا اجيلك
معتز بخث:في***
قاسم نزل جري وخد عربيته وساق بسرعه وعينيه احمرت:يستحيل تكسري بخطري من تاني مش هسمحك يا روح وبصراخ فاهمه مش هسمحك قاسم وصل نزل من عربيته 
روح قاعده علي الارض بتعيط
قاسم بصلها بصل ل معتز بغل ولكمه
روح بعيط:قاسم وجريت عليه حضنته
قاسم مكور ايدو ومثبتها جانبه
روح مسكت ايدو:يلا نمشي
قاسم سحب ايدو:انتي كنتي بتكلمي خالد
روح:انت مش فاهم انا
قاسم بزعيق:اه ولا لا
روح انتفضت:ايو
قاسم رجع خطوتين ل وراه:وجيتي هنا عشان هو قالك
روح تعيط:والله انا
قاسم عينيه احمرت من الدموع وبعصبيه:اه ولا لا
روح تعيط اكتر:ايو
قاسم يقعد علي ركبة:هايل انت دمرتيني اكتر منهم
روح تقرب منو بعيط:قاسم انا
قاسم بصراخ:انت تخرسي خالص انا عملتلك اي عشان تعملي فيا كده عا ده انا حبيتك يشيخه ده محبكيش ربع حبه
معتز بحزن:تصدق اتاثرت قصة حب حزينه
قاسم بصلو ببرود:وانت عندك دم وبتتاثر
معتز صوب عليه:متستفزنيش ممكن اقتلك
قاسم:اضرب لو راجل اضرب
معتز:ومين قال انك هتموت من غير متمضي علي دول
قاسم بضحك:لا و واثق همضي
معتز يحط المسدس  علي راس روح:وكده
قاسم يكور ايدو:سابها
معتز:هعد لي الخمس مش هتمضي صدقني هموتها وكده كده هيتقبض عليا
قاسم بص ل روح:انا بكرهك لولي وعدي ل امك كنت سبتك هنا تموتي 
روح بتعيط:بس انا بحبك
معتز:خمسه
روح بتبص ل قاسم بعجز:انا اسفه
معتز:اربعه
قاسم بصراخ:ماشي همضي
روح تحاول تشد المسدس من معتز
قاسم بخوف:حسبي 
روح ميلت المسدس ومعتز داس علي الزينات وخرجت رصاصه
روح صرخت:قاسم
قاسم حط ايدو علي صدرو ورجع لي وراه بصدمه وفجاه وقع
روح جريت عليه ومسكت ايدو بايديها الاتنين وبعيط:لا لا متسبنيش
قاسم بصلها بدموع:انتي كسرتي قلبي من تاني ايدو تفلت منها
روح تميل وتمسكو بخوف:لا والله لا انا بحبك
قاسم بالم:سبيني
روح تهز راسها:لا انت هتطلع وتبقا كويس نسيت جيشنا
قاسم بصلها بدموع:انا بحبك وفلت ايدو من ايديها
روح بصراخ:لا يا قاسم لا وجت تنط وراه
خالد جري مسكها:انتي مجنونها خلاص مات
روح بصه لي تحت بعيط:لا قاسم عايش وبصوت عالي قاااسم
"هكذا اتخيلك فانام ليلا🖤"
بصو نكد ل الركب عيانه وعندي برد وشكه انها كرونها قبل ماموت هنكد عليكم جهزو المناديل 😂😂 

لقراءة باقي حلقات الرواية : أضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent